1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
21.11.2005 N 664
Про підсумки роботи експериментального загальноосвітнього навчального закладу - навчально-виховного об'єднання N 136 м. Дніпропетровська за 2004-2005 навчальний рік
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 27.08.04 р. N 681 на базі навчально-виховного об'єднання N 136 "Класична гімназія ім. Кирила і Мефодія - початкова школа - дошкільний навчальний заклад - валеологічний центр" м. Дніпропетровська проводилась науково-дослідна та експериментальна робота за темою "Розробка моделі науково-освітньої, соціально-культурної інституції - Школа культури здоров'я".
Згідно з програмою експерименту у 2004-2005 навчальному році основними завданнями було визначено: перетворення навчально-виховного закладу на науково-освітню, соціально-культурну інституцію, що сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, встановлює та заохочує партнерство вчителів, учнів, батьків, громадськості, які у відповідному соціальному та фізичному середовищі комплексним підходом вирішують проблеми стану здоров'я.
Протягом навчального року педагогічний колектив працював у напрямку формування основних груп компетентностей гімназистів, особистісної самореалізації, стимулювання творчої активності, розвитку позитивних рис характеру, зорієнтованих на зміцнення здоров'я; створення соціально-культурного та оздоровчого простору, позаурочної предметної та науково-дослідної роботи.
З метою продовження науково-дослідної та експериментальної роботи у 2005-2006 навчальному році
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу навчально-виховного об'єднання N 136 м. Дніпропетровська (директор Письменний В.Б.) щодо виконання Програми науково-дослідної та експериментальної роботи за темою "Розробка моделі науково-освітньої, соціально-культурної інституції - Школа культури здоров'я" за 2004-2005 навчальний рік.
2. Відповідно до висновків Комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (додаток 1), затвердити Звіт (додаток 2), Програму науково-дослідної та експериментальної роботи за вищезазначеною темою на 2005-2006 навчальний рік (додаток 3).
3. Науково-методичному центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України (Завалевський Ю.І.):
3.1. Продовжити надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу експериментального навчального закладу навчально-виховного об'єднання N 136 м. Дніпропетровська.
3.2. Заслухати звіт про роботу експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня у червні 2006 року.
4. Управлінню освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації (Сиченко В.В.) надавати допомогу у забезпеченні необхідних умов в організації і проведенні науково-дослідної та експериментальної роботи навчальному закладу всеукраїнського рівня - навчально-виховному об'єднанню N 136 м. Дніпропетровська.
5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України Завалевського Ю.І.
Міністр С.М.Ніколаєнко
Додаток 1
до наказу МОН України
21.11.2005 N 664
ВИТЯГ
з протоколу N 16 засідання Комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 29 червня 2005 року
Слухали:
звіт про виконання Програми науково-дослідної та експериментальної _ роботи за темою "Розробка моделі науково-освітньої, соціально-культурної інституції Школи культури здоров'я" на базі гімназії N 136 м. Дніпропетровська за 2004-2005 н.р. (директор - Письменний В.Б.): науковий керівник - Морозова В.В., професор, кандидат медичних наук, проректор Дніпропетровського ОІППО; наукові консультанти - Бех І.Д., академік АПН України, доктор психологічних наук. директор Інституту проблем виховання АПН України: Оржеховська В.М., професор, доктор педагогічних наук, завідувачка лабораторії превентивного виховання інституту проблем виховання АПН України: Шаповалова В.А., професор, доктор медичних наук, завідувачка кафедри лікувальної фізкультури та спортивної медицини Національного медичного університету ім. О.О.Богомольця.
Ухвалили:
затвердити звіт про виконання Програми науково-дослідної та експериментальної роботи за темою "Розробка моделі науково-освітньої, соціально-культурної інституції Школи культури здоров'я" на базі гімназії N 136 м. Дніпропетровська.
Рекомендувати МОН України затвердити Програму науково-дослідної та експериментальної роботи на 2005-2006 навчальний рік відповідно до планових завдань експерименту згідно з наказом МОН України від 27.08.04 р. N 681.
Голова комісії
академік АПН України
Секретар комісії

І.Д.Бех
С.В.Кириленко
Додаток 2
до наказу МОН України
21.11.2005 N 664
ЗВІТ
про проведення науково-дослідної та експериментальної роботи за темою: "Розробка моделі науково-освітньої, соціально-культурної інституції - Школа культури здоров'я" на базі навчально-виховного об'єднання N 136 "Класична гімназія ім. Кирила і Мефодія - початкова школа - дошкільний навчальний заклад - валеологічний центр"
Протягом 2004-2005 навчального року педагогічний колектив навчального закладу працював над реалізацією наступних завдань: перетворення навчально-виховного закладу на науково-освітню, соціально-культурну інституцію, що входить до європейського соціально-культурного простору і формує людину з новою ментальністю; сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, встановлює та заохочує партнерство вчителів, учнів, батьків, громадськості, які у відповідному соціальному та фізичному середовищі комплексним підходом вирішують проблеми стану здоров'я.
Протягом 2004-2005 навчального року педагогічним колективом вивчено наступні ключові питання:
- формування основних груп компетентностей гімназистів, особистісної самореалізації, стимулювання творчої активності, повноцінний розвиток індивідуальних рис характеру, зорієнтованих на зміцнення здоров'я, духовність, національну свідомість, гідність, культурне зростання та навчальну успішність, засобами профільного навчання в школі III ступеню в умовах Школи культури здоров'я;
- інтеграція зміцнення здоров'я в усі чинники життя закладу та розширення компетентностей гімназистів засобами курсів "Валеологія" та "Учись бути здоровим", комп'ютерної інформаційно-діагностичної програми "Школяр", системи виховної та позаурочної оздоровчої роботи;
- шляхи формування соціально-культурного та оздоровчого простору гімназистів, їх компетентностей засобами навчальних предметів, позаурочної предметної та науково-дослідної роботи;
- окреслення шляхів формування методологічної та психологічної компетентності та культури вчителя гімназії як Школи культури здоров'я.
Вивчення цих питань на всіх рівнях (від наукової проблеми педагогічної та методичної рад до дослідно-пошукової роботи предметних методичних кафедр та експериментально-практичного втілення педагогічними працівниками) виводить роботу колективу на такі результати:
- розроблена "Програма інтеграції зміцнення здоров'я в усі чинники виховної роботи навчально-виховного об'єднання N 136 як Школи культури здоров'я";
- створені спільні комплексні програми Дніпропетровського обласного благодійного фонду сприяння гімназійній освіті та навчально-виховного об'єднання N 136 ("Культура здоров'я", "Розвиток творчої особистості", "Розвиток учнівського самоврядування", "Сприяння науково-дослідній та науково-методичній роботі");
- за даними трьохрічних спостережень, аналізів та анкетувань проведена самооцінка якості роботи закладу за критеріями, запропонованими в пораднику "Оцінювання якості роботи школи" (Львів: ЛМГО "Інститут політичних технологій", 2001) з метою розробки критеріїв оцінки діяльності Школи культури здоров'я;
- з метою конструювання алгоритму формування культури здоров'я та забезпечення здорового способу життя учнів розроблена діюча структурна схема "Формування культури здоров'я, критерії та показники її сформованості" (за матеріалами статті кандидата педагогічних наук Кириленко С.В. "Моделювання процесу формування культури здоров'я старшокласників" // Світ виховання. - 2004. - N 2 (3));
- за допомогою методик педагогічної діагностики особистості учня та учнівського колективу проведена діагностика рівня вихованості гімназистів (за методами педагогічної діагностики Сергєєвої В.; методикою організації і проведення діагностики, регулювання і корекції рівня вихованості учнів Третьякова П.; методикою визначення рівня вихованості Капустіна Н.; системою оцінювання вихованості учнів в аспекті зовнішньої поведінки Нетопіної С. // Завуч. - 2003. - N 1 (151)) та розроблена теоретична технологія оцінки стану духовного здоров'я за рівнем сформованості ціннісних орієнтацій сфер життєдіяльності дитини відповідно до концепції дитиноцентризму;
- впроваджені в практику батьківського всеобучу просвітницькі проекти "Діалог", "Рівний - рівному", "Школа проти СНІДу" з метою валеологічної освіти батьківської громади;
- окреслений методологічний портрет вчителя гімназії як Школи культури здоров'я;
- проведена діагностика та моніторинг стану фізичного (за комп'ютерною інформаційно-діагностичною програмою "Школяр" доктора медичних наук, професора Шаповалової В.А.), соматичного (за поглибленим медичним оглядом) та психологічного здоров'я (за тестом шкільної тривожності Філліпса) учнів.
Психологічною службою навчально-виховного об'єднання визначено рівень шкільної тривожності молодших підлітків, учнів 1-2 (5-6) класів гімназії. У дослідженні брали участь 50 учнів 1-х класів гімназії (віком 10-11 років) і 83 учня 2-х класів (віком 11-12 років).
У відповідності із змістом завдань дослідження визначено рівень тривожності учнів 1-2 класів. З цією метою їм було запропоновано заповнити реєстраційні бланки тесту, які доповнювались письмовою інструкцією до виконання. За даними дослідження отримані наступні результати:
- за кількісним аналізом тесту в цілому учні розподілились за рівнями тривожності наступним чином: серед учнів 1-х класів мають середній рівень - 54%; підвищений рівень - 38%; високий рівень - 8%; серед учнів 2-х класів мають середній рівень - 82%; підвищений рівень - 18%; високий рівень - 0%.
Такі результати свідчать, що тривожність за тестом в цілому в учнів 2-х класів значно нижча, ніж в учнів 1-х класів.
Проведене моніторингове дослідження стану здоров'я дітей в порівнянні з минулим навчальним роком. Так, у 2003 році виявлено 35% хворих учнів, а в 2004 році - 55%, що на 20% більше, ніж при минулому дослідженні (12% з яких припадає на новоприбулих учнів в початкові класі).
В більшій мірі збільшилась група учнів, які мають порушення постави та захворювання на сколіоз. Їх кількість становить 12,5%, що в 2 рази більше, ніж у 2003 році (91% цих захворювань припадає на 7-11 класи).

................
Перейти до повного тексту