- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 117 від 23.05.2000
м.Київ
Про затвердження Комплексної програми профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку на період 2000 - 2005 роки
На виконання наказу Міністерства охорони здоров'я України від 17.03.2000 N 58 щодо реалізації завдань, визначених у посланні Президента України до Верховної Ради України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Комплексну програму профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку на період 2000 - 2005 роки (додається).
2. Міністерству охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінням охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій розробити і до 01.08.2000 р. затвердити заходи щодо реалізації Комплексної програми профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку на період 2000 - 2005 роки та щомісячно до 5 числа наступного за звітним місяця інформувати про хід її виконання.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Поляченка Ю.В.
Міністр В.Ф.Москаленко
Затверджено
Наказ МОЗ України
23.05.2000 N 117
Комплексна програма профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку на період 2000 - 2005 роки
I. Передумова та необхідність розробки Комплексної програми профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку на період 2000 - 2005 роки
Профілактичний напрямок системи охорони здоров'я є складовою активної соціальної політики держави, спрямованої на збереження та зміцнення здоров'я нації, соціальний захист малозабезпечених прошарків. Така політика базується на національних традиціях та сучасному світовому досвіді і переслідує за мету зміцнення здоров'я здорових, попередження захворювань та травматизму, зменшення прогресування хвороб, усунення ускладнень та попередження інвалідності, продовження тривалості життя людей. Це досягається за допомогою системи з чітко визначеними елементами первинної, вторинної та третинної профілактики.
Разом з цим, реалізація профілактичного напрямку у діяльності органів та установ охорони здоров'я здійснюється занадто повільно та носить поки що декларативний характер. Це зумовлено складностями перехідного періоду на шляху до створення демократичного суспільства з ринковою економікою, що спричинило значний дефіцит соціальних гарантій, зумовило виникнення багатьох проблем, одночасне вирішення яких є практично неможливим, а також пов'язано з негативними наслідками аварії на ЧАЕС, іншими чинниками. В результаті цього стан здоров'я населення в останні роки погіршився. Це стосується як найбільш розповсюджених захворювань органів кровообігу, онкологічних, психічних розладів, так і інфекційних захворювань, туберкульозу, інших.
Одним із важливих показників здоров'я населення є інвалідність. Її рівень, структура залежить від впливу значної кількості факторів, найбільш відчутними серед яких є різкий спад виробництва, розбалансування економічних відносин, ріст безробіття, погіршення доступності медичних послуг та екологічної ситуації, інші.
Зараз в Україні майже 2,5 млн. інвалідів. Щороку кількість їх збільшується на 200 - 220 тисяч чоловік. Зростає інвалідність серед осіб молодого працездатного віку внаслідок туберкульозу, серцево-судинних захворювань, злоякісних новоутворень, виробничих та дорожно-транспортних травм та ушкоджень.
Дитяча інвалідність, навіть на фоні зниження показника народжуваності, має стійку тенденцію до зростання. Так, в 1999 році загальна дитяча інвалідність на Україні становила 151,1 тисяч, а кількість інвалідів з дитинства - близько 300 тис. чоловік. Головні причини інвалідності дітей - органічні ураження нервової системи, хвороби сенсорних органів, психічні розлади та вроджені вади розвитку.
Все це вимагає необхідності розробки та реалізації організаційного підходу до проведення ефективних профілактичних заходів на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях, який і знаходить відображення в Комплексній програмі профілактики інвалідності серед дітей та населення працездатного віку (далі - Програма).
II. Мета Програми
Метою Програми є попередження зростання показників інвалідності серед дітей та населення працездатного віку та запровадження найбільш ефективних заходів щодо її профілактики. Програма розрахована на період до 2005 року і є невід'ємною складовою цілеспрямованих заходів по формуванню здорового способу життя населення України.
III. Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
- покращання здоров'я дітей та зміцнення трудового потенціалу за рахунок зниження показників інвалідності серед дітей та населення працездатного віку;
- вдосконалення організації роботи з профілактики інвалідності за рахунок використання досягнень медичної науки, сучасних медичних і організаційних технологій і підготовки кваліфікованих фахівців;
- запровадження комплексної реабілітації інвалідів з урахуванням медичної, професійної, соціально-трудової за допомогою регіональної мережі сучасних медико-соціальних Центрів реабілітації інвалідів;
- проведення широкої просвітницької роботи серед населення з питань профілактики інвалідності та формування здорового способу життя.
IV. Очікувані результати реалізації Програми
Здійснення намічених цією Програмою заходів дасть змогу:
- стабілізувати, а згодом і покращати показники інвалідності серед дітей та населення працездатного віку;
- оцінити вплив окремих медичних, професійних, екологічних, соціальних факторів на рівень та структуру інвалідності;
- налагодити організацію роботи з профілактики інвалідності по окремих регіонах і галузях виробництва;
- залучити державні, підприємницькі та громадські організації до спільної діяльності, спрямованої на вдосконалення профілактики інвалідності та реабілітації інвалідів.
V. Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми
Заходи первинної профілактики:
- проводити поглиблений аналіз стану та причин захворюваності з тимчасовою втратою працездатності та на його основі розробляти комплексні заходи щодо її профілактики та зниження рівня
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- спільно з регіональними Фондами соціального страхування від нещасних випадків проводити комплексні обстеження стану охорони праці на виробництві, усунення небезпечних та шкідливих для здоров'я виробничих факторів, виявлених за результатами атестації робочих місць, приймати участь у розслідуванні нещасних випадків та професійних захворювань на підприємствах
постійно, Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
починаючи з 2001 р. управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- забезпечити повне та якісне медичне обстеження робітників, які працюють в умовах впливу шкідливих та небезпечних факторів, для своєчасного виявлення професійної патології на ранніх стадіях та проведення необхідних оздоровчих заходів
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- активізувати діяльність медико-санітарних частин, дільничних поліклінік, які облуговують працівників промислових та сільськогосподарських виробництв, санаторіїв-профілакторіїв та інших оздоровчих закладів для забезпечення ефективної профілактики захворювань, травматизму та інвалідності, оздоровлення робітників, що працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- залучати головних фахівців органів охорони здоров'я (терапевта, кардіолога, невропатолога, фтизіатра, офтальмолога, тарвматолога) до контролю за якістю медичних оглядів стану здоров'я працюючих на підприємствах усіх форм власності та ефективності їх диспансеризації
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- проект наказу Міністерства розробити та затвердити методичні рекомендації по організації роботи інженерно-лікарських бригад на підприємствах усіх форм власності з питань охорони праці, профілактики професійних захворювань, травматизму і інвалідності
2001 р. Український ДержНДІ медико-соціальних
проблем інвалідності, управління
медико-соціальної експертизи, Головне
управління організації медичної
допомоги дорослому населенню
- залучати фахівців органів охорони здоров'я, провідних вчених до розробки та запровадження освітніх програм по формуванню свідомого відношення працюючих до власного та громадського здоров'я
постійно Інститут громадського здоров'я,
Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій, управління
медико-соціальної експертизи, Головне
управління організації медичної
допомоги дорослому населенню
- активізувати через засоби масової інформації роботу по формуванню здорового способу життя серед різних верств населення - дітей, молоді, батьків, працюючих
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- забезпечити повне охоплення вагітних сучасними методами допологової діагностики стану плоду та адекватності його корекції
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій
- розробити та затвердити методичні рекомендації для лікарів ЛКК і МСЕК з питань організації роботи з профілактики інвалідності за рахунок подовження лікування хворих внаслідок основних інвалідизуючих захворювань по листку тимчасової непрацездатності
2000 р. Український ДержНДІ медико-соціальних
проблем інвалідності, управління
медико-соціальної експертизи
Заходи вторинної профілактики:
- здійснювати систематичний аналіз причин первинної інвалідності дітей, пов'язаної з патологією нервової системи
постійно Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій, управління
організації медичної допомоги дітям і
матерям
- щорічно проводити поглиблений аналіз стану та причин інвалідності серед працюючих різних галузей промислового та сільськогосподарського виробництва та на його основі розробляти комплексні заходи щодо профілактики та зниження її рівня
починаючи з 2001 р., Міністерство охорони здоров'я АР Крим,
постійно управління охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій, управління
медико-соціальної експертизи
................Перейти до повного тексту