- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-294 від 12.06.2002
Міністру освіти Автономної
Республіки Крим,
начальникам управлінь освіти
і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про проведення у 2002 р. серпневих конференцій педагогічних працівників загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів
У зв'язку з початком нового навчального року Міністерство освіти і науки України рекомендує провести традиційні педагогічні конференції в період з 26 по 30 серпня ц. р. Порядок організації, терміни і форми їх роботи визначають відповідні органи управління освітою за погодженням з місцевими органами виконавчої влади та самоврядування з урахуванням місцевих умов і можливостей. Вважаємо за доцільне передбачити проведення як пленарного, так і секційних засідань. До участі в конференціях треба запросити представників органів виконавчої влади та самоврядування, педагогічної громадськості, громадян, які опікуються питаннями освіти.
На пленарних та секційних засіданнях серпневих педагогічних конференцій необхідно проаналізувати діяльність дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів за 2001/2002 навчальний рік - перший рік переходу середніх шкіл на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання та визначити основні завдання й напрями роботи педагогічних колективів у новому навчальному році. У центрі уваги має бути розгляд та обговорення Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17 квітня 2002 року
N 347/2002, державних програм "Учитель", розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002 - 2008 роки та Концепції загальної середньої освіти.
Цього навчального року провідною ідеєю реформування системи освіти є гармонійне поєднання інтересів особи, суспільства, держави. Сучасна педагогіка, технології навчання мають працювати на особистість дитини, її світогляд, уміння самостійно вчитися, критично мислити та користуватись комп'ютерною технікою.
З огляду на зазначене пропонуємо розглянути питання:
- впровадження нових організаційних форм роботи з учнями;
- оновлення змісту та технологій навчання іноземних мов;
- організації навчально-виховного процесу початкової школи у зв'язку з обов'язковим вивченням іноземної мови;
- посилення цілеспрямованої роботи щодо поліпшення вивчення української мови;
- використання засобів інформаційних комп'ютерно-орієнтованих технологій;
- раціональне використання варіативної складової навчального плану;
- забезпечення педагогічних умов соціалізації молоді, виховання в них життєвої компетентності.
Потребує серйозного обговорення організація навчально-виховного процесу в сільській школі. Зокрема, актуальними залишаються питання виконання Регіональних планів переходу загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання в частині оптимізації мережі навчальних закладів сільської місцевості, створення умов для навчання здібної та обдарованої молоді, диференціації та організації індивідуального навчання, забезпечення регулярного безкоштовного підвезення до місця навчання і додому дітей шкільного віку та педагогічних працівників.
Предметом обговорення на секції працівників дошкільної освіти повинні стати питання реалізації положень Закону України
"Про дошкільну освіту". Доцільно звернути увагу на формування та розгалуження мережі навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", створення дошкільних груп для організації ранньої корекційної та лікувально-відновлювальної роботи при загальноосвітніх санаторних, спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах). Треба наголосити на необхідності проведення роз'яснювальної роботи стосовно обов'язковості підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.
На секціях заступників керівників з виховної роботи, класних керівників, вихователів, майстрів виробничого навчання вважаємо за необхідне привернути увагу до посилення виховного впливу на учнівську молодь. Особливу увагу треба приділити вихованню почуття поваги до державних символів, формуванню духовних і громадянських цінностей, усвідомленню своєї причетності і відповідальності за долю країни і народу України.
Глибокого аналізу потребує стан організації виховної роботи, створення безпечних умов для навчання, проживання у гуртожитках, фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, охоплення молоді змістовним дозвіллям. У проведенні виховної роботи чільне місце повинні зайняти пропаганда здорового способу життя, профілактика негативних проявів серед учнівської молоді, формування ціннісного ставлення до себе як до людини, до інших людей, усвідомлення відповідальності за свою долю та долю держави.
................Перейти до повного тексту