1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
28.04.2005 N 199
Про реорганізацію Івано-Франківської державної медичної академії
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2005 року N 89-р "Про реорганізацію Івано-Франківської державної медичної академії"
НАКАЗУЮ:
1. Утворити Івано-Франківський державний медичний університет шляхом реорганізації Івано-Франківської державної медичної академії.
2. Затвердити статут Івано-Франківського державного медичного університету (додається).
3. Ректору Івано-Франківського державного медичного університету Нейку Є.М. здійснити відповідні заходи щодо проведення державної реєстрації Івано-Франківського державного медичного університету.
4. Департаменту кадрової політики, освіти і науки (Банчук М.В.) підготувати матеріали щодо внесення зміни до укладеного з ректором контракту від 27.10.04 р. N 282 в частині, що стосується статусу вищого навчального закладу.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр М.Є.Поліщук
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти Наказ Міністерства
і науки України охорони здоров'я України
Заступник Міністра Міністр охорони здоров'я
___________ М.Ф. Степко ____________ М.Є. Поліщук
26 квітня 2005 р. 28.04.2005 N 199
Зареєстровано МОЗ України
28 квітня 2005 р.
за N 114
СТАТУТ
Державного вищого навчального закладу "Івано-Франківський державний медичний університет"
Прийнято
Конференцією трудового колективу
від 19 березня 2005 року.
Івано-Франківськ-2005
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут Івано-Франківського державного медичного університету (скорочено ІФДМУ) розроблено відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність університету.
Івано-Франківський державний медичний університет утворено Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.04.2005 року за N 89-р на базі Івано-Франківської державної медичної академії і є її правонаступником.
ІФДМУ засновано на державній формі власності і підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України.
1.2. Місце знаходження ІФДМУ:
інд. 76000, м. Івано-Франківськ, вул. Галицька.2.,
телефон: (03422) 2-23-01, 2-42-95, факс: 2-42-95.
E-mail: ma@ifdma.if.ua. Веб-сторінка: www.ifdma.if.ua
1.3. Основними напрямами діяльності ІФДМА є підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців для системи охорони здоров'я.
1.4. Головними завданнями ІФДМА є:
- здійснення освітньої діяльності за напрямами "Медицина" і "Фармація", яка забезпечує підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів (молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр) і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів та їх атестація;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців з вищою освітою;
- здійснення наукової і науково-технічної, творчої, мистецької, культурно-виховної, спортивної та оздоровчої діяльності;
- здійснення медичної (фармацевтичної) практики;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в ІФДМУ, в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
- видавництво підручників, навчальних посібників, періодичних фахових видань.
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 19 травня 1994 р. (протокол N 11) вищий навчальний заклад віднесено до вищих навчальних закладів IV рівня акредитації та згідно ліцензії АА N 903651 (рішення Державної акредитаційної комісії від 22.06.2004 р., протокол N 51) має право готувати фахівців, в тому числі іноземних громадян, за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями:
- 7.110101 - лікувальна справа з денною формою навчання,
- 8.110101 - лікувальна справа з денною формою навчання,
- 7.110104 - педіатрія з денною формою навчання,
- 7.110106 - стоматологія з денною формою навчання,
- 8.110106 - стоматологія з денною формою навчання,
- 7.110201 - фармація з денною формою навчання,
- 7.110201 - фармація із заочною формою навчання,
- 8.110201 - фармація з денною формою навчання,
- 6.110100 - сестринська справа з денною формою навчання,
- 5.110102 - сестринська справа з денною формою навчання,
- 5.110109 - стоматологія ортопедична з денною формою навчання,
- підвищення кваліфікації за базовими напрямами,
- підготовка іноземних громадян за напрямом 1101 Медицина та 1102 Фармація,
- підготовка до вступу до вищих навчальних закладів громадян України,
- підготовка до вступу до вищих навчальних закладів іноземних громадян,
- військова підготовка студентів вищих навчальних закладів за програмою,
- запасу підготовка до вступу до вищих навчальних закладів громадян України.
1.6. ІФДМУ є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем в суді.
ІФДМУ веде самостійний баланс, має реєстраційні рахунки в УДК, валютний та інші рахунки в банку, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, інші атрибути юридичної особи.
1.7. ІФДМУ у своїй діяльності керується Конститутцією України, Законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров'я, Міністерства освіти і науки та цим статутом.
1.8. Структурні підрозділи ІФДМУ створено відповідно до законодавства та головних завдань навчального закладу і функціонують відповідно до положень, що затверджуються у встановленому порядку.
1.9. Основними структурними підрозділами ІФДМУ є факультети, кафедри, інститути, бібліотека.
Факультет створюється рішенням Вченої ради ІФДМУ за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри і на ньому навчаються не менше ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які затверджуються ректором.
Факультети ІФДМУ:
- медичний;
- педіатричний;
- стоматологічний;
- фармацевтичний;
- підготовки молодших спеціалістів;
- факультет підготовки іноземних громадян;
- післядипломної освіти.
Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою ІФДМУ.
Декан факультету після обрання Вченою радою призначається ректором ІФДМУ строком на 5 років з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь.
Граничний вік кандидата на посаду декана факультету не може перевищувати 60 років.
Заступники декана призначаються ректором ІФДМУ на строк повноважень декана за пропозицією Вченої ради ІФДМУ.
Кафедра - базовий структурний підрозділ ІФДМУ, що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну та науково-технічну діяльність за певним напрямком. Кафедра створюється рішенням Вченої ради ІФДМУ за умови, якщо до її складу входить не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається на цю посаду за конкурсом вченою радою ІФДМУ таємним голосуванням строком на п'ять років. Завідувач кафедри призначається ректором ІФДМУ на умовах контракту.
Іншими структурними підрозділами є:
Навчально-виховні підрозділи:
- навчальний відділ;
- методичний кабінет;
- медичний коледж;
- підготовче відділення;
- підготовче відділення для іноземних громадян;
- відділ навчально-виробничої практики;
- бібліотека;
- відділ інформаційно-аналітичного та правового забезпечення;
- відділ працевлаштування випускників;
- центр інформаційно-технічного розвитку та новітніх технологій навчання;
- ботанічний город;
- навчально-виробничі аптеки.
Наукові підрозділи:
- науковий відділ;
- науково-дослідні центри;
- відділ науково-медичної інформації;
- відділ патентно-ліцензійної, інноваційної роботи та захисту інтелектуальної власності;
- відділ аспірантури, клінічної ординатури, магістратури;
- відділ організації наукових форумів;
- центральна науково-дослідна лабораторія;
- міжкафедральні наукові лабораторії;
- експериментальна база (віварій);
- метрологічна служба;
- редакції часописів;
- видавництво.
Лікувальні підрозділи:
- клінічні бази (університетські клініки);
- діагностично-лікувальні центри;
- аптеки;
- аптечний склад;
- поліклініка для співробітників та студентів;
- стоматологічна поліклініка;
- санаторій-профілакторій.
Адміністративно-господарські підрозділи:
- відділ кадрів;
- економічний відділ;
- бухгалтерія;
- відділ маркетингу та постачання;
- канцелярія;
- відомча охорона;
- ремонтно-експлуатаційна дільниця;
- машино-транспортна дільниця;
- столярно-меблевий цех.
Інші підрозділи:
- навчально-виробничо-рекреаційна база, яка виконує функції:
а) навчальної бази для практики фармацевтичного факультету;
б) бази для проведення навчальних зборів кафедри екстремальної та військової медицини;
в) конференц-центру;
г) санаторію-профілакторію;
д) бази відпочинку для працівників та студентів.
- підсобне господарство;
- книгарні;
- музей;
- гуртожитки;
- відділ міжнародних зв'язків;
- друкарня;
- науково-дослідні поля;
- об'єднання побутового обслуговування та харчування;
- спорткомплекс;
- центр культури і дозвілля студентів.
2. Права та обов'язки Міністерства охорони здоров'я України
2.1. ІФДМУ підпорядковано Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до чинного законодавства:
- затверджує Статут ІФДМУ;
- призначає ректора ІФДМУ на умовах контракту відповідно до Закону "Про вищу освіту";
- делегує повноваження ректору ІФДМУ згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю ІФДМУ;
- здійснює матеріально-технічне і фінансове забезпечення ІФДМУ;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною освітою у ІФДМУ;
- сприяє працевлаштуванню випускників ІФДМУ;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю ІФДМУ;
- затверджує структуру ІФДМУ, кошторис доходів і видатків та штатний розпис;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність ІФДМУ виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.
3.2. ІФДМУ для здійснення поставлених перед ним завдань має право:
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти;
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника;
- створювати в установленому законодавством порядку структурні підрозділи: кафедри, факультети, інститути, філії, клінічні бази, бібліотеку, лабораторії, навчально-методичні кабінети, комп'ютерні та інформаційні центри, діагностично-лікувальні центри, навчально-виробничі майстерні, навчально-дослідні господарства, виробничі структури, видавництво, друкарню, спортивні бази, оздоровчі заклади , навчально-виробничі аптеки, майстерні для ремонту навчальної, медичної техніки та обладнання та інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством;
- відкривати нові спеціальності;
- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, створювати підручники, навчально-методичні посібники, електронні книги, наукову та навчально-методичну літературу;
- залучати кращі науково-педагогічні кадри з інших медичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити спільну освітню діяльність разом із вищими навчальними закладами, школами, коледжами відповідно до чинного законодавства;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників та студентів;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах договору (контракту) згідно з чинним законодавством;
- здійснювати господарсько-фінансову, навчально-наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів відповідно до законодавства;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
- брати участь у програмах міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками, у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої, довузівської та післядипломної освіти, іноземними громадянами в Україні;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами;
- організовувати міжнародні та вітчизняні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- створювати за погодженням з ВАК України спеціалізовані вчені ради для захисту кандидатських і докторських дисертацій з присудженням наукових ступенів кандидата і доктора наук;
- здійснювати медичну практику в межах чинного законодавства в підрозділах ІФДМУ;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів; діяльність, пов'язану із придбанням, зберіганням, використанням, відпуском, перевезенням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин та їх препаратів і прекурсорів згідно чинного законодавства для університетських клінік та науково-дослідних інститутів;
- надавати платні послуги, згідно з переліком, визначеним КМУ;
- створювати, виготовляти та розповсюджувати видавничу продукцію;
- встановлювати ціни на всі види послуг, відповідно до чинного законодавства;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, земельні ділянки тощо) безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб, розпоряджатися коштами, одержаними від власної діяльності та придбаними на ці кошти об'єктами власності;
- здійснювати у встановленому порядку розробку та виробництво лікарських засобів, в тому числі в умовах аптеки, виробів медичного призначення, біологічно активних речовин (добавок), парфюмерно-косметичних засобів та інше;
- здійснювати роздрібну і оптову реалізацію продукції, в тому числі лікарськими засобами та продукцією власного виробництва;
- проводити операції з цінними паперами;
- здійснювати закупівлю (готівкою і безготівково) сільськогосподарської продукції в юридичних і фізичних осіб на підставі договорів для потреб об'єднання побутового обслуговування та харчування;
- відкривати реєстраційні рахунки в казначействі, валютні, депозитні рахунки в установах банків відповідно до чинного законодавства;
- користуватися банківськими кредитами відповідно до чинного законодавства;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурно-побутових закладів та закладів харчування;
- надавати в оренду іншим юридичним особам та громадянам відповідно до чинного законодавства приміщення, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо;
- виступати орендарем приміщень, будівель, споруд, обладнання, земельних ділянок та транспортних засобів для здійснення статутних завдань;
- вирощувати лікарську рослинну сировину, сільськогосподарську та іншу продукцію, яка використовується в біотехнології;
- передавати з балансу на баланс або реалізовувати обладнання, прилади і установки, матеріали і книги;
- придбавати та відчужувати житло та інші матеріальні цінності, придбані за кошти ІФДМУ від інших власних надходжень;
- надавати придбане або збудоване житло співробітникам ІФДМУ як за частковою оплатою його вартості, так і безоплатно в межах чинного законодавства;
- передавати майнові і немайнові права згідно чинного законодавства;
- мати герб, прапор та гімн, які затверджуються Вченою радою.
3.3. Обов'язки ІФДМУ:
ІФДМУ забезпечує:
- дотримання вимог чинного законодавства України;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання безпечних умов проведення освітньої діяльності;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження державного майна;
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особою вищої освіти;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою в галузі медицини згідно із стандартами вищої освіти;
- здійснення перепідготовки, підвищення кваліфікації в різних його формах медичних кадрів;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, наукову, виховну, медичну (фармацевтичну) діяльність;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- забезпечення високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- умови для набуття знань та практичних навиків у галузі медицини, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням Міністерства охорони здоров'я України;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;
- підготовку наукових і педагогічних кадрів вищої кваліфікації в аспірантурі, магістратурі та докторантурі;
- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу на факультетах післядипломної підготовки;
- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру;
- здійснення капітального будівництва, реконструкцій, капітального та поточного ремонту основних фондів.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються у ІФДМУ, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування ІФДМУ педагогічним і науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть надаватися додаткові права та обов'язки.
4. Управління університетом, права і обов'язки ректора
4.1. Управління діяльністю ІФДМУ здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, ректора ІФДМУ та структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування ІФДМУ реалізується відповідно до чинного законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інститути, коледжі, технікуми, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльністю ІФДМУ здійснює ректор на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи ІФДМУ.
4.4. Претендент на посаду ректора ІФДМУ обирається шляхом таємного голосування конференцією трудового колективу і рекомендується на посаду Міністерству охорони здоров'я України у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту".
4.5. Ректор ІФДМУ відповідно до чинного законодавства діє від імені ІФДМУ, представляє його в усіх органах державної влади, організаціях, установах і підприємствах, розпоряджається майном та коштами ІФДМУ, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в установах банків рахунки.
У межах своєї компетенції ректор:
- видає накази і розпорядження з усіх напрямків діяльності ІФДМУ;
- призначає і звільняє з роботи проректорів з навчальної, наукової, лікувальної роботи та з міжнародних відносин за погодженням з МОЗ України;
- розподіляє обов'язки між своїми заступниками і керівниками структурних підрозділів, делегує їм частину своїх повноважень;
- виконує кошторис доходів і видатків;
- затверджує рішення Вченої ради ІФДМУ;
- затверджує правила прийому до ІФДМУ за погодженням з МОЗ;
- забезпечує охорону праці, дотримання законодавства, Статуту ІФДМУ, правил внутрішнього розпорядку;
- приймає на роботу і звільняє з роботи працівників ІФДМУ, визначає їх посадові обов'язки;
- формує контингент осіб, які навчаються в ІФДМУ;
- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує його;
- звітує щорічно перед МОЗ і конференцією трудового колективу ІФДМУ;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в ІФДМУ;

................
Перейти до повного тексту