1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
23.06.2005 N 6/3-19
Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005"
Заслухавши інформацію директора Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України, заступника голови Центрального оргкомітету конкурсу Завалевського Ю.І. "Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005", колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Доповідну записку "Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005" взяти до відома.
2. Порушити клопотання про нагородження Почесними грамотами Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України лауреатів конкурсу "Учитель року - 2005" (додаток 1, 2).
3. Нагородити переможців і лауреатів Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005" знаком "Відмінник освіти України" (додаток 3) та Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України (додаток 4);
4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
4.1. Присвоїти лауреатам конкурсу "Учитель року - 2005" звання "вчитель-методист", звільнивши їх від чергової атестації (додаток 5), та звільнити від чергової атестації вчителів-методистів - переможців та лауреатів конкурсу (додаток 6) (не наводиться);
4.2. Забезпечити вивчення досвіду роботи учасників конкурсу "Учитель року - 2005" і впровадження його в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів та залучення учасників конкурсу до участі в роботі курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників при інститутах післядипломної педагогічної освіти.
5. Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.):
5.1. Спільно з департаментом загальної середньої та дошкільної освіти (Полянський П.Б.):
5.1.1. До 30 жовтня ц.р. підготувати листа Міністерства освіти і науки України про умови та порядок проведення конкурсу з урахуванням цьогорічного досвіду його проведення.
5.1.2. До 20 липня 2005 р. підготувати пропозиції про відзначення працівників місцевих органів державної виконавчої влади, органів управління освітою, науково-методичних установ, вищих та загальноосвітніх навчальних закладів за організацію та проведення конкурсу "Учитель року - 2005".
5.2. Спільно з видавництвом "Педагогічна преса" (Кузнєцов Ю.Б.), фаховими освітянськими виданнями забезпечити публікацію матеріалів з досвіду роботи учасників конкурсу "Учитель року - 2005".
5.3. Провести в 2005-2006 рр. методичні семінари, школи педагогічного досвіду з питань впровадження досвіду педагогічних працівників-переможців та лауреатів Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005".
6. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Полянський П.Б.), Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.), Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій провести Всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2006" у таких номінаціях: "Початкові класи", "Хімія", "Географія", "Інформатика", "Іноземна мова (іспанська, німецька)".
7. Доповідну записку та рішення колегії опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України.
8. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О.
Голова колегії, Міністр С.М.Ніколаєнко
Колегії Міністерства освіти
і науки України
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
"Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005"
Заключний тур Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005" було проведено на виконання Указу Президента України від 29.06.95 р. N 489 "Про Всеукраїнський конкурс "Учитель року", відповідної постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.95 р. N 638 та рішення колегії Міністерства освіти і науки України (протокол N 6/1-19 від 3.07.04 р.) у номінаціях: українська мова і література (м. Суми), історія (м. Євпаторія і Ялта, Автономна Республіка Крим), фізика (м. Вінниця), музика (м. Івано-Франківськ), фізична культура (м. Харків).
У цьому році вперше в усіх номінаціях було запроваджено новий порядок проведення відбіркового етапу конкурсу, коли для участі в III турі були запрошені одночасно всі переможці регіональних конкурсів - всього 135 вчителів.
Це дало можливість глибше й ґрунтовніше познайомитись із конкурсантами, більш об'єктивно оцінити кожного із них і визначити по 12 учасників з кожної номінації для змагань на заключному етапі третього туру. Практика цього нововведення засвідчила його доцільність і дістала схвальну оцінку учасників і членів журі.
Право взяти участь у заключному етапі в усіх п'яти номінаціях конкурсу цього року вибороли педагогічні працівники Івано-Франківської області, по чотири - Сумської, Хмельницької та м. Києва, по три - Автономної Республіки Крим, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Київської, Миколаївської, Одеської, Черкаської областей. Краще, ніж в попередні роки, виступили на конкурсі вчителі Автономної Республіки Крим та м. Севастополя.
На жаль, до фінальних змагань цього року не потрапив жоден представник Тернопільської та Чернігівської областей. Не взяла участі в номінації "Музика" Дніпропетровська область.
Учасники фінальних змагань конкурсу "Учитель року - 2005" показали глибоку обізнаність із сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки в галузі дидактики, методики викладання відповідних предметів, виявили розуміння цілей і завдань реформування загальної середньої освіти, важливість запровадження державних стандартів та переходу на 12-річний термін здобуття повної загальної середньої освіти.
При проведенні уроків і виконанні творчих завдань конкурсанти виявили високий фаховий рівень та педагогічну майстерність, власні творчі можливості щодо реалізації як традиційних форм і методів навчання й виховання школярів, так і використання новітніх освітніх технологій, продемонстрували різноманітність власних інтересів та захоплень.
За підсумками III туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2005" його переможцями стали:
- Карасик Володимир Давидович, вчитель фізики спеціалізованої багатопрофільної загальноосвітньої школи I-III ступенів N 23 з поглибленим вивченням англійської мови м. Дніпропетровська (1947 року народження, закінчив Дніпропетровський державний університет в 1970 році, стаж роботи 28 років, вчитель-методист);
- Левченко Алла Валеріївна, вчитель музики Маньківської загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 смт Маньківка Черкаської області (7977 року народження, закінчила Уманське педагогічне училище ім. Т.Г.Шевченка в 1990 році та Ніжинський державний педагогічний інститут ім. М.В.Гоголя в 1997 році, стаж роботи 13 років, вчитель-методист);
- Фурсова Людмила Олексіївна, вчитель української мови і літератури Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів Новомосковського району Дніпропетровської області (1969 року народження, закінчила Сумський державний педагогічний інститут у 1990 році та Сумський державний педагогічний університет у 2001 році, стаж роботи 16 років, вчитель-методист);
- Худобець Олександр Анатолійович, вчитель історії спеціалізованої школи I-III ступенів N 173 м. Києва (1962 року народження, закінчив Київський державний педагогічний інститут ім. О.М.Горького у 1984 році, стаж роботи 21 рік, вчитель-методист);
- Чешейко Сергій Михайлович, вчитель фізичної культури загальноосвітньої школи I-III ступенів N 78 м. Києва (1965 року народження, закінчив Київський державний інститут фізичної культури в 1991 році, стаж роботи 14 років, вчитель-методист).
Відповідно до Указу Президента України цим вчителям було присвоєно почесне звання "Заслужений вчитель України", яке вони вже отримали під час проведення Всеукраїнського форуму "Турбота про вчителя - надія на майбутнє", що відбувся в травні в м. Полтаві.
Цього року значно зросла кількість вчителів - учасників конкурсу із сільської місцевості. Так із 134 учасників відбіркового етапу - 25 із сільських шкіл, а до фінальних змагань конкурсу потрапили 17 чоловік або 28 відсотків. Лауреатами стали троє з них і двоє - переможцями. 77 вчителів, або 60 відсотків (минулого року - 17 відсотків) фіналістів працює в середніх загальноосвітніх навчальних закладах, решта - в ліцеях та гімназіях.
Про високий професійний рівень конкурсантів свідчить їх якісний склад. Серед 134 учасників конкурсу 91 - вчителі вищої категорії, в тому числі, 41 мають звання "вчитель-методист", 14 - "старший вчитель". До фіналу змагань ввійшли 19 вчителів вищої категорії, з яких 13 вчителі-методисти. Всі п'ять переможців конкурсу цього року - вчителі вищої категорії, вчителі-методисти. Переважна більшість учасників конкурсу (113 із 134) має педагогічний стаж більше 10 років.
Найбільш успішним слід вважати цьогорічну участь у конкурсі вчителів Дніпропетровської області та м. Києва. Із кожного з цих регіонів учасники вибороли по 2 перемоги. Слід відзначити також досягнення Сумської області (із 4 учасників заключного туру конкурсу від цієї області, лауреатами стали 3). По 2 лауреати мають Київська, Одеська області та Автономна Республіка Крим.
За 10 років проведення конкурсу чотири рази він проходив у Рівненській області, тричі - у Волинській, Херсонській та Одеській областях. За цей час 6 разів перемагали представники м. Києва, 5 разів - Волинської області, по чотири - Київської області, по три - Закарпатської, Рівненської, Миколаївської та Тернопільської областей. Слід відзначити, що із 5-ти переможців Волині троє - вчителі гімназії N 21 м. Луцька.
Заслуговує уваги виступ на конкурсі вчителів Хмельницької області: із чотирьох представників області, що ввійшли до фіналу змагань, троє з міста Кам'янця-Подільського, причому двоє з Навчально-виховного комплексу N 9. Серед фіналістів також два вчителі Калуської гімназії Івано-Франківської області.
Для реалізації головної мети Всеукраїнського конкурсу "Учитель року" - виявлення і підтримки творчих учителів, широкої популяризації їх педагогічних здобутків, піднесення престижу вчительської професії у суспільстві - велике значення мають рівень організації заключних змагань, привернення до них уваги органів місцевої виконавчої влади, засобів масової інформації, широкої громадськості. На жаль сьогодні конкурс не привернув до себе належної уваги керівників всіх регіонів та громадськості.
По-різному сприйняли проведення конкурсу на своїх територіях обласні державні адміністрації та управління освіти. Всеукраїнський конкурс "Учитель року" - це важливий захід, який проводиться на виконання Указу Президента, і не є забаганкою Міністерства освіти і науки України.
Ми, організатори, розуміємо, що коштів на проведення цього заходу виділяється не так багато. Тож з вдячністю хочемо відмітити області, які заздалегідь врахували витрати на його проведення у місцевому бюджеті, адже місце проведення заключного етапу попередньо узгоджувалось з керівниками областей, в першу чергу це АР Крим, міста Суми та Харків.
На високому організаційному рівні був проведений заключний III тур конкурсу в усіх регіонах, крім Вінницької області. Учасники конкурсу не відчули належної уваги на заключному турі Президентського конкурсу з боку обласних державних адміністрацій Вінницької та Івано-Франківської областей, ніхто із представників облдержадміністрацій не знайшов часу хоча б привітати наших конкурсантів, або поздоровити їх з перемогою.

................
Перейти до повного тексту