1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-307 від 21.07.2000
м.Київ
Головам рад ректорів вищих
навчальних закладів III - IV
рівнів акредитації
Головам обласних рад директорів
вищих навчальних закладів I - II
рівнів акредитації
Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України "Про закінчення 1999/2000 та підготовку до нового навчального року в системі освіти України" від 17.05.2000 р. N 140, п. 8 Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації до проведення першої лекції зі студентами - "Я громадянин України".
Пропонуємо головам рад ректорів і головам обласних рад директорів довести дані методичні рекомендації до професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів освіти.
Міністр В.Г.Кремень
Методичні рекомендації до проведення у вищих
навчальних закладах України першої лекції в новому
2000/2001 навчальному році "Я - громадянин України"
2000/2001 навчальний рік (1 вересня) у вищих навчальних закладах освіти України розпочинається першою лекцією "Я - громадянин України".
Розбудова Української держави, незалежність якої проголошена прийнятою Верховною Радою України Декларацією про державний суверенітет України 16 липня 1990 року та Актом проголошення незалежності України (24 серпня 1991 року) і підтверджена результатами Всеукраїнського референдуму 1 грудня 1991 року, ставить на порядок денний перед вищими навчальними закладами надзвичайно важливе й невідкладне завдання - виховання справжнього громадянина й патріота рідної землі.
Зміцнити й розвинути демократичну правову державу можуть громадяни, які люблять свій народ, готові самовіддано захищати й розбудовувати Україну, які мають людську гідність, національну самосвідомість, гуманістичну мораль, знають свої права і свободи та вміють відстояти їх, сприяючи громадянському миру, злагоди суспільства та додержуючись законів. У зв'язку з цим завданням професорсько-викладацькому складу треба спрямувати хід цього заходу на розширення і поглиблення знань у студентської молоді про історичний розвиток незалежної держави України. Сприяти розкриттю творчого та духовного потенціалу студентської молоді, спонукати її до активізації процесу самопізнання та самотворення, що в майбутньому допоможе молоді уникнути багатьох життєвих помилок, обрати той вид діяльності, який уможливить найповнішу самореалізацію, безпосередньо пов'язану з готовністю творчо працювати на благо Батьківщини, прагнути бути свідомим громадянином України, її патріотом.
Студенти вищих навчальних закладів під час навчання проходять процес усвідомлення життєвої потреби професійної підготовки, трудової активності, ініціативи, підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та шляхів їх розв'язання, конкурентоспроможності й самореалізації особистості в ринкових відносинах.
Формуванню національної самосвідомості студентів, вихованню любові до рідного краю, патріотичному становленню громадян держави України сприяє ознайомлення їх з державними символами, історією української національної символіки.
Тому у своєму виступі ведучий повинен підкреслити, що важливим етапом державотворення є прийняття п'ятою сесією Верховної Ради України (28 червня 1996 року) Конституції - Основного Закону України, у якому статтею 20 визначені та описані державні символи України. Доцільно дати коротку характеристику державної символіки України, а також розглянути офіційні документи: "Декларація про державний суверенітет України", "Акт проголошення незалежності України", "Закон про громадянство України" також окремі статті Конституції України.

................
Перейти до повного тексту