- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 127 від 21.05.98
м.Київ
Про створення Єдиного інформаційного поля системи охорони здоров'я України
Досвід реалізації державної політики інформатизації охорони здоров'я України свідчить про суттєві недоліки цієї роботи. Йдеться про недосконалість програми виконання основних завдань, що випливають з вимог погодженої Концепції інформатизації галузі, відсутність комплексного підходу до створення окремих комп'ютерних технологій, недостатнє урахування потреби організації Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я. Програмою не визначені основи формування Єдиного інформаційного поля та його складові.
З метою створення Єдиного інформаційного поля в системі охорони здоров'я та ефективної реалізації концептуальних положень державної політики інформатизації охорони здоров'я України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити концептуальні основи створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я як доповнення до Концепції державної політики інформатизації охорони здоров'я України (додається).
2. Визначити, що пріоритетними складовими Єдиного інформаційного поля системи охорони здоров'я є медична, науково-медична, медико-статистична, правова, економічна, організаційна інформація, комп'ютерні технології та засоби комунікації.
3. Українському центру науково-медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи (Уваренко А.Р.) та Центру медичної статистики МОЗ України (Міщенко А.Н.) до 15 червня 1998 року розробити та погодити в установленому порядку Програму реалізації концептуальних основ створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я.
4. Покласти розробку та впровадження Програми створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я на Український інститут громадського здоров'я (Пономаренко В.М.), Український центр наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи, Центр медичної статистики.
5. Українському центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи до 1 липня 1998 року подати до МОЗ України проект відповідних наказів щодо удосконалення діяльності системи наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи та місце в функціонуванні Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я.
6. Центру медичної статистики МОЗ України до 20 червня 1998 року подати до МОЗ України проекти відповідних наказів щодо реформування галузевої медичної статистики та створення інформаційних статистичних баз в системі Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я.
7. Координаційній раді з питань медичної інформації МОЗ України щорічно заслуховувати звіти керівників головних установ з реалізації Програми створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я та керівників головних установ щодо вирішення науково технічних проблем інформатизації охорони здоров'я.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр А.М. Сердюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
21.05.98 N 127
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ
створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я України (доповнення до Концепції державної політики інформатизації охорони здоров'я України)
1. Загальні положення.
Концептуальні основи створення Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я України є доповненням до Концепції державної політики інформатизації галузі, що погоджена та затверджена в установленому порядку.
Досвід реалізації згаданої Концепції та відповідних програмних документів по інформатизації галузі свідчить про певні їх упущення, насамперед, щодо створення єдиного інформаційного поля системи охорони здоров'я.
Віддаючи перевагу розробці комп'ютерних технологій, зокрема створенню інформаційно-аналітичних та експертних систем різного рівня, автоматизованих технологій моніторингу, комп'ютерного забезпечення прийняття управлінських рішень та вирішенню інших завдань інформатизації галузі вказана Концепція та програма її реалізації недостатньо охоплюють проблеми створення єдиного інформаційного поля охорони здоров'я, і, в першу чергу, за рахунок використання уже сформованих систем науково-медичної та медико-статистичної інформації.
Не варто вважати повноцінною програму інформатизації охорони здоров'я України, якщо вона, наприклад, не передбачає формування науково-інформаційних ресурсів, їх використання у медичній науці та практичній охороні здоров'я. Найкращі комп'ютерні технології та їх програмні продукти нічого не варті без сучасної ідеології використання інформаційного субстрату - медико-статистичної та наукової інформації, інших видів інформації. Для вирішення проблем створення єдиного інформаційного поля повинна бути досконала та придатна для використання комп'ютерних технологій галузева система наукової медичної та служба медико-статистичної інформації з відповідною інфраструктурою, кадровим потенціалом, науковим і методичним забезпеченням, фінансовими ресурсами тощо. Це ж стосується інших галузевих служб та установ, що формують інформаційні процеси, комп'ютерні технології, продукують правову, економічну та інші види управлінської інформації (управлінські структури, науково-дослідні установи, профільні кафедри, окремі центри та лабораторії комп'ютеризації тощо).
Таким чином, реалізація державної програми комп'ютеризації охорони здоров'я та формування єдиного інформаційного поля охорони здоров'я України варто починати з систем, що продукують інформаційний субстрат.
Щодо основних критеріїв формування Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я України, то вони включають:
- повну відповідність методологічних, методичних та організаційних основ формування Єдиного інформаційного поля охорони здоров'я України загальної Концепції державної політики інформатизації галузі та суспільства в цілому, а також правових та державних документів з цього питання;
- функціональну інтеграцію, а не структурне об'єднання служб та установ охорони здоров'я, що формують інформаційні процеси та створюють комп'ютерні технології в єдиному інформаційному просторі;
- реалізація Концепції державної політики інформатизації охорони здоров'я України та визначення головних установ управління таким процесом;
- наукове та методичне супроводження реалізації програми виконання Концепції державної політики інформатизації охорони здоров'я України; створення умов для удосконалення та розвитку служб та організаційних систем галузі, що продукують інформацію, інформаційні процеси та створюють комп'ютерні технології, зокрема системи науково-медичної інформації та медико-статистичної служби;
- створення пакета директивних, нормативних та методичних документів, що регламентують створення та функціонування Єдиного інформаційного поля галузі;
- міжнародна та міжгалузева інтеграція у виконанні основних завдань комп'ютеризації системи охорони здоров'я України, зокрема по формуванню Єдиного інформаційного поля.
1. Служба медичної статистики охорони здоров'я України.
На сьогодні медична статистика є головним джерелом інформації про стан здоров'я населення країни і ресурси охорони здоров'я.
За останній час у медичній статистиці значно удосконалені об'єм та обсяг державної і галузевої звітностей, здійснено перехід до створення окремих національних автоматизованих програм збору, обробки медико-статистичної інформації, реєстрів, баз даних, які впроваджені на всій території України.
Якісно нові завдання, що стоять перед галуззю по її реформуванню, інтеграція в міжнародне співтовариство тощо призвели до збільшення попиту на медико-статистичну інформацію та зробили нагальною необхідність реформування служби медичної статистики. Вона має забезпечити достатність медико-статистичних даних для управління охороною здоров'я, задоволення інформаційних потреб про стан здоров'я населення та ресурси охорони здоров'я, виходячи з вимог ВООЗ та умов приєднання до когорти країн з розвиненими медичними інформаційними технологіями.
У процесі реформування служби медичної статистики та створення єдиного інформаційного поля галузі необхідно:
1. Завершити створення моделі медичної статистики, яка б відповідала умовам сучасного реформування галузі, впровадження різних форм власності в охороні здоров'я та опанування ринкових відносин, створення єдиного інформаційного простору, включаючи медичну статистику відомчих систем охорони здоров'я; завершити створення відповідної інфраструктури медико-статистичної служби; впровадити сучасні інформаційні технології, зокрема телекомунікаційні системи зв'язку та інші автоматизовані системи комунікації.
................Перейти до повного тексту