1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
21.11.2005 N 667
Про підсумки роботи експериментального навчального закладу - загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим за 2004-2005 навчальний рік
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.11.04 р. N 867 на базі загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим проводилась науково-дослідна та експериментальна робота за темою "Школа здоров'я як центр формування фізичного та духовного здоров'я учнів, педагогів та батьків в умовах сільської школи".
Згідно з програмою експерименту в 2004-2005 навчальному році основними завданнями було визначено: розробка нових форм навчальної діяльності, пошук нових можливостей для покращання стану здоров'я дітей, вчителів; зміцнення та збереження здоров'я учнів школи; формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків;
формування валеологічного мислення в учасників навчально-виховного процесу шляхом орієнтації інноваційної діяльності; визначення рівня розвитку пізнавальної активності і розумової діяльності учнів.
Протягом навчального року робота в школі була направлена на формування і корекцію фізичного, психічного здоров'я учнів та педагогічного колективу.
Беручи до уваги актуальність даної проблеми, необхідність подальшого удосконалення моделі Школи сприяння здоров'ю та її науково-методичного забезпечення
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим (директор Стерхова О.А.) щодо виконання Програми науково-дослідної та експериментальної роботи за темою "Школа здоров'я як центр формування фізичного та духовного здоров'я учнів, педагогів та батьків в умовах сільської школи" у 2004-2005 навчальному році.
2. Відповідно до висновків Комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (додаток 1) затвердити Звіт (додаток 2), Програму науково-дослідної та експериментальної роботи за вищезазначеною темою на 2005-2006 н.р. (додаток 3).
3. Науково-методичному центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України (Завалевський Ю.І.):
3.1. Продовжити надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району АР Крим.
3.2. Заслухати звіт про роботу експериментального навчального закладу у червні 2006 року.
4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим (Ільїн Ю.М.) надавати практичну допомогу, забезпечити необхідні умови в організації і проведенні науково-дослідної та експериментальної роботи навчальному закладу всеукраїнського рівня - загальноосвітній школі N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим.
5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України Завалевського Ю.І.
Міністр С.М.Ніколаєнко
Додаток 1
до наказу МОН України
21.11.2005 N 667
ВИТЯГ
з протоколу N 12 засідання Комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 29-30 червня 2005 року
Слухали:
звіт про виконання Програми науково-дослідної та експериментальної роботи за темою "Школа здоров'я як центр формування фізичного та духовного здоров'я учнів, педагогів та батьків в умовах сільської місцевості" на базі середньої загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим за 2003-2004 навчальний рік (директор - Стерхова О.А.); наукові керівники - Котлярова С.М., завідувачка кафедри психології КРІППО, кандидат психологічних наук; Хайіруддинов Н., проректор Кримського державного індустріально-педагогічного інституту, кандидат психологічних наук; наукові консультанти - Орленко С.П., завідувачка кафедри природничо-математичної освіти Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат біологічних наук; Кириленко С.В., завідувачка відділу виховної роботи та захисту прав дитини Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України).
Ухвалили:
затвердити звіт про виконання Програми науково-дослідної та експериментальної роботи за темою "Школа здоров'я як центр формування фізичного та духовного здоров'я учнів, педагогів та батьків в умовах сільської місцевості" та відмітити високу ефективність роботи педагогічного колективу середньої загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим у виконанні Програми експерименту.
Рекомендувати МОН України затвердити Програму науково-дослідної та експериментальної роботи на 2004-2005 навчальний рік відповідно до планових завдань експерименту згідно з наказом МОН України від 11.09.2003 р. N 613.
Голова комісії,
академік АПН України
Секретар комісії

І.Д.Бех
С.В.Кириленко
Додаток 2
до наказу МОН України
21.11.2005 N 667
ЗВІТ
про проведення науково-дослідної та експериментальної роботи за темою: "Школа здоров'я - як центр формування фізичного, духовного здоров'я учнів, педагогів і батьків в умовах сільської школи" на базі загальноосвітньої школи N 2 смт. Гвардійське Сімферопольського району Автономної Республіки Крим
Протягом 2004-2005 навчального року педагогічний колектив Гвардійської загальноосвітньої школи N 2 працював над реалізацією наступних завдань: розробкою нових форм навчальної діяльності, пошуком нових можливостей для покращання стану здоров'я дітей, вчителів; зміцнення та збереження здоров'я учнів школи; формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків; формування валеологічного мислення в учасників навчально-виховного процесу шляхом орієнтації інноваційної діяльності; визначення рівня розвитку пізнавальної активності і розумової діяльності учнів.
Працюючи над реалізацією завдання "Розробка нових форм навчальної діяльності, пошук нових можливостей для покращання стану здоров'я дітей, вчителів" педагогічний колектив впроваджував у навчальне-виховний процес інноваційні здоров'язберігаючі технології навчання та виховання.
Творчою групою "Формування цінностей здоров'я і здорового способу життя" проведено відкрите засідання за темою "Інноваційні педагогічні технології і їх роль в удосконаленні форм і методів проведення уроків".
Творчою групою "Інноваційні технології у світлі особистісно орієнтованої освіти" протягом навчального року створено постійно діючий семінар щодо апробації форм і методів проведення уроків здоров'я в школі.
Проведено педагогічну раду за темою "Педагогічна підтримка - головна умова навчально-виховного процесу, спрямованого на збереження здоров'я учнів", де були визначені основні напрямки діяльності щодо формування фізично й психічно здорової особистості з високорозвиненим ступенем соціальної адаптації та самоорганізації.
З метою надання педагогічної підтримки у формуванні і розвитку особистості дитини на основі соціалізації й індивідуалізації прийнято рішення про впровадження в навчально-виховний процес медико-психолого-педагогічних карт і створення експериментального 5 класу для апробації даних карт і діагностики рівня тривожності учнів.
Протягом навчального року медична служба школи працювала над комплексною оцінкою інтегральних показників здоров'я учнів. Виявлена динаміка загальної захворюваності і хронічної патології на підставі листків здоров'я в кожному класі, що сприяло зменшенню кількості пропуску уроків і підвищенню загальних показників здоров'я.
Особлива увага протягом навчального року приділялася вивченню стану здоров'я педагогічного колективу. Психологом школи проведено комплексне дослідження "Синдрому професійного вигоряння вчителів" з метою діагностики ступеня виразності, специфіки організаційної культури педагогічного колективу і її залежності від домінуючих симптомів даного синдрому. Психологічною службою школи планується розробка рекомендацій з даного "синдрому" та апробація їх протягом наступного навчального року.
З метою зміцнення та збереження здоров'я учнів школи; формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків педагогічним колективом, психологом, медсестрою проведені позакласні виховні заходи, конференції, дискусії, конкурси малюнків тощо.
Лікарями (фахівцями) районної клінічної лікарні проведені бесіди, спрямовані на профілактику куріння, алкоголізму, наркоманії, токсикоманії. На уроках валеології проводилися дослідження щодо виявлення мотивів в учнів до шкідливих звичок, а також тренінги з профілактики тютюнокуріння, алкоголізму.
Для зміцнення фізичного здоров'я учнів вчителями фізкультури, проведено моніторинг розвитку фізичних якостей учнів 1-11 класів, що наочно показав ефективність розробки й реалізації режиму підвищеної рухової активності в умовах експерименту.
В позаурочній та позакласній діяльності спортивно-масова робота реалізовувалася через проведення традиційних Днів здоров'я, екскурсій, походів вихідного дня і збільшення кількості учнів у спортивних секціях з баскетболу, футболу, волейболу.

................
Перейти до повного тексту