- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет"
1. Затвердити нову редакцію Статуту Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет", що додається.
2. Ректору Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет" Бойчуку Т.М.:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет" отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет" з відміткою державного реєстратора ти виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) подати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет", зареєстрованого в установленому порядку з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
20.03.2015 № 165
Міністр __________О. Квіташвілі
СТАТУТ
Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет"
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 02010971
Погоджено за поданням Вченої ради
Конференцією трудового колективу
Вищого державного навчального
закладу України "Буковинський
державний медичний університет"
" 10 " березня 2015 р., протокол № 1
Чернівці 2015
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Даний Статут Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет" (далі - Статут), розроблений відповідно до законодавства України, є документом, який регламентує діяльність Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет" (далі - Університет), утвореного розпорядженням Кабінету Міністрів України 2 березня 2005 року
№ 46-р. Університет утворений у формі державної власності на засадах неприбутковості.
1.2. Місцезнаходження Університету:
58002, Україна, м. Чернівці, пл. Театральна, 2. тел./факс: (8-0372) 55-37-54. Електронна пошта: E-mail: office@bsmu.edu.ua
Повне найменування Університету - Вищий державний навчальний заклад України "Буковинський державний медичний університет".
Скорочене найменування - БДМУ.
Іноземними мовами:
- Высшее государственное учебное заведение Украины "Буковинский государственный медицинский университет";
- Higher State Educational Establishment of Ukraine "Bukovinian State Medical University";
- Staatliche Hochschule der Ukraine "Staatliche Medizinische Universitдt Bukovyna";
- Institutie de invatamant superior de stat al Ucrainei "Universite' de Me'decine d' Etat de Bukovine".
1.3. Основними напрямками діяльності Університету є:
- підготовка висококваліфікованих фахівців за ступенями вищої освіти "молодший спеціаліст", "молодший бакалавр", "спеціаліст", "бакалавр", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук" за галузями знань: "Медицина", "Фармація", тощо.
1.4. Основними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності, яка забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців та професіоналів за ступенями вищої освіти "молодший спеціаліст", "молодший бакалавр", "спеціаліст", "бакалавр", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук" за галузями знань: "Медицина", "Фармація", тощо і відповідає стандартам вищої освіти;
- підготовка іноземних громадян за галузями знань "Медицина", "Фармація", тощо;
- підготовка іноземних громадян до вступу до вищих навчальних закладів;
- підготовка громадян України до вступу до вищих навчальних закладів;
- підготовка в інтернатурі, лікарській резидентурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян;
- військова підготовка вітчизняних студентів за програмою офіцерів запасу медичної служби;
- спеціалізація, перепідготовка, підвищення кваліфікації та стажування лікарів та провізорів;
- підвищення кваліфікації, спеціалізація молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів за галузями знань "Медицина" та "Фармація";
- здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень;
- медична практика відповідно до спеціалізації та згідно з отриманою ліцензією;
- здійснення міжнародної діяльності у сфері освіти та науки;
- здійснення наукової та науково-практичної діяльності;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- медична практика;
- участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
- забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
- створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
- поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
- налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності в галузі освіти, медицини та науки;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до
Конституції України.
1.5. Діяльність Університету здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, державних органів та органів місцевого самоврядування, органів управління Університету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засадах;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, господарському суді, веде самостійний баланс, має поточні рахунки в територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, валютний, депозитний та інші (не заборонені законодавством) рахунки в установах банку, печатку і штампи зі своїм найменуванням, бланки тощо.
1.7. Університет здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.8. Автономія Університету - самостійність, незалежність і відповідальність Університету у прийнятті рішень стосовно розвитку академічних свобод, організації освітнього процесу, наукових досліджень, внутрішнього управління, економічної та іншої діяльності, самостійного добору і розстановки кадрів у межах, встановлених Законом України
"Про вищу освіту" .
1.9. Структурні підрозділи Університету утворюються рішенням Вченої ради у порядку, визначеному законодавством і Статутом. Структура Університету, статус і функції його структурних підрозділів визначаються цим Статутом та Положеннями про відповідні структурні підрозділи.
Основними структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, бібліотека.
Факультет - це структурний підрозділ Університету, що об' єднує не менш як три кафедри які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання. Керівництво факультетом здійснює декан, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки. Декан факультету обирається таємним голосуванням Вченою радою Університету з урахуванням пропозицій факультету строком до 5 років з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання відповідно до профілю факультету. Ректор Університету укладає з деканом факультету контракт. Декан факультету здійснює свої повноваження на постійній основі.
Кафедра - це базовий структурний підрозділ Університету, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п' яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене звання. Кафедра створюється за рішенням Вченої ради Університету за поданням ректора Університету.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який не може перебувати на посаді більш як два строки. Завідувач кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю кафедри. Завідувач кафедри обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою університету строком на п' ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету та кафедри. Ректор Університету укладає з завідувачем кафедри контракт.
Бібліотека - інформаційний, культурний, освітній структурний підрозділ Університету, що має упорядкований фонд документів, доступ до інших джерел інформації та головним завданням якого є забезпечення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки, що діє на підставі Положення, затвердженого ректором Університету. Директор бібліотеки обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою Університету і призначається на цю посаду ректором.
Інші структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради Університету і діють на підставі Положень, затверджених ректором Університету.
Структурними підрозділами Університету є:
- медичний факультет № 1;
- медичний факультет № 2;
- медичний факультет № 3;
- медичний факультет № 4;
- фармацевтичний факультет;
- стоматологічний факультет;
- факультет післядипломної освіти;
- деканати;
- навчально-наукові інститути;
- кафедри;
- підготовче відділення для іноземних громадян;
- підготовче відділення для громадян України;
- коледж;
- клініки, університетські лікарні, лікувальні центри.
Навчальні, навчально-виховні та навчально-допоміжні підрозділи Університету:
- навчальний відділ з сектором моніторингу якості освіти та інформаційно-аналітичного забезпечення;
- студентська канцелярія з сектором сприяння працевлаштуванню випускників;
- відділ виробничої практики;
- юридичний відділ;
- навчально-виробнича аптека;
- відділ міжнародних зв'язків;
- бібліотека;
- навчально-лікувальні комплекси (університетські клініки, лікарні, центри тощо);
- музей Університету.
Наукові структурні підрозділи Університету:
- науково-лікувальний відділ з сектором інноваційного розвитку;
- відділ докторантури, аспірантури, магістратури та клінічної ординатури;
- відділ метрологічного та технічного забезпечення;
- центральна науково-дослідна лабораторія;
- спеціалізовані ради;
- віварій;
Адміністративно-господарські підрозділи Університету:
- планово-економічний відділ;
- бухгалтерія;
- канцелярія;
- відділ кадрів;
- архів;
- редакційно-видавничий відділ;
- студентські гуртожитки;
- інші господарські відділи.
Інші підрозділи Університету:
- палац культури та відпочинку "Академічний";
- спортивно-оздоровчий табір;
- інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством України.
Університету згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.97 р.
№ 526 та наказом Міністерства освіти України від 20.06.97 р. № 218 підпорядковані медичні навчальні заклади - Чернівецький медичний коледж, Вашківецьке та Новоселицьке медичні училища, які фінансуються з обласного бюджету, мають свої статути, печатки та рахунки у Державній казначейській службі (з 2004-2005 рр. мають статус коледжів).
2. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ
2.2. Мета освітньої діяльності:
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення медичної галузі кваліфікованими фахівцями;
- формування моральних принципів та норм поведінки особистості.
2.3. Освітня діяльність базується на принципах:
- багатопрофільності;
- якості освітніх послуг, якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання;
- ступеневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти;
- відповідності освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- особистісній орієнтації освіти;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.
2.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації.
2.4.1. Кадрове забезпечення медичної галузі через:
- формування якісного контингенту студентів;
- адекватність змісту освіти вимогам системи праці;
- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;
- формування вузівської компоненти державних стандартів вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл Університету, потреб галузі та запитів студентів;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;
- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних досягнень;
- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчально-виховного процесу;
- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;
- спеціалізацію, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування фахівців;
- розробку ефективних освітніх технологій;
- створення умов для розвитку обдарованої молоді;
- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.
2.4.2. Національне виховання через:
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму і поваги до
Конституції України;
- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод, поваги до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;
- формування в молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;
- стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя;
- розвиток гуманістичної освіти, що ґрунтується на культурно-історичних цінностях народу, його традиціях і духовності;
- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;
- формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;
- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури;
- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;
- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опановувати рідну (національну) мову і практично володіти хоча б однією іноземною мовою;
- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;
- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;
- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;
- формування відповідальності за власний добробут, стан суспільства.
2.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти через:
- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;
- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;
- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджету та коштів юридичних і фізичних осіб;
- розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;
- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми-інвалідами;
- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;
- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;
- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів, у тому числі шляхом об'єктивного тестування.
2.4.4. Створення системи безперервної освіти через:
- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;
- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;
- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних стандартів;
- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;
- формування та розвиток навчальних та навчально-наукових комплексів з метою підготовки фахівців;
- створення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.
2.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному суспільстві через:
- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;
- запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;
- створення електронних підручників;
- застосування сучасних засобів навчання;
- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.
2.4.6. Поєднання освіти і науки через:
- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;
- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;
- випереджальний розвиток освіти;
- інноваційну освітню діяльність;
- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;
- запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;
- залученням до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, педагогічних працівників;
- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами;
- залучення до навчально-виховного процесу провідних вчених інших навчальних закладів;
- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;
- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики;
- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики.
2.4.7. Моніторинг та використання зарубіжного досвіду через:
- проведення спільних наукових досліджень, співробітництво з міжнародними фондами, проведення міжнародних наукових конгресів, конференцій, семінарів, симпозіумів;
- вивчення державних стандартів освіти, навчальних планів, навчальних програм підготовки медичних і фармацевтичних фахівців у вищих навчальних закладах інших країн;
- сприяння участі педагогічних та науково-педагогічних працівників у відповідних заходах за кордоном;
- освітні та наукові обміни, стажування і навчання за кордоном студентів, аспірантів, докторантів педагогічних і науково-педагогічних працівників;
- аналіз, відбір, видання та розповсюдження кращих зразків зарубіжної наукової і навчальної літератури, наочних навчальних, мультимедійних матеріалів;
- участь у консорціумах вищих навчальних закладів в рамках міжнародних програм.
2.4.8. Кадрове забезпечення навчального процесу через:
- відповідність кадрового забезпечення вимогам атестації та акредитації спеціальностей;
- стажування та підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників;
- створення умов для ефективної професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних та науково-педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі в суспільстві.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
3.1. Університет підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до законодавства та цього Статуту:
- затверджує Статут Університету та за поданням конференції трудового колективу Університету закладу вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію;
- в місячний строк з дня обрання укладає контракт з ректором Університету;
- за поданням конференції трудового колективу Університету достроково розриває контракт із ректором Університету з підстав, визначених законодавством про працю, чи за порушення Статуту Університету та умов контракту;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством і Статутом Університету.
Міністерство охорони здоров'я України може делегувати окремі свої повноваження ректору або іншому органу управління Університету.
4. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ УНІВЕРСИТЕТУ
4.1. Вчена рада є колегіальним органом управління Університету, який утворюється строком на п' ять років, склад якого затверджується наказом ректора Університету протягом п' яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
Вчена рада Університету:
- визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Університету;
- розробляє і подає конференції трудового колективу Університету проект Статуту Університету, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
- ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Університету;
- визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
- ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або в банківських установах;
- ухвалює за поданням ректора рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
- обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади деканів, завідувачів кафедр, професорів і доцентів, директора бібліотеки;
- затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
- ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
- затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, положення про процедуру і підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру і підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
- ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
- оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
- присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;
- приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
- має право вносити подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, Статутом Університету, контрактом, яке розглядається конференцією трудового колективу;
- розглядає інші питання діяльності Університету відповідно до Статуту.
Вчену раду Університету очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів вченої ради Університету, які мають науковий ступінь та/або вчене звання, на строк діяльності Вченої ради. До складу Вченої ради Університету входять за посадами ректор Університету, заступники ректора, проректори, декани факультетів, учений секретар, директор бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників Університету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, асистентів-стажистів, інтернів, лікарів-резидентів, клінічних ординаторів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Університету відповідно до квот, визначених Статутом Університету.
Вибори до складу Вченої ради починаються за З0 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
За рішенням Вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити наукові, науково-педагогічні працівники Університету і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів.
Виборні представники з числа працівників Університету обираються конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа студентів обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.
Рішення вченої ради Університету вводяться в дію наказом ректора Університету.
В Університеті можуть бути утворені Вчені ради структурних підрозділів, повноваження яких визначаються Вченою радою Університету відповідно до Статуту. Вчена рада може делегувати частину своїх повноважень вченим радам структурних підрозділів.
4.2. Вчена рада факультету.
Для розгляду питань навчально-виховної та наукової діяльності факультету створюється вчена рада факультету, яка є його колегіальним органом.
Вчену раду факультету очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради факультету, які мають науковий ступінь та/або вчене звання. До складу Вченої ради факультету входять за посадами декан, заступники декана, завідувачі кафедр, керівники органів студентського самоврядування факультету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників факультету і які працюють на постійній основі, виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити науково-педагогічні працівники факультету і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів Університету. Виборні представники обираються органом громадського самоврядування факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють, а виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті, - вищим органом студентського самоврядування факультету.
До компетенції Вченої ради факультету належать:
- визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету;
- надання рекомендацій Вченій раді Університету з приводу обрання на посаду таємним голосуванням декана, завідувача кафедри, директора, професора;
- обрання на посади доцентів (відповідно до делегованих повноважень Вченої ради Університету), старших викладачів, викладачів, асистентів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;
- вирішення питань організації навчально-виховного процесу на факультеті;
- ухвалення звіту декана факультету;
- при наявності вагомих підстав Вчена рада факультету може відміняти попередньо прийняті свої рішення.
Рішення Вченої ради факультету затверджуються деканом факультету. Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано Вченою радою Університету.
4.3. Наглядова рада.
Для здійснення нагляду за управлінням майном Університету, додержанням мети його створення в Університеті утворюється Наглядова рада.
Наглядова рада Університету сприяє розв' язанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Університету з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб'єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності Університету, здійснює громадський контроль за його діяльністю тощо.
Члени Наглядової ради мають право брати участь у роботі конференції трудового колективу Університету з правом дорадчого голосу.
Наглядова рада має право вносити на конференцію трудового колективу Університету подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим Статутом, контрактом.
Порядок формування Наглядової ради, строк її повноважень, компетенція і порядок діяльності визначаються цим Статутом та Положенням про Наглядову раду Університету, яке затверджується Вченою радою Університету. До складу Наглядової ради не можуть входити працівники Університету.
4.4. Ректорат.
Для вирішення поточних питань діяльності Університету, утворюється робочий орган - ректорат.
До складу ректорату, який затверджує ректор, входять проректори, заступники ректора, головний бухгалтер, декани факультетів, директори навчально-наукових інститутів, голова первинної профспілкової організації Університету, директор студмістечка, начальники структурних підрозділів.
Ректорат діє на підставі цього Статуту та Положення, яке затверджується Вченою радою Університету.
4.5. Приймальна комісія.
Приймальна комісія Університету формує контингент студентів Університету всіх форм навчання.
Склад, функції та діяльність Приймальної комісії регламентуються законодавством України, нормативними документами Міністерства освіти і науки України (МОН) та Міністерства охорони здоров'я України - "Положенням про приймальну комісію вищого навчального закладу", "Умовами прийому до вищих навчальних закладів", а також "Правилами прийому до Буковинського державного медичного університету". Склад Приймальної комісії затверджує ректор, який є її головою. Термін повноважень Приймальної комісії - один рік. Приймальна комісія перед закінченням терміну повноважень звітує про результати своєї діяльності перед Вченою радою Університету.
4.6. Центральна методична комісія.
Центральна методична комісія (ЦМК) університету є дорадчим органом, який розглядає питання планування, організації, методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу на кафедрах, факультетах, відділеннях університету, контролює і аналізує якість підготовки студентів, слухачів, лікарів-інтернів, провізорів-інтернів, науково-методичний рівень лекцій, практичних, семінарських занять, організацію відробіток пропущених занять та самостійної роботи осіб, що навчаються; визначає засоби і методику підсумкового контролю та заключної державної атестації, критерії оцінки теоретичної і практичної підготовки студентів, лікарів-інтернів, провізорів-інтернів та слухачів.
ЦМК розглядає і рекомендує (не рекомендує) до видання різні види навчальної та навчально-методичної літератури.
Очолює ЦМК проректор з науково-педагогічної роботи. ЦМК координує діяльність предметних методичних комісій, організаційно-методичних комісій з виробничої практики та з післядипломної освіти. До складу ЦМК входять начальник навчального відділу (заступник голови ЦМК), заступники начальника навчального відділу, методисти навчального відділу, завідувач навчально-методичного кабінету, декани факультетів та їх заступники, завідувач відділу виробничої практики та його заступники, голови предметних методичних комісій та організаційно-методичних комісій, завідувачі кафедр, окремі професори і доценти кафедр, які відповідають за навчально-методичну роботу на кафедрах.
Персональний склад ЦМК, предметних методичних комісій, організаційно - методичної комісії з виробничої практики, організаційно-методичної комісії з післядипломної освіти затверджується щорічно наказом ректора.
ЦМК щорічно звітує про свою діяльність перед Вченою радою університету. План роботи ЦМК на навчальний рік затверджується ректором.
5. РЕКТОР УНІВЕРСИТЕТУ
5.1. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор. Його права, обов'язки та відповідальність визначаються законодавством і Статутом Університету.
Ректор є представником Університету у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених Законом України
"Про вищу освіту" і Статутом Університету.
Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
- організовує діяльність Університету;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Університету, затверджує його структуру і формує штатний розпис;
- видає накази і розпорядження, дає обов'язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Університету доручення;
- відповідає за результати діяльності Університету перед МОЗ України або уповноваженим ним органом;
- є розпорядником майна і коштів;
- забезпечує виконання кошторису, укладає договори;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників;
- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
- відраховує з Університету та поновлює на навчання в ньому здобувачів вищої освіти за погодженням з органами студентського самоврядування;
- забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і програм навчальних дисциплін;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних, наукових та інших працівників;
- забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Університету;
- сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, організацій профспілок працівників Університету і студентів, громадських організацій, які діють в Університеті;
- сприяє формуванню здорового способу життя у здобувачів вищої освіти, створенню та зміцненню спортивно-оздоровчої бази Університету, створення належних умов для занять масовим спортом;
- спільно з виборними органами первинних організацій профспілок працівників Університету і студентів подає на затвердження конференції трудового колективу Університету Правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
- забезпечує дотримання вимог антикорупційного законодавства в Університеті;
- забезпечує дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів, досягнення результатів відповідно до встановленої мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності Університету;
- здійснює інші повноваження, зокрема:
- самостійно вирішує усі питання управління (керівництва) діяльністю Університету за винятком тих, які законодавством віднесені до компетенції МОЗ України, Вченої ради, Наглядової ради та конференції трудового колективу Університету;
- накладає на працівників дисциплінарні стягнення та застосовує заохочення відповідно до законодавства України;
- здійснює контроль за організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи;
- організовує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Університету;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниці;
- утворює дорадчі органи, не передбачені цим Статутом.
Ректор Університету відповідає за провадження освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна Університету.
Ректор Університету щороку звітує перед МОЗ України та конференцією трудового колективу Університету.
Ректор зобов' язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Університету.
Після виходу на пенсію з посади ректора Університету особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років підряд, може бути призначена радником ректора Університету на громадських засадах або за рахунок власних надходжень Університету в порядку, визначеному цим Статутом, зокрема: при виявленні бажання він може бути призначений на посаду радника ректора після погодження із Вченою радою Університету. Після прийняття рішення про погодження призначення видається наказ ректора Університету.
Ректор Університету може бути звільнений з посади МОЗ України, а також у зв' язку з прийняттям рішення про його відкликання конференцією трудового колективу Університету з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення цього Статуту та умов контракту. Подання про відкликання ректора може бути внесено на розгляд конференції трудового колективу Університету не менш як половиною Статутного складу Вченої або Наглядової рад Університету. Рішення про відкликання ректора Університету приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин Статутного складу конференції трудового колективу Університету.
МОЗ України призначає виконувача обов' язків ректора Університету з числа штатних науково-педагогічних працівників Університету відповідно до законодавства та цього Статуту.
Кандидат на посаду ректора Університету повинен вільно володіти державною мовою, мати вчене звання та науковий ступень і стаж роботи на посадах науково-педагогічних працівників не менш як 10 років, бути громадянином України.
Одна і та сама особа не може бути ректором Університету більше ніж два строки.
МОЗ України зобов'язане оголосити конкурс на заміщення посади ректора Університету не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку контракту ректора Університету. У разі дострокового припинення повноважень ректора Університету конкурс оголошується протягом тижня з дня утворення вакансії.
МОЗ України протягом двох місяців з дня оголошення конкурсу на посаду ректора Університету приймає пропозиції щодо претендентів на посаду ректора Університету і протягом 10 днів з дня завершення терміну подання відповідних пропозицій вносить кандидатури претендентів, які відповідають вимогам
Закону України "Про вищу освіту" , до Університету для голосування.
Ректор Університету обирається шляхом таємного голосування строком на п' ять років у порядку, передбаченому
Законом України "Про вищу освіту" , іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
5.2. Брати участь у виборах ректора Університету мають право:
- кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник Університету;
- представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом прямих таємних виборів;
- виборні представники з числа студентів, які обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.
При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників Університету повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Університету - до 10 відсотків, а кількість виборних представників з числа студентів - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.
Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.
З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, МОЗ України укладає контракт строком на п' ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.
6. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
6.1. Конференція трудового колективу Університету.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є конференція трудового колективу, включаючи виборних представників з числа студентів.
Порядок скликання і прийняття рішень конференцією трудового колективу Університету визначається цим Статутом.
Конференція трудового колективу Університету скликається для вирішення найважливіших питань діяльності Університету з ініціативи ректора, Вченої ради Університету, профспілкового комітету, а також не менше третини працівників структурних підрозділів.
На конференції трудового колективу Університету повинні бути представлені всі категорії учасників освітнього процесу Університету. При цьому не менш як 75 відсотків складу делегатів (членів) виборного органу повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету, які працюють в Університеті на постійній основі, і не менш як 15 відсотків - виборні представники з числа студентів, які обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.
................Перейти до повного тексту