- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 95 від 23.04.99
м.Київ
Про результати державних випускних іспитів у вищих медичних (фармацевтичному) закладах освіти III-IV рівнів акредитації МОЗ України у 1998 р.
Державні випускні іспити у 1998 р. проводились на 27 факультетах 15 вищих медичних (фармацевтичному) закладів освіти України, у т.ч. за спеціальністю "лікувальна справа" - на 14 факультетах, "стоматологія" - на 9 факультетах, "фармація" - на 3 факультетах, "промислова фармація" - на 1 факультеті.
За даними звітів голів ДЕК підготовка та проведення випускних іспитів здійснювались відповідно до Положення про організацію навчального процесу у вищих учбових закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 02.06.93
N 161, та Інструкції про порядок створення, організацію і роботу державних екзаменаційних комісій у вищих медичних та фармацевтичних закладах освіти України (інформаційний лист N 8. 02-50/493 від 18.04.94).
На засіданнях вчених рад ВНЗ було обговорено результати державних випускних іспитів 1997 року, прийнято рішення щодо заходів з усунення недоліків, відзначених головами ДЕК.
На всіх випускних кафедрах були завчасно оновлені і доведені до відома студентів-випускників екзаменаційні програми, перелік обов'язкового мінімуму теоретичних знань та практичних умінь, які підлягають екзаменаційному контролю, типові ситуаційні завдання. В різних формах, у т.ч. з застосуванням комп'ютерного тестового контролю, проводилась передекзаменаційна атестація випускників. Випускаючі кафедри ознайомили студентів з регламентом іспиту, організували додаткові передекзаменаційні консультативні лекційно-семінарські та практичні заняття. За місяць до іспитів був складений і доведений до відома студентів розклад іспитів, умови допуску до них, критерії оцінки знань та умінь на іспитах.
Державні випускні іспити включали обов'язкову перевірку володіння студентами практичними уміннями, на іспитах з клінічних дисциплін - безпосередньо у ліжка хворого.
До складу комісій як екзаменатори були введені провідні й найбільш досвідчені викладачі - професори і доценти відповідного фаху. Членами комісій були провідні спеціалісти з лікувальної та профілактичної медицини, фармації і керівники навчального процесу (професори, декани факультетів, їх заступники).
Іспити складали 8858 випускників медичних, стоматологічних та фармацевтичних факультетів, у т.ч. 7671 вітчизняних і 1187 іноземних студентів. Всі іспити на "відмінно" склали 720 студентів (8.13 %, у 1997 р. - 11.06 %), в т.ч. отримали диплом з відзнакою 542 (6.12 %, у 1997 р. - 6.74 %), тільки на "добре" або на "відмінно і добре" склали 3771 випускник ( 42.57 %, у 1997 р.- 46.23 %), на змішані оцінки - 2581 студент (29.14 %, у 1997 р.-3198 %). Тільки на "задовільно" склали іспити 518 студентів (5.85 %, у 1997 р.-8.86 %).
Оцінку "незадовільно" з одніє або декількох дисциплін отримали 30 студентів (0.34 %, у 1997 р. - 0.38 %). Середній бал державної успішності у 1998 р. становив 3.91 проти 3.93 у 1997 р. Середні бали по факультетах були в межах від 3.72 (стоматологічний факультет Дніпропетровської державної медичної академії) до 4.2 (стоматологічний факультет Національного медичного університету).
Абсолютна успішність вітчизняних випускників становила 99.57 % (у 1997 р.-99.5 %).
Серед іноземних студентів на "відмінно" склали іспити 43 студенти (3.6 %, у 1997 р.-7.7 %), в т.ч. отримали диплом з відзнакою 22 (1.9 %, у 1997 р.-2.9 %), тільки на "добре" або на "відмінно і добре" склали 376 студентів (31.7 %, у 1997-38.1 %), на змішані оцінки - 509 студентів (42.9 %, у 1997 р. - 34.8 %). Тільки на "задовільно" склали іспити 199 випускників (16.8 %, у 1997 р. - 18.9 %). "Незадовільно" з однією або декількох дисциплін отримали 10 студентів (0.8 %, у 1997 р. - незадовільних оцінок не було). Середній бал державної успішності іноземних студентів по факультетах складав від 3.31 (фармацевтичний факультет Української фармацевтичної академії) до 4.2 (стоматологічний факультет Національного медичного університету ім.О.О.Богомольця). В цілому по державних медичних закладах освіти III-IV рівня акредитації середній бал успішності іноземних студентів становив 3.78 проти 3.81 у 1997 р.
По кожному ВНЗ голови ДЕК визначили перелік недоліків у рівні сформованості знань та умінь випускників.
Узагальнюючи звіти голів ДЕК, можна констатувати, ще найбільш поширеними серед більшості ВНЗ є недоліки з оволодіння випускниками знань та вмінь з таких питань та розділів:
1. За спеціальністю "лікувальна справа":
- диференційна діагностика і медична допомога при невідкладних станах, особливо під час травм, клініка, діагностика, лікування синдрому дисемінованого внутрісудинного згортання, синдрому поліорганної недостатності;
- діагностика і лікування септичного шоку, гнійно-септичних захворювань;
- питання гемотрансфузіології та інтенсивної терапії;
- фізикальні методи обстеження хворого, об'єм і
послідовність;
- клінічна лабораторна діагностика;
- "читання" та клінічне тлумачення результатів рентгенологічних досліджень, даних електрокардіограми, інтерпретація спеціальних методів обстеження (комп'ютерна томографія);
- питання клінічної фармакології, особливо неонатального та постнатального періодів, рецептура;
- клінічна класифікація хвороб, формулювання повного клінічного діагнозу, знання латинської термінології;
- законодавче забезпечення служби охорони материнства і дитинства;
- діагностика і лікування важких форм гестозу вагітних;
- невідкладна допомога у випадках емболії навколоплодовими водами, тромбоемболії легеневої артерії, кровотечі в акушерсько-гінекологічній практиці;
- додаткові методи дослідження в акушерстві, біофізичний моніторинг плоду, діагностика фетоплацентарної недостатності;
- питання планування сім'ї, методи раціональної контрацепції;
- реанімація новонароджених;
- профілактика і лікування інфекційних захворювань в дитячому віці, протиепідеміологічні заходи;
- анатомо-фізіологічні особливості, фізіологічні константи у дітей;
- харчування дітей, принципи дієтотерапії;
- профілактика, діагностика, лікування туберкульозу;
- питання гематології, у т.ч. діагностика імунодефіцитів;
- рання діагностика, методи лікування, профілактика онкологічних захворювань;
- основи законодавства, нормативна база лікувально-профілактичної роботи сімейного лікаря, первинна медико-санітарна допомога;
- експертиза тимчасової непрацездатності;
- гігієнічне значення клімату, вплив фаткорів та умов навколишнього середовища на показники здоров'я населення, методи вивчення та критерії оцінки стану здоров'я населення;
- законодавчі акти, економіка охорони здоров'я, маркетинг та менеджмент в системі надання медичної допомоги населенню;
- харчування населення в екологічно небезпечних регіонах;
- забезпечення санітарно-протиепідемічного режиму по надзвичайних станах.
2. За спеціальністю "стоматологія":
- обстеження, диференційні діагностика, сучасні технології лікування різних форм ускладненого карієсу, ортопедичні та пломбувальні матеріали;
- лікування деформацій щелеп та зубних рядів, вибір конструкції і виготовлення протезів, сучасні апаратні методи лікування, технології;
- стоматологічна рентгенодіагностика;
- вікові особливості ортопедичного лікування;
- диференційна діагностика гострих запальних захворювань щелепно-лицевої ділянки, надання невідкладної допомоги, методи знеболювання;
................Перейти до повного тексту