- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Національного інституту раку (нова редакція)
Відповідно до підпункту 12 пункту 4
Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення установчих документів Національного інституту раку до вимог законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Національного інституту раку (нова редакція), що додається.
2. Директору Національного інституту раку І. Щепотіну:
1) у триденний строк з дня реєстрації цього наказу вжити заходів щодо державної реєстрації Статуту Національного інституту раку (нова редакція);
2) отримати у державного реєстратора оригінал Статуту Національного інституту раку (нова редакція) з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) надати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у триденний строк з дня державної реєстрації оригінал Статуту Національного інституту раку (нова редакція) з відміткою про здійснення його державної реєстрації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату А. Терещенко.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
17.12.2014 № 961
Міністр охорони
здоров'я України
_________О. КВІТАШВІЛІ
СТАТУТ
НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ
(нова редакція)
ІДЕНТИФІКАЦІЙНИЙ КОД: 02011976
м. Київ - 2014
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Національний інститут раку (далі - Інститут) є головною державною науково-дослідною установою у сфері боротьби з онкологічними захворюваннями, а також з питань променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини в галузі онкології, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України. До структури Інституту входить клініка, яка є клінічною базою для здійснення науково-дослідної роботи та основними функціями якої є профілактика, діагностика та лікування онкологічних захворювань.
1.2. Інститут засновано на державній власності відповідно до наказу Губернського відділу охорони здоров'я (Губвідздраву) від 7 липня 1920 року № 48 і створено шляхом реорганізації центральної станції рентгенології.
Наказом МОЗ УРСР від 16.11.1988 № 229 Київський науково-дослідний рентгенорадіологічний та онкологічний інститут МОЗ УРСР реорганізовано в Київський науково-дослідний інститут онкології МОЗ УРСР.
Наказом МОЗ України від 07.08.1992 № 122 Київський науково-дослідний інститут онкології МОЗ УРСР перейменовано в Український науково-дослідний інститут онкології та радіології.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 07.08.2000
№ 1232 та відповідно до наказу МОЗ України і Академії медичних наук України (далі - АМН України) від 10.08.2000
№ 195а/39, наказу АМН України від 29.09.2000 № 51, Український науково-дослідний інститут онкології та радіології прийнято до складу АМН України та перейменовано на Інститут онкології АМН України.
Постановою Президії АМН України від 28.12.2006 № 16/2 Інститут онкології АМН України перейменовано на Державну установу "Інститут онкології АМН України".
Згідно з розпорядженням КМУ від 24.12.2007
№ 1186-р та відповідно до наказу МОЗ України від 09.02.2008 № 24-0 Державну установу "Інститут онкології АМН України" перейменовано в Державну установу "Національний інститут раку" та передано до сфери управління МОЗ України.
Згідно з Указом Президента України від 3 лютого 2009
№ 67/2009 та наказу МОЗ України від 23.02.2009 № 48-о Державна установа "Національний інститут раку" перейменована в Національний інститут раку.
1.3. Уповноваженим органом управління Інститутом є Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України/Уповноважений орган управління).
1.4. Інститут у своїй діяльності керується
Конституцією України, Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також наказами Уповноваженого органу управління і цим Статутом, що затверджується Міністерством охорони здоров'я України.
1.5. Інституту здійснює науково-методичне керівництво онкологічними закладами та відділеннями променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини (радіонуклідна діагностики і терапія).
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ІНСТИТУТУ
2.1. Найменування:
2.1.1. Державною мовою:
повне найменування - НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ
скорочене найменування - НІР
2.1.2. Іноземними мовами:
Російською мовою:
Повне найменування - НАЦИОНАЛЬНЫЙ ИНСТИТУТ РАКА
Скорочене найменування - НИР
англійською мовою:
Повне найменування - NATIONAL CANCER INSTITUTE
Скорочене найменування - NCI
2.2. Місцезнаходження Інституту: Україна, 03022, м. Київ, вул. Ломоносова 33/43
3. МЕТА, ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАВДАННЯ ІНСТИТУТУ
3.1. Інститут утворений з метою:
реалізації державної політики у сфері охорони здоров' я, що передбачає діяльність Інституту як головної державної науково-дослідної та лікувально-профілактичної установи у сфері боротьби з онкологічними захворюваннями шляхом розробки та впровадження сучасних методів організації онкологічної допомоги, діагностики та лікування онкологічних хворих;
організації онкологічної допомоги населенню України, діагностики та лікування, моніторингу ураження населення злоякісними новоутвореннями та розробка заходів на його зниження;
участі у координації роботи лікувально-профілактичних закладів онкологічної служби, незалежно від їх рівня та відомчого підпорядкування з метою підвищення якості й доступності надання онкологічної допомоги населенню.
3.2. Предметом діяльності Інституту є:
розробка та координація заходів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями у межах повноважень, а також реалізація завдань інших державних програм з питань онкології;
надання високоспеціалізованої лікувально-діагностичної та консультативної допомоги населенню із застосуванням та впровадженням нових наукових розробок;
координація з організаційно-методичних питань роботи лікувально-профілактичних установ та закладів онкологічного профілю, незалежно від їх рівня та відомчого підпорядкування, відповідно до законодавства;
проведення науково-дослідних робіт у галузі епідеміології раку, організації онкологічної допомоги лікування та діагностики в галузі онкології;
лікувально-профілактичної та організаційно-методичної роботи в галузі онкології;
участь у розробці заходів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями у межах повноважень, променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини, а також реалізація завдань інших державних програм з питань онкології;
отримання інформації від закладів онкологічної служби незалежно від їх рівня, відомчого підпорядкування та форми власності з питань організації протиракової боротьби відповідно до чинного законодавства;
обмін інформацією та спеціалістами з лікувально-профілактичними закладами України та інших країн за профілем діяльності Інституту, відповідно до законодавства;
здійснення придбання, перевезення, відпуску та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів в Інституті відповідно до законодавства України;
здійснення експлуатації, зберігання з метою використання, отримання (придбання) джерел іонізуючого випромінювання відповідно до законодавства України;
розробка та внесення пропозицій до органів державної влади та місцевого самоврядування з питань організації надання онкологічної допомоги;
планування та координація наукових досліджень з проблем онкології в Україні, у тому числі багатоцентрових рандомізованих досліджень (на підставі результатів проведених наукових досліджень) для вдосконалення стандартних технологій лікування на принципах доказової медицини з урахуванням медико-економічних показників та матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
вивчення та узагальнення вітчизняних та світових досягнень з проблем онкології щодо можливості їх упровадження в практику закладів охорони здоров'я, які надають допомогу онкологічним хворим;
участь у формуванні рекомендацій щодо тематики наукових досліджень з проблем онкології, що проводяться в установах, закладах та організаціях держави, відповідно до законодавства;
участь у відборі, експертній оцінці тематики наукових досліджень з онкології, запланованих до виконання за бюджетні кошти на замовлення Уповноваженого органу управління, відповідно до законодавства;
подання пропозицій Уповноваженому органу управління щодо потреб проведення державних закупівель протипухлинних лікарських засобів, виробів медичного призначення, препаратів супроводу й обладнання для онкологічної служби України за рахунок коштів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями; оптимізації використання бюджетних коштів для покращення матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
організація постійного вдосконалення національних стандартів діагностики та лікування онкологічних хворих на основі аналізу наукових розробок вітчизняних та закордонних фахівців з урахуванням рівня матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
підвищення рівня інформованості населення з питань ранньої діагностики та лікування злоякісних новоутворень;
здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень в галузі онкології;
проведення підготовки та підвищення кваліфікації наукових кадрів за профілем діяльності Інституту.
Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Інститутом лише після їх отримання.
3.3. Інститут відповідно до основних завдань:
сприяє інтеграції онкологічної служби України у світове та Європейське онкологічне товариство, шляхом підтримки міжнародних принципів протиракової боротьби, задекларованих у Паризькій хартії по боротьбі з раком 2000 року;
бере участь у розробці програм ранньої діагностики онкологічних захворювань;
забезпечує організацію на рівні міжнародних стандартів морфологічної та молекулярно-генетичної діагностики новоутворень;
може брати участь у плануванні фінансового забезпечення онкологічної служби, обґрунтуванні економічної складової національних стандартів діагностики, техніко-економічному обґрунтуванні закупівель протипухлинних препаратів та обладнання для онкологічної служби за кошти державного бюджету в межах повноважень;
може брати участь у розробці проектів державних і національних програм наукових розробок у галузі діагностики, профілактики, лікування онкологічних захворювань нових видів лікарських засобів, медичної техніки, апаратури, інструментів та інших виробів медичного призначення;
сприяє впровадженню результатів вітчизняних наукових розробок, обладнання та хіміопрепаратів вітчизняного виробництва;
здійснює науково-методичний супровід державних та національних цільових програми у галузі онкології. Бере участь у відповідних міжнародних проектах і програмах;
бере участь у здійсненні моніторингу виконання затверджених стандартів діагностики та лікування онкологічних хворих;
планує та подає на конкурсний відбір проекти наукових досліджень Інституту з онкології, променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини, які будуть проводитись за бюджетні кошти;
співпрацює, у межах діючого законодавства, з кафедрами вищих медичних навчальних закладів, закладів післядипломної освіти та науково-дослідними установами МОЗ України, АМН України та НАН України щодо вивчення проблем онкології та радіології;
здійснює керівництво науковою роботою докторантів, аспірантів, здобувачів, у тому числі прикріплених до Інституту, попередню експертизу дисертаційних робіт, поданих до спеціалізованої Вченої ради;
здійснює підвищення кваліфікації лікарів шляхом навчання у клінічній ординатурі, аспірантурі, докторантурі а також на курсах інформації і стажування за спеціальностями згідно ліцензії;
бере участь у розробці методів реабілітації онкологічних хворих в Україні;
подає до МОЗ України пропозиції щодо створення хоспісів для онкологічних хворих в Україні;
надає організаційно-методичну та консультативну допомогу лікувально-профілактичним закладам та установам онкологічної служби;
бере участь у створенні та опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань онкології. Готує пропозиції до проектів управлінських рішень для керівництва МОЗ України з питань, що відносяться до його компетенції;
планує проведення конференцій, конгресів, симпозіумів, з'їздів та забезпечує обмін перспективним досвідом у практичній та науково-дослідницькій роботі вітчизняних та закордонних фахівців у галузі онкології;
надає пропозиції щодо стажування онкологів у провідних вітчизняних та зарубіжних онкологічних установах для підвищення рівня кваліфікації;
проводить експертні оцінки і надає висновки з питань онкології;
здійснює моніторинг якості надання медичної допомоги онкологічним хворим у лікувально-профілактичних закладах та установах України, включаючи клініки науково-дослідних установ і вищих медичних навчальних закладів, незалежно від їх підпорядкування та форми власності, відповідно до законодавства;
у межах компетенції, бере участь у підготовці статистико-аналітичних довідників щодо стану здоров'я населення та якості надання медичної допомоги;
здійснює інформування населення з питань профілактики, раннього виявлення та ефективності лікування онкологічних захворювань шляхом залучення засобів масової інформації, навчальних медичних закладів та громадських організацій;
здійснює моніторинг стану ураження населення України злоякісними новоутвореннями та якості надання онкологічної допомоги в країні через мережу Національного канцер-реєстру України;
здійснює аналіз стану протиракової боротьби в Україні та щорічно видає відповідні інформаційно-аналітичні матеріали у Бюлетені Національного канцер-реєстру України для оперативного керівництва галуззю, використання у наукових дослідженнях та педагогічному процесі;
забезпечує функціонування Національного канцер-реєстру України та здійснення організаційно-методичне керівництво мережею канцер-реєстрів країни за єдиним програмним забезпеченням, створеним в Інституті;
співпрацює з міжнародними медичними організаціями;
може здійснювати інші види діяльності, які не заборонені законодавством України.
Інститут здійснює обробку персональних даних для конкретних і законних цілей з метою забезпечення реалізації трудових, адміністративно-правових відносин, та відносин у сфері управління персоналом, бухгалтерського обліку, охорони здоров'я, а також у сфері податкових відносин, визначених за угодою суб'єкта персональних даних, або у випадках та в порядку встановлених законодавством. Персональні дані обробляються у формі, що допускає ідентифікацію фізичної особи, якої вони стосуються, у строк не більший ніж це необхідно відповідно до їх законного призначення.
4. ПРАВОВИЙ СТАТУС ІНСТИТУТУ
4.1. Інститут є юридичною особою публічного права. Інститут набуває статусу юридичної особи з дати включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4.2. Інститут є бюджетною неприбутковою установою.
4.3. Інститут користується закріпленим за ним державним майном на праві оперативного управління.
4.4. Інститут здійснює науково-дослідницьку, лікувально-профілактичну, організаційно-методичну та адміністративно-господарську діяльність.
4.5. Збитки, завдані Інституту внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
4.6. Для здійснення діяльності Інститут залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.7. Інститут має самостійний баланс, реєстраційні (розрахунковий, валютний та інші) рахунки в органах Державної казначейської служби України, установах банків, печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також фірмові бланки зі своїм найменуванням та реквізитами.
4.8. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов'язаннями Інституту, крім випадків передбачених законодавством.
4.9. Інститут не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Уповноваженого органу управління.
4.10. Інститут має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести відповідальність, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.11. Інститут здійснює свою діяльність відповідно до кошторису, затвердженого Уповноваженим органом управління.
5. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНСТИТУТУ
5.1. Майно Інституту становлять основні фонди і обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі.
5.2. Майно Інституту є державною власністю і закріплене за ним на правах оперативного управління. Інститут володіє, користується закріпленим за ним майном та відведеними йому земельними ділянками, відповідно до законодавства.
Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Інституту або її відчуження вирішується відповідно до законодавства України виключно за погодженням з Уповноваженим органом управління.
5.3. Контроль за ефективністю використання, збереженням та обліком закріпленого за Інститутом майна здійснює Уповноважений орган управління.
5.4. Інститут за погодженням з Уповноваженим органом управління має право:
здавати в оренду іншим підприємствам, установам та громадянам закріплені будинки, споруди, устаткування, транспортні засоби, а також списувати їх з балансу в установленому законодавством порядку за погодженням з Уповноваженим органом управління;
реалізувати застаріле обладнання, прилади, апаратуру та використовувати кошти від реалізації вказаного майна на оновлення матеріально-технічної бази Закладу в порядку встановленому законодавством України.
Інститут не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законодавством.
5.5. Джерелами формування майна Інституту, у тому числі його коштів, є майно, передане йому в управління та кошти Державного бюджету України.
Власні надходження Інституту:
від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
від додаткової (господарської) діяльності;
за оренду майна;
від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна);
інші джерела власних надходжень Інституту;
благодійні внески, гранти та дарунки;
кошти, від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.
Надходження коштів на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Інші джерела не заборонені законодавством України
5.6. Фінансування Інституту:
фінансування діяльності Інституту здійснюється за рахунок Державного бюджету України, а також інших джерел не заборонених законодавством України. Обсяги бюджетних асигнувань встановлюються відповідно до затверджених кошторисів доходів і видатків;
державне фінансування Інституту здійснюється на підставі структури, штатного розпису і кошторису Інституту;
5.7. Інститут веде бухгалтерську, медичну та статистичну звітність згідно з законодавством України.
5.8. Відносини Інституту з іншими установами, організаціями і громадянами в усіх сферах діяльності, здійснюється на основі договорів.
5.9. Соціальні та трудові гарантії працівників визначаються законодавством України. Інститут здійснює всі види внесків у порядку і розмірах, передбачених законодавством України.
5.10. Контрольні заходи та аудити щодо діяльності Інституту, у тому числі, використання майна, господарської і фінансової діяльності здійснюються відповідними державними контролюючими органами та Уповноваженим органом управління у встановленому законодавством порядку.
5.11. Інститут самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську і медичну звітність та подає її державним органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Інституту у встановленому законодавством порядку.
5.12. Керівництво Інституту несе відповідальність перед Уповноваженим органом управління, іншими державними органами за достовірність і своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
5.13. Структура, штатний розпис та кошторис Інституту затверджується Уповноваженим органом управління за поданням керівника Інституту.
6. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ІНСТИТУТУ
6.1. Інститут має право:
звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інститут завдань;
здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у встановленому законодавством порядку;
залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у порядку визначеному законодавством;
співпрацювати з іншими закладами та установами для виконання завдань, визначених цим Статутом (науково-дослідними інститутами, закладами освіти тощо);
................Перейти до повного тексту