1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ЛИСТ
02.04.2015 № 10.03.67/10413
Щодо порядку та умов надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
У зв'язку з численними зверненнями органів виконавчої влади щодо порядку та умов надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (далі - медична субвенція) МОЗ України у межах компетенції повідомляє.
Закон України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (далі - Закон) у галузі охорони здоров'я передбачає перерозподіл функцій між державним і місцевими бюджетами, у тому числі розширення видаткових повноважень місцевих органів влади в частині передачі на фінансування з місцевих бюджетів спеціальних медико-санітарних частин МОЗ України та закладів охорони здоров'я Укрзалізниці (далі - заклади, визначені у додатку № 10 до Закону ), які з 1 січня 2015 року повинні фінансуватися/отримувати фінансову підтримку з місцевих бюджетів (ст. 28 Закону), а також запровадження нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.
Відповідно до норм Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів на охорону здоров'я, у тому числі і на утримання закладів охорони здоров'я, визначених у додатку № 10 до Закону , враховано у складі видатків МОЗ України за бюджетною програмою за КПКВК 2311410 "Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам".
Обсяг медичної субвенції визначається на основі формульних розрахунків за єдиними підходами для усіх територій виходячи з фінансового нормативу бюджетної забезпеченості та коригуючих коефіцієнтів у розрахунку на одну особу (ст. 25 Закону).
Порядок та умови надання коштів медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2015 р. № 11 (далі - постанова № 11), відповідно до якого кошти медичної субвенції використовуються на оплату поточних видатків закладів охорони здоров'я та програм у сфері охорони здоров'я, визначених у статті 103-4 Бюджетного кодексу України.
При цьому звертаємо увагу, що згідно зі статтею 103-4 Бюджетного кодексу України за рахунок медичної субвенції проводяться видатки місцевих бюджетів, які передбачені у пункті 3 частини першої статті 89 та пункті 3 частини першої статті 90 цього Кодексу , до яких, зокрема, належать видатки на інші державні програми медичної та санітарної допомоги, у тому числі регіональні заходи з реалізації державних програм.
Визначення остаточних обсягів видатків на охорону здоров'я та розподіл їх за напрямами використання здійснюються відповідними місцевими органами влади при формуванні та затвердженні місцевих бюджетів.
Згідно з нормами постанови № 11 видатки на фінансування закладів охорони здоров'я дозволено здійснювати протягом бюджетного періоду одночасно з державного та місцевого бюджетів та/або одночасно з різних бюджетів.
Питання здійснення впродовж бюджетного періоду видатків на утримання закладів охорони здоров'я та програм у сфері охорони здоров'я одночасно з різних бюджетів повністю врегульоване статтею 85 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням Кабінету Міністрів України. Таким рішенням Кабінету Міністрів України є постанова № 11 (п. 2).

................
Перейти до повного тексту