1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.03.2015 № 170
Про зміну найменування та затвердження Статуту Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з алкоголю та наркотиків Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція)
Відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення установчих документів Державної установи "Український медичний та моніторинговий центр з алкоголю та наркотиків Міністерства охорони здоров'я України" до вимог законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Змінити найменування Державна установа "Український медичний та моніторинговий центр з алкоголю та наркотиків Міністерства охорони здоров'я України" на Державна установа "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України".
2. Затвердити Статут Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція), що додається.
3. Уповноважити заступника Міністра - керівника апарату Терещенко А.В. підписати Статут Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція).
4. В.о. директора Державної установи "Український медичний та моніторинговий центр з алкоголю та наркотиків Міністерства охорони здоров'я України" Румянцевій С.С.:
1) у триденний строк з дня прийняття цього наказу вжити заходів щодо державної реєстрації Статуту Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція);
2) отримати у державного реєстратора оригінал Статуту Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція) з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) надати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у триденний строк з дня державної реєстрації оригінал Статуту Державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція) з відміткою про здійснення його державної реєстрації.
5. Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки (Т. Старча) забезпечити підготовку та супроводження внесення відповідних змін до номенклатури закладів, підприємств, установ та організацій Міністерства охорони здоров'я України, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 06 червня 2006 року № 107-0 "Про затвердження номенклатури закладів, підприємств, установ та організацій Міністерства охорони здоров'я України".
6. Фінансово-економічному департаменту (А. Купліванчук) розробити проект постанови "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2011 року № 501" та забезпечити подання до Кабінету Міністрів України у зв'язку із зміною найменування закладу.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Терещенко А.В.
Міністр О. Квіташвілі
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
25.03.2015 № 170
СТАТУТ
державної установи "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю міністерства охорони здоров'я України"
(нова редакція)
Ідентифікаційний код 34476174
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Державна установа "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України" (далі - Центр) є закладом охорони здоров'я з організаційно-методичною функцією моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації, заснованим на державній власності, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України.
1.2. Уповноваженим органом управління Центром є Міністерство охорони здоров'я України (далі - Уповноважений орган управління).
1.3. Центр створений згідно з наказом МОЗ України від 11.05.2006 № 268 "Про організацію роботи з моніторингу алкогольної та наркотичної ситуації в Україні" та відповідно до доручення Кабінету Міністрів України від 29.03.2005 № 14297/1/1-05 до листа Представництва ПРООН щодо проекту "Національна обсерваторія з питань алкоголю та наркотиків" з метою створення системи раннього попередження і моніторингу алкогольної та наркотичної ситуації в Україні.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також наказами Уповноваженого органу управління і цим Статутом, що затверджується Міністерством охорони здоров' я України.
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ЦЕНТРУ
2.1. Найменування:
2.1.1. Державною мовою:
повне найменування - Державна установа "Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров'я України";
скорочене найменування - ДУ "УМтаМЦНтаА МОЗ України".
2.1.2. Російською мовою:
повне найменування - Государственное учреждение "Украинский мониторинговый и медицинский центр по наркотикам и алкоголю Министерства здравоохранения Украины";
скорочене найменування - ГУ "УМиМЦНиА МЗ Украины".
2.1.3. Англійською мовою:
повне найменування - "The Ukrainian Monitoring and Medical Center on Drugs and Alcohol of the Ministry of Health of Ukraine";
скорочене найменування - "UMMCDA".
2.2. Місцезнаходження Центру: 01601, м. Київ, вул. Грушевского, 7.
3. МЕТА, ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАВДАННЯ ЦЕНТРУ
3.1. Центр утворений з метою проведення організаційно-методичної роботи щодо досягнення ефективних результатів у моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, створенні системи раннього попередження загострення наркотичної та алкогольної ситуації, впровадженні сучасних форм профільної профілактичної роботи, реалізації положень Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством охорони здоров'я України та Європейським моніторинговим центром з наркотиків та наркотичної залежності.
3.2. Предметом діяльності Центру є: проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, координація діяльності та організація взаємодії центральних органів виконавчої влади, установ і закладів охорони здоров'я та неурядових організацій з лікувально-діагностичної і профілактичної роботи щодо наркотиків та алкоголю, забезпечення потреб населення у кваліфікованій та доступній наркологічній допомозі.
Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Центром лише після їх отримання.
3.3. Основними завданнями Центру є:
накопичення, обробка та аналіз якісної аналітичної, епідеміологічної, статистичної та іншої інформації з питань наркотиків та алкоголю, отриманої від державних та неурядових організацій, про масштаби розповсюдженості вживання наркотиків та алкоголю, а також оцінки соціально-економічних наслідків їх вживання, розповсюдженості інфекційних хвороб, пов'язаних зі вживанням наркотиків та алкоголю, масштабів смертності з цих причин;
довгострокові систематичні спостереження за розвитком наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, аналіз її стану і прогнозування змін;
впровадження системи науково-обґрунтованого моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації на засадах доказової медицини, аналіз надання інтегрованої допомоги хворим з асоційованими захворюваннями на ВІЛ/СНІД, туберкульоз, інфекційний гепатит, наркотичну та алкогольну залежність;
впровадження базових реєстрів системи моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації;
забезпечення розвитку систем збору інформації, у т.ч. статистичних методів, шляхом удосконалення методів ведення обліку та звітності, підвищення рівня професійної підготовки фахівців з відповідних питань;
створення та забезпечення функціонування електронних систем і баз даних моніторингу, надання інформації на запити заінтересованих центральних та місцевих органів виконавчої влади, установ, організацій та закладів інформації, що міститься в системах і базах даних;
розповсюдження та обмін інформацією щодо медицини залежностей, наркотичної та алкогольної ситуації на місцевому, національному та міжнародному рівнях;
забезпечення функціонування системи хіміко-фармацевтичного та клінічного моніторингу стосовно лікарських препаратів в Україні як складової системи раннього виявлення нових хімічних (синтетичних) речовин, в першу чергу тих, стосовно яких є інформація про їх проблемне немедичне вживання або використання в немедичних цілях, у тому числі за методологією Європейського моніторингового центру з наркотиків та наркотичної залежності;
взаємодія та обмін інформацією з іншими установами та організаціями для проведення епідеміологічних та інших соціологічних досліджень в сфері моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації на основі укладених з ними угод, національними та міжнародними організаціями, що здійснюють підтримку проведення профільних досліджень в Україні;
підготовка національного річного звіту щодо наркотичної та алкогольної ситуації в Україні (далі - Національний звіт) відповідно до міжнародних вимог та розповсюдження його на місцевому, національному та міжнародному рівнях;
створення необхідних організаційних та технічних умов для входження України в європейську мережу обміну інформацією та моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації та її членства в Європейському моніторинговому центрі з наркотиків та наркотичної залежності, в тому числі використання в своїй діяльності рекомендацій Європейського моніторингового центру з наркотиків та наркотичної залежності, провідних агенцій системи ООН, що працюють в сфері, пов'язаній з наркотиками та алкоголем, Всесвітньої організації охорони здоров'я, Управління ООН з наркотиків та злочинності тощо;
створення та підтримка веб-сайту в мережі Інтернет та поновлення розміщеної інформації щодо наркотичної та алкогольної ситуації для його подальшого використання при формуванні державних та місцевих протинаркотичних та протиалкогольних програм та заходів;
участь в організації роботи Бібліотеки Європейського Союзу з наркотиків та алкоголю, а також інших архівів та баз даних відповідно до завдань, покладених на Центр;
інформаційне обслуговування органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також забезпечення інформацією населення країни і міжнародних організацій щодо проблем наркотиків та алкоголю;
участь в розробці проектів нормативно-правових актів в сфері державної політики щодо наркотиків та алкоголю, протинаркотичної і протиалкогольної профілактики, у тому числі правил, норм та стандартів, державних та галузевих програм, спрямованих на покращення наркотичної та алкогольної ситуації в країні, запобігання травматизму, іншим нещасним випадкам, пов'язаним із вживанням наркотиків та алкоголю, участь в розробці стандартів державної акредитації та стандартів, протоколів, форм статистичного обліку та звітності діяльності наркологічних закладів;
участь в розробці та забезпеченні своєчасного перегляду медико-технологічних документів (медичних стандартів, клінічних протоколів та інших);
організація моніторингу диспансерного нагляду за особами з наркотичними та алкогольними проблемами;
проведення профільної інформаційної, аналітичної та дослідницької роботи;
співпраця з науково-дослідними інститутами, кафедрами медичних університетів, іншими установами та організаціями у розробці програмних продуктів та вдосконалення методології досліджень;
вивчення, дослідження та аналіз стану надання наркологічної допомоги особам з розладами психіки та поведінки внаслідок уживання психоактивних речовин та членам їх родин;
видавнича діяльність відповідно до завдань Центру, діяльність в межах компетенції у сфері соціальної реклами, забезпечення друку та розповсюдження бланків, у т.ч. суворої звітності, відповідно до наказів МОЗ України;
проведення конференцій, семінарів, інших інформаційних та навчальних заходів, необхідних для створення та підтримки діяльності системи моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, виконання завдань Центру;
участь у проведенні наукової експертизи програм, проектів, рекомендацій, інших документів і матеріалів щодо надання інтегрованої допомоги хворим на ВІЛ/СНІД, туберкульоз, інфекційний гепатит, наркологічну та алкогольну залежність;
аналіз результатів лікування осіб з розладами психіки та поведінки внаслідок уживання психоактивних речовин, включаючи їх реабілітацію та соціальну адаптацію;
вивчення ефективності проведення оглядів на стани сп' яніння наркотичного та алкогольного походження;
аналіз результатів лікування осіб з розладами психіки та поведінки внаслідок уживання психоактивних речовин в закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності на договірних засадах;
розповсюдження гуманітарної допомоги як самостійно, так і спільно з іншими установами та організаціями без одержання прибутку у порядку, встановленому чинним законодавством;
інформаційна, профілактична, дослідницька діяльність у галузі наркології, психології, психотерапії та суміжних дисциплінах;
надання платних консультаційних послуг, у тому числі іноземним громадянам, відповідно до чинного законодавства ;
інші види діяльності, які не заборонені чинним законодавством України і відповідають меті, що передбачена даним Статутом.
3.4. Центр здійснює обробку персональних даних для конкретних і законних цілей з метою забезпечення реалізації трудових відносин, адміністративно-правових, відносин у сфері управління персоналом, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері податкових відносин, відносин у сфері охорони здоров'я, визначених за угодою суб'єкта персональних даних, або у випадках та в порядку встановлених законодавством. Персональні дані обробляються у формі, що допускає ідентифікацію фізичної особи, якої вони стосуються, у строк, не більший ніж це необхідно відповідно до їх законного призначення.
4. ПРАВОВИЙ СТАТУС ЦЕНТРУ
4.1. Центр є юридичною особою публічного права. Центр набуває статусу юридичної особи з дати включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4.2. Центр є бюджетною неприбутковою установою.
4.3. Центр користується закріпленим за ним державним майном на праві оперативного управління.
4.4. Центр здійснює господарську діяльність.
4.5. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
4.6. Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.7. Центр має самостійний баланс, реєстраційні (розрахунковий, валютний та інші) рахунки в органах Державної казначейської служби України, установах банків, печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також фірмові бланки зі своїм найменуванням та реквізитами.
4.8. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов'язаннями Центру, крім випадків передбачених законодавством.
4.9. Центр не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Уповноваженого органу управління.
4.10. Центр має право укладати угоди, договори з іншими юридичними та фізичними особами, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести відповідальність, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.11. Центр здійснює свою діяльність відповідно до кошторису, затвердженого Уповноваженим органом управління.
5. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ ЦЕНТРУ
5.1. Майно Центру становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.
5.2. Майно Центру є державною власністю та закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Центр користується та розпоряджається майном відповідно до законодавства. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Центру або її відчуження вирішується виключно Уповноваженим органом управління.
5.3. Контроль за ефективністю використання, збереженням та обліком закріпленого за Центром майна здійснює Уповноважений орган управління.
5.4. Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законодавством.
5.5. Джерелами формування майна Центру є:
5.5.1. Кошти загального фонду Державного бюджету України.
5.5.2. Власні надходження Центру:
плата за послуги, що надаються згідно з його основною діяльністю;
надходження від додаткової (господарської) діяльності;
плата за оренду майна;
надходження від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).
5.5.3. Інші власні надходження Центру:
благодійні внески, гранти та дарунки;
кошти, що отримані від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів відповідно до законодавства.
5.5.4. Інші джерела, не заборонені законодавством.
5.6. Центр має право:
передавати з балансу на баланс матеріальні цінності між своїми структурними підрозділами, а також здавати в оренду юридичним і фізичним особам закріплене за ним майно згідно із законодавством та за погодженням з Уповноваженим органом управління;
за погодженням з Уповноваженим органом управління здійснювати відчуження об'єктів державної власності (майна), в порядку встановленому законодавством. Використовувати кошти від продажу майна на оновлення матеріально-технічної бази Центру.

................
Перейти до повного тексту