1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.12.2005 N 693
Про проведення педагогічного експерименту щодо навчання майбутніх вчителів та вчителів інформаційно-комунікаційним технологіям
На виконання Державної програми "Вчитель", Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та корпорацією Майкрософт від 28 жовтня 2003 року, відповідно до Концептуальних засад розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір, рішення колегії МОН від 18 серпня 2005 року, протокол N 8/1-2, з метою координації діяльності інститутів післядипломної педагогічної освіти та вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за напрямом "Педагогічна освіта", розвиваючи спільну ініціативу МОН та корпорації Майкрософт "Партнерство в навчанні",
НАКАЗУЮ:
1. Провести всеукраїнський педагогічний експеримент щодо навчання майбутніх вчителів і вчителів з різних педагогічних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій та майбутніх вчителів і вчителів інформатики.
2. Затвердити програму проведення педагогічного експерименту, перелік вищих навчальних закладів та інститутів післядипломної педагогічної освіти - учасників педагогічного експерименту, склад координаційної ради МОН для супроводу та узагальнення результатів педагогічного експерименту, що додаються.
3. Установити, що перелік вищих навчальних закладів - учасників педагогічного експерименту може доповнюватися з ініціативи вищого навчального закладу за погодженням з МОН.
4. Ректорам (директорам) вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти - учасникам педагогічного експерименту:
4.1. Забезпечити проведення педагогічного експерименту щодо навчання майбутніх вчителів і вчителів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій та майбутніх вчителів і вчителів інформатики.
4.2. Організувати вивчення програми проведення педагогічного експерименту учасниками експерименту.
4.3. Створити робочу групу з числа педагогічних та науково-педагогічних працівників для організації та методичного супроводження педагогічного експерименту.
4.4. Розробити відповідні методичні матеріали для педагогічних і науково-педагогічних працівників та студентів щодо педагогічного експерименту.
4.5. Забезпечити участь викладачів кафедр, предметних (циклових) комісій інформатики та методистів інформатики у навчанні за програмами відповідних спецкурсів, що проводяться представниками корпорації Майкрософт в Україні, з подальшою організацією на своїй базі аналогічного навчання викладацького складу та студентів - майбутніх вчителів.
4.6. Організувати у системі післядипломної педагогічної освіти навчання вчителів всіх предметів основам інформаційно-комунікаційних технологій шляхом проведення цільових семінарів за програмою не менше 18 годин.
4.7. Забезпечити підготовку та видання навчально-методичних посібників, періодичних видань, збірників з питань навчання студентів спеціальності "Інформатика" ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі, а також з питань навчання вчителів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій та вчителів інформатики за програмою визначених спецкурсів.
5. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), Науково-методичному центру вищої освіти (Левківський К.М.):
5.1. Забезпечити організаційно-методичне супроводження педагогічного експерименту та систематичний моніторинг його результатів.
5.2. Сприяти проведенню науково-практичних семінарів, конференцій з підготовки фахівців щодо реалізації профільного навчання інформатики у навчально-виховному процесі.
5.3. Організувати всебічне обговорення програми проведення педагогічного експерименту з науково-педагогічними працівниками, студентами вищих навчальних закладів та слухачами інститутів післядипломної педагогічної освіти, вчителями у засобах масової інформації.
5.4. Систематично на веб-сайті МОН висвітлювати хід проведення педагогічного експерименту.
6. Просити Академію педагогічних наук України взяти участь у науковому супроводі педагогічного експерименту.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра М.Ф.Степка.
Міністр С.М.Ніколаєнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН
06.12.2005 N 693
ПРОГРАМА
проведення педагогічного експерименту щодо навчання майбутніх вчителів та вчителів інформаційно-комунікаційним технологіям
Термін проведення експерименту:
- перший етап (2005-2008 рр.) передбачає розроблення навчально-методичних матеріалів, змісту освіти, форм організації навчального процесу тощо, їх апробацію в експериментальних групах;
- другий етап (2008/2009 н. р.) передбачає внесення коректив до експериментальних матеріалів та їх апробацію на більшому масиві учасників експерименту;
Тема експерименту - методична система навчання майбутніх вчителів в системі вищої педагогічної освіти і вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти основам інформаційно-комунікаційних технологій та майбутніх вчителів та вчителів інформатики щодо реалізації профільного навчання учнів в рамках спільної ініціативи МОН України та корпорації Майкрософт "Партнерство в навчанні".
Актуальність експерименту
- створення передумов для входження освіти України до єдиного європейського та освітнього й наукового простору шляхом впровадження в систему вищої педагогічної освіти методичної системи навчання майбутніх вчителів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій та вчителів інформатики за умов реалізації профільного навчання учнів;
- удосконалення системи підготовки майбутніх вчителів та перепідготовки вчителів, виходячи з одного з головних завдань шкільної освіти: підготовка учнів до швидкого сприйняття і опрацювання великих обсягів інформації, озброєння їх сучасними засобами і технологіями роботи, формування інформаційної культури;
- урахування при побудові методичної системи підготовки майбутніх вчителів інформатики комплексу тенденцій у сучасній освіті: стандартизації, технологізації, гуманізації, безперервності, інформатизації;
- переведення при удосконаленні методичної системи підготовки майбутніх вчителів з концептуального рівня на операційно-процесуальний рівень ідей професійно-педагогічної спрямованості підготовки сучасного педагога і професійно-орієнтованої навчально-пізнавальної діяльності майбутнього вчителя інформатики.
Об'єкт експерименту: система вищої освіти України.
Предмет експерименту: методична система підготовки у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації, які здійснюють підготовку педагогічних працівників, а саме майбутніх вчителів інформатики, до реалізації профільного навчання учнів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій; методична система навчання в системі післядипломної педагогічної освіти вчителів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій та вчителів інформатики до реалізації профільного навчання учнів.
Мета експерименту:
1. Розробити, обґрунтувати, експериментально перевірити та впровадити у навчальний процес в системі вищої педагогічної освіти модель методичної системи підготовки майбутніх вчителів інформатики до реалізації профільного навчання учнів у навчально-виховному процесі та майбутніх вчителів різних спеціальностей основам інформаційно-комунікаційних технологій.
2. Розробити, обґрунтувати, експериментально перевірити та впровадити у систему післядипломної педагогічної освіти модель методичної системи навчання вчителів різних предметів основам інформаційно-комунікаційних технологій.
3. Розробити, обґрунтувати, експериментально перевірити та впровадити у навчальний процес в системі післядипломної педагогічної освіти модель методичної системи підготовки вчителів інформатики до реалізації профільного навчання учнів у навчально-виховному процесі.
Робоча гіпотеза полягає у тому, що існуюча в Україні система післядипломної педагогічної освіти вчителів та система методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації забезпечують якісну підготовку студентів та підвищення кваліфікації вчителів, їх конкурентоспроможність на національному і міжнародному ринках праці, але потребують адаптації до вимог, які передбачаються бурхливим розвитком інформаційно-комунікаційних технологій.
Для досягнення мети експерименту та перевірки робочої гіпотези ставляться такі завдання:
На рівні Міністерства освіти і науки України:
1. Завершити розроблення та введення в дію державного стандарту підготовки бакалавра та магістра за спеціальністю "Інформатика".
2. Створити координаційну раду Міністерства освіти і науки України для забезпечення проведення експерименту і впровадження його результатів.
3. Довести до вищих навчальних закладів та інститутів післядипломної педагогічної освіти - учасників експерименту матеріали впровадження у навчальний процес методичної системи підготовки майбутніх вчителів і вчителів в системі післядипломної педагогічної освіти основам інформаційно-комунікаційних технологій та майбутніх вчителів і вчителів інформатики щодо реалізації профільного навчання учнів організацію і технологію проведення експерименту.
На рівні вищого навчального закладу та інституту післядипломної педагогічної освіти:
1. Вжити заходів щодо проведення експерименту.
2. Створити робочу групу для організаційного та методичного супроводження експерименту.
3. Ознайомити науково-педагогічних працівників зі змістом та умовами проведення експерименту.
4. Підготувати план заходів щодо проведення експерименту.
Очікувані результати:
- підвищення якості підготовки, конкурентоспроможності випускників вищих навчальних закладів;
- підвищення інформаційної культури вчителів загальноосвітніх навчальних закладів;

................
Перейти до повного тексту