1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 260 від 16.07.2002
м. Київ
Про посилення відповідальності за порушення фінансової дисципліни при використанні бюджетних коштів установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби
Розглянувши подані Головним контрольно-ревізійним управлінням України матеріали результатів перевірки використання бюджетних коштів, стану збереження та ефективності використання майна у 716 установах і закладах державної санітарно-епідеміологічної служби, підпорядкованих Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), за 1999 - 2001 роки і перше півріччя 2002 року, Міністерство охорони здоров'я відзначає, що керівники переважної більшості установ та закладів не вживають належних заходів щодо контролю за цільовим витрачанням бюджетних коштів та позабюджетних цільових фондів.
Перевірками Державної контрольно-ревізійної служби встановлено, що внаслідок суттєвих недоліків у веденні бухгалтерського обліку, недостатнього попереднього та поточного контролю, численних порушень бюджетного законодавства та інших нормативно-правових актів, допущено недостачі, незаконне, нецільове та неефективне використання бюджетних коштів на загальну суму 1,7 млн. грн. та інші фінансові порушення на 12,7 млн. грн.; не сплачено до загального фонду бюджету штрафів і фінансових санкцій за винесеними постановами на суму 915,2 тис. грн., не надійшло до спеціального фонду бюджету та не відображено в обліку доходів від наданих платних послуг на суму 708,6 тис. гривень. Матеріали ревізій кожної третьої санепідстанції направлені на розгляд до правоохоронних органів.
Значну питому вагу становлять незаконні видатки на виплату заробітної плати. Такі порушення встановлено в кожній другій перевіреній установі на загальну суму 368,1 тис. гривень. Зазначене сталося у зв'язку з недотриманням нормативно-правових актів при визначенні посадових окладів, надбавок та доплат, виплатою заробітної плати за невідпрацьований час, незаконною виплатою премій та матеріальної допомоги, утриманням понаднормативних штатних посад тощо. Так, крадіжки коштів, призначених на виплату заробітної плати, виявлено в Самбірській міській санітарно-епідеміологічній станції (далі - СЕС) Львівської області (головний державний санітарний лікар Шпак Н. П.). Зокрема, протягом 1999 - 2001 років головним бухгалтером Симів Б.С. безпідставно завищувалися суми виплаченого працівникам авансу, який в подальшому при нарахуванні заробітної плати не враховувався. Таким чином протягом вказаного періоду незаконно списано із каси на ім'я 35 працівників 11,9 тис. грн., в тому числі 3,7 тис. грн. списано безпосередньо на ім'я головного бухгалтера. Зараз матеріали ревізії знаходяться на розгляді в Самбірському РВ УСБУ.
У Жидачівській районній СЕС (головний державний санітарний лікар Бабій П.В.) цієї ж області через нарахування заробітної плати за час перебування працівників у відпустках та за невідпрацьований робочий час незаконно нараховано та виплачено 6,9 тис. гривень. Матеріали ревізії знаходяться на розгляді прокуратури Жидачівського району.
Керівництвом Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції (головний державний санітарний лікар Риженко С.А.) не дотримувалися терміни отримання дозволів на закупівлю спеціального автомобільного транспорту та мобільних телефонів згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2001 N 31 "Про підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів у 2000 році".
У Житомирській обласній санітарно-епідеміологічній станції (головний державний санітарний лікар Волков О.С.) протягом 1999 - 2000 років всупереч п. 5 Указу Президента України від 21.01.98 N 41/98 "Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі" та п. 6 Указу Президента України від 28.02.97 N 187/97 "Про заходи щодо забезпечення наповнення державного бюджету та посилення фінансово-бюджетної дисципліни" підрядником ЯЮ 309/179 м. Житомир на території обласної СЕС за рахунок асигнувань за кодом економічної класифікації видатків 2130 "Капітальний ремонт, реконструкція та реставрація" побудовано приміщення для гаражів вартістю 252,8 тис. грн., тоді як видатки за кодом економічної класифікації видатків 2120 "Капітальне будівництво" в зазначені роки не передбачалося. На будівництво гаражів, які знаходилися в аварійному стані, у 1999 році було отримано дозвіл Житомирської обласної державної адміністрації. Матеріали ревізії Житомирської обласної СЕС направлено до прокуратури Житомирської області.
Відсутня належна фінансова дисципліна при складанні кошторисів доходів і видатків установ санітарно-епідеміологічної служби, що призводить до завищення бюджетних асигнувань по окремих кодах економічної класифікації. Виявлено завищених асигнувань на загальну суму 763,0 тис. гривень.
У більшості установ санітарно-епідеміологічної служби не забезпечується належний контроль за повнотою та своєчасністю отримання плати за послуги, які надаються за госпрозрахунковими угодами. В деяких санітарно-епідеміологічних станціях по бухгалтерському обліку не відображено фактичні борги за надані платні послуги, що призводить до втрат фінансових ресурсів спеціального фонду бюджету, а собівартість виконаних робіт перекладається на ресурси загального фонду бюджету. Так, в Ужгородській дезінфекційній станції Закарпатської області (головний державний санітарний лікар Маркович В.П.) по бухгалтерському обліку за перевірений період загалом не було відображено дебіторську заборгованість у сумі 148,4 тис. грн., на яку були надані послуги за угодами. В Сумській області (головний державний санітарний лікар Міщеряк В.Г.) також встановлено факти недоотримання та неврахування в обліку сум доходів від позабюджетної діяльності на суму 126,6 тис. гривень.
Відсутня належна дисципліна обліку і збереження майна, що стало причиною його нестач, а також заниження, за даними бухгалтерського обліку, вартості матеріальних цінностей на суму понад 7 млн. гривень.
Керівниками більшості установ санітарно-епідеміологічної служби не забезпечено дотримання процедури закупівель лікарських засобів, виробів медичного призначення, товарів, робіт та послуг при використанні цільових бюджетних коштів згідно з вимогами Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III. Без проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) установами санітарно-епідеміологічної служби за перевірений період придбано товарів на суму понад 5 млн. гривень.

................
Перейти до повного тексту