- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 440 від 31.10.2001
Про затвердження Рекомендацій щодо раціонального використання бюджетних коштів у закладах охорони здоров'я
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 N 5980/2 до доручення Президента України від 25.04.2001 р. N 1-14/479 щодо реалізації основних положень Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2000 році" (до пункту 5 абзацу третього), з метою посилення контролю та забезпечення цільового і ефективного використання бюджетних коштів у закладах охорони здоров'я
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо раціонального використання бюджетних коштів у закладах охорони здоров'я.
2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій, начальнику Головного управління охорони здоров'я Київської міськдержадміністрації, керівникам закладів та установ охорони здоров'я, підпорядкованих МОЗ, забезпечити організацію планування та використання бюджетних коштів відповідно до вимог цих Рекомендацій.
Міністр В.Ф.Москаленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Міністерства
охорони здоров'я України
від 31.10.2001 N 440
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо раціонального використання бюджетних коштів у закладах охорони здоров'я
I. Загальні положення
1. Формування обсягів бюджетних коштів, порядок їх затвердження та використання закладами охорони здоров'я здійснюється відповідно до
Бюджетного кодексу України, законів України, постанов Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства (перелік додається).
2. Бюджетне призначення - це повноваження, надане головному розпоряднику бюджетних коштів
Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, що має кількісні та часові обмеження і дозволяє надавати бюджетні асигнування.
3. Для здійснення програм та заходів бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів, які поділяються на головних та нижчого рівня.
4. Розпорядниками бюджетних коштів є бюджетні установи (заклади охорони здоров'я) в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
5. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, передбачених у кошторисах доходів та видатків.
6. Зобов'язання, взяті з перевищенням повноважень, встановлених чинними нормативними актами, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватись.
II. Окремі показники роботи закладу
7. Основним фінансовим документом бюджетного закладу охорони здоров'я є кошторис доходів і видатків, який визначає обсяг і спрямування коштів для виконання функцій та досягнення цілей, визначених на бюджетний період відповідно до бюджетних призначень.
8. При визначенні обсягів видатків розпорядниками бюджетних коштів враховується об'єктивна потреба в коштах закладу охорони здоров'я, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, обсягу виконуваної роботи, штатних посад, необхідності реалізації окремих програм та пріоритетних заходів.
9. Показники видатків, що включаються до кошторису, обгрунтовуються відповідними розрахунками за економічними кодами бюджетної класифікації.
10. Розпорядниками коштів забезпечується виконання показників, затверджених доходною та видатковою частинами кошторисів.
11. Розпорядники бюджетних коштів несуть відповідальність за обгрунтованість планування видатків та ефективність використання коштів, дотримання режиму економії та використання резервів закладу.
12. Підставою для визначення показників кошторису закладів охорони здоров'я є: у лікарнях усіх видів, санаторіях і будинках дитини - число ліжок, кількість ліжко-днів, в амбулаторно-поліклінічних закладах - число відвідувань хворих до лікарів, чисельність працівників, площа приміщень тощо.
13. Число днів роботи ліжка в кошторисі закладу на плановий рік визначається виходячи з нормативного показника по різних профілях звітних даних за попередні роки, з урахуванням можливостей подальшого поліпшення їх використання та удосконалення структури.
14. Не допускаються економічні втрати від зниження навантаження лікарняних ліжок.
15. Основним показником діяльності амбулаторно-поліклінічних закладів (структурних підрозділів) є кількість відвідувань хворих до лікарів.
16. Ліжковий фонд звичайних стаціонарів закладів охорони здоров'я, що функціонує неефективно, необхідно замінити альтернативними стаціонарно-поліклінічними видами медичної допомоги - денними стаціонарами при амбулаторно-поліклінічних закладах, стаціонарами вдома різного профілю тощо.
III. Оплата праці
17. Підставою для визначення витрат на оплату праці в закладах охорони здоров'я є штатний розпис, затверджений у встановленому порядку, тарифікаційний список.
18. Штатна чисельність працівників закладів охорони здоров'я формується на підставі штатних нормативів і типових штатів, номенклатури посад в межах затверджених бюджетних асигнувань на заробітну плату. Фактична штатна чисельність працівників закладу не може перевищувати затверджену штатним розписом.
19. Посадові оклади (ставки заробітної плати), доплати, надбавки, премії, інші види заохочень чи винагород, матеріальна допомога встановлюються у відповідності до чинних нормативних актів, в межах фонду заробітної плати.
20. При використанні коштів на оплату праці не допускається завищення ставок і посадових окладів, виплати заробітної плати за невідпрацьований час, неправильного обрахування середньої заробітної плати при оплаті відпусток та їх тривалості, доплат, надбавок, премії тощо.
21. Суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника здійснюються у разі виробничої необхідності та неможливості виконання обсягу робіт наявним складом працівників.
22. Оплата праці у випадках, зазначених у пункті 21, проводиться за фактичний обсяг виконаних робіт в межах фонду оплати праці.
IV. Придбання матеріалів, предметів та інші послуги і видатки для поточних господарських потреб
23. Використання транспортних засобів закладів охорони здоров'я проводиться за прямим призначенням з дотримуванням норм витрат паливно-мастильних матеріалів, обгрунтованості списання автозапчастин, правильності заповнення шляхових листів, доцільності їх виписування на вихідні та святкові дні. Не допускаються приписки кілометрів пробігу, виїздів автотранспорту з несправним спідометром, втрат робочого часу через простої автотранспорту в зв'язку з відсутністю пального, запчастин, недоліками в організації та тривалості проведення поточного і капітального ремонту.
24. Канцелярські і поштово-телеграфні витрати проводяться, виходячи з необхідності максимальної ощадливості у їх використанні та недопущення оплати особистих міжміських та міських телефонних розмов за рахунок державних коштів.
25. При проведенні видатків на поточний ремонт необхідно дотримуватись правильності оплати фактично виконаних обсягів робіт та розцінок з урахуванням чисельності штатних працівників ремонтно-будівельних професій (мулярів, штукатурів, слюсарів-сантехніків, столярів тощо).
26. Необхідно забезпечити обгрунтованість витрачання коштів на ремонт і технічне обслуговування медичної техніки, не допускається включення в договори на його здійснення списане та непридатне до експлуатації обладнання.
27. Витрати на вивезення твердих побутових відходів.
27.1. Розрахунки за вивіз твердих побутових відходів у закладах охорони здоров'я здійснюються на підставі середньорічних норм накопичення та періодичності їх вивезення.
27.2. При оплаті рахунків слід звіряти розрахунки за фактично вивезену кількість твердих побутових відходів та внесені своєчасні зміни розрахункових сум у разі скорочення ліжок, структурних підрозділів тощо.
28. Дотримуватись ефективного використання вільних приміщень, медичного обладнання, іншого майна закладів охорони здоров'я, шляхом передачі їх в оренду.
29. При здачі в оренду вільних приміщень та майна керуватись діючими нормативно-правовими актами, забезпечувати повноту отримання плати за оренду та своєчасну оплату орендарями комунальних послуг, в т.ч. за спожиті енергетичні ресурси (тепло-, водо-, газо-, електропостачання), виконання інших умов договору.
30. При визначені господарських витрат закладами охорони здоров'я приміщення, що здаються в оренду іншим організаціям та структурним підрозділам, що утримуються за рахунок коштів спеціального фонду, не враховується.
31. При використанні коштів на придбання обладнання, твердого і м'якого інвентарю не допускаються випадки придбання зайвого, непотрібного обладнання і інвентарю, який фактично не використовується, випадків дострокового його списання, заміни придбаного інвентарю і обмундирування зношеним.
32. Списання, відчуження і передачу основних фондів та інших матеріальних цінностей проводиться у відповідності до діючих нормативно-правових актів.
33. Витрати на відрядження працівникам закладів охорони здоров'я здійснюються відповідно до чинних нормативних актів в межах затверджених бюджетних асигнувань на цю мету, з урахуванням дійсної потреби, обгрунтованості встановлених термінів, доцільності відрядження тощо в межах затверджених бюджетних асигнувань на цю мету.
V. Комунальні послуги та енергоносії
34. При проведенні видатків на оплату за спожиті енергоносії та комунальні послуги здійснюється контроль за виконанням обслуговуючими організаціями договірних зобов'язань, фактично виконаних обсягів робіт та послуг, правильності застосування діючих цін і тарифів, проведених розрахунків. Площі та інші показники, зазначені у договорі, повинні відповідати показникам у виставлених рахунках.
35. Оплата рахунків за спожиті енергетичні ресурси та комунальні послуги здійснюється відповідно до показників приладів обліку.
36. Оплата теплопостачання.
36.1. Дотримуватись відповідності розрахункового показника - кубатура будинків по зовнішньому обміру, зазначеного у договорі на споживання тепла, - фактичному. У випадку, коли упродовж року передбачалась зміна кубатури в зв'язку з капітальним ремонтом, реконструкцією, будівництвом, виведенням із експлуатації, при оплаті рахунків за опалення враховується фактичний термін введення в дію об'єкту, або виведення із експлуатації, а не плановий.
36.2. Періодично перевіряти чи всі службові приміщення, кубатура яких включена в розрахунок або інші платіжні документи, фактично опалюються (підвали, складові клітки, складські приміщення тощо).
37. Оплата водопостачання і водовідведення.
37.1. Дотримуватись відповідності розрахункового показника водолічильників до вказаного у платіжних документах та фактичних облікових даних. При відсутності водолічильників оплата проводиться за встановленими діючими нормами водоспоживання, передбаченими
Правилами користування системами комунального водопостачання.
................Перейти до повного тексту