- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія"
Відповідно підпункту 12 пункту 4 до
Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення у відповідність до Закону України
"Про вищу освіту" , Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія", що додається.
2. Ректору Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія" Ждану В.М.:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія"; отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія" з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
2) подати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія", зареєстрованого в установленому порядку з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
03.04.2015 № 201
Міністр __________О. Квіташвілі
СТАТУТ
Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія"
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 02010824
Погоджено за поданням Вченої ради
Конференцією трудового колективу
Вищого державного
навчального закладу України
"Українська медична
стоматологічна академія"
" 24 " грудня 2014 р., протокол № 2
Полтава-2015
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Даний Статут Вищого державного навчального закладу України "Українська медична стоматологічна академія" (далі - Академія), розроблено відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує її діяльність.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 1994 року
№ 592 Академія створена як правонаступник Полтавського державного медичного стоматологічного інституту.
1.2. Повне найменування Академії українською мовою:
Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія".
Скорочена назва українською мовою: ВДНЗУ "УМСА".
Повне найменування російською мовою: Высшее государственное учебное заведение Украины "Украинская медицинская стоматологическая академія".
Скорочена назва російською мовою: ВГУЗУ "УМСА".
Повне найменування англійською мовою: Higher educational institution of Ukraine "Ukrainian Medical Stomatological Academy".
Скорочена назва англійською мовою: UMSA.
1.3. Місцезнаходження Академії:
Україна, м. Полтава, вул. Шевченка, 23, 36011
Тел. (0532) 60-20-51. Факс.(0532) 60-20-51, 2-78-21
Електронна адреса: mail@ umsa.edu.ua, www.umsa.edu.ua.
1.4. Академія утворена у формі державної власності і належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) і працює на засадах неприбутковості. Майно Академії є державною власністю.
Академія може бути засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, які провадять свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково- виробничої, інноваційної діяльності Академії та/або забезпечують виконання її статутних завдань.
Академія має рівні права з вищими навчальними закладами державної, комунальної та приватної форми власності у провадженні освітньої, наукової та інших видів діяльності.
Академія може провадити освітню діяльність спільно з іноземними навчальними закладами за узгодженими освітніми програмами.
Академія може утворювати навчальні, навчально-наукові та навчально-науково-виробничі комплекси, академічні (університетські) клініки, наукові парки та входити до складу консорціуму. Всі учасники комплексу, консорціуму зберігають статус юридичної особи і фінансову самостійність.
1.5. Основними напрямами діяльності Академії згідно з державним замовленням та договірними зобов'язаннями є:
- підготовка висококваліфікованих фахівців за ступенями вищої освіти
"молодший спеціаліст", "молодший бакалавр", "спеціаліст", "бакалавр", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук" за галузями знань: "Медицина" та для фармацевтичних закладів "Фармація";
- підготовка громадян України за акредитованими напрямами: "Медицина" зі спеціальностей "Лікувальна справа", "Педіатрія", "Стоматологія";
- підготовка іноземних громадян за акредитованими напрямами "Медицина" зі спеціальностей "Лікувальна справа", "Стоматологія";
- підготовка у медичному коледжі громадян України за акредитованими напрямами "Медицина" зі спеціальності "Сестринська справа";
- підготовка у медичному коледжі молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів громадян України та іноземних громадян за акредитованими напрямами "Медицина" зі спеціальностей "Стоматологія ортопедична", "Сестринська справа";
- підготовка у медичному коледжі молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів громадян України за акредитованими напрямами "Фармація";
- підготовка громадян України та іноземних громадян до вступу у вищі навчальні заклади;
- підготовка в інтернатурі (первинна післядипломна спеціалізація)за акредитованими напрямами "Медицина";
- підготовка в лікарській резидентурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян (післядипломна підготовка) за напрямами "Медицина";
- підготовки у магістратурі іноземних громадян за акредитованим напрямом "Медицина" за спеціальностями "Стоматологія", "Лікувальна справа";
- військова підготовка вітчизняних студентів за програмою офіцерів запасу медичної служби;
- спеціалізація, перепідготовка, підвищення кваліфікації, стажування лікарських кадрів ( в тому числі медичних сестер, зубних техніків тощо);
- здійснення фундаментальних досліджень та прикладних наукових та науково-технічних розробок;
- медична практика відповідно до спеціалізації та згідно з отриманою ліцензією;
- здійснення міжнародної діяльності у сфері освіти та науки.
1.6. Діяльність Академії провадиться на принципах:
1) автономії та самоврядування;
2) розмежування прав, повноважень і відповідальності МОЗ України, державних органів та органів місцевого самоврядування, органів управління Академії та її структурних підрозділів;
3) поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
4) незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
1.7. Академія має рівні з іншими вищими навчальними закладами права, що становлять зміст її автономії та самоврядування, у тому числі має право:
- розробляти та реалізовувати освітні (наукові) програми в межах ліцензованих спеціальностей;
- самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;
- обирати типи програм підготовки молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів, магістрів, докторів філософії та докторів наук, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту, строкового трудового договору відповідно до законодавства;
- формувати власний штатний розпис;
- приймати остаточне рішення щодо визнання, у тому числі встановлення еквівалентності, здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії, доктора наук і вчених звань доцента, професора під час зарахування на навчання або на посаду наукового чи науково-педагогічного працівника;
- запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;
- надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
- самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;
- присуджувати ступені вищої освіти здобувачам вищої освіти, які відповідно до законодавства успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання на відповідному рівні вищої освіти;
- приймати остаточне рішення щодо присудження наукових ступенів акредитованими спеціалізованими вченими радами;
- утворювати загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з органами місцевого самоврядування;
- утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;
- провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами, закладами охорони здоров'я у тому числі тих, що належать територіальним громадам або передані їм, та іншими юридичними особами;
- розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-науково-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях, закладами охорони здоров'я, у тому числі тих, що належать територіальним громадам або передані їм;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно- правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами;
- впроваджувати підготовку за новими спеціальностями;
- відкривати нові спеціальності;
- здійснювати навчання іноземних громадян українською, англійською та іншими мовами;
- надавати послуги, пов'язанні з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів громадянам України та іноземцям;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої освіти;
- залучати науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити спільну діяльність разом з вищими навчальними закладами, середніми навчальними закладами, коледжами, підприємствами, установами, організаціями, клінічними базами, лікувальними та фармацевтичними закладами відповідно до законодавства;
- виступати засновником (співзасновником) інших об'єднань у вигляді наукових парків, консорціумів, комплексів тощо, які здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками, у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- користуватися пільгами, установленими законодавством;
- здійснювати фінансування проведення капітальних та поточних ремонтів в приміщеннях клінічних кафедр розташованих в клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров'я, а також закупівлю обладнання, яке спільно буде використовуватися з цими закладами для проведення навчальної і наукової роботи, лікувального та лікувально-діагностичного процесів відповідно до законодавства;
- брати та здавати приміщення в оренду;
- здійснювати в межах повноважень медичну практику;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність та залучатися до проведення до клінічних та клінічних досліджень;
- здійснювати дослідження, наукові й науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами та державним замовленням;
- здійснювати підготовку наукових кадрів у сфері охорони здоров'я, фінансову підтримку розвитку наукової інфраструктури;
- надавати спеціалізовану і високоспеціалізовану діагностичну, лікувальну та консультативну допомоги населенню із впровадженням нових наукових розробок;
- забезпечувати діагностику й лікування захворювань із впровадженням експериментальних та нових медичних технологій у клініках, науково-дослідних установах Академії;
- спільно з органами виконавчої влади, Національною академією наук України та національними галузевими академіями наук, органами місцевого самоврядування утворювати на базі наукових установ, закладів охорони здоров'я, у тому числі тих, що належать територіальним громадам або передані їм, клінічні бази закладів медичної освіти, академічні (університетські) клініки та лікарні;
- забезпечувати функціонування клінічної бази для практичної підготовки та перепідготовки лікарів за профілем;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, налагоджувати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами відповідно до законодавства;
- створювати навчально-практичні центри, академічні(університетські) клініки та лікарні тощо;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти іноземним громадянам в Україні, а також підготовку наукових кадрів для іноземних держав;
- організовувати конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- створювати за погодженням з Міністерством освіти і науки України (далі - МОН України) спеціалізовані Вчені ради для захисту дисертацій з присудженням наукових ступенів доктора філософії і доктора наук;
- здійснювати придбання, зберігання, використання, відпуск, перевезення, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та їх препаратів і прекурсорів;
- встановлювати ціни на всі види послуг, продукцію власного виробництва відповідно до законодавства;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- здійснювати роздрібну і оптову торгівлю продукцією власного виробництва згідно із законодавством;
- проводити операції з цінними паперами;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, навчально-практичних центрів, лікувально-профілактичних і культурно- побутових закладів та закладів харчування;
- спрямовувати кошти на будівництво та благоустрій соціально-побутових об'єктів;
- спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних, науково- педагогічних та інших категорій працівників та студентів Академії;
- розробляти та вживати заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням в Академії відповідно до законодавства;
- проводити науково-дослідні, пошукові та проектно-пошукові роботи;
- проводити роботи з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
- проводити лабораторні дослідження, діагностику інфекційних та інших захворювань з метою наукових досліджень;
- здійснювати розробку та впроваджувати, реалізовувати та супроводжувати програмне забезпечення з навчальною, виробничою та науково-дослідницькою метою;
- здійснювати методичну та інноваційну діяльність;
- надавати у тимчасове користування спортивний інвентар та обладнання, якщо це не суперечить навчальним планам та не належить до діяльності, що фінансується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету;
- здійснювати в межах повноважень будівництво, реконструкцію, ремонт та облаштування приміщень;
- оформляти та видавати документи про вищу освіту державного зразка в установленому законодавством порядку тільки за акредитованою освітньою програмою;
- виготовляти та видавати власні документи про вищу освіту за неакредитованими освітніми програмами за зразком, що визначені вченою радою Академії;
- виготовляти та видавати спільні дипломи за зразком, визначеним спільним рішенням учених рад Академії та інших навчальних закладів, у тому числі іноземних;
- виготовляти та видавати подвійний диплом за зразком, визначеним вченою радою Академії у разі здобуття особою вищої освіти одночасно за двома спеціальностями (спеціалізаціями);
- забезпечувати оформлення студентських квитків, залікових книжок осіб, які навчаються відповідно до договорів, укладених з фізичними та юридичними особами, їх дублікатів для всіх категорій осіб, що навчаються в Академії;
- збирати, обробляти та використовувати персональні дані суб'єктів персональних даних з обмеженим доступом у картотеках з метою ведення кадрового діловодства, підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів Академії з питань реалізації, визначених законодавством і трудовим договором, прав та обов'язків, сфер і трудових відносин та соціального захисту, а також з метою виготовлення, обліку та видачі студентського квитка, документів про освіту та вчені звання державного зразка і забезпечення роботи ІВС "ОСВІТА" в межах, необхідних для досягнення зазначеної мети;
- надавати третім особам, безпосередньо задіяним в замовленні, виготовленні, обліку та видачі студентських квитків, документів про освіту та вчені звання державного зразка і в забезпеченні роботи ІВС "ОСВІТА", інших організацій та в інших випадках прямо передбачених законодавством персональні дані суб'єктів персональних даних Академії з дотриманням пункту 10 частини другої статті
8 Закону України
"Про захист персональних даних" ;
- розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
- відкривати поточні та депозитні рахунки в банках;
- провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту;
- здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.
1.8. Академія зобов'язана:
1) вживати заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах наукових, науково-педагогічних, педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
2) мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
3) створювати необхідні умови для здобуття вищої освіти особами з особливими освітніми потребами;
4) оприлюднювати на офіційному веб-сайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов'язань;
5) публікувати на офіційному веб-сайті:
- кошторис Академії на поточний рік та всі зміни до нього;
- звіт про використання та надходження коштів;
- інформацію щодо проведення процедур закупівель;
- штатний розпис на поточний рік.
Крім вищезазначених зобов'язань, Академія забезпечує:
- дотримання вимог законодавства України;
- дотримання безпечних умов проведення освітньої діяльності та збереження державного майна;
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників освітнього процесу;
- умови для отримання особами вищої освіти;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, наукову, виховну, методичну та лікувальну діяльність, медичну практику, культурну діяльність тощо;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою медичною освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів щодо ситуації, що склалася на ринку зайнятості;
- вдосконалення організації праці з метою матеріальної зацікавленості працівників як в результатах особистої праці, так і в загальних підсумках діяльності;
- виплату працівникам заробітної плати в робочі дні, не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду за який здійснюється виплата;
- виконання Закону України
"Про захист персональних даних" та інших нормативно-правових актів у сфері захисту персональних даних працівників, щодо мети обробки та захисту персональних даних.
1.9. Головними завданнями Академії є:
1) провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої медичної освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями;
2) провадження наукової діяльності шляхом проведення наукових досліджень і забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації і використання отриманих результатів в освітньому процесі;
3) участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
4) формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
5) забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
6) створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процессу їхніх здібностей і талантів;
7) збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства, виховання осіб, які навчаються в Академії, у дусі українського патріотизму і поваги до
Конституції України та державних символів України;
8) поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
9) налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності в галузі освіти, науки, медицини, спорту, мистецтва і культури;
10) вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці, проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
11) забезпечення набуття студентами практичних знань, підготовка їх до професійної діяльності на клінічних базах закладів охорони здоров'я, в академічних (університетських клініках), навчально-практичних центрах та навчально-практичних центрах первинної медико-санітарної допомоги;
12) постійний розвиток та вдосконалення матеріально-технічної бази Академії.
1.10. Академія є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових та особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем та відповідачем у суді.
Академія веде самостійний баланс, має спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті у територіальному органі центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або в банківських установах, вкладні (депозитні) рахунки в установах державних банків в національній та іноземній валютах, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, штампи. Може мати інші необхідні реквізити та атрибути, які затверджуються вченою радою Академії.
1.11. Автономія Академії - це самостійність, незалежність і відповідальність Академії у прийнятті рішень стосовно розвитку академічних свобод, організації освітнього процесу, наукових досліджень внутрішнього управління, економічної та іншої діяльності, самостійного добору і розстановки кадрів у межах, передбачених Законом України
"Про вищу освіту" .
Права Академії, що визначають її автономію, встановлені Законом України
"Про вищу освіту" і не можуть бути обмежені іншими законами чи нормативно-правовими актами.
1.13. Структурні підрозділи.
Структура Академії, статус і функції її структурних підрозділів визначаються цим Статутом та положеннями про відповідні структурні підрозділи.
Структурні підрозділи утворюються рішенням вченої ради Академії у порядку, визначеному Законом України
"Про вищу освіту" , цим Статутом та відповідно до головних завдань діяльності Академії.
Основними структурними підрозділами Академії є факультети, кафедри, бібліотека.
Структурними підрозділами є:
факультети;
кафедри;
бібліотеки;
медичний коледж;
підготовче відділення для іноземних громадян;
підготовче відділення (курси) для громадян України до вступу у вищі навчальні заклади;
навчальний відділ;
навчально-методичні кабінети;
навчально-практичний стоматологічний центр;
лабораторії;
навчально-науково-лікувальні підрозділи;
навчально-науково-виробничі об'єднання, центри;
культурно-освітній відділ;
відділ міжнародних зв'язків та інші підрозділи, що забезпечують освітній процес.
Науковий відділ;
науково-дослідний інститут;
науково-методичні лабораторії;
експериментально-біологічна клініка (віварій);
редакційно-видавничий підрозділ та інші підрозділи,що забезпечують науковий процес.
Бухгалтерія;
планово-фінансовий відділ;
адміністративно-господарські служби та групи;
тендерний комітет;
загальний відділ, архів;
штаб цивільної оборони;
військово-мобілізаційний відділ;
гуртожитки;
експлуатаційно-технічна служба;
комп'ютерні та інформаційні відділи;
центри технічних засобів навчання;
центр громадського харчування;
спортивно-оздоровчий табір;
інші відділи (сектори), центри та підрозділи, які забезпечують адміністративну, господарську, фінансову діяльність.
В Академії також можуть утворюватися за рішенням вченої ради інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законом.
Структурні підрозділи підпорядковані ректору Академії, першому проректору, проректорам, заступникам ректора відповідно до розподілу функціональних обов'язків та напрямів їхньої діяльності.
Факультет - це структурний підрозділ Академії, що об'єднує не менш як три кафедри, які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання.
Керівництво факультетом здійснює декан, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки. Декан факультету повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю факультету.
Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження декана факультету визначаються положенням про факультет, яке затверджується вченою радою Академії.
Декан факультету видає розпорядження щодо діяльності відповідного факультету, які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету і можуть бути скасовані ректором Академії, якщо вони суперечать законодавству, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Академії.
Декан факультету обирається за конкурсом таємним голосуванням вченою радою Академії строком на п'ять років з урахуванням пропозицій органу громадського самоврядування факультету. Ректор Академії укладає з деканом факультету контракт. Декан факультету здійснює свої повноваження на постійній основі.
Якщо в Академії утворюється новий факультет, ректор Академії призначає виконувача обов'язків декана цього факультету на строк до проведення виборів декана факультету, але не більш як на три місяці.
Одна і та сама особа не може бути деканом факультету, коледжу Академії більше ніж два строки.
Декан може бути звільнений з посади ректором Академії за поданням вченої ради Академії або органу громадського самоврядування факультету з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення Статуту Академії, умов контракту. Пропозиція про звільнення керівника факультету вноситься до органу громадського самоврядування факультету не менш як половиною голосів статутного складу вченої ради факультету.
Факультети діють на підставі положень, які після ухвалення вченою радою Академії затверджуються наказом ректора.
Кафедра - це базовий структурний підрозділ Академії, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п'яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається за конкурсом таємним голосуванням вченою радою Академії строком на п' ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету та кафедри. Керівник кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю кафедри. Ректор академії укладає з обраним керівником кафедри контракт. Завідувач кафедри не може перебувати на посаді більш як два строки.
Завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів. Кафедри діють на підставі положень про кафедру, які після ухвалення вченою ради академії затверджуються наказом ректора.
Бібліотека Академії є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі положення, ухваленого вченою радою академії і затверджуються наказом ректора.
Директор бібліотеки обирається за конкурсом таємним голосуванням вченою радою академії. Ректор Академії укладає з обраним директором бібліотеки контракт строком на п'ять років.
Ліквідація або реорганізація структурних підрозділів, визначається ректором Академії відповідно до законодавства та цього Статуту.
2. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АКАДЕМІЇ
2.2. Метою освітньої діяльності є:
- забезпечення здобуття вищої, післядипломної освіти і задоволення інших освітніх потреб здобувачів вищої освіти та інших осіб;
- забезпечення системи освітніх компонентів на відповідному рівні вищої освіти в межах спеціальності, що визначає вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік навчальних дисциплін і логічну послідовність їх вивчення, кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання цієї програми, а також очікувані результати навчання (компетентності), якими повинен оволодіти здобувач відповідного ступеня вищої освіти;
- забезпечення медичної галузі висококваліфікованими фахівцями.
2.3. Освітня діяльність грунтується на принципах:
1) сприяння сталому розвитку суспільства шляхом підготовки конкурентоспроможного людського капіталу та створення умов для освіти протягом життя;
2) доступності вищої освіти;
3) незалежності здобуття вищої освіти від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
4) міжнародної інтеграції та інтеграції системи вищої освіти України у Європейській простір вищої освіти, за умови збереження і розвитку досягнень та прогресивних традицій національної вищої школи;
5) наступності процесу здобуття вищої освіти;
6) відкритості формування структури і обсягу освітньої та професійної підготовки фахівців з вищою медичною освітою.
7) гармонійної взаємодії національних систем освіти, науки, бізнесу та держави з метою забезпечення стійкого соціально-економічного розвитку держави;
8) збереження і розвитку системи вищої освіти та підвищення якості вищої освіти;
9) розширення можливостей для здобуття вищої освіти та освіти протягом життя;
10) розвитку автономії Академії та академічної свободи учасників освітнього процесу, що зумовлює необхідність таких самоорганізації та саморегулювання, які є відкритими до критики, служать громадському інтересові, встановленню істини стосовно викликів, що постають перед державою і суспільством, здійснюються прозоро та публічно;
11) визначення збалансованої структури та обсягу підготовки фахівців з вищою освітою з урахуванням потреб особи, інтересів держави, територіальних громад і роботодавців;
12) забезпечення розвитку наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності та їх інтеграції з виробництвом;
13) багатопрофільності;
14) ступеневості підготовки фахівців;
15) якості освітніх послуг, змісту освіти, технологій навчання, та їх результатів;
16) становлення демократичної системи навчання;
17) задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
18) використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти й змісту навчання;
19) відповідності рівня освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;
20) випереджального інноваційного розвитку освіти;
21) поєднання освітньої діяльності з науковими дослідженнями;
22) мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
23) інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
24) формування національних і загальнолюдських цінностей;
25) моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.
2.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації:
2.4.1. Кадрове забезпечення медичної галузі здійснюються через:
- удосконалення існуючої системи профорієнтації та якісного відбору студентів на навчання;
- адекватність змісту освіти до вимог практичної охорони здоров'я;
- реалізацію змісту освіти в наскрізних підходах до вимог освітньо- кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм на етапах додипломної та післядипломної підготовки фахівців в інтернатурі;
- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;
- формування вузівської компоненти державних стандартів вищої медичної освіти з урахуванням науково-педагогічних здобутків наукових шкіл Академії, потреб галузі та запитів студентів;
- формування номенклатури напрямів і спеціальностей адекватно до змін ринкових умов, поширення практики роботи на замовлення споживача;
- розробку та використання інтегрованих технологій;
- розвиток інтелектуальних можливостей, критичного, логічного, творчого мислення студентів, створення умов для розвитку обдарованої молоді;
-викладання основних наукових концепцій, методик і методів, які необхідні для освоєння студентами методології і практики майбутньої спеціальності;
- проведення постійної роботи та розробка навчально-методичних матеріалів для підготовки студентів до тестування;
- маркетингове вивчення ринку праці й сприяння працевлаштуванню випускників;
- створення єдиної комп'ютерної мережі кафедр і підрозділів Академії;
- проведення наукових досліджень із питань технологій вищої медичної освіти та соціометричного вивчення контингенту студентів і лікарів-інтернів;
- відповідність розроблених цільових програм виховання науково обгрунтованій моделі спеціаліста;
- якісне науково-методичне забезпечення навчального процесу в інтернатурі;
- розробку методичних та організаційних форм навчання лікаря при переході від інтернатури до резидентури;
- планове підвищення кваліфікації викладачів за рахунок навчання на факультетах підвищення кваліфікації, стажування на опорних кафедрах, навчання на тематичних циклах академій післядипломної освіти тощо;
- виконання державного замовлення та угод з юридичними та фізичними особами на підготовку фахівців відповідної кваліфікації в межах ліцензованого обсягу;
- підготовка науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації;
- постійне запровадження нових освітніх інновацій, інформаційних технологій.
2.4.2. Національний характер освіти і виховання здійснюється через:
- організаційний зв'язок національного та громадського виховання з навчальною і науково-дослідною роботою для формування особистості в дусі патріотизму, поваги до
Конституції України, культурно-історичних цінностей українського народу, його традицій і духовності;
- свідоме дотримання студентами громадянських прав і свобод, поваги до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;
- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;
- формування у студентів сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоствердження, самоосвіти і самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві;
- розвиток гуманістичної освіти, що грунтується на успадкуванні духовних і культурних надбань народу України;
- формування у студентів потреби і уміння жити в громадянському суспільстві, прагнучи до здорового в духовному і фізичному сенсі способу життя, моральної, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури;
- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння студентами державною мовою і можливість опанування рідною (національною) мовою, практичне володіння хоча б однією іноземною мовою;
- сприяння розвитку високої мовної культури студентів, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;
- формування нових життєвих орієнтирів особистості, національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань у необхідності активної діяльності, спрямованої на процвітання України;
- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;
- єдності навчальної та виховної діяльності - консолідації студентства та науково-педагогічних працівників у єдину академічну спільноту, об'єднану спільною мораллю та ідеями;
- володіння викладачами сучасними методами й засобами виховного впливу (психолого-педагогічне забезпечення навчально-виховного процесу);
- забезпечення зворотного зв'язку у процесі виховання (знання та врахування особливостей студентів, рівня їхньої підготовки для здійснення професійних і соціальних функцій), урахування думок студентів і випускників про якість навчального процесу;
- формування у студентів відповідальності за власний добробут, стан суспільства.
2.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття якісної медичної освіти здійснюється через:
запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої медичної освіти в Академії;
створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;
роботу підготовчих курсів (очних та заочних) щодо поглибленого вивчення екзаменаційних конкурсних дисциплін;
удосконалення правових шляхів здобуття вищої освіти за рахунок бюджетів усіх рівнів та коштів юридичних і фізичних осіб;
розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;
створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування та дітьми-інвалідами;
запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;
дотримання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів з використанням об'єктивного тестування на вступних іспитах.
2.4.4. Створення системи безперервної освіти через:
забезпечення послідовності змісту додипломної і післядипломної медичної освіти;
формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;
створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної і додипломної освіти;
періодичне оновлення і взаємоузгодження змісту підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників;
формування та розвиток навчально-науково-виробничих комплексів ступеневої підготовки фахівців;
розроблення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб;
оптимізація системи післядипломної освіти лікарів.
Післядипломна освіта це спеціалізоване вдосконалення освіти та професійної підготовки особи шляхом поглиблення, розширення та оновлення її знань, умінь і навичок на основі здобутої раніше вищої освіти (спеціальності) або професійно-технічної освіти (професії) та практичного досвіду.
Післядипломна освіта включає:
спеціалізацію - профільна спеціалізована підготовка з метою набуття особою здатності виконувати окремі завдання та обов'язки, що мають особливості в межах спеціальності;
перепідготовку - професійне навчання, спрямоване на оволодіння іншою професією працівниками, які здобули первинну професійну підготовку;
підвищення кваліфікації - підвищення рівня готовності особи до виконання її професійних завдань та обов'язків або набуття особою здатності виконувати додаткові завдання та обов'язки шляхом набуття нових знань і вмінь у межах професійної діяльності або галузі знань;
стажування - набуття особою досвіду виконання завдань та обов'язків певної професійної діяльності або галузі знань.
Післядипломна освіта здійснюється у формі: інтернатура, лікарська резидентура, клінічна ординатура, асистентура-стажування тощо.
2.4.5. Підготовка студентства до професійної діяльності в сучасному інформаційному суспільстві через:
інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників освітнього процесу;
систематичне поповнення фондів бібліотеки Академії навчальною і науковою літературою;
запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд із традиційними засобами;
комп'ютеризацію навчального процесу шляхом обладнання комп'ютерних класів сучасними обчислювальними машинами, створення локальних комп'ютерних мереж;
створення електронних підручників та навчальних програм;
застосування сучасних технологій, засобів і технічних приладів для покращення інформативності освітнього процесу;
залучення студентів до проведення наукових досліджень;
використання глобальних інформаційно-освітніх мереж.
2.4.6. Поєднання освіти і науки через:
фундаменталізацію освіти та інтенсифікацію наукових досліджень;
розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досліджень; правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;
запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;
залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді;
поглиблення співпраці Академії з науково-дослідними інститутами НАН і НАМН України шляхом створення нових навчально-науково-виробничих об'єднань;
залучення до навчального процесу провідних вчених;
співпраця з іншими навчальними закладами і науковими установами, а також з клінічними базами та лікувальними закладами;
запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;
взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики.
2.4.7. Міжнародне співробітництво та використання зарубіжного досвіду через:
проведення спільних наукових досліджень з пріоритетних проблем медицини, співробітництво з міжнародними фондами;
проведення і участь Академії в міжнародних наукових семінарах, симпозіумах та їх підготовки;
сприяння участі науково-педагогічних працівників у відповідних заходах за кордоном;
освітні та наукові обміни, стажування і навчання за кордоном студентів і науково-педагогічних працівників;
спільну роботу вчених Академії та закордонних колег з написання підручників і монографій;
моніторинг закордонного ринку освітніх послуг з метою розвитку системи підготовки фахівців для зарубіжних країн на компенсаційних засадах;
аналіз, відбір, видання та розповсюдження кращих зразків зарубіжної наукової і навчальної літератури.
2.4.8. Кадрове забезпечення освітнього процесу здійснюється через:
проведення систематичного відбору талановитої студентської молоді, активних членів студентського наукового товариства для подальшого навчання в аспірантурі, магістратурі, клінічній ординатурі;
підготовку науково-педагогічних працівників вищої кваліфікації;
врахування при конкурсному відборі викладачів професійної підготовки, наукової продуктивності, рівня гуманітарної та педагогічної підготовки, моральних якостей та знання державної мови;
моніторинг відповідності кадрового забезпечення Академії критеріям акредитаційних вимог;
підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, використовуючи її різні форми.
Для заміщення вакансій проректорів, деканів, завідувачів кафедр і професорів Академії до претендента на посаду висуваються такі додаткові вимоги:
повна вища освіта відповідного напрямку підготовки;
наявність наукового ступеня або вченого звання відповідного рівня та напрямку підготовки;
знання іноземної мови (переважно англійської);
володіння комп'ютером;
до пенсійного віку.
2.4.9. Розвиток навчально-лікувально-консультативної діяльності через:
забезпечення надання медичної допомоги населенню на клінічних кафедрах Академії на рівні сучасних досягнень медичної науки і практики;
наукове обгрунтування та розробка системи профілактичних технологій у діяльності базових лікувально-профілактичних установ;
участь Академії в розробці, науковому обгрунтуванні та впровадженні стандартів якості діагностики та лікування захворювань;
розвиток серцево-судинної хірургії, нейрохірургії, трансплантології, пульмонології, алергології, гематології та інших напрямів медицини на кафедрах Академії;
інтеграцію медичної освіти, наукових досліджень та лікувально- діагностичної допомоги в галузі стоматології в Україні;
атестацію викладачів клінічних кафедр для встановлення лікарської кваліфікаційної категорії;
поширення практики співпраці з клініками, науково-дослідними інститутами медичного профілю, Національною академією медичних наук України;
підбір лікувально-профілактичних установ для виробничої практики студентів із залученням провідних фахівців охорони здоров'я до навчального процесу і наукових досліджень;
активізацію роботи науково-педагогічного складу клінічних кафедр з підвищення якості диспансерної роботи, пропаганді здорового способу життя, вихованню здорової дитини та подолання демографічної кризи;
створення власних академічних (університетських) клінік.
2.5. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність у Академії.
2.5.1. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність у Академії є невід'ємною складовою освітньої діяльності і провадиться з метою інтеграції наукової, освітньої і виробничої діяльності в системі вищої освіти. Провадження наукової і науково-технічної є обов'язковим.
2.5.2. Суб'єктами наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є наукові, науково-педагогічні працівники, особи, які навчаються у Академії, інші працівники, а також працівники підприємств, які спільно з вищими навчальними закладами провадять наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність.
2.5.3. Основною метою наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є здобуття нових наукових знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, видів техніки, матеріалів тощо для забезпечення інноваційного розвитку суспільства, підготовки фахівців інноваційного типу.
2.5.4. Основними завданнями наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії є:
1) одержання конкурентоспроможних наукових і науково-прикладних результатів;
2) застосування нових наукових, науково-технічних знань під час підготовки фахівців з вищою освітою;
3) формування сучасного наукового кадрового потенціалу, здатного забезпечити розробку та впровадження інноваційних наукових розробок.
2.5.5. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Академії провадиться відповідно до законодавства про освітню, наукову, науково- технічну та інноваційну діяльність та здійснюється безпосередньо на засадах автономії.
Наукові дослідження, що проводяться в Академії за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, фінансуються державними органами та органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких належать вищі навчальні заклади, незалежно від фінансування освітньої діяльності. У першочерговому порядку фінансуються фундаментальні дослідження, а також прикладні науково-дослідні роботи, що виконуються у межах основних напрямів розвитку науки і техніки. Академія на конкурсних засадах формує тематику науково-дослідних робіт і подає на затвердження до МОЗ України тематичні плани наукової діяльності.
2.5.6 Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність може провадитись Академією, у тому числі через створені нею юридичні особи, предметом діяльності яких є доведення результатів наукової і науково-технічної діяльності Академії до стану інноваційного продукту та його подальша комерціалізація.
До виконання наукових і науково-технічних робіт в Академії можуть залучатися науково-педагогічні, наукові і педагогічні працівники, інші працівники Академії, особи, які навчаються в Академії, а також працівники інших організацій.
2.5.7. Права інтелектуальної власності та їх захист.
Набуття, охорона та захист прав Академії та учасників освітнього процесу щодо результатів наукової, науково-технічної та інших видів діяльності забезпечуються відповідно до закону.
Витрати Академії, понесені у зв'язку із забезпеченням правової охорони на об'єкти права інтелектуальної власності, майнові права на які набуті в установленому законом порядку.
Об'єкти права інтелектуальної власності підлягають оцінці. За результатом оцінки їх вартість відображається у бухгалтерському обліку Академії у порядку, передбаченому законом.
Академія здійснює заходи з впровадження результатів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, включаючи трансфер технологій, об'єктів права інтелектуальної власності.
Академія здійснює заходи із запобігання академічному плагіату - оприлюдненню (частково або повністю) наукових результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворенню опублікованих текстів інших авторів без відповідного посилання.
Договір про створення об'єкта права інтелектуальної власності за замовленням має визначати способи, умови та порядок здійснення відповідних майнових прав інтелектуальної власності.
2.6. Міжнародне співробітництво.
2.6.1. Академія здійснює міжнародне співробітництво, укладає договори про співробітництво, встановлює прямі зв'язки з вищими навчальними закладами, науковими установами та підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства.
2.6.2. Основними напрямами міжнародного співробітництва Академії є:
- участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного й міжадемічного (міжуніверситетського) обміну студентами, аспірантами, докторантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- проведення спільних наукових досліджень;
- організація міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;
- участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- спільна видавнича діяльність;
- надання послуг, пов'язаних із здобуттям вищої та післядипломної освіти іноземним громадянам в Україні;
- створення спільних освітніх і наукових програм з іноземними вищими навчальними закладами, науковими установами, організаціями;
- відрядження за кордон педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників для педагогічної, науково-педагогічної та наукової роботи відповідно до міжнародних договорів України, а також договорів між Академією та іноземними партнерами;
- залучення педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників іноземних вищих навчальних закладів для участі в педагогічній, науково- педагогічній та науковій роботі в Академії;
- направлення осіб, які навчаються в Академії, на навчання у закордонних вищих навчальних закладах;
- сприяння академічній мобільності наукових, науково-педагогічних працівників та осіб, які навчаються;
- здійснення навчання іноземних громадян англійською, російською та українською мовами;
- надання послуг іноземцям, пов'язаних з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів;
- здійснення заочного (дистанційного) навчання іноземних громадян відповідно до законодавства України;
- навчання іноземних громадян у клінічній ординатурі, аспірантурі, докторантурі, їх стажування;
- інші напрями і форми, не заборонені законом.
2.7. Зовнішньоекономічна діяльність Академії.
2.7.1. Зовнішньоекономічна діяльність Академії провадиться відповідно до законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами.
2.7.2. Основними напрямами зовнішньоекономічної діяльності Академії є:
- організація підготовки осіб з числа іноземних громадян до вступу в Академію та осіб з числа громадян України до навчання за кордоном;
- провадження освітньої діяльності, пов'язаної з навчанням іноземних студентів, а також підготовка наукових кадрів для іноземних держав;
- організація навчання за кордоном;
- виконання наукових досліджень і науково-технічних розробок.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
3.1. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) щодо управління Академією визначаються Законом України
"Про вищу освіту" та іншими законами України, а також цим Статутом.
МОЗ України:
- затверджує за поданням конференції трудового колективу Академії Статут Академії чи зміни (доповнення) до нього;
- МОЗ України не пізніше одного місяця від дня обрання укладає контракт з ректором Академії;
- розриває контракт із ректором Академії з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення цього Статуту, умов контракту ректора Академії та за порушення законодавства України;
- формує пропозиції і розміщує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою у порядку, встановленому законодавством;
- здійснює розподіл випускників Академії та працевлаштування в заклади охорони здоров'я у межах державного замовлення;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Академії;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Академії;
- здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
Міністерство охорони здоров'я може делегувати окремі свої повноваження ректору або іншому органу управління Академії.
4. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ АКАДЕМІЇ
4.1. Вчена рада Академії.
Вчена рада є колегіальним органом управління Академії, який утворюється строком на п'ять років, склад якого затверджується наказом ректора Академії протягом п'яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу вченої ради.
Вчена рада Академії:
- визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Академії;
- розробляє і подає на конференцію трудового колективу проект Статуту Академії, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
- ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Академії;
- визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
- ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або в банківських установах;
- ухвалює за поданням ректора Академії рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
- обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади проректорів з науково-педагогічної діяльності, деканів, директора коледжу, завідувачів кафедр, професорів і доцентів, директора бібліотеки;
- затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
- ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
- затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, Положення про процедуру і підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру і підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
- ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
- оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
- присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії МОН України;
- приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
................Перейти до повного тексту