- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Ректорам (директорам) вищих
навчальних закладів
Аналіз звернень громадян, організацій та установ з питань вищої освіти, які надходять до Міністерства освіти і науки України, засвідчує, що у вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації та форм власності мають місце серйозні недоліки у питаннях дотримання норм діяльності, визначених законодавчими та нормативними актами у галузі освіти, забезпечення відкритості і прозорості освітніх процесів, інформованості споживачів освітніх послуг щодо законодавчої та нормативної бази вищої освіти України і перспектив її розвитку.
Також мають місце випадки прийняття непрофесійних управлінських рішень з боку керівного складу вищих навчальних закладів, недоліки і порушення в організації прийому на навчання, організації навчального процесу, в тому числі під час поточного та підсумкового контролю знань студентів. Значна кількість зазначених недоліків проявляється у взаємостосунках керівників вищих навчальних закладів із студентами та їх батьками, аспірантами, викладачами.
Найбільш характерними з них є:
- низький рівень інформованості абітурієнтів про навчальний заклад, правила прийому, наявні ліцензії і акредитаційні сертифікати;
- самовільні зміни назв напрямів спеціальностей та спеціалізацій;
- непрозорість організації вступної кампанії, особливо у частині зарахування на місця державного замовлення певних категорій абітурієнтів;
- відмова у прийомі документів, що засвідчують пільги, встановлені державою;
- надмірна популяризація серед абітурієнтів контрактної форми навчання, в тому числі і серед тих, які мають низький рівень матеріального забезпечення і об'єктивно не в змозі здійснити оплату протягом всього терміну навчання;
- необгрунтоване перевищення встановленого ліцензованого обсягу за відсутності об'єктивної можливості надання якісних освітніх послуг;
- недозволена організація прийому на навчання протягом календарного року;
- прийом на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб за відсутності державного замовлення;
- необгрунтована передача державного замовлення з базової структури до структурно відокремлених підрозділів, що мають низькі показники якості освітніх послуг;
- низький рівень організації прийому з особистих питань абітурієнтів і громадян працівниками приймальної комісії;
- відсутність інформації щодо умов надання довгострокових пільгових кредитів на навчання;
- непоінформованість студентів, особливо перших курсів, щодо освітніх технологій, запроваджених у вищому навчальному закладі, що призводить до масових відрахувань, особливо, серед студентів, що навчаються за рахунок державного замовлення;
- непрозорість інформації щодо наявності вакантних місць державного замовлення на різних курсах;
- відсутність конкурсного відбору при переведенні на вакантні місця державного замовлення;
- самовільний перерозподіл місць державного замовлення між курсами, спеціальностями тощо;
- використання форм договорів на платне навчання, відмінних від Типового договору;
- підвищення плати за навчання протягом терміну навчання всупереч Закону України
"Про вищу освіту";
................Перейти до повного тексту