1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
15.03.2005 N 110
Про реорганізацію Буковинської державної медичної академії
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 березня 2005 року N 46-р "Про реорганізацію Буковинської державної медичної академії"
НАКАЗУЮ:
1. Утворити Буковинський державний медичний університет шляхом реорганізації Буковинської державної медичної академії.
2. Затвердити статут Буковинського державного медичного університету (додається).
3. Ректору Буковинського державного медичного університету Пішаку В.П. здійснити відповідні заходи щодо проведення державної реєстрації Буковинського державного медичного університету.
4. Департаменту кадрової політики, освіти і науки (Банчук М.В.):
- внести відповідні зміни до укладеного з ректором контракту від 31.10.2003 р. N 217 в частині, що стосується статусу навчального закладу;
- внести відповідні зміни до номенклатури закладів охорони здоров'я.
5. Департаменту економічного розвитку охорони здоров'я, управління фінансовими і матеріальними ресурсами (Карамушка Л.І.) внести відповідні зміни до мережі установ і організацій, які отримують кошти з Державного бюджету України.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр М.Є.Поліщук
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти Наказ Міністерства охорони
і науки України здоров'я України
Заступник Міністра 15.03.2005 N 110
______________
14.03.2005
Зареєстровано в Міністерстві
охорони здоров'я України
15 березня 2005 р.
за N 111
СТАТУТ
вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет"
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу, розроблений відповідно до чинного законодавства України, є документом, який регламентує діяльність Буковинського державного медичного університету (надалі - Університет), створеного розпорядженням Кабінету Міністрів України 2 березня 2005 року N 46-р.
1.2. Місце знаходження Університету: пл. Театральна, 2, м. Чернівці, 58000, Україна, тел./факс: (8-0372) 55-37-54, електронна пошта: E-mail: bma@msa.cv.ua Ідентифікаційний код - 02010971.
Повна назва Університету - Буковинський державний медичний університет (БДМУ). Іноземними мовами:
- Буковинский государственный медицинский университет;
- Bukovinian State Medical University;
- Staatliche Medizinische Universit t Bukovyna;
- Universit de M decine d' Etat de Bukovine;
1.3. Основними напрямками діяльності Університету є: підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців та професіоналів для закладів охорони здоров'я за напрямом 1101 "Медицина" та для фармацевтичних закладів за напрямом 1102 "Фармація".
1.4. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності з напрямів "Медицина", "Фармація", яка забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців та професіоналів освітньо-кваліфікаційних рівнів "молодший спеціаліст", "бакалавр", "спеціаліст", "магістр" і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової та науково-практичної діяльності;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців та професіоналів з вищою медичною та фармацевтичною освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- медична практика;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України.
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії вищий навчальний заклад акредитовано за IV рівнем акредитації у повному обсязі та згідно з ліцензією АА N 903955 готує фахівців за напрямами 1101 "Медицина" та 1102 "Фармація" за такими спеціальностями і освітньо-кваліфікаційними рівнями:
Медицина, 1101
Лікувальна справа 7.110101, 8.110101
- рішення ДАК від 06.07.99 р. (протокол N 22);
Педіатрія 7.110104, 8.11010
- рішення ДАК від 20.06.2000 р. (протокол N 27);
Медична психологія 7.110110
- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол N 32);
Сестринська справа 6.110100
- рішення ДАК від 22.06.2004 р. (протокол N 51);
Сестринська справа 5.110102
- рішення ДАК від 22.06.2004 р. (протокол N 51);
Лабораторна діагностика 6.101103
- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол N 32);
Лабораторна діагностика 5.110103
- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол N 32).
Фармація, 1102
Клінічна фармація 7.110206
- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол N 33);
Фармація 5.110201
- рішення ДАК від 08.04.2003 р. (протокол N 45).
Університет надає іноземним громадянам освітні послуги, пов'язані з одержанням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до спеціаліста.
Університет здійснює післядипломну спеціалізацію випускників (інтернатура) за базовими напрямками - рішення ДАК від 17.05.2001 р. (протокол N 33), а також перепідготовку та удосконалення лікарів (в т. ч. іноземних громадян) - рішення ДАК від 17.05.2001 р. (протокол N 33).
Університет здійснює військову підготовку лікарів з військово-облікової спеціальності 901000 "Лікувальна справа" в наземних військах ("Загальна практика") та провізорів з військово-облікової спеціальності 909000 "Фармація".
Університет здійснює підготовку наукових та науково-педагогічних кадрів через аспірантуру та докторантуру (наказ МОН України від 27.12.2002 р. протокол N 759).
1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, господарському суді, веде самостійний баланс, має поточний рахунок в Державному казначействі України, валютний та депозитний рахунки в установах банку, печатку і штампи зі своїм найменуванням, бланки тощо.
1.7. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.8. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства України та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що затверджуються ректором Університету.
Структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, навчальний, науково-лікувальний, економічний, адміністративно-господарський відділи, бухгалтерія та інші структурні підрозділи.
Факультет створюється наказом ректора на підставі рішення Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри і на ньому навчається не менше ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які після рекомендації Вченої ради Університету затверджуються ректором.
Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою факультету з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь. Декан факультету після обрання Вченою радою факультету призначається на цю посаду ректором Університету строком до 5 років. Граничний вік кандидата на посаду декана факультету не може перевищувати 60 років.
Кафедра - базовий структурний підрозділ, що забезпечує викладання однієї або кількох навчальних дисциплін і здійснює навчально-методичну, виховну, науково-дослідну, медичну (фармацевтичну) діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входять не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається Вченою радою Університету і призначається ректором Університету на умовах строкової трудової угоди.
Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі Положення, затвердженого ректором Університету. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Університету і призначається на цю посаду ректором.
Інші структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради Університету і діють на підставі Положень, затверджених ректором Університету.
Основними структурними підрозділами Університету є:
- медичний факультет N 1 (спеціальність "лікувальна справа");
- медичний факультет N 2 (спеціальність "лікувальна справа");
- медичний факультет N 3 (спеціальність "педіатрія");
- медичний факультет N 4 (спеціальності "Сестринська справа", "Лабораторна діагностика");
- медико-психологічний факультет;
- фармацевтичний факультет;
- факультет післядипломної освіти;
- відділення молодших медичних і фармацевтичних фахівців (спеціальності "Сестринська справа", "Лабораторна діагностика", "Фармація");
- кафедри;
- підготовче відділення для іноземних громадян.
Навчальні, навчально-виховні та навчально-допоміжні підрозділи Університету:
- навчальний відділ з інформаційно-аналітичним сектором;
- навчально-методичний кабінет;
- студентська канцелярія;
- відділ виробничої практики;
- бібліотека;
- музей Університету.
Наукові структурні підрозділи Університету:
- науково-лікувальний відділ;
- відділ аспірантури, магістратури та клінічної ординатури;
- відділ інноваційного розвитку;
- відділ метрологічного та технічного забезпечення;
- центральна науково-дослідна лабораторія;
- діагностично-лікувальний центр;
- віварій.
Адміністративно-господарські підрозділи Університету:
- відділ кадрів;
- економічний відділ;
- бухгалтерія;
- відділ військового обліку, бронювання та спецроботи;
- канцелярія;
- архів;
- штаб цивільної оборони;
- редакційно-видавничий відділ;
- служба охорони праці;
- юридична служба;
- господарська частина.
Інші підрозділи Університету:
- палац культури і відпочинку "Академічний";
- база відпочинку у с. Репуженці Заставнівського району Чернівецької обл.
Університету згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.97 р. N 526 та наказом Міністерства освіти України від 20.06.97 р. N 218 підпорядковані вищі медичні навчальні заклади I-II рівня акредитації (Чернівецький медичний коледж, Вашківецьке та Новоселицьке медичні училища), які фінансуються з обласного бюджету, мають свої статути, печатки та рахунки у банках (з 2004-2005 рр. мають статус коледжів).
2. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України
Університет підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до чинного законодавства:
- делегує повноваження ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;
- здійснює фінансування Університету за рахунок коштів державного бюджету;
- затверджує Статут Університету, кошторис доходів і видатків та штатний розпис;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою в Університеті;
- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;
- організовує конкурс, затверджує та звільняє з посади ректора Університету;
- погоджує призначення на посади та звільнення з посад першого проректора - проректора з навчальної роботи, проректора з науково-лікувальної роботи;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.
3.2. Університет має право:
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти IV рівня акредитації;
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника;
- відкривати нові спеціальності;
- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, створювати підручники, навчальні та навчально-методичні посібники, наукову та навчально-методичну літературу;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;
- створювати в установленому чинним законодавством порядку структурні підрозділи, навчальні, навчально-виробничі та навчально-наукові-виробничі комплекси, діагностично-лікувальні центри (клінічні бази);
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої школи;
- залучати кращі науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити спільну освітню діяльність разом із спеціалізованими ліцеями, коледжами, з якими Університет встановлює зв'язки відповідно до чинного законодавства;
- надавати освітні платні послуги, відповідно до вимог чинного законодавства;
- виступати орендодавцем майна, відповідно до вимог чинного законодавства;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету в межах чинного законодавства;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб в межах, визначених законом;
- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до чинного законодавства;
- відкривати депозитні рахунки в банках відповідно до чинного законодавства;
- користуватися банківськими кредитами відповідно до чинного законодавства;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні;
- здійснювати навчання іноземних громадян англійською мовою;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами; провадити освітню діяльність, пов'язану з навчанням іноземних студентів, а також підготовку кадрів для іноземних держав;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університету для забезпечення виконання статутних завдань згідно з чинним законодавством.
3.3. Університет зобов'язаний:
дотримуватись:
- вимог чинного законодавства України;
- державних стандартів освіти;
- безпечних умов праці, проведення освітньої діяльності;
- фінансової дисципліни та збереження державного майна;
забезпечувати:
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особою вищої освіти;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою в галузі медицини та фармації згідно із стандартами вищої освіти;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, медичну та фармацевтичну практику, наукову, культурну діяльність;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- умови для набуття знань у галузі медицини та фармації, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням МОЗ України;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької та самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;
- підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;
- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів на факультетах післядипломної підготовки;
- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Університету педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть бути надані додатково права та обов'язки.
4. Управління Університетом, повноваження ректора Університету
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, ректора Університету та структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Університету реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом, на умовах контракту та трудової угоди згідно з чинним законодавством;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інститути, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати самостійну видавничу діяльність у встановленому порядку, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблених нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками у порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор, який діє на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи Університету.
Претендент на посаду ректора Університету обирається шляхом таємного голосування конференцією трудового колективу Університету за наслідками конкурсу у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту".
Ректор призначається на посаду і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я України за погодженням з Міністерством освіти і науки України.
Кандидат на посаду ректора повинен бути громадянином України, вільно володіти українською мовою, мати вчене звання професора, науковий ступінь доктора наук, стаж науково-педагогічної діяльності не менше ніж десять років.
Ректор Університету відповідно до чинного законодавства діє від імені Університету, представляє його без доручення в усіх органах, організаціях, установах, розпоряджається майном Університету, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в установах банків і органах Держказначейства рахунки.
4.4. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання діяльності Університету, затверджує його структуру і подає на затвердження до МОЗ України штатний розпис;
- видає накази і розпорядження з усіх напрямків діяльності Університету;
- є розпорядником майна і коштів;
- призначає проректорів, визначає їх службові обов'язки, делегує їм частину своїх повноважень;
- забезпечує виконання кошторису доходів і видатків;
- затверджує рішення Вченої ради Університету;
- подає МОЗ України на затвердження Статут Університету, зміни та доповнення до нього;
- приймає на роботу та звільняє працівників Університету;
- забезпечує охорону праці, дотримання законодавства, Статуту Університету, правил внутрішнього розпорядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;
- затверджує правила прийому до Університету за погодженням з МОЗ України;
- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Університеті;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я студентів, організує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Університету;
- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу Університету колективний договір, правила внутрішнього трудового розпорядку і після затвердження підписує його;
- відповідає за проведення освітньої діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;
- для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту Університету створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження;
- щороку звітує перед МОЗ України та конференцією трудового колективу Університету;
- відміняє розпорядження деканів, які суперечать законодавчим та нормативно-правовим актам України, Статутові Університету чи завдають шкоди інтересам Університету;
- здійснює інші повноваження відповідно до закону України "Про вищу освіту" та інших актів законодавства;
- додаткові права та обов'язки ректора визначає контракт, який укладений з ним Міністерством охорони здоров'я України.
У разі виходу на пенсію ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, має право у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, бути призначеним на посаду почесного ректора зі збереженням грошового утримання за рахунок Університету в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
Безпосереднє керівництво навчальною, навчально-методичною, науковою, лікувальною, адміністративно-господарською діяльністю університету, гуманітарною освітою та вихованням, міжнародними зв'язками здійснюють проректори, що відповідають за ці напрями діяльності.
Проректори призначаються на посаду ректором на умовах строкової трудової угоди (контракту). Призначення на посаду першого проректора - проректора з навчальної роботи та проректора з наукової роботи здійснюється за конкурсом та за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України.
4.5. Ректор делегує першому проректору - проректору з навчальної роботи право першого підпису на фінансових документах та угодах, делегує проректору з наукової та лікувальної роботи як голові тендерного комітету право підпису договорів.
4.6. Для вирішення основних питань діяльності Університету створюються робочі та дорадчі органи: Вчена рада, ректорат, Центральна методична комісія, деканати, приймальна комісія, наукова комісія, організаційно-методична комісія, лікувальна рада, координаційна рада з гуманітарної освіти та виховання.
Положення про робочі і дорадчі органи затверджуються наказом ректора.
4.6.1. Вчена рада Університету.
Вчена рада Університету утворюється для розгляду найважливіших питань діяльності Університету, не менше 75 відсотків від складу якої становлять науково-педагогічні працівники.
Вчена рада є колегіальним дорадчим органом Університету. Термін повноважень її персонального складу становить 3 роки.
До складу Вченої ради Університету входять ректор, проректори, головний бухгалтер, декани факультетів, директори підпорядкованих Університету вищих навчальних закладів, вчений секретар Університету (секретар Вченої ради), голова профспілкового комітету, начальник навчального відділу, завідувачі кафедр, окремі професори, доктори наук, представники студентів та аспірантів. До складу Вченої ради можуть також входити керівники інших структурних підрозділів Університету та представники органів і установ охорони здоров'я. Головою Вченої ради Університету є ректор. У разі його відсутності засідання проводить заступник голови Вченої ради (проректор). Склад Вченої ради Університету затверджується наказом ректора.

................
Перейти до повного тексту