1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
01.04.2005 N 148
Про підсумки роботи з питань охорони праці, безпеки руху автотранспорту та протипожежного захисту об'єктів в системі МОЗ України за 2004 рік
У 2004 році показники загального рівня виробничого травматизму та дорожньо-транспортних пригод в системі охорони здоров'я України значно покращились.
Так, внаслідок виробничого травматизму в цілому по системі МОЗ України у 2004 році травмовано 486 чоловік, проти 554 у 2003 році (-12,3%), а кількість днів непрацездатності скоротилась з 21352 до 14913 (-30,2%). Смертельно травмовано 8 чоловік, проти 10 у 2003 році. В установах охорони здоров'я безпосереднього підпорядкування МОЗ виробничий травматизм дещо скоротився, травмовано на виробництві 31 чоловік, проти 49 чоловік у 2003 році, з втратою 965 днів працездатності (проти 2109 днів у 2003 році). Залишається високим рівень виробничого травматизму в санітарно-епідеміологічних установах МОЗ України. Так, за 2004 рік у вказаних установах травмовано на виробництві 21 чоловік з втратою 582 днів працездатності. Найбільше випадків травматизму сталося в санітарно-епідеміологічних закладах Донецької області та Центральній СЕС на залізничному транспорті - по 3, Луганській, Київській облсанепідстанціях та Республіканській СЕС Автономної Республіки Крим - по 2.
Найбільший зріст виробничого травматизму допущено в установах та закладах, підпорядкованих МОЗ Автономної Республіки Крим, управлінням охорони здоров'я Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Луганської та Хмельницької обласних державних адміністрацій.
Основними причинами виробничого травматизму є: порушення правил дорожнього руху - 52; незадовільний технічний стан виробничих об'єктів, будинків, споруд, території - 36; порушення трудової і виробничої дисципліни - 22; порушення вимог безпеки під час експлуатації устаткування, машин, механізмів - 17; недоліки під час навчання безпечним прийомам праці - 10.
Минулого року смертельно травмовано на виробництві 8 чоловік, в тому числі в закладах, підпорядкованих МОЗ Автономної Республіки Крим, управлінням охорони здоров'я Волинської, Донецької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Хмельницької облдержадміністрацій та м. Києва - по одному чоловіку. Смертельні випадки сталися з причини: 4 - в результаті дорожньо-транспортних пригод, з яких один з вини водія сторонньої організації; внаслідок неправильної експлуатації ліфта, порушення трудової і виробничої дисципліни, порушення правил проведення зварювальних робіт та падіння потерпілого - по одному випадку.
На санітарному і спеціальному автотранспорті у 2004 році сталося 22 дорожньо-транспортні пригоди (-12%), при яких загинуло 3 (-25%) і травмовано 36 чоловік (+71,4%). Найбільший зріст пригод допущено на транспорті установ, підвідомчих управлінням охорони здоров'я Донецької, Хмельницької та Чернігівської облдержадміністрацій. Основні причини ДТП: перевищення швидкості руху, недотримання черговості проїзду, недостатня досвідченість водіїв.
Залишаються невиконаними вимоги Міністерства щодо створення в окремих автогосподарствах служб безпеки дорожнього руху та організації у повному обсязі передрейсових та післярейсових оглядів водіїв.
На об'єктах охорони здоров'я у 2004 році виникло 59 пожеж проти 55 пожеж у минулому році (+7,3%) з матеріальними збитками 119,4 тис. грн. (+19,2%). Найбільше пожеж сталося в установах охорони здоров'я, підпорядкованих управлінням охорони здоров'я Донецької, Луганської, Тернопільської, Черкаської облдержадміністрацій та м. Києва. Основні причини пожеж: необережне поводження з вогнем, коротке замикання електропроводки, підпали.
В установах та закладах охорони здоров'я електрообладнання та електропроводка експлуатується з порушеннями встановлених вимог, автоматична пожежна сигналізація в більшості закладів знаходиться в несправному стані, системи оповіщення про пожежу не працюють, пожежні крани не укомплектовані, відсутня достатня кількість засобів первинного пожежогасіння (особливо сертифікованих вогнегасників). Приписи органів державного пожежного нагляду своєчасно не виконуються. Частина гуртожитків закладів охорони здоров'я не відповідає вимогам Правил пожежної безпеки. Створені добровільні пожежні дружини та пожежно-технічні комісії працюють формально.
З метою подальшого скорочення та попередження виробничого травматизму, дорожньо-транспортних пригод та пожеж
НАКАЗУЮ:
1. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я обласних, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської та управління охорони здоров'я Севастопольської міських державних адміністрацій, голові правління ДАК "Укрмедпром", головним державним санітарним лікарям Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, на водному, залізничному і повітряному транспорті, керівникам установ, закладів та підприємств безпосереднього підпорядкування:
1.1. Проаналізувати стан охорони праці, безпеки руху автотранспорту та протипожежного захисту об'єктів за 2004 рік на колегіях, вчених і медичних радах, нарадах та прийняти відповідні заходи по ліквідації недоліків, які мали місце в підвідомчих закладах та установах.
1.2. Вжити відповідних заходів для безпечної експлуатації автотранспорту, проведенню необхідної профілактичної роботи з водіями. Заборонити експлуатацію несправного медичного, технологічного та інженерного обладнання, особливо ліфтів. Провести позачергову перевірку їх технічного стану.
1.3. Провести позаплановий інструктаж з працівниками, які працюють на об'єктах з підвищеною небезпекою.
1.4. Посилити охорону закладів та установ охорони здоров'я, особливо у нічний час, провести додатковий інструктаж із сторожами, усіма працівниками, які працюють у нічний час.
1.5. Продовжити роботу по приведенню об'єктів охорони здоров'я у безпечний протипожежний стан, звернувши увагу на об'єкти з масовим перебуванням людей, гуртожитки. Забезпечити виконання приписів органів державного пожежного нагляду.
1.6. По кожному випадку виробничого травматизму зі смертельним наслідком негайно повідомляти Міністерство охорони здоров'я України, направляти матеріали розслідування та копії наказів про притягнення до відповідальності винних осіб.
2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Луганської та Хмельницької обласних державних адміністрацій розглянути причини росту виробничого травматизму в підвідомчих закладах у 2004 році.
Про вжиті заходи по покращанню становища доповісти Міністерству до 1 травня ц. р.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Міністра С.М.Ханенко
Додаток 1
до наказу МОЗ України
01.04.2005 N 148
АНАЛІЗ
виробничого травматизму по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2004 рік в порівнянні з 2003 роком
NN
пп
Назва області,
установи
2004 рік 2003 рік
Середньооблікова
кількість
працююч.
Кількість
потерпілих
Кількість
днів
непрацез-
датності
Кч Кт Кількість
потерпілих
Кількість
днів
непрацез-
датності
Кч Кт
всього в т. ч.
жінок
всього в т. ч.
смерт.
всього в т.ч.
смерт.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Автономна
Респуб. Крим
42890 36020 41 1 1088 1,0 26,5 33 - 1329 0,8 40,3
2. Вінницька 37162 29026 13 - 555 0,3 42,7 9 1 724 0,2 80,4
3. Волинська 21995 18184 6 1 225 0,3 37,5 10 - 413 0,4 41,3
4. Дніпропетровська 65999 55614 26 - 536 0,4 20,6 27 1 848 0,4 31,4
5. Донецька 96501 82958 84 1 3023 0,9 36,0 114 - 4800 1,2 42,1
6. Житомирська 27690 22465 14 - 792 0,5 56,6 15 - 664 0,5 44,3
7. Закарпатська 21947 17385 1 - 12 0,05 12,0 4 - 80 0,2 20,0
8. Запорізька 42569 35802 32 - 861 0,8 26,9 34 - 719 0,7 21,1
9. Івано-Франківська 30862 25407 8 - 247 0,3 30,9 4 1 511 0,1 127,8
10. Київська 34856 28958 12 - 341 0,3 28,4 8 - 138 0,2 17,3
11. Кіровоградська 24708 20433 17 - 675 0,7 39,7 13 - 614 0,5 47,2
12. Луганська 52810 46320 33 1 784 0,6 23,8 29 1 1060 0,6 36,6
13. Львівська 55642 45304 10 - 367 0,2 36,7 14 1 412 0,3 29,4
14 Миколаївська 22021 18313 12 1 190 0,5 15,8 13 - 617 0,6 47,5
15. Одеська 50970 42587 5 1 137 0,1 27,4 6 - 242 0,1 40,3
16 Полтавська 29044 24423 6 - 430 0,2 71,7 7 - 232 0,2 33,1
17. Рівненська 25496 19390 3 - 76 0,1 25,3 3 - 119 0,1 39,7
18. Сумська 25750 21300 6 - 131 0,2 21,8 11 - 510 0,4 46,4
19. Тернопільська 22268 17741 3 - 97 0,1 32,3 8 1 511 0,4 63,9
20. Харківська 56384 47487 32 - 924 0,5 28,9 31 - 834 0,5 26,9
21. Херсонська 22089 18100 8 - 105 0,4 13,1 15 - 152 0,7 10,1
22. Хмельницька 27292 22067 17 1 475 0,6 27,9 13 2 394 0,5 30,3
23. Черкаська 27720 23036 9 - 216 0,3 24,0 14 - 696 0,5 49,7
24. Чернівецька 17764 14308 4 - 225 0,2 56,3 9 - 220 0,5 24,4
25. Чернігівська 23648 19763 17 - 397 0,7 23,4 27 - 1048 1,0 38,8
26. м. Київ 53246 46087 24 1 845 0,5 35,2 24 - 1092 0,4 45,5
27. м. Севастополь 7755 6785 12 - 194 1,5 16,2 10 - 264 1,3 26,4
28. НДІ 1775 1385 1 - 154 0,6 154,0 - - - - -
29. Медуніверситети
(академії)
22778 14913 5 - 94 0,2 18,8 7 - 697 0,3 99,6
30. Санаторії 4382 3431 4 - 135 0,9 33,8 2 - 5 0,4 2,5
31. Установи
безпос. підпор.
5086 4223 - - - - - 5 2 140 0,7 28,0
32. ОблСЕС 45073 35036 21 - 582 0,5 27,7 35 - 1267 0,8 36,2
Всього: 1046172 864251 486 8 14913 0,5 30,7 554 10 21352 0,5 38,5
Завідуючий сектором
охорони праці
Управління справами


М.Я.Примачок
Додаток 2
до наказу МОЗ України
01.04.2005 N 148
АНАЛІЗ
дорожньо-транспортних пригод по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2004 рік у порівнянні з 2003 роком
NN
пп
Назва області,
установи
2004 р. 2003 р. збільшення (+),
зменшення (-)
ДТП Заги-
нуло
Трав-
мова-
но
ДТП
в
н/с
ДТП Заги-
нуло
Трав-
мова-
но
ДТП
в
н/с
ДТП Заги-
нуло
Трав-
мова-
но
ДТП
в
н/с
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Автономна Респ.
Крим
2 - 4 - 1 - 2 - +1 - +2 -
2. Вінницька - - - - 1 - 1 - -1 - -1 -
3. Волинська - - - - - - - - - - - -
4. Дніпропетровська - - - - - - - - - - - -
5. Донецька 3 - 3 - 1 - 2 - +2 - +1 -
6. Житомирська 2 - 1 - - - - - +2 - +1 -
7. Закарпатська - - - - - - - - - - - -
8. Запорізька 1 - 1 - 1 - 4 - - - -3 -
9. Івано-Франківська - - - - 1 - 1 - -1 - -1 -
10. Київська 1 - 2 - - - - - +1 - +2 -
11. Кіровоградська 1 - 1 - - - - - +1 - +1 -
12. Луганська 1 - 2 - 5 2 6 - -4 -2 -4 -
13. Львівська 1 - 1 1 - - - - +1 - +1 +1
14. Миколаївська - - - - - - - - - - - -
15. Одеська - - - - - - - - - - - -
16. Полтавська - - - - 2 2 1 2 -2 -2 -1 -2
17. Рівненська - - - - - - - - - - - -
18. Сумська - - - - - - - - - - - -
19. Тернопільська - - - - - - - - - - - -
20. Харківська 1 1 6 - 2 - - - -1 +1 +6 -
21. Херсонська 1 - 3 - 2 - 2 - -1 - +1 -
22. Хмельницька 3 2 5 - - - - - +3 +2 +5 -
23. Черкаська - - - - - - - - - - - -
24. Чернівецька - - - - - - - - - - - -
25. Чернігівська 4 - 4 - 2 - 1 - +2 - +3 -
26. м. Київ - - - - - - - - - - - -
27. м. Севастополь - - - - 3 - - - -3 - - -
28. Черкаська облСЕС 1 - 3 - - - - - +1 - +3 -
29. Київська облСЕС - - - - 1 - 1 1 -1 - -1 -1
30. Чернігівська
облСЕС
- - - - 1 - - - -1 - - -
31. Державна
інспекція з
контролю якості
лік. зас.
- - - - 2 - - - -2 - - -
Всього: 22 3 36 1 25 4 21 3 -3 -1 +15 -2

................
Перейти до повного тексту