14.09.2017 № 1086 |
В.о. Міністра | У. Супрун |
Завідувач Сектору оцінки та усунення корупційних ризиків |
С. Мусіяка |
Найменування завдання | Найменування заходу | Строк виконання | Відповідальні за виконання | Індикатор виконання | Джерела фінансування |
1. Створення інституціонального механізму формування та моніторингу реалізації державної антикорупційної політики, зокрема започаткування роботи Агентства, сприяння активній діяльності Національної ради з питань антикорупційної політики | Забезпечення реалізації Агентством усього комплексу функцій у сфері державної антикорупційної політики: | ||||
Підвищення ефективності роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, зокрема: | грудень 2016 р. | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків |
забезпечення ефективної роботи уповноваженого підрозділу з метою виконання вимог Закону України "Про запобігання корупції" |
в межах коштів державного бюджету | |
проведення аналізу роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) та на його основі: | червень 2016 р. | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків | звіт за результатами аналізу підготовлено | в межах коштів державного бюджету | |
забезпечення проведення тренінгів для працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) не рідше ніж двічі на рік | відповідно до строків, визначених Агентством | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків Департамент управління персоналом та кадрової політики | забезпечено участь працівників уповноваженого підрозділу у тренінгах | в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної фінансової допомоги | |
2. Створення ефективної системи виявлення, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів | Забезпечення на основі результатів аналізу корупційних ризиків проведення моніторингу дотримання законодавства щодо конфлікту інтересів та притягнення до відповідальності осіб, винних у його порушенні, а також відшкодування шкоди, заподіяної рішеннями, прийнятими в умовах конфлікту інтересів, або діями, вчиненими в таких умовах | 2016 - 2017 рр. | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків | статистичні дані щодо виявлених фактів конфлікту інтересів, притягнення до відповідальності, відшкодування шкоди, заподіяної в умовах конфлікту інтересів, підготовлено | в межах коштів державного бюджету |
3. Створення механізму захисту осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривач) | Забезпечення можливості для внесення повідомлень про корупцію, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв'язку | січень 2016 р. | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків Структурні підрозділи МОЗ України | механізми для подання повідомлень про корупцію в МОЗ України створено | в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної технічної допомоги |
4. Впровадження системного підходу до запобігання корупції в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування на основі результатів аналізу корупційних ризиків |
Запровадження виконання антикорупційних програм в органах виконавчої влади відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" : |
||||
Забезпечення затвердження антикорупційних програм у центральних та місцевих органах виконавчої влади | щороку до 1 березня | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків Структурні підрозділи МОЗ України | Антикорупційну програму МОЗ України затверджено | в межах коштів державного бюджету | |
5. Посилення спроможності протидіяти корупції на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) |
5.1. забезпечення затвердження антикорупційних програм та призначення уповноважених осіб на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" |
щороку до 1 квітня | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків Підрозділи (уповноважені особи) підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ України | програми затверджено, уповноважених осіб призначено | в межах коштів державного бюджету |
5.2. проведення перевірки дотримання Закону України "Про запобігання корупції" в частині затвердження та виконання антикорупційних програм на підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління МОЗ України |
2016 - 2017 рр. | Сектор оцінки та усунення корупційних ризиків | перевірки проведено | в межах коштів державного бюджету |
Завідувач Сектору оцінки та усунення корупційних ризиків |
С. Мусіяка |
В.о. завідувача Сектору оцінки та усунення корупційних ризиків |
О. Тучак |
№ з/п | Ідентифікований корупційний ризик | Опис ідентифікованого корупційного ризику | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією |
Управління МОЗ, документообіг, захист інформації | ||||
Додержання законності при розробці та прийнятті актів Кабінету Міністрів України та наказів МОЗ за підписом керівництва Міністерства | Додержання законності при прийнятті нормативно-правових актів повинно бути обов'язкове та відповідати чинному законодавству України | Недостатній рівень знань працівників апарату МОЗ законодавства України | Вчинення правопорушень, можливе притягнення до відповідальності осіб | |
Управління матеріальними ресурсами, фінансами | ||||
Забезпечення виконання вимог законодавства щодо складання кошторисів бюджетних установ та внесення змін до них | Не допущення прийняття в кошторисах бюджетних установ та змінах до них сум, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуваннями. | Бажання отримати неправомірну вигоду чи заборонені законом подарунки | Кримінальна, дисциплінарна та/або цивільно-правова відповідальність. | |
Забезпечення виконання вимог законодавства щодо передачі об'єктів державної власності в комунальну власність, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності, передачі об'єктів державної власності від одного підприємства іншому | Не допущення порушення законодавства при прийнятті рішення про передачу об'єктів державної власності в комунальну власність, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності, передачу об'єктів державної власності від одного підприємства іншому, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Бажання отримати неправомірну вигоду чи заборонені законом подарунки | Кримінальна, дисциплінарна та/або цивільно-правова відповідальність. | |
Забезпечення виконання вимог законодавства щодо процедури прийняття рішення стосовно відбору державних інвестиційних проектів та надання державної експертизи до цих проектів | Не допущення порушення законодавства при прийнятті рішень стосовно відбору державних інвестиційних проектів | Бажання отримати неправомірну вигоду чи заборонені законом подарунки | Кримінальна, дисциплінарна та/або цивільно-правова відповідальність. | |
Управління персоналом | ||||
Вплив з боку посадових або інших осіб з метою сприяння прийняттю на державну службу близьких їм осіб | Отримання членом конкурсної комісії на зайняття вакантних посад державної служби пропозиції від третіх осіб з метою сприяння у прийнятті на державну службу цих осіб. | Недоброчесність державних службовців, бажання отримати особисту вигоду або сприяти отриманню вигоди третіми особами. | Вчинення правопорушень, можливе притягнення до відповідальності осіб. | |
Проведення процедури конкурсного відбору (вплив на членів конкурсної комісії або адміністратора) | Отримання членами конкурсної комісії або адміністратором пропозицій від осіб з метою сприяння успішного проходження конкурсного відбору. | Отримання неправомірної вигоди за сприяння в успішному проходженні конкурсного відбору. | Вчинення правопорушень, можливе притягнення до відповідальності осіб. | |
Надання адміністративних послуг, ліцензування, акредитація | ||||
Надання посадовою особою переваги керівникам чи уповноваженим ними особам з питань ліцензування, акредитації закладів охорони здоров'я, та отримання спеціального дозволу на заняття народною нетрадиційною медициною (цілительство) під час особистого прийому. | Проведення серед працівників роз'яснювальної роботи (інструктажів) з питання дотримання вимог антикорупційного законодавства та його моніторинг. | Наявність у працівника, який здійснює особистий прийом, майнового (немайнового) інтересу | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти МОЗ | |
Використання службового становища посадовою особою при здійсненні заходів державного нагляду (контролю), неповідомлення посадовою особою про наявність конфлікту інтересів при проведенні перевірки | Проведення інструктажів щодо дотримання законодавства працівникам, які здійснюють державний контроль та нагляд, безпосередньо перед контрольними заходами. | Об'єктивність проведення результатів перевірки (трактування норм на користь суб'єкта господарювання), наявність у працівника який здійснює перевірку особистого майнового (немайнового) інтересу для створення особливо сприятливих умов для своїх рідних, друзів і знайомих що працюють на об'єкті перевірки. За результатами цього в акті перевірки може бути вказано неправдиву інформацію щодо стану здійснення господарської діяльності | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти МОЗ | |
Надання посадовою особою переваги суб'єктам господарської діяльності (заявникам) чи уповноваженим ними особам з питань здійснення державної реєстрації, перереєстрації лікарських засобів | Проведення інструктажів щодо дотримання законодавства працівникам, які здійснюють прийом заяв на державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарських засобів, підготовку наказів щодо державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, підготовку до підписання та видачу реєстраційних посвідчень на лікарські засоби / лікарські засоби (медичні імунобіологічні препарати) | Наявність у працівника, який здійснює особистий прийом, майнового (немайнового) інтересу | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти МОЗ | |
Державні закупівлі | ||||
Недостатнє правове регулювання в сфері здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів |
Непрозора та недостатньо врегульована процедура закупівлі лікарських засобів та медичних виробів на стадії формування номенклатури (підготовки технічної специфікації) в частині: · забезпечення відповідності предмета закупівлі протоколам та стандартам надання медичної допомоги; · формування потреби та номенклатури лікарських засобів та медичних виробів, що підлягають закупівлі. Відсутність встановленої законодавством прямої відповідальності за порушення формування медико-технічних вимог, потреби та номенклатури лікарських засобів і медичних виробів. |
Недостатнє правове регулювання, відсутність встановленої законодавством прямої відповідальності та недоброчесність відповідальних працівників може призводити до порушення основних принципів здійснення закупівель, в тому числі до корупційних дій і зловживань | Вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією | |
Організація діяльності з внутрішнього аудиту | ||||
Не забезпечення об'єктивного відбору об'єктів внутрішнього аудиту при плануванні діяльності підрозділу внутрішнього аудиту | Ймовірність формування піврічного плану діяльності підрозділу внутрішнього аудиту під впливом третіх осіб, таким чином, не забезпечення працівником об'єктивного та неупередженого провадження своєї діяльності (організаційна незалежність підрозділу внутрішнього аудиту передбачає пряме підпорядкування та підзвітність керівнику установи). | Неправомірне втручання третіх осіб у процес планування внутрішнього аудиту | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади | |
Формування працівником підрозділу внутрішнього аудиту необ'єктивного висновку | Ймовірність формування працівником підрозділу внутрішнього аудиту висновку за результатами аудиторських досліджень під впливом третіх осіб, таким чином, не забезпечення працівником об'єктивності та неупередженого провадження своєї діяльності (організаційна незалежність підрозділу внутрішнього аудиту передбачає пряме підпорядкування та підзвітність керівнику установи). | Неправомірне втручання третіх осіб у проведення внутрішнього аудиту та підготовку звіту про його результати | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади | |
Допущення конфлікту інтересів працівників підрозділу внутрішнього аудиту під час проведення внутрішнього аудиту | Не повідомлення працівником підрозділу внутрішнього аудиту керівника підрозділу про існування конфлікту інтересів щодо об'єкту внутрішнього аудиту. | Об'єктивність вимагає від працівників внутрішнього аудиту провадити свою діяльність неупереджено, та уникати конфлікту інтересів. | Учинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, утрату репутації серед працівників органу влади | |
Організація роботи по запобіганню корупції | ||||
Недосконале функціонування системи повідомлень про корупцію на офіційному веб-сайті МОЗ |
Отримання та обробка повідомлень про корупцію на офіційному веб-сайті МОЗ має бути вдосконалена, в тому числі з урахуванням Методичних рекомендацій з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами , затверджених рішенням НАЗК від 06.07.2017 № 286 |
Неналежне функціонування системи повідомлень про корупцію не сприяє якісному та повному вжиттю заходів по запобіганню корупції | Вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, втрата репутації МОЗ, судові процеси проти МОЗ | |
Неврегульованість процедури здійснення контролю за виконанням заходів щодо запобігання корупції на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ | Неврегульованість процедури та періодичності здійснення контролю за виконанням заходів щодо запобігання корупції на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ, послаблює контроль за ефективністю таких заходів, їх достатністю та обґрунтованістю | Відсутність врегульованої процедури в МОЗ | Вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, втрата репутації МОЗ, судові процеси проти МОЗ | |
Відсутність антикорупційних програм у підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ | Плани щодо запобігання корупції, які затверджуються на підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління МОЗ, носять здебільшого формальний характер, не спрямовані на реальне покращення ситуації, попередня оцінка корупційних ризиків, як правило, не проводиться | Необхідність складання антикорупційних програм для всіх підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ, нормативно не закріплена | Вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, втрата репутації МОЗ, судові процеси проти МОЗ | |
Інші питання | ||||
Недосконала нормативно-правова база щодо порядку направлення хворих на лікування за кордон, що потребує оновлення | Недостатньо прозора система обліку хворих, що потребують лікування за кордоном та направлення їх на лікування за кордон | Недостатня прозорість опрацювання справ хворих, що перебувають на обліку та в подальшому розгляду справ щодо направлення хворих на лікування за кордон | До кримінальної відповідальності веде здійснення порушення під час взяття хворих на облік, визначення черговості та направлення хворих на лікування за кордон |