- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Порядку проведення Міністерством охорони здоров'я України перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ України
1. Затвердити Порядок проведення Міністерством охорони здоров'я України перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ України, що додається.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
02.04.2015 № 197
ПОРЯДОК
проведення Міністерством охорони здоров'я України перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління МОЗ
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення Міністерством охорони здоров'я України перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства юридичних служб на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (далі - перевірки стану правової роботи та систематизації законодавства).
2. Методичне керівництво стану правової роботи та систематизації законодавства здійснюється шляхом перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства та подання пропозицій щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності, вжиття заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України та Міністерства охорони здоров'я України, а також підвищення кваліфікації працівників юридичних служб підприємств, установ, організацій, що належать до сфери Міністерства охорони здоров'я України.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
об'єкт перевірки стану правової роботи - державне підприємство, установа, організація;
об'єкт перевірки систематизації законодавства - державне підприємство, установа, організація;
перевірка - запланована перевірка комплексу питань щодо стану правової роботи, яка проводиться не частіше одного разу на рік уповноваженими посадовими особами Міністерства охорони здоров'я України за місцезнаходженням об'єкта перевірки з попереднім письмовим повідомленням;
правова робота - діяльність юридичної служби або юрисконсульта відповідної категорії, що виконує функції юридичної служби (далі - юридична служба), щодо забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог чинного законодавства об'єктом перевірки, його керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
систематизація законодавства - упорядкування законодавства, приведення його до внутрішньо узгодженої системи. Систематизація законодавства включає облік, підтримання у контрольному стані та зберігання актів законодавства.
4. Основними завданнями перевірки є:
1) перевірка стану правової роботи, систематизації законодавства щодо забезпечення юридичною службою правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог чинного законодавства об'єктом перевірки, його керівниками та працівниками.
2) своєчасне попередження, виявлення та вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства та причин неналежного рівня організації правової роботи.
3) внесення рекомендацій щодо усунення виявлених порушень та недоліків і поліпшення стану правової роботи, систематизації законодавства.
4) надання методичної допомоги з окремих питань правової роботи, систематизації законодавства об'єкту перевірки.
5) вивчення, узагальнення та поширення новітніх форм і методів роботи з правового забезпечення, систематизації законодавства в діяльності об'єктів перевірки.
5. Перевірка стану правової роботи включає:
1) ознайомлення із статутними і службовими документами;
2) забезпечення належними умовами для роботи юридичних служб, зокрема забезпечення їх окремим приміщенням, необхідним обладнанням та нормативними актами, іншою правовою інформацією;
3) ознайомлення із складом юридичної служби та організаційно-правовими засадами її діяльності та підпорядкованістю;
4) наявність нормативно-правової бази, стан роботи з її упорядкування та систематизації;
5) здійснення планування роботи юридичної служби та контролю за виконанням запланованих заходів;
6) ознайомлення з організацією роботи по укладенню господарських договорів та контролю за їх виконанням;
7) аналіз претензійно-позовної роботи (ведення журналів обліку, дотримання строків пред'явлення і розгляду претензій та позовних заяв, види претензій та позовів, їх обґрунтованість та результати розгляду).
6. При виявленні порушень актів законодавства та інших нормативно-правових актів і недоліків у правовій роботі, що можуть бути усунені в період перевірки, керівнику підприємства вносяться відповідні пропозиції.
7. За результатами перевірки члени робочої групи протягом десяти робочих днів після закінчення проведення перевірки складають довідку про проведення перевірки, у якій зазначається про стан правової роботи згідно з питаннями, визначеними пунктом 5 цього Порядку.
В довідці в залежності від наслідків перевірки можуть бути висвітлені й інші питання, які характеризують стан застосування законодавства та інших нормативних актів.
8. Довідка підписується головою та членами робочої групи, керівником юридичної служби Міністерства охорони здоров'я України та подається на розгляд Міністру.
Перед поданням на розгляд Міністру з довідкою ознайомлюється працівник, що відповідає за правову роботу, а також керівник закладу, де проводилась перевірка, протягом двох робочих днів з моменту складання довідки.
Перевірка проводиться відповідно до графіка перевірки, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України.
II. Підготовка проведення Міністерством охорони здоров'я України перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства
1. Перевірка Міністерством охорони здоров'я України підприємств, установ, організацій проводиться на підставі графіка, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України.
2. Для проведення перевірки потрібні такі документи:
наказ про проведення перевірки та утворення Робочої групи;
план проведення перевірки;
лист-повідомлення Міністерства охорони здоров'я України про проведення перевірки.
3. Для проведення перевірки наказом утворюється Робоча група у складі не менше двох фахівців. У кожному конкретному випадку строк проведення перевірки та склад Робочої групи визначаються з урахуванням обсягу, характеру та складності правової роботи об'єкта перевірки.
У своїй діяльності Робоча група керується
Конституцією та чинним законодавством України і проводить перевірку в установлений строк та в обсязі поставленого завдання.
4. У ході підготовчої роботи керівником Робочої групи розробляється план перевірки, який затверджується Міністром. План проведення перевірки має містити в собі визначення кола питань, які потрібно перевірити, строк перевірки та період роботи, який планується перевірити.
5. Керівник робочої групи:
1) розподіляє між членами Робочої групи конкретні завдання про перевірку;
2) ознайомлює членів Робочої групи з документацією щодо стану правової роботи та систематизації законодавства об'єкта перевірки;
3) інформує всіх її учасників про строк і мету проведення перевірки;
4) не пізніше ніж за сім календарних днів до дня проведення планової перевірки забезпечує направлення листа-повідомлення об'єкта перевірки із зазначенням строку проведення перевірки, періоду, який перевірятиметься, та складу Робочої групи. Об'єкт перевірки, який отримує лист-повідомлення, повинен розглянути його та створити відповідні умови для проведення перевірки.
6. Підготовка до проведення перевірки повинна включати:
1) аналіз інформації об'єктів перевірок про стан організації правової роботи, систематизації законодавства;
2) аналіз матеріалів попередніх перевірок стану правової роботи, систематизації законодавства та виконання наданих рекомендацій за наслідками перевірок;
3) визначення, чи перевірятиметься стан правової роботи в цілому, чи окремі її напрями;
4) вивчення законодавства, методичних рекомендацій та інших матеріалів, які доцільно використати під час перевірки стану правової роботи, систематизації законодавства;
5) визначення доцільності залучення до проведення перевірки стану правової роботи, систематизації законодавства представників інших структурних підрозділів Міністерства охорони здоров'я України.
III. Права та обов'язки членів Робочої групи з проведення перевірки стану правової роботи та систематизації законодавства
1. Керівник та члени Робочої групи, уповноважені здійснювати перевірку стану правової роботи та систематизації законодавства, мають право:
1) входити за службовим посвідченням до приміщень, у яких розташований об'єкт перевірки, мати доступ до документів та інших матеріалів, потрібних для проведення перевірки;
2) вимагати надання довідок, письмових або усних пояснень посадовими особами об'єкта перевірки, а також отримувати від посадових осіб усні та письмові пояснення і зауваження з питань, що виникають під час проведення перевірки стану правової роботи, систематизації законодавства;
3) вимагати надання копій документів та інших матеріалів, які стосуються предмета перевірки, для залучення їх до матеріалів перевірки.
2. Керівник Робочої групи зобов'язаний:
1) повідомити керівника об'єкта перевірки чи особу, яка його заміщає, про права, обов'язки та повноваження членів Робочої групи під час проведення перевірки, причину та мету перевірки, установити перелік необхідних документів та термін їх надання, узгодити інші організаційні питання щодо проведення перевірки;
2) у разі відмови посадової особи об'єкта перевірки від надання пояснень, документів чи належним чином засвідчених копій документів (витягів з документів) на усний запит членів Робочої групи зафіксувати цей факт у довідці за результатами перевірки, підготувати та надати посадовій особі об'єкта перевірки письмовий запит із зазначенням терміну надання необхідної інформації, а в разі відмови в отриманні письмового запиту надати його особі, на яку покладені обов'язки з реєстрації вхідної кореспонденції об'єкта перевірки, або направити запит за місцезнаходженням об'єкта перевірки рекомендованим листом. До примірника довідки за результатами перевірки, що зберігається в Міністерства охорони здоров'я України, додаються документи, що підтверджують факт поштового відправлення письмового запиту на адресу об'єкта перевірки рекомендованим листом;
3) на будь-якій стадії перевірки приймати від посадових осіб об'єкта перевірки усні та письмові зауваження, пояснення щодо предмета перевірки;
4) дотримуватися принципів законності, конфіденційності, об'єктивності, достовірності та обґрунтованості результатів перевірки;
5) у разі незгоди керівника чи іншої посадової особи об'єкта перевірки з фактами, викладеними у довідці за результатами перевірки, запропонувати подати упродовж п'яти робочих днів з дня отримання довідки за результатами перевірки письмові зауваження, провести їх перевірку та про результати повідомити відповідних посадових осіб об'єкта перевірки. Зауваження додаються до довідки за результатами перевірки;
6) у разі невиконання або неналежного виконання посадовою особою об'єкта перевірки законних вимог посадової особи, уповноваженої проводити перевірку стану правової роботи та систематизації законодавства, вказати про це у довідці за результатами перевірки із зазначенням дати, часу, місця, відомостей про посадову особу, що припустилася таких дій.
3. Керівник та члени Робочої групи відповідають за належне виконання службових обов'язків, об'єктивне проведення перевірки, викладення у довідці за результатами перевірки достовірних фактів та їх обґрунтувань.
IV. Проведення Міністерством охорони здоров'я України перевірки стану правової роботи та систематизації законодавства об'єктів перевірок
1. Першим днем перевірки вважається день прибуття членів Робочої групи на перевірку. У перший день перевірки керівник Робочої групи надає керівникові об'єкта перевірки (у разі відсутності керівника - особі, що його заміщає) план перевірки.
2. Процес перевірки стану правової роботи, систематизації законодавства має будуватися таким чином, щоб мінімально відволікати спеціалістів об'єкта перевірки від виконання поточної роботи.
3. Залежно від завдання і мети перевірки керівник та члени Робочої групи запитують у керівництва об'єкта перевірки, керівників його структурних підрозділів документи, письмові й усні пояснення та іншу інформацію, що стосується питань правової роботи, систематизації законодавства, зокрема:
1) оригінали розпорядчих документів об'єкта перевірки (накази, рішення, розпорядження, постанови тощо), нормативно-правові акти, договори, документи з претензійно-позовної роботи і представництва інтересів у судах та інші документи, матеріали засідань колегій, на яких розглядались питання правової роботи, систематизації законодавства;
2) відомості щодо структури юридичної служби об'єкта перевірки;
3) вхідну та вихідну документацію з питань правової роботи, систематизації законодавства;
4) інформаційні матеріали з правової роботи, систематизації законодавства, що постійно або періодично направляються (отримуються) об'єктом перевірки (інформаційні листи, аналітичні розробки тощо);
5) будь-які інші фактичні дані, які дають змогу встановити наявність або відсутність порушень та недоліків в організації правової роботи, систематизації законодавства.
................Перейти до повного тексту