1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
28.04.2005 N 201
Про затвердження нової редакції Статуту Національного фармацевтичного університету
З метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України установчих документів Національного фармацевтичного університету
НАКАЗУЮ:
Викласти в новій редакції Статут Національного фармацевтичного університету (додається).
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр М.Є.Поліщук
ПОГОДЖЕНО
Міністерство охорони
освіти і науки України
Заступник Міністра
______________ М.Ф. Степко

26.04.2005 р.


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
28.04.2005 N 201
Міністр охорони здоров'я
_______________ М.Є. Поліщук

Зареєстровано МОЗ України
"___" __________ 2005 р.
за N _____
СТАТУТ
Державного вищого навчального закладу
"НАЦІОНАЛЬНИЙ ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ"
(нова редакція)
ПРИЙНЯТО:
Конференцією трудового колективу
від 23 грудня 2004 р.
протокол N 7
Харків-2005
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут Національного фармацевтичного університету розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Національного фармацевтичного університету (далі - Університет), який є вищим навчальним закладом, заснованим на державній власності і підпорядковується Міністерству охорони здоров'я України (далі - Міністерство).
Університет, який є правонаступником Академії, утворено Указом Президента України від 18 вересня 2002 року N 832/2002 на підтримку пропозиції Кабінету Міністрів України на базі Національної фармацевтичної академії України, утвореної постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року N 571 на базі Харківського фармацевтичного інституту, правонаступника Харківського хіміко-фармацевтичного інституту, утвореного наказом по Головному управлінню професійної освіти Наркомосу УРСР від 10 вересня 1921 року.
Повна назва Університету - Національний фармацевтичний університет.
Скорочена назва Університету - НФаУ.
1.2. Місцезнаходження 61002, м. Харків,
Університету: вул. Пушкінська, 53
тел.: 706-35-81, факс: 714-25-40
електронна пошта:
mail@ukrfa.kharkov.ua
1.3. Основними напрямами діяльності Університету є:
- підготовка, згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями, висококваліфікованих фахівців для фармацевтичної, хімічної, хіміко-технологічної, економічної, медичної та інших галузей народного господарства;
- підготовка фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів;
- формування нових напрямів підготовки фахівців;
- організація і проведення науково-дослідних робіт, спрямованих на вирішення проблем охорони здоров'я населення, а також тих, що сприяють удосконаленню навчального процесу, зростанню професійної майстерності професорсько-викладацького складу, створенню навчально-методичних комплексів (підручників, навчальних посібників та ін.);
- проведення науково-методичної роботи у сфері вищої освіти ліцензованих напрямів;
- розробка фундаментальних проблем фармацевтичної науки;
- підготовка науково-педагогічних кадрів;
- перепідготовка й підвищення кваліфікації фармацевтичних та інших фахівців;
- підготовка кваліфікованих робітників різних рівнів кваліфікації;
- організація та здійснення довузівської підготовки громадян України та іноземних громадян.
1.4. Головними завданнями Університету є:
- провадження освітньої діяльності, яка включає навчальну, виховну, наукову, організаційну, культурну, методичну діяльність;
- забезпечення умов для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство; формування соціально зрілої, творчої особистості; виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян; формування громадянської позиції, патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства; забезпечення високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- забезпечення набуття студентами знань у галузі народного господарства відповідно до ліцензованих напрямів, підготовка їх до професійної діяльності;
- забезпечення виконання умов державного замовлення та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- проведення наукових досліджень та творчої діяльності як основи підготовки майбутніх фахівців та науково-технічного і культурного розвитку держави;
- підготовка молоді до самостійної наукової, викладацької діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості, професійна орієнтація молоді;
- перепідготовка та підвищення кваліфікації кадрів;
- постійний розвиток матеріально-технічної бази Університету.
1.5. Відповідно до рішення Міжгалузевої акредитаційної комісії від 17 лютого 1994 р. протокол за N 9 (наказ Міністерства освіти України від 21 березня 1994 р. N 77) про наслідки акредитації Університет, як правонаступник Академії, віднесений до вищих закладів освіти IV рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр.
1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
1.7. Університет веде самостійний баланс, має поточні рахунки в органах Державного казначейства, валютний рахунок в установі банку, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, товарний знак, зареєстрований в установленому порядку, інші атрибути юридичної особи.
1.8. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.9. Втручання органів державного управління в навчальну, наукову, господарську та іншу діяльність Університету допускається лише у випадках, передбачених законодавством України.
1.10. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються Університетом.
Структурними підрозділами Університету є:
- кафедри,
- факультети,
- філії,
- центри,
- коледж,
- бібліотеки,
- навчально-науково-виробничі комплекси (інститути);
- підготовчі відділення,
- Інститут підвищення кваліфікації спеціалістів фармації;
- лабораторії,
- навчально-методичні кабінети,
- комп'ютерні та інформаційні центри,
- науково-дослідна частина,
- видавництва,
- спортивні комплекси,
- пункт охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги студентам",
- заклади культурно-побутового призначення,
- інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.
2. Права та обов'язки Міністерства охорони здоров'я України
Міністерство охорони здоров'я України має такі повноваження щодо управління Університетом:
- затверджує Статут Університету;
- організовує ліцензування Університету;
- організовує вибори та призначає ректора Університету на умовах контракту;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- приймає рішення про реорганізацію або ліквідацію Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов'язків.
3.2. Університет має право:
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів, установлених для вищих навчальних закладів освіти відповідних рівнів акредитації;
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, громадських організацій та за договорами з фізичними особами;
- видавати дипломи про вищу освіту та дипломи кваліфікованих робітників за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України, відповідно до напрямів підготовки та кваліфікації фахівців:
провізор; провізор клінічний, провізор-косметолог, інженер-технолог, економіст, фармацевт, технік-технолог тощо відповідно до отриманих ліцензій, свідоцтво про підвищення кваліфікації спеціалістів фармації;
- розробляти та запроваджувати власні програми наукової діяльності;
- створювати в установленому порядку структурні підрозділи;
- укладати угоди про спільну діяльність з підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до чинного законодавства;
- користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством для вищих навчальних закладів;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (у тому числі благодійних), інших юридичних і фізичних осіб, у тому числі зарубіжних країн;
- проводити фінансово-господарську діяльність в Україні та за її межами;
- створювати власні або використовувати за договорами про співробітництво бази закладів охорони здоров'я для проведення навчально-виробничої практики осіб, які навчаються в Університеті, розташування клінічних кафедр Університету з метою здійснення на них лікувально-діагностичної, наукової та іншої діяльності відповідно до Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я;
- розвивати власну соціально-побутову базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних закладів;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, капітальний і поточний ремонти основних фондів на умовах підряду або господарським способом;
- спрямовувати кошти на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів, а також на соціальну підтримку науково-педагогічних та інших категорій працівників та осіб, які навчаються в Університеті;
- користуватися реєстраційними рахунками в органах Державного казначейства та відкривати рахунки в банках в іноземній валюті відповідно до чинного законодавства;
- провадити самостійну видавничу діяльність, виготовлення та розповсюдження видавничої продукції у встановленому порядку;
- брати участь у діяльності міжнародних організацій;
- визначати та встановлювати власні шляхи морального та матеріального заохочування працівників Університету;
- здавати в оренду будинки, споруди, приміщення, транспортні засоби, інвентар, прилади й обладнання згідно з чинним законодавством;
- організовувати у встановленому порядку підрозділи для надання організаціям та громадянам різноманітних видів платних послуг за вільними, державними, фіксованими та регульованими цінами, а також затверджувати кошторис на їх утримання;
- надавати платні освітні та медичні послуги в установленому порядку;
- здійснювати медичну практику.
3.3. За результатами акредитації Університету надані такі додаткові права:
- визначення змісту освіти;
- визначення структури і плану прийому;
- встановлення тривалості навчання;
- встановлення та присудження вчених звань доцента чи професора Університету;
- фінансування за нормативами, що встановлюються щорічно у межах коштів, передбачених на підготовку кадрів;
- самостійного створення в своїй структурі навчальних закладів і наукових установ різних типів (ліцеї, вищі навчальні заклади I-III рівні акредитації, інститути підвищення кваліфікації, науково-дослідні інститути, тощо) у межах асигнувань, передбачених у бюджеті на фінансування цих навчальних закладів і установ;
- самостійного планування та розвитку пошукових, фундаментальних та прикладних досліджень у межах додаткових позабюджетних асигнувань;
- самостійного розпорядження усіма видами асигнувань в межах затверджених кошторисів.
3.4. Університет зобов'язаний:
3.4.1. Дотримуватись вимог Законів України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту", "Про мови в Українській РСР" та інших законодавчих актів;
3.4.2. Дотримуватись державних стандартів освіти;
3.4.3. Забезпечувати безпечні умови проведення освітньої діяльності;
3.4.4. Дотримуватись договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та громадянами, в тому числі за міжнародними угодами;
3.4.5. Дотримуватись фінансової дисципліни та збереження державного майна;
3.4.6. Забезпечувати соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;
3.4.7. При визначенні стратегії діяльності враховувати державне замовлення та інші договірні зобов'язання на підготовку фахівців на рівні державних стандартів.
Доведене у встановленому порядку державне замовлення на підготовку фахівців є обов'язковим для виконання;
3.4.8. Забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
3.4.9. Здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, забезпечувати якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;
3.4.10. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню основних напрямів роботи;
3.4.11. Забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;
3.4.12. Організовувати навчальний процес в Університеті відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту", державних стандартів освіти, Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах та навчальних планів і програм.
Організація навчального процесу у Коледжі здійснюється на підставі Положення про Коледж;
3.4.13. Здійснювати наукову діяльність в Університеті, яка є невід'ємною складовою освітньої діяльності та організується, здійснюється і фінансується згідно з вимогами Законів України "Про освіту", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про вищу освіту";
3.4.14. Основними завданнями і напрямами наукової діяльності Університету є:
- виконання наукових досліджень фундаментального і прикладного характеру; розробка теоретичних фундаментальних основ фармацевтичної науки;
- створення підручників, навчальних посібників та монографій;
- пріоритетний розвиток науково-дослідної діяльності, пов'язаної зі створенням, апробацією та впровадженням нових лікарських засобів;
- виконання замовленої тематики для практичної фармації;
- виконання дослідних робіт науково-методичного характеру;
- виконання науково-дослідних робіт за держбюджетною та господарсько-договірною тематикою з можливим придбанням, перевезенням, ввезенням, вивезенням, відпуском, зберіганням, знищенням дозволених до застосування в Україні психотропних речовин і прекурсорів;
- проведення наукових досліджень на конкурсній основі;
- керівництво фундаментальними, пошуковими, прикладними (ініціативними та плановими) науковими дослідженнями кафедр, центральної науково-дослідної лабораторії, та інших наукових підрозділів;
- сприяння інтеграції навчального процесу, науки і виробництва;
- впровадження наукових розробок у практику;
- розвиток науково-дослідної діяльності молодих вчених і студентів;
- розвиток інноваційної діяльності.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" не менше одного разу на п'ять років проходи державну атестацію.
Залучати до виконання наукових досліджень в Університеті наукових, науково-педагогічних, інженерно-технічних працівників кафедр, лабораторій, структурних підрозділів, Центральної науково-дослідної лабораторії, тимчасові творчі колективи, а також аспірантів, докторантів, студентів та фахівців інших організацій.
Координацію науково-дослідної роботи студентів здійснює Рада студентського наукового товариства в наукових гуртках, на кафедрах, у наукових школах вчених.
Науково-дослідна робота молодих вчених організується Радою молодих вчених.
3.5. Університет здійснює:
- поточне та перспективне планування наукової діяльності за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України та Міністерством освіти і науки України;
- реєстрацію науково-дослідних робіт, експертну оцінку результатів, подання інформаційних і статистичних даних до Міністерства охорони здоров'я України та органів статистики;
- господарську діяльність, пов'язану з придбанням, перевезенням, ввезенням, вивезенням, відпуском, зберіганням, знищенням дозволених до застосування в Україні психотропних речовин і прекурсорів.
- підготовку науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації через аспірантуру, докторантуру та магістратуру;
- захист інтелектуальної власності;
- метрологічну експертизу наукового та навчального обладнання, нормоконтроль звітів науково-дослідних робіт;
- участь у формуванні галузевого реєстру нововведень;
- організацію і проведення з'їдів, конгресів, симпозіумів, конференцій, семінарів та ін.
Організація наукової діяльності та підготовки науково-педагогічних кадрів в Університеті покладається на проректора з наукової роботи.
Фінансування наукових досліджень здійснюється за рахунок коштів:
- держбюджету, що виділяються на виконання фундаментальних і пошукових досліджень з найважливіших напрямів науки;
- позабюджетних коштів підприємств та організацій, що залучаються на договірній основі;
- фондів Університету, сторонніх установ та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
3.6. Університет є клінічною базою для дослідження біоеквівалентності та клінічних випробувань лікарських та парфумерно-косметичних засобів.
3.7. Здійснювати міжнародне співробітництво та встановлювати зовнішньоекономічні зв'язки з закладами освіти, науковими установами, фірмами, громадськими організаціями та фізичними особами світу шляхом:
- участі у спільних міжнародних освітніх програмах;
- співробітництва з міжнародними фондами і організаціями з питань освіти та науки;
- співробітництва із зарубіжними навчальними закладами;
- обміну інформацією з питань педагогіки, структури і змісту освіти;
- навчання та підготовки фахівців за міждержавними або іншими угодами;
- надання послуг іноземним фізичним та юридичним особам в галузі фармації, економіки, медицини, тощо;
- обміну науковими публікаціями, навчально-методичними матеріалами, бібліографічною та довідковою літературою;
- спільної науково-дослідної роботи з проблем, які становлять взаємний інтерес за профілем Університету;
- проведення міжнародних конференцій, симпозіумів, виставок, ярмарків та інших заходів;
- підвищення кваліфікації у зарубіжних навчальних, виробничих та інших закладах;
- наукової, науково-технічної, науково-виробничої, навчальної та іншої кооперації з іноземними суб'єктами;
- залучення фізичних та юридичних осіб до набору іноземних громадян на навчання, стажування, підвищення кваліфікації, тощо;
- залучення до навчального процесу відомих вчених зарубіжжя;
- спільної діяльності з іноземними суб'єктами, що включає створення спільних підприємств різних видів та форм, спільне володіння майном як на території України, так і за її межами;
- діяльності за межами України, пов'язаної з наданням ліцензій, патентів, "ноу-хау" та інших нематеріальних об'єктів власності;
- орендних, у тому числі лізингових операцій з іноземними суб'єктами;
- відкриття філіалів, інших відокремлених підрозділів за межами України в порядку, визначеному законодавством;
- здійснення інших видів зовнішньоекономічної діяльності та міжнародного співробітництва, не заборонених чинним законодавством України.
3.8. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
Учасниками навчально-виховного процесу в Університеті є: студенти, провізори-інтерни, стажисти, слухачі магістратури, аспіранти, здобувачі, докторанти, керівні, педагогічні, наукові, науково-педагогічні працівники, спеціалісти.
3.9. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Університету педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть бути надані додаткові права та обов'язки.
4. Управління Університетом, права та обов'язки ректора Університету
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності Міністерства охорони здоров'я України, ректора Університету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
4.2. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює Ректор, який призначається і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я на умовах контракту у порядку, передбаченому ст. 39 Закону України "Про вищу освіту".
4.3. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень виконує такі функції:
- самостійно в межах чинного законодавства вирішує питання діяльності Університету, затверджує його структуру і штатний розпис;
- видає накази, обов'язкові для виконання всіма працівниками та структурними підрозділами Університету;
- представляє Університет в державних та інших органах, відповідає за результати діяльності Університету перед органом управління, у підпорядкуванні якого він перебуває;
- є розпорядником майна і коштів Університету;
- виконує кошторис, укладає угоди, дає доручення, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників;
- застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;
- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Університеті;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- контролює дотримання штатно-фінансової дисципліни всіма підрозділами Університету;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я студентів;
- організовує побутове обслуговування студентів і працівників Університету, здійснює заходи щодо їх оздоровлення на умовах, передбачених колективним договором;
- розробляє і разом з профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу Університету Правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
- щорічно звітує перед Міністерством охорони здоров'я України та конференцією Університету;
- відповідно до контракту та законодавства ректор Університету зобов'язаний:
- дотримуватись умов колективного договору;
- захищати відомості, що складають державну, службову та комерційну таємницю;
- виключною компетенцією ректора є призначення на посади й звільнення з посад проректорів, керівників структурних підрозділів і головного бухгалтера;
- ректор визначає конкретні обов'язки й відповідальність проректорів, вирішує питання преміювання співробітників, включаючи проректорів і керівників структурних підрозділів;
- перелік обов'язків, які делегуються проректорам та іншим керівникам структурних підрозділів, визначається наказом ректора про розподіл обов'язків між ними;
- відповідальність за виконання покладених на Університет завдань, результати фінансово-господарчої діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого Університету у користування та володіння, несе ректор.
4.4. Ректор Університету забезпечує науково-педагогічним працівникам:
- належні умови праці, побуту, відпочинку, медичну допомогу;
- правовий, соціальний, професійний захист;
- встановлення посадових окладів педагогічним та науково-педагогічним працівникам відповідно до Закону України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту" і інших нормативно-правових актів та колективного договору Університету;
- встановлення надбавок до посадового окладу працівниками Університету в залежності від особистого вкладу кожного працівника в результати роботи;
- представлення до державних нагород, присвоєння почесних звань, відзначення державними преміями, грамотами, іншими видами морального і матеріального заохочення.
4.5. Для вирішення поточних питань діяльності Університету створюються робочі та дорадчі органи: ректорат, деканати, центральна методична комісія, приймальна комісія.
Засідання ректорату проводяться для вирішення поточних питань з навчальної, науково-виробничої та господарсько-фінансової діяльності Університету, що потребують колегіального обговорення. До складу ректорату входять: ректор, перший проректор, проректори, заступники та помічники ректора, директор Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації, директор коледжу, головний бухгалтер, голови профкомів.
Засідання ректорату проводяться в міру необхідності в терміни, які визначаються ректором.
4.5.1. Для розгляду основних питань діяльності Університету при ректорові та під його головуванням утворюється Вчена рада Університету, яка є колегіальним органом Університету.
Вчена рада діє на підставі Положення, яке затверджується ректором.
Персональний склад Вченої ради затверджується наказом ректора. Термін повноваження Вченої ради 7 років. До Вченої ради входять:
За посадами: перший проректор, проректори, вчений секретар, декани факультетів, завідуючі кафедрами, головний бухгалтер, керівник органу самоврядування Університету, директор Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації, директор Коледжу, керівники органів самоврядування.
За згодою: головний лікар закладу охорони здоров'я, начальник фармацевтичного управління облдержадміністрації;
Виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів наук, за такими квотами: по 1 від 10.
Виборні представники, які представляють інших працівників Університету, і які працюють у ньому на постійній основі, за такими квотами: по 1 від 25.

................
Перейти до повного тексту