- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція)
1. Затвердити Статут Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція), що додається.
2. Ректору Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького Зіменковському Б.С.:
1) у триденний строк з дня видання цього наказу вжити заходів щодо реєстрації Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція);
2) у тижневий строк з дня державної реєстрації Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція) отримати у державного реєстратора оригінал Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція) з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) подати до Управління роботи з персоналом та внутрішньої безпеки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (нова редакція), зареєстрованого в установленому порядку, з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
01.12.2015 № 803
Міністр _______ О. Квіташвілі
СТАТУТ
Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького
(нова редакція)
Ідентифікаційний код 02010793
Погоджено за поданням
Вченої ради Конференцією
трудового колективу
Львівського національного
медичного університету
імені Данила Галицького
29 вересня 2015 року Протокол № 2
Львів 2015
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Даний Статут розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, далі - Університет.
Повне найменування Університету - Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.
Скорочене найменування Університету - ЛНМУ імені Данила Галицького. Університет є правонаступником Львівського державного медичного університету імені Данила Галицького (1998 р.), який був утворений на базі Львівського державного медичного університету (1996 р.), Львівського державного медичного інституту (1939 р.), медичного факультету Львівського університету (16 листопада 1784 року).
1.2. Місцезнаходження Університету: 79010, м. Львів, вул. Пекарська, 69, тел. +38(032)260 30 66, +38(032)275 76 32, веб-сторінка: www.meduniv.lviv.ua, e-mail: zimenkovsky@meduniv.lviv.ua.
1.3. Університет утворений у формі державної установи, що знаходиться в управлінні Міністерства охорони здоров'я України та працює на засадах неприбутковості.
1.4. Основними напрямами діяльності Університету є:
- підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців за ступенями вищої освіти "молодший спеціаліст", "молодший бакалавр", "бакалавр", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук";
- підготовка іноземних громадян до вступу у вищі навчальні заклади;
- підготовка в інтернатурі, лікарській резидентурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян;
- навчання вітчизняних студентів за програмою підготовки офіцерів медичної служби запасу;
- спеціалізація, перепідготовка, підвищення кваліфікації та стажування медичних і фармацевтичних кадрів;
- медична практика згідно з отриманою ліцензією;
- науково-дослідна робота.
1.5. Головними завданнями Університету є:
- провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями;
- провадження наукової діяльності шляхом проведення наукових досліджень і забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації і використання отриманих результатів в освітньому процесі;
- участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
- формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
- забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
- створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
- збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
- поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
- налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці.
1.6. Види діяльності, які потребують попереднього отримання ліцензії, здійснюються Університетом після отримання такої ліцензії.
1.7. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахункові рахунки, валютні рахунки в установах банків, Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням, штампи, офіційні бланки, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді. Університет може мати інші необхідні реквізити та атрибути, які затверджуються Вченою радою Університету.
1.8. Університет здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
Особа в Університеті не може одночасно займати дві та більше посад, що передбачають виконання адміністративно-управлінських функцій.
1.9. Структурні підрозділи:
Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства, цього Статуту, головних завдань діяльності Університету і діють на підставі положень, затверджених ректором.
Основними структурними підрозділами Університету є факультети, кафедри, бібліотека.
В Університеті діють:
- медичний факультет № 1;
- медичний факультет № 2;
- стоматологічний факультет;
- фармацевтичний факультет;
- факультет післядипломної освіти.
Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається Вченою радою Університету з числа науково-педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю факультету. Декан факультету після обрання Вченою радою Університету (з урахуванням пропозицій факультету) призначається ректором Університету строком на п'ять років на умовах контракту і не може перебувати на цій посаді більше як два строки. Декан факультету здійснює свої повноваження на постійній основі. Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження декана факультету визначаються Положенням про факультет, яке затверджується Вченою радою Університету. Заступники декана призначаються ректором Університету на строк повноважень декана за пропозицією Вченої ради факультету та органу студентського самоврядування.
Закріплення відповідних кафедр і лабораторій за факультетом здійснюється наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедрою, який після обрання за конкурсом Вченою радою Університету, призначається ректором строком на п'ять років на умовах контракту і не може перебувати на цій посаді більше як два строки .
У разі потреби для забезпечення розвитку нового напряму навчальної, методичної і наукової діяльності при кафедрі може бути створена секція.
Університет може створювати на базі наукових установ, закладів охорони здоров'я клінічні бази, університетські клініки та лікарні. Клінічні бази Університету, університетська клініка чи лікарня створюються з метою забезпечення освітнього процесу особам, які навчаються в Університеті, підвищення кваліфікації медичних працівників, проведення наукових досліджень, а також надання спеціалізованої медичної допомоги. Порядок утворення і функціонування клінічних баз Університету, університетських клінік та лікарень визначається нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров'я України.
Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, науковим, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом. Директор бібліотеки після обрання за конкурсом Вченою радою Університету призначається ректором строком на п'ять років на умовах контракту.
Структурними підрозділами Університету є:
- філія, яку очолює директор, який після обрання за конкурсом Вченою радою Університету, призначається ректором строком на п'ять років на умовах контракту, підпорядкований ректору та діє на підставі відповідного доручення.
- навчальний відділ;
- науковий відділ;
- відділ кадрів;
- бухгалтерія;
- економічний відділ;
- юридичний відділ;
- канцелярія;
- прес-центр;
- відділ науково-медичної інформації;
- відділ інформатизації;
- відділ гуманітарної освіти і виховання;
- відділ маркетингу, кошторису та постачання;
- відділ метрології;
- відділ технічного обслуговування лабораторного і медичного обладнання;
- відділ лікувально-профілактичної роботи;
- підрозділ оперативного друку;
- друкарня;
- музей хвороб людини;
- адміністративно-господарський відділ;
- служба охорони праці і протипожежного нагляду;
- військово-обліковий стіл;
- штаб цивільного захисту;
- комплекс студентського харчування;
- студентський спортивно-оздоровчий табір "Медик" (м. Шацьк Волинської області);
- стоматологічний медичний центр Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького;
- навчально-виробнича аптека;
- медичний коледж;
- центральна науково-дослідна лабораторія з лабораторією промислової токсикології;
- віварій;
- ботанічний сад.
2. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ
2.2. Мета освітньої діяльності;
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення медичної і фармацевтичної галузі кваліфікованими фахівцями;
- формування моральних принципів та норм поводження особистості.
2.3. Освітня діяльність базується на принципах:
- багатопрофільності;
- якості освітніх послуг, якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання;
- ступеневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб здобувачів вищої освіти відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;
- відповідності рівня освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- особистісній орієнтації освіти;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.
2.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації.
2.4.1. Кадрове забезпечення медичної і фармацевтичної галузі через:
- формування якісного контингенту студентів;
- адекватність змісту освіти вимогам системи праці;
- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;
- дотримання стандартів у сфері вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл Університету, потреб галузі та запитів здобувачів вищої освіти;
- формування номенклатури напрямів і спеціальностей адекватно змінам ринкових умов;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;
- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних досягнень;
- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчально-виховного процесу;
- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;
- розробку ефективних освітніх технологій;
- створення умов для розвитку обдарованої молоді;
- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.
2.4.2. Національне виховання здійснюється через:
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму і поваги до
Конституції України;
- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод, повага до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;
- формування в молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;
- стимулювання в молоді прагнення до здорового способу життя;
- розвиток гуманістичної освіти, що ґрунтується на культурно-історичних цінностях українського народу, його традиціях і духовності;
- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;
- формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві,
- духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;
- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей української та світової культури;
- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;
- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опановувати рідну (національну) мову і практично володіти хоча б однією іноземною мовою;
- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;
- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;
- формування нових життєвих орієнтирів особистості;
- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства;
- відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;
- формування відповідальності за власний добробут, стан суспільства.
2.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти здійснюється через:
- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;
- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;
- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджетів усіх рівнів та коштів юридичних і фізичних осіб;
- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування та опіки, дітьми-інвалідами, іншими особами, що мають відповідні пільги;
- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;
- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;
- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів.
2.4.4. Створення системи безперервної освіти через:
- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;
- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;
- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних стандартів;
- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;
- формування та розвиток навчальних науково-виробничих комплексів ступеневої підготовки фахівців;
- розроблення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.
2.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному суспільстві через:
- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників освітнього процесу;
- запровадження нових форм навчання із застосуванням у освітньому процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;
- створення електронних підручників;
- застосування сучасних засобів навчання;
- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.
2.4.6. Поєднання освіти і науки через:
- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;
- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;
- випереджальний розвиток освіти;
- інноваційну освітню діяльність;
- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;
- запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;
- залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, науково-педагогічних працівників;
- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами;
- залучення до освітнього процесу провідних вчених інших навчальних закладів;
- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;
- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики;
- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики.
2.4.7. Моніторинг та використання зарубіжного досвіду через:
- проведення спільних наукових досліджень, співробітництво з міжнародними фондами, проведення міжнародних наукових конференцій, семінарів, симпозіумів;
- сприяння участі науково-педагогічних працівників у відповідних заходах за кордоном;
- освітні та наукові обміни, стажування і навчання за кордоном студентів, науково-педагогічних працівників, інших працівників;
- аналіз, відбір, видання та розповсюдження кращих зразків зарубіжної наукової і навчальної літератури.
2.4.8. Кадрове забезпечення навчального процесу через:
- відповідність кадрового забезпечення вимогам атестації та акредитації спеціальностей;
- стажування та підвищення кваліфікації науково-педагогічних, педагогічних працівників;
- створення умов для ефективної професійної діяльності науково-педагогічних, педагогічних працівників;
- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації науково-педагогічних, педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі у суспільстві.
2.5. Концепція освітньої діяльності доповнюється та деталізується концепціями освітньої діяльності факультетів, кафедр, інших підрозділів Університету.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ 'Я УКРАЇНИ
3.1. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) щодо управління Університетом визначаються законодавством України та цим Статутом.
МОЗ України:
- затверджує Статут Університету та за поданням Конференції трудового колективу вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Університету;
- укладає в місячний строк контракт з ректором, обраним за конкурсом у порядку, визначеному Законом України
"Про вищу освіту" ;
- оголошує конкурс на заміщення посади ректора відповідно до Закону України
"Про вищу освіту" ;
- за поданням Конференції трудового колективу Університету достроково розриває контракт з ректором з підстав, визначених законодавством про працю, чи за порушення цього Статуту та умов контракту;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- формує пропозиції і розміщує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою у порядку, встановленому чинним законодавством;
- здійснює розподіл випускників Університету та працевлаштування в заклади охорони здоров'я у межах державного замовлення;
- делегує окремі свої повноваження ректору або іншому органу управління Університету;
- у разі ліквідації або реорганізації Університету вирішує питання продовження безперервного здобуття вищої освіти осіб, які навчаються в Університеті;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством і Статутом Університету.
4. ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УНІВЕРСИТЕТУ
4.1. Діяльність Університету провадиться на принципах:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, ректора та керівників структурних підрозділів Університету;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Університет має рівні з іншими вищими навчальними закладами права, що становлять зміст його автономії та самоврядування, у тому числі має право:
- розробляти та реалізовувати освітні (наукові) програми в межах ліцензованої спеціальності;
- самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;
- обирати типи програм підготовки молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів і магістрів, докторів філософії, докторів наук, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;
- приймати на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників;
- формувати штатний розпис та затверджувати його структуру;
- приймати остаточне рішення щодо визнання, у тому числі встановлення еквівалентності, здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії, доктора наук і вчених звань доцента, професора під час зарахування на навчання та/або на посаду наукового чи науково-педагогічного працівника;
- запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
- самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;
- присуджувати ступені вищої освіти здобувачам вищої освіти, які відповідно до законодавства успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання на відповідному рівні вищої освіти;
- приймати остаточне рішення щодо присудження наукових ступенів акредитованими спеціалізованими вченими радами;
- утворювати загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з органами місцевого самоврядування;
- утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;
- створювати університетські клініки;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами та іншими юридичними особами;
- розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-науково-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
- звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами;
- провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та Статуту Університету;
- розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
- відкривати поточні та депозитні рахунки в банках;
- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до законодавства;
- користуватися банківськими кредитами відповідно до законодавства;
- встановлювати підвищені посадові оклади, стипендії та інші заохочувальні виплати відповідно до законодавства України в межах фонду заробітної платні за рахунок коштів, виділених з державного бюджету України та власних коштів;
- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, навчально-практичних центрів, лікувально-профілактичних і культурно-побутових закладів та закладів харчування;
- спрямовувати кошти на будівництво та благоустрій соціально-побутових об'єктів;
- спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних та інших категорій працівників Університету та студентів, які навчаються в ньому;
- провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний і поточний ремонти основних фондів;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та фармації, медичну практику, дослідження щодо проблем вищої школи;
- отримувати статус дослідницького університету відповідно до законодавства;
- залучати кращі науково-педагогічні кадри з інших установ медичного та фармацевтичного напряму для поліпшення якості підготовки фахівців;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами та іншими юридичними та фізичними особами;
- розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-науково-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- надавати додаткові освітні та інші платні послуги, у порядку, визначеному законодавством України;
- виступати орендодавцем нерухомого та іншого майна, що належить Університету;
- розробляти свою організаційну структуру, визначати форми організації праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу науково-педагогічного, наукового та інженерного складу, здобувачів вищої медичної і фармацевтичної освіти;
- здійснювати лікувально-діагностичну діяльність на клінічних кафедрах;
- визначати форми і систему заробітної плати працівників згідно з законодавством України;
- передавати з балансу на баланс або реалізовувати обладнання, прилади і установки, матеріали, книги у порядку, визначеному законодавством України;
- списувати з балансів основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли, в установленому законодавством порядку;
- користуватись земельними ділянками у порядку, визначеному законодавством України;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів, та діяльність, пов'язану з придбанням, зберіганням, використанням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів згідно з законодавством;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну здобувачами вищої освіти, науково-педагогічними, педагогічними та науковими працівниками;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти громадянам України та інших країн;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університету для забезпечення виконання статутних завдань;
- виготовляти лікарські засоби та вироби медичного призначення, реалізовувати їх оптом і в роздріб через навчально-виробничу аптеку (після отримання відповідних ліцензій);
- провадити медичну практику шляхом надання медичної допомоги студентам Університету та іншим категоріям осіб;
- створювати навчальні підрозділи, що надають платні освітні послуги;
- вносити пропозиції щодо передачі об'єктів Університету до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, у комунальну власність та передачі об'єктів комунальної власності у державну власність і віднесення їх до майна Університету;
- отримувати відповідно до законодавства на пріоритетних засадах передбачені державним бюджетом кошти для провадження наукової і науково-технічної діяльності, проведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень, виконання наукових програм, проектів державного значення;
- визначати норми часу навчальної та іншої роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників;
- здійснювати перерозподіл:
° нормативів чисельності осіб, які навчаються, на одну посаду науково-педагогічного працівника за спеціальностями однієї галузі знань з урахуванням результатів наукової діяльності працівників;
° ліцензованого обсягу прийому за спеціальностями у межах відповідної галузі знань;
- використовувати у процесі підготовки фахівців з вищою медичною і фармацевтичною освітою власні експериментальні програми та навчальні плани;
- отримувати на пріоритетних засадах фінансування для придбання наукового і навчального обладнання, комп'ютерних програм тощо за рахунок державного бюджету;
- формувати на своїй базі інноваційні структури різних типів (наукові та технологічні парки, бізнес-інкубатори, малі підприємства тощо) на засадах поєднання інтересів високотехнологічних компаній, науки, освіти, бізнесу та держави з метою виконання і впровадження інноваційних проектів;
- збирати, обробляти та використовувати персональні дані суб'єктів персональних даних з обмеженим доступом у картотеках з метою ведення кадрового діловодства, підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів Університету з питань реалізації, визначених законодавством і трудовим договором, прав та обов'язків, сфер і трудових відносин та соціального захисту, а також з метою виготовлення, обліку та видачі студентського квитка, документів про освіту та вчені звання державного зразка і забезпечення роботи ІВС "Освіта" в межах, необхідних для досягнення вказаної мети;
- надавати персональні дані суб'єктів персональних даних Університету третім особам, безпосередньо задіяним в замовленні, виготовленні, обліку та видачі студентських квитків, документів про освіту та вчені звання державного зразка і в забезпеченні роботи ІВС "Освіта", інших організацій та в інших випадках, прямо передбачених законодавством;
- користуватися пільгами, установленими законодавством України;
- здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.
4.3. Університет зобов'язаний:
- вживати заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах наукових, науково-педагогічних, педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
- мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
- створювати необхідні умови для здобуття вищої освіти особами, у тому числі особами з особливими освітніми потребами;
- оприлюднювати на офіційній веб-сторінці на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов'язань.
4.4. Права та обов'язки науково-педагогічних та інших працівників, осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавства.
Порядок проведення конкурсу на вакантні посади, прийняття на роботу, продовження трудових відносин і звільнення з посад науково-педагогічних та педагогічних працівників Університету регламентується Положенням, яке затверджується Вченою радою Університету.
4.5. Представником інтересів трудового колективу є профспілковий комітет Університету.
................Перейти до повного тексту