1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-282 від 05.07.99
м.Київ
Міністерство освіти Автономної
Республіки Крим,
управління освіти обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Інститути післядипломної освіти
педагогічних працівників
(удосконалення вчителів)
Про проведення у 1999 році серпневих конференцій педагогічних працівників
Міносвіти України рекомендує провести у цьому році традиційні серпневі конференції педагогічних працівників 25-28 серпня. Тривалість, порядок, терміни і форми їх роботи визначають відповідні органи управління освітою з урахуванням місцевих умов і можливостей. Серпневі конференції педагогічних працівників дошкільних та професійно-технічних навчальних закладів можуть проводитись як спільно з педагогічними працівниками інших типів навчальних закладів, так і окремо.
На пленарних засіданнях конференцій необхідно всебічно проаналізувати діяльність дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних і позашкільних закладів за 1998/99 навчальний рік та визначити основні завдання і напрямки роботи педагогічних колективів у новому навчальному році. Слід також обговорити стан виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 1999 р. N 348 "Про затвердження комплексного плану заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999-2012 роках" та відповідних регіональних програм цієї важливої ланки освіти, постанов Кабінету Міністрів України від 3 червня 1999 р. N 956 "Про затвердження Положення про ступеневу професійно-технічну освіту" та від 7 червня 1999 р. N 992 "Про затвердження порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики".
Пропонуємо розглянути завдання органів управління освітою та педагогічних колективів навчальних закладів щодо реалізації Законів України "Про загальну середню освіту" та "Про професійно-технічну освіту". Особливу увагу необхідно зосередити на обговоренні статей Закону України "Про загальну середню освіту", які вводяться з першого вересня цього року або з дня його опублікування, зокрема про завдання загальної середньої освіти в сучасних умовах і забезпечення доступності та безоплатного здобуття повної загальної середньої освіти громадянами України незалежно від раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних та інших ознак. Відповідно до статті 6 Закону відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти покладається на їх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, або на навчальні заклади, де вони виховуються.
Мають бути обговорені питання формування мережі загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів, які створюються центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб населення за наявності належних умов та необхідної кількості учнів. Слід звернути увагу на те, що стаття 14 (п.1, п.2) Закону України "Про загальну середню освіту" щодо наповнюваності класів (не більше 30 учнів) поширюється на класи, що будуть створені, починаючи з 1 вересня 1999 року.
Потребує серйозного обговорення організація навчально-виховного процесу і режим роботи загальноосвітніх навчальних закладів у зв'язку з приведенням тривалості уроків у відповідність із статтею 16 Закону України "Про загальну середню освіту".
У доповідях і виступах на серпневих нарадах мають бути глибоко проаналізовані проблеми відтворення трудових ресурсів країни в системі професійно-технічної освіти відповідно до змін, що відбуваються на ринку праці, організації виховної роботи, створення безпечних умов для навчання, фізичного розвитку і зміцнення здоров'я, формування гігієнічних навичок та здорового способу життя учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Слід обговорити виконання рішення колегії Міносвіти України від 25 травня 1999 р. "Про стан травматизму серед учасників навчально-виховного процесу в закладах і установах галузі".

................
Перейти до повного тексту