1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.07.2014 № 523
Про затвердження нової редакції Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України"
Відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення у відповідність до Закону України "Про вищу освіту" Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України", що додається.
2. Уповноважити ректора Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України" Л. Ковальчука підписати нову редакцію Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України".
3. Ректору Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України" Л. Ковальчуку:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України" отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України" з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) подати до Департаменту персоналу, освіти та науки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України", зареєстрованого в установленому порядку з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату В. Лазоришинця.
Міністр О. Мусій
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти і науки України Наказ Міністерства
"______" _________________ 2014 р. охорони здоров'я України
Перший заступник Міністра "_____" __________ 2014 р. № ___
________________________ І. Совсун Міністр охорони здоров'я України
______________________О. Мусій
СТАТУТ
Державного вищого навчального закладу "Тернопільський Державний Медичний Університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України"
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
Ідентифікаційний код 02010830
Прийнято
Конференцією трудового колективу
Державного вищого навчального закладу
"Тернопільський державний
медичний університет
імені І.Я. Горбачевського
Міністерства охорони здоров'я України"
"29" серпня 2013 р., протокол № 1
Тернопіль - 2014
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Статут ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" (далі - Університет).
Університет заснований на державній формі власності. Постановою Ради Міністрів Української РСР від 12.04.1957 року № 343 створено ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ ІНСТИТУТ.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.1997 року № 92 на базі інституту створена ТЕРНОПІЛЬСЬКА ДЕРЖАВНА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО. Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 2 грудня 2004 року № 596, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 831-р академію реорганізовано у ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО. Університет є правонаступником майнових прав і обов'язків ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО. Наказом Міністерства охорони здоров' я України від 19 жовтня 2011 року № 177-о ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО" перейменовано на ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ".
Повне найменування університету - ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ".
Скорочене найменування університету - ТДМУ.
Іноземними мовами:
- Государственное высшее учебное заведение "Тернопольский государственный медицинский университет имени И.Я. Горбачевского Министерства здравохранения Украины".
- The State Higher Educational Establishment "I.Horbachevsky Ternopil State Medical University Ministry of Public Health of Ukraine".
- Establissement D'йtudes Superier "L'Universitй d'Etat de medicine Ivan Corbatchevski de Ternopil".
- Staatliche Hochschule "Ternopiler Ivan Horbachewski Medizinische -Staatsuniversitat".
1.2. Місцезнаходження Університету:
Україна, 46001, м. Тернопіль, майдан Волі, 1;
тел. (0352) 52-44-92, 52-55-88;
тел. факс (0352) 52-41-83;
e-mail: university@tdmu.edu.te.ua
веб-сторінка: http://www.tdmu.edu.te.ua
1.3. Основними напрямами діяльності Університету згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями є:
- підготовка висококваліфікованих фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів "молодший спеціаліст", "бакалавр", "спеціаліст", "магістр" за напрямами: "Медицина", "Фармація", "Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини", "Природничі науки", тощо;
- підготовка іноземних громадян за напрямами "Медицина", "Фармація", "Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини", "Природничі науки", тощо;
- підготовка іноземних громадян до вступу до вищих навчальних закладів;
- підготовка в інтернатурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян;
- військова підготовка вітчизняних студентів за програмою офіцерів запасу медичної служби;
- підвищення кваліфікації, перепідготовка лікарських кадрів;
- науково-дослідна робота;
- медична практика відповідно до спеціалізації та згідно з отриманою ліцензією;
- здійснення міжнародної діяльності у сфері освіти та науки.
1.4. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності у відповідності до державних стандартів вищої освіти;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод про підготовку фахівців з вищою освітою;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- забезпечення набуття студентами практичних знань, підготовка їх до професійної діяльності на клінічних базах лікувально-профілактичних закладів, в Університетській лікарні та навчально-практичних центрах первинної медико-санітарної допомоги;
- розвиток міжнародних зв' язків у галузі підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажуванні фахівців, науково-педагогічних кадрів, громадян зарубіжних країн;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі патріотизму й поваги до Конституції України;
- постійний розвиток та вдосконалення матеріально-технічної бази Університету.
1.5. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов' язки, бути позивачем і відповідачем у суді. Університет веде самостійний баланс, має реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби, валютні рахунки в установах банку, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, штампи. Може мати інші необхідні реквізити та атрибути, які затверджуються Вченою радою університету.
1.6. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.7. Структурні підрозділи.
Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з Положеннями, що затверджуються ректором.
Основними структурними підрозділами Університету є факультети, навчально-наукові інститути, кафедри, підготовче відділення для іноземних студентів, навчально-практичні центри первинної медико-санітарної допомоги тощо.
Навчально-допоміжними та навчально-виховними підрозділами є:
- навчальний відділ;
- відділ віртуальних навчальних програм;
- відділ навчальних відеофільмів;
- навчально-науковий відділ незалежного тестування знань студентів;
- центр дистанційного навчання;
- навчально-практичні центри первинної медико-санітарної допомоги;
- бібліотека;
- музей-садиба І.Я. Горбачевського;
- міжкафедральний навчально-тренінговий центр.
Науково-дослідними підрозділами є:
- науковий відділ;
- патентно-інформаційний відділ;
- відділ системних статистичних досліджень;
- лабораторії;
- віварій;
- метрологічна служба.
Інші підрозділи Університету:
- відділ кадрів;
- секретаріат ректора;
- адміністративно-господарська частина університету, до якої входить:
- відділ технічного забезпечення господарських комунікаційних систем;
- планово-фінансовий відділ;
- бухгалтерія;
- юридичний відділ;
- відділ моніторингу діяльності університету;
- відділ програмного та апаратного забезпечення;
- інформаційно-аналітичний відділ;
- відділ відеоконференцзв'язку;
- відділ міжнародних зв'язків;
- канцелярія;
- відділ сприяння працевлаштуванню випускників;
- видавництво (Укрмедкнига) до якого входить:
- відділ реклами і збуту друкованої продукції
- студентські гуртожитки;
- навчально-оздоровчий комплекс "Червона калина", який виконує такі функції:
а) навчальна база практики фармацевтичного факультету (ботанічний сад, навчальні кімнати);
б) база для проведення навчальних зборів кафедри медицини катастроф та військової медицини;
в) конгрес-центр;
г) санаторій-профілакторій;
д) база відпочинку для працівників та студентів ТДМУ
- музей університету;
- студентське містечко;
- лікувально-діагностичний центр;
- пункт охорони здоров' я;
- господарські служби та групи;
- комплекс студентського харчування;
- ремонтно-будівельна дільниця.
В Університеті також можуть створюватися та функціонувати і інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.
Факультет створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри і на ньому навчаються не менше ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які затверджуються ректором.
В Університеті функціонують факультети:
- медичний;
- фармацевтичний;
- стоматологічний;
- іноземних студентів.
Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою Університету.
Декан факультету після обрання Вченою радою Університету призначається ректором Університету строком на 5 років з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь.
Заступник декана призначається ректором Університету на строк повноважень декана за пропозицією Вченої ради університету.
В Університеті функціонують деканати:
- медичного факультету;
- фармацевтичного факультету;
- стоматологічного факультету;
- іноземних студентів.
Навчально-науковий інститут - структурний підрозділ Університету без права юридичної особи, який об'єднує споріднені кафедри, наукові лабораторії, центри, інші підрозділи, що забезпечують підготовку фахівців з певних спеціальностей (напрямів підготовки) та проводять наукові дослідження з певного напряму.
Керівництво навчально-науковим інститутом здійснює директор, який обирається за конкурсом строком до п' яти років.
В Університеті функціонують навчально-наукові інститути:
- морфології;
- медико-біологічних проблем;
- фармакології, гігієни та медичної біохімії імені М.П. Скакуна;
- моделювання та аналізу патологічних процесів;
- післядипломної освіти;
- медсестринства.
Кафедра - базовий структурний підрозділ Університету, що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну та науково-технічну діяльність за певним напрямком. Кафедра створюється рішенням Вченої ради університету за умови, якщо до її складу входить не менше ніж п' ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається на цю посаду за конкурсом Вченою радою Університету таємним голосуванням строком до п' яти років. Завідувач кафедри призначається ректором університету на умовах контракту.
Навчально-практичні центри первинної медико-санітарної допомоги (далі - НПЦ) створені відповідно до статті 30 та статті 63 Закону України "Про вищу освіту" , як зразок фельдшерсько-акушерських пунктів та лікарських амбулаторій (амбулаторій загальної практики - сімейної медицини) в розрізі програми реформування медичної галузі Тернопільської області. НПЦ виконують функцію навчальних підрозділів Університету для проходження практичного навчання студентів старших курсів факультетів Університету та лікарів-інтернів інституту післядипломної освіти. Діяльність НПЦ регламентується Положенням про науково-практичні центри Державного вищого навчального закладу "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України".
2. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МІНІСТЕРСТВА
Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), відповідно до покладених на нього завдань:
- здійснює повноваження щодо реалізації прав держави як власника майна, переданого Університету, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ним у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб;
- визначає головні напрямки діяльності Університету;
- затверджує за погодженням з Міністерством освіти і науки України Статут Університету;
- приймає рішення про реорганізацію і ліквідацію Університету, призначає ліквідаційну комісію, затверджує ліквідаційний баланс;
- затверджує Статут та зміни до Статуту Університету, здійснює контроль за його дотриманням;
- організовує і проводить конкурси з визначення керівника Університету, укладає і розриває контракт з керівником Університету та здійснює контроль за його виконанням;
- проводить моніторинг діяльності Університету, забезпечує проведення ревізії фінансово-господарської діяльності у разі зміни керівника та аудиторських перевірок у порядку, встановленому законодавством;
- здійснює контроль за фінансовою (бюджетною) та штатною дисциплінами Університету;
- здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням майна і коштів Університету;
- погоджує Університету договори про спільну діяльність та інші договори за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в оперативному управлінні Університету;
- забезпечує приведення Статуту та внутрішніх положень Університету у відповідність із законодавством;
- надає згоду на оренду майна Університету і пропозиції щодо умов договору оренди з метою забезпечення ефективного використання орендованого майна;
- контролює виконання орендарями інвестиційних і технічних програм, якщо такі передбачені договором оренди;
- забезпечує управління і збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
- контролює здійснення виплати працівникам заробітної плати не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата;
- здійснює контроль за виконанням доручень та розпорядчих документів;
- здійснює контроль за додержанням керівництвом закладу законодавства про працю;
- погоджує призначення та звільнення з посад проректорів (заступників ректора), директорів інститутів, керівників відокремлених структурних підрозділів та головного бухгалтера;
- погоджує ректору розподіл функціональних обов'язків між проректорами;
- має право вимагати від ректора Університету подання дострокового звіту за результатами його діяльності, якщо останній допустив недбалість, невиконання чи неналежне виконання своїх обов'язків щодо управління закладом та розпорядження державним майном;
- має право відсторонити ректора Університету від роботи під час проведення перевірки обставин, що вказують на невиконання чи неналежне виконання ним своїх обов'язків;
- здійснює контроль за ефективністю використання і збереження закріпленого за закладом державного майна;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює навчально-методичне керівництво, контроль за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти, державне інспектування;
- розробляє програми розвитку вищої освіти, стандарти вищої освіти;
- погоджує правила внутрішнього розпорядку та колективний договір за поданням ректора Університету;
- звільняє ректора Університету у зв' язку із закінченням терміну дії контракту, достроково за його вимогою та з інших підстав, передбачених Контрактом та законодавством;
- здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенції;
- визначає нормативи матеріально-технічного, фінансового забезпечення Університету;
- затверджує кошторис за поданням ректора Університету;
- затверджує штатний розпис закладу;
- сприяє працевлаштуванню випускників;
- формує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою в Університеті;
- бере участь у здійсненні державної політики у галузі вищої медичної освіти, науки та професійної підготовки кадрів;
- бере участь у здійсненні ліцензування та акредитації Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УНІВЕРСИТЕТУ
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов'язків.
3.2. Університет для здійснення поставлених перед ним завдань має право:
3.2.1. Визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти;
3.2.2. Визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
3.2.3. Впроваджувати підготовку за новими спеціальностями;
2.2.4. Відкривати нові спеціальності;
3.2.5. Надавати додаткові освітні послуги;
3.2.6. Здійснювати навчання іноземних громадян англійською, російською та іншими мовами;
3.2.7. Надавати послуги, пов'язанні з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів Ш-ІУ рівнів акредитації громадянам України та іноземцям;
3.2.8. Самостійно розробляти та затверджувати власні програми навчальної, наукової діяльності;
3.2.9. Проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої освіти;
3.2.10. Залучати науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
3.2.11. Здійснювати спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
3.2.12. Виступати засновником (співзасновником) інших об'єднань у вигляді наукових парків, консорціумів, комплексів тощо, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності;
3.2.13. Брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками, у міжнародних освітніх та наукових програмах;
3.2.14. Здійснювати заочне (дистанційне) навчання вітчизняних та іноземних громадян;
3.2.15. Користуватися пільгами, установленими чинним законодавством;
3.2.16. Присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника;
3.2.17. Створювати в установленому порядку структурні підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством;
3.2.18. Здійснювати фінансування проведення капітальних та поточних ремонтів в приміщеннях клінічних кафедр розташованих в клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров' я, а також закупівлю обладнання, яке спільно буде використовуватися з цими закладами для проведення навчальної і наукової роботи, лікувального та лікувально-діагностичного процесів відповідно до чинного законодавства;
3.2.19. Розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, створювати підручники, навчально-методичні посібники, електронні книги, наукову та навчально-методичну літературу;
3.2.20. Брати приміщення в оренду;
3.2.21. Проводити спільну діяльність разом з вищими навчальними закладами, школами, коледжами, Тернопільською університетською лікарнею, лікувальними закладами міста та аптеками відповідно до законодавства;
3.2.22. Визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників та студентів Університету;
3.2.23. Приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту, строкового трудового договору відповідно до законодавства;
3.2.24. Здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність, проводити доклінічні, клінічні, біофармацевтичні та фармацевтичні дослідження;
3.2.25. Здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами відповідно до законодавства;
3.2.26. Створювати навчально-практичні центри;
3.2.27. Надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні, а також підготовку наукових кадрів для іноземних держав;
3.2.28. Здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами;
3.2.29. Організовувати конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
3.2.30. Створювати за погодженням з Міністерством освіти і науки України спеціалізовані вчені ради для захисту кандидатських і докторських дисертацій з присудженням наукових ступенів кандидата і доктора наук;
3.2.31. Здійснювати придбання, зберігання, використання, відпуск, перевезення, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та їх препаратів і прекурсорів;
3.2.32. Встановлювати ціни на всі види послуг, продукцію власного виробництва відповідно до законодавства;
3.2.33. Отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
3.2.34. Здійснювати у встановленому порядку виробництво лікарських засобів, лікарських препаратів, виробів медичного призначення та продуктів консервування біологічних тканин, рослин;
3.2.35. Здійснювати роздрібну і оптову торгівлю продукцією власного виробництва, в тому числі лікарськими засобами згідно законодавства;
3.2.36. Проводити операції з цінними паперами;
3.2.37. Розпоряджатися за погодженням з МОЗ України коштами , одержаними від надання дозволених законодавством платних послуг;
3.2.38. Відкривати реєстраційні рахунки в казначействі, валютні, депозитні рахунки в установах банків відповідно до чинного законодавства;
3.2.39. Користуватися банківськими кредитами;
3.2.40. Розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, навчально-практичних центрів, лікувально-профілактичних і культурно-побутових закладів та закладів харчування;
3.2.41. Надавати безкоштовні лікувально-діагностичні послуги студентам та працівникам університету;
3.2.42. Спрямовувати кошти на будівництво та благоустрій соціально-побутових об'єктів;
3.2.43. Спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних та інших категорій працівників університету та студентів, які навчаються у ньому;
3.2.44. Проводити науково-дослідні, пошукові та проектно-пошукові роботи;
3.2.45. Проводити роботи з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
3.2.46. Проводити лабораторні дослідження зразків, діагностику інфекційних захворювань з метою наукових досліджень;
3.2.47. Здійснювати розробку та впроваджувати, реалізовувати та супроводжувати програмне забезпечення з навчальною, виробничою та науково-дослідницькою метою;
3.2.48. Надавати у тимчасове користування спортивний інвентар та обладнання, якщо це не передбачено навчальними планами та не належить до діяльності, що фінансується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету;
3.2.49. Здійснювати в межах повноважень будівництво, реконструкцію, ремонт та облаштування приміщень;
3.2.50. Забезпечувати оформлення документів про освіту державного зразка в установленому законодавством порядку;
3.2.51. Здійснювати в межах повноважень медичну практику;
3.2.52. Здійснювати виготовлення, реалізацію та ремонт меблів;
3.2.53. Забезпечувати оформлення студентських квитків, залікових книжок осіб, які навчаються відповідно до договорів, укладених з фізичними та юридичними особами, їх дублікатів для всіх категорій осіб, що навчаються в університеті;
3.2.54. Проводити інжинірингові роботи;
3.2.55. Збирати, обробляти та використовувати персональні дані суб'єктів персональних даних з обмеженим доступом у картотеках з метою ведення кадрового діловодства, підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів університету з питань реалізації, визначених законодавством і трудовим договором, прав та обов' язків, сфер і трудових відносин та соціального захисту, а також з метою виготовлення, обліку та видачі студентського квитка, документів про освіту та вчені звання державного зразка і забезпечення роботи ІВС "ОСВІТА" в межах, необхідних для досягнення вказаної мети.
3.2.56. Персональні дані суб'єктів персональних даних університет може надавати третім особам, безпосередньо задіяним в замовленні, виготовленні, обліку та видачі студентських квитків, документів про освіту та вчені звання державного зразка і в забезпеченні роботи ІВС "ОСВІТА", інших організацій та в інших випадках прямо передбачених законодавством.
3.2.57. Надавати платні послуги згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, зокрема:
- навчання студентів, курсантів для здобуття другої вищої освіти, крім випадків, коли право на безоплатне здобуття другої вищої освіти надано законодавством;
- отримання вищої медичної освіти у випадках, коли абітурієнт уже одержав вищу освіту з іншої спеціальності;
- навчання іноземних і вітчизняних студентів на умовах контракту з фізичними та юридичними особами у межах ліцензованого обсягу підготовки;
- надання послуг з поглибленого вивчення окремих предметів понад обсяг навчального плану, вивчення різних напрямів нетрадиційної медицини;
- відпрацювання студентами університету практичних, лабораторних та семінарських занять з клінічних та медико-біологічних дисциплін, що були ними пропущені без поважних причин;
- консультації докторантів та аспірантів з інших навчальних закладів;
- переводи з одного до іншого медичного вузу та поновлення на навчання студентів, які раніше були відраховані, понад план державного замовлення, у тому числі на перший курс;
- повторне вивчення відрахованими студентами окремих дисциплін і курсів з наступним складенням іспитів та заліків;
- прийому кандидатських іспитів у осіб, які не працюють в Університеті, видання та розповсюдження авторефератів та дисертацій;
- навчання іноземних громадян у клінічній ординатурі, аспірантурі, докторантурі, їх стажування;
- проведення циклів підвищення кваліфікації лікарів і провізорів та стажування з освоєння окремих методів діагностики і лікування понад державне замовлення на госпрозрахункових засадах;
- навчання лікарів-інтернів (провізорів), які закінчили недержавні вищі медичні (фармацевтичні) заклади освіти, або навчались на умовах контракту з юридичними та фізичними особами;
- повторного навчання в інтернатурі на очному циклі лікаря (провізора) - інтерна;
- отримання другої спеціальності в інтернатурі або магістратурі;
- проведення наукових досліджень сторонніми юридичними та фізичними особами на базі Університету;
- проведення лабораторних досліджень зразків, діагностика інфекційних захворювань;
- виконання науково-дослідних та консультативно-методичних робіт на договірних умовах;
- проведення наукової та науково-технічної експертизи;
- проведення робіт з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
- навчання слухачів підготовчих відділень університету;
- організація та проведення семінарів, конференцій, симпозіумів та виставок;
- надання послуг з друкування, ксерокопіювання, сканування текстів та запис їх на носії;
- здійснення видавничої діяльності (підготовка, друкування та розповсюдження підручників, монографій, наукових та навчально-методичних праць, наукових журналів, друкованих засобів масової інформації, тощо);
- забезпечення проживання, відпочинку та оздоровлення на базі НОК "Червона калина";
- організовувати оздоровлення та відпочинок студентів і працівників університету;
- надання послуг з організації заходів, пов'язаних із проведенням наукових досліджень сторонніми юридичними та фізичними особами, навчальних, навчально-практичних, наукових закладів, установ і центрів на базі Університету;
- надання послуг українськими та іноземними громадянами у легалізації документів про освіту;
- організовувати групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та спортом у спортзалі понад норми, встановлені навчальними планами (зазначені послуги можуть надаватися також особам, що не перебувають з навчальним закладом у трудових відносинах і не навчаються в ньому);
- організація тимчасового проживання учасників конференцій, симпозіумів, нарад, семінарів, олімпіад, фестивалів, конкурсів, змагань на базі НОК "Червона калина";
- надання для тимчасового проживання в міжсезонний період (канікули, відпустки) гуртожитків університету;
- надання спеціально облаштованих приміщень гуртожитків Університету для тимчасового проживання: осіб, які навчаються або працюють в університеті, абітурієнтів під час вступних іспитів, осіб, які направленні у відрядження до Університету;
- здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов'язаних з навчально-виховною, навчально-виробничою, науковою діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників університету та студентів;
- надавати послуги у сфері громадського харчування (виробництво та реалізація продукції громадського харчування, організації її споживання кулінарної продукції);
- здійснення в межах повноважень медичної практики, надання ветеринарних послуг, проведення діагностичної медичної та ветеринарної експертизи.
3.2.58. Надавати інші платні послуги, які не вказані в Статуті, але дозволені законодавством, щодо здійснення господарської діяльності вищими навчальними закладами.
Для забезпечення виконання статутних завдань Університет може мати герб, прапор та гімн, які затверджуються Вченою радою.
3.3. Обов'язки Університету:
Університет забезпечує:
3.3.1. Дотримання вимог законодавства України;
3.3.2. Дотримання державних стандартів освіти;
3.3.3. Дотримання безпечних умов проведення освітньої діяльності;
3.3.4. Дотримання фінансової дисципліни та збереження державного майна;
3.3.5. Соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
3.3.6. Умови для отримання особою вищої освіти;
3.3.7. Здійснення підготовки кадрів з вищою освітою;
3.3.8. Проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, наукову, виховну, лікувальну діяльність;
3.3.9. Умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
3.3.10. Дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
3.3.11. Умови для набуття знань у галузі медицини, фармації та інших напрямів підготовки висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Законом України "Про вищу освіту" , іншими нормативно-правовими актами та Міністерством освіти і науки України;
3.3.12. Виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
3.3.13. Проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
3.3.14. Підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
3.3.15. Інформування абітурієнтів і студентів щодо ситуації, що склалася на ринку зайнятості;
3.3.16. Підготовку наукових і педагогічних кадрів вищої кваліфікації в аспірантурі, магістратурі та докторантурі;
3.3.17. Підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів в навчально-науковому інституті післядипломної освіти;
3.3.18. Підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру.
3.3.19. Проведення капітального будівництва, реконструкції та капітального ремонту основних фондів.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
4. УПРАВЛІННЯ УНІВЕРСИТЕТОМ, ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ РЕКТОРА
4.1. Управління діяльністю Університету здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, ректора Університету та структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій, крім освітніх та наукових.
4.2. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи університету.
4.3. Ректор Університету обирається і рекомендується на посаду Міністру охорони здоров'я України конференцією трудового колективу за наслідками конкурсу у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту" .
Ректор призначається на умовах контракту на посаду і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я України.
4.4. Ректор Університету відповідно до законодавства України діє від імені університету, представляє заклад в усіх органах, організаціях, установах та відповідає за результати його діяльності перед МОЗ України, розпоряджається майном та коштами Університету у межах наданих йому повноважень та відповідно до цього Статуту, виконує кошторис доходів і видатків, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в органах Державної казначейської служби України та банківських установах рахунки закладу.
У межах своєї компетенції ректор має такі права та обов'язки:
- самостійно вирішувати усі питання управління (керівництва) діяльністю закладу за винятком тих, які законодавством віднесені до компетенції МОЗ України, конференції трудового колективу закладу;
- видати накази і розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Університету;
- приймати на роботу та звільняти з роботи працівників Університету відповідно до законодавства;
- призначати і звільняти з посади проректорів (заступників ректора), директорів інститутів та головного бухгалтера за погодженням з МОЗ України;
- розподіляти функціональні обов' язки між проректорами за погодженням з МОЗ України
- розподіляти функціональні обов' язки між своїми заступниками і керівниками структурних підрозділів, делегувати їм частину своїх повноважень;
- визначати функціональні обов'язки працівників університету;
- накладати на працівників дисциплінарні стягнення та застосовувати заохочення відповідно до чинного законодавства України;
- проводити моніторинг контингенту осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі;
- відраховувати та поновлювати на навчання студентів, які навчаються в Університеті за погодженням із органом студентського самоврядування;
- затверджувати правила прийому до Університету за погодженням з Міністерством освіти та науки України;
- погоджувати в обов'язковому порядку з МОЗ України відпустки, відрядження у тому числі закордонні, та забезпечувати інформування МОЗ України про випадки тимчасової втрати працездатності;
- разом з профспілковими організаціями подавати на затвердження вищому органу громадського самоврядування навчального закладу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після прийняття рішення органу громадського самоврядування підписувати його за погодженням з МОЗ України;
- звітувати щорічно перед МОЗ України і конференцією трудового колективу Університету;
- контролювати виконання навчальних планів і програм;
- контролювати дотримання всіма підрозділами Університету штатно-фінансової дисципліни;
- здійснювати контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, організовувати побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Університету;
- вирішувати інші питання, віднесені законодавством України, МОЗ України, Статутом закладу і Контрактом до його компетенції;
- здійснювати інші повноваження відповідно до Закону України "Про вищу освіту" та інших актів законодавства;
- діяти в межах наданих йому повноважень і прав, які поширюються на заклад законодавчими та іншими нормативними актами, а також відповідно до Статуту закладу та Контракту;
- подавати на затвердження до МОЗ України структуру та штатний розпис закладу;
- забезпечувати дотримання службової та державної таємниці;
- забезпечувати охорону праці, дотримання законодавства, Статуту ТДМУ, правил внутрішнього розпорядку;
- утворювати дорадчі органи, не передбачені цим Статутом.
Ректор університету зобов'язаний забезпечити:
- проведення навчально-виховного процесу на рівні державних стандартів освіти, підготовку фахівців за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями за державними освітніми програмами в галузі вищої медичної та фармацевтичної освіти згідно з ліцензіями Державної акредитаційної комісії;
- виконання державного замовлення та договірних зобов'язань з підготовки фахівців для потреб охорони здоров'я, у тому числі за кошти фізичних та юридичних осіб;
- ефективне використання наукового потенціалу закладу, виходячи з нагальних потреб галузі; удосконалення інфраструктури наукових підрозділів закладу, спрямоване на забезпечення розвитку пріоритетних напрямків медичної і фармацевтичної науки; виконання державних освітянських програм в галузі вищої медичної і фармацевтичної освіти;
- підготовку наукових та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації (кандидатів, докторів наук) відповідно до затверджених планів. Проведення атестації наукових, науково-педагогічних кадрів (професорів, доцентів, наукових співробітників) згідно з кадровими потребами закладу;
- організацію підвищення кваліфікації та перепідготовки наукових, науково-педагогічних працівників і спеціалістів закладу, їх економічного, правового і професійного навчання безпосередньо в закладі або на договірних засадах в інших закладах та установах згідно з планами, затвердженими МОЗ України; проведення особистого підвищення кваліфікації або перепідготовки протягом терміну дії Контракту, але не рідше одного разу на п'ять років;

................
Перейти до повного тексту