1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
24.06.2004
протокол N 7/2-1
Про стан роботи із зверненнями громадян у 2003 році та за звітний період 2004 року
Заслухавши та обговоривши інформацію адміністративно-господарського департаменту "Про стан роботи із зверненнями громадян у 2003 р. та за звітний період 2004 року" (доповідна записка додається), колегія Міністерства освіти і науки України У Х В А Л Ю Є:
1. Інформацію директора адміністративно-господарського департаменту Ханюка В.А. взяти до відома.
2. Першим заступникам, заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства:
2.1. Забезпечити всебічний розгляд і інформування авторів звернень. У разі порушення їх прав, вживати конкретних заходів для усунення зазначених порушень та недопущення їх у подальшому.
2.2. Звернути увагу на необхідність посилення персональної відповідальності посадових та службових осіб за належну організацію роботи із зверненнями громадян та результати порушених у них питань.
Винних у порушенні встановленого порядку розгляду звернень громадян притягати до дисциплінарної відповідальності.
2.3. При черговій атестації державних службовців Міністерства одним із критеріїв оцінки роботи вважати якість їх роботи із зверненнями громадян та дотримання встановлених термінів їх розгляду.
2.4. Продовжити практику проведення особистого контролю керівництвом Міністерства за роботою із зверненнями категорій громадян, визначених Указом Президента України від 13 серпня 2002 року N 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", приділення особливої уваги при розгляді та підготовці проектів відповідей структурними підрозділами Міністерства.
2.5. Організувати належну взаємодію структурних підрозділів Міністерства та управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрацій з метою оперативного і всебічного вирішення в межах наданих їм повноважень та інших вимог законодавства питань, з якими звертаються громадяни на особистому прийомі.
2.6. При виїзді на місця перевіряти стан виконання Указу Президента України від 14 квітня 2004 року N 434 "Про невідкладні заходи з організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів", давати принципову оцінку всім фактам порушень та зволікань у виконанні зазначеного Указу.
2.7. Продовжити роботу по виконанню пп. 3.1, 3.2, 3.3, 3.5, 3.6 рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 24 квітня 2003 р. N 5/6-1 "Про стан роботи із зверненнями громадян у 2002 році".
2.8. Проводити аналітичну роботу з питань, що порушуються у зверненнях та на особистому прийомі громадян, спрямувати роботу на розв'язання проблем, що породжують звернення громадян до центральних органів виконавчої влади та законодавчої влади, на місцях.
2.9. Активізувати роз'яснювально-консультативну роботу через засоби масової інформації, мережу Інтернет, виступи у трудових колективах, на зустрічах із громадськістю.
3. Адміністративно-господарському департаменту (Ханюк В.А.):
3.1. Проаналізувати стан роботи з особистого прийому громадян у Міністерстві за 2004 рік, вжити конкретних заходів щодо покращення цієї роботи.
3.2. Підготувати проект аналітичної доповіді МОН "Про стан роботи із зверненнями громадян у 2004 році" (до 10 січня 2005 р.).
4. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на першого заступника Міністра - керівника апарату Журавського В.С.
Голова колегії, Міністр В.Г.Кремень
Колегії Міністерства освіти
і науки України
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про стан роботи із зверненнями громадян у 2003 році та за 5 місяців поточного року
Указом Президента України від 13.08.2002 N 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення громадянами конституційного права на звернення" питання всебічного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав оголошено одним із пріоритетних завдань органів державної влади.
На виконання поставлених завдань у Міністерстві освіти і науки України створена чітка система роботи із зверненнями громадян.
За 2000-2003 роки видано ряд наказів та розпоряджень, якими дана оцінка роботи структурних підрозділів Міністерства, управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрацій по розгляду заяв і скарг, затверджені додаткові заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення тощо. З 2000 року дане питання регулярно (двічі на рік) розглядається колегією Міністерства. На засіданнях колегії всебічно розглянуто і дано принципові оцінки стану виконавської дисципліни у центральному апараті Міністерства та на місцях, конкретні доручення та завдання керівникам усіх рівнів щодо посилення персональної відповідальності посадових осіб за якість і ефективність роботи із зверненнями громадян. Висвітлені нові та ефективні форми роботи з населенням у регіонах, затверджені конкретні заходи для покращання цієї роботи. Звернуто увагу керівників усіх рівнів на організацію систематичного спілкування з населенням через засоби масової інформації для покращання поінформованості населення, щодо діяльності органів влади, підвищенню рівня довіри людей.
У II півріччі 2003 року питання стану роботи зі зверненнями громадян вивчено у Дніпропетровській та Сумській областях, Українській академії банківської справи (м. Суми).
Указом Президента України від 16 жовтня 2003 року N 1194 "Про серйозні недоліки у роботі з розгляду звернень громадян органів виконавчої влади та правоохоронних органів Донецької області" доведено до керівників структурних підрозділів Міністерства з вимогою щодо посилення персональної відповідальності посадових та службових осіб за належну організацію роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Особливу увагу у Міністерстві приділяється роботі із засобами масової інформації. За 2003 рік керівництвом Міністерства та його структурних підрозділів було надано майже 300 інтерв'ю та прес-конференцій, проведено зустрічей, опубліковано статей, взято участь у теле-, радіопередачах.
За 2003 рік до Міністерства освіти і науки України надійшло 4804 звернення громадян. Це на 853 звернення або на 17,8% більше, ніж за 2002 рік.
З Адміністрації Президента України на розгляд Міністерства надійшло 563 звернення громадян, або 11,72% від загальної кількості (за 2002 рік відповідно 494 або 12,5%); Верховної Ради України - 231 або 4,81% (176 або 4,45%); народних депутатів України - 250 або 5,2% (154 або 3,9%); Кабінету Міністрів України - 418, або 8,7% (288 або 7,29%); інших установ та організацій - 405 або 8,43% (291 або 7,37%).
Колективних звернень громадян за 2003 рік поступило 278, це 5,79% від загальної кількості звернень (за 2002 рік відповідно 177 - 4,48%).
Результати аналізу звернень за характером питань свідчать, що найбільше звернень надійшло до Міністерства з питань роботи науково-педагогічних кадрів, частка яких становить 18,0 усіх звернень, а також з питань навчально-методичної роботи (зарахування, навчання, поновлення) - 17,0%, заробітної плати, стипендій, пенсій - 14,0%, соціальних питань - 8,3%, переведення на державну форму навчання - 5,8%, організації навчально-виховного процесу - 5,5%.
Порівняно з даними за 2002 рік збільшилася вага звернень з питань, що стосуються роботи науково-педагогічних кадрів та їх атестації, навчально-методичної роботи, отримання кредиту на навчання, соціального захисту.
У 2003 році, порівняно із 2002 роком, спостерігалося зменшення кількості звернень громадян з питань переведення на державну форму навчання на 28,6%, ліцензування та акредитації навчальних закладів - на 23,6%.
У 2003 році, порівняно із 2002 роком найбільше зросла кількість звернень громадян до Міністерства з Волинської (збільшення на 52,08%), Донецької (+32,6%), Луганської (+31,5%), Харківської (+27,5%), (Запорізької (+17,5%) областей та м. Києва (+17,3%).
Кількість звернень жителів столиці України стабільно висока. За 2003 рік до Міністерства надійшло 636 звернень громадян або 13,24 відсотка від загальної їх кількості. Цей показник майже дорівнює таким показникам по Донецькій (8,24%) та Харківській (6,20%) областях разом взятих, що займають по кількості звернень громадян відповідно 2 та 3 місця.
Пояснити великий потік звернень жителів м. Києва у 2003 р. з освітянських питань до Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України можна було б передусім територіальною близькістю до центральних органів виконавчої та законодавчої влади, проте кількість звернень жителів Київської області за останні роки має стабільну тенденцію на зменшення. За 2003 рік цей показник у 4 рази менший, ніж по м. Києву.
Позитивних результатів у зменшенні кількості заяв і скарг громадян у порівнянні із 2002 роком досягають Київська, Сумська, Миколаївська, Хмельницька, Закарпатська області. Особливо слід відзначити роботу в цьому напрямку управління освіти і науки Севастопольської міської державної адміністрації. З м. Севастополя у 2003 році поступило всього 2 звернення громадян проти 32 у 2002 році.
Всі звернення громадян, які надійшли до Міністерства за 2003 рік, були розглянуті. Заявникам надано відповіді.
З 27 структурних підрозділів Міністерства та підпорядкованих їм установ, найбільшу кількість звернень було розглянуто департаментом вищої освіти (33,29% від загальної кількості листів), загальної середньої та дошкільної освіти (25,1%); економіки та фінансування (14,75%).
Всього у цих департаментах розглянуто разом 73,1% звернень від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства впродовж 2003 року.
Надходження на розгляд департаментів вищої освіти, економіки та фінансування, загальної середньої та дошкільної освіти більше 70 відсотків усіх звернень громадян, що поступили до Міністерства, пов'язано, в першу чергу, із завданнями, покладеними на ці департаменти та відповідною специфікою їхньої роботи. Вживалися заходи щодо покращання аналітичної та упереджувально-роз'яснювальної роботи серед населення названими департаментами, іншими структурними підрозділами Міністерства.
Наприкінці 2003 року модернізоване програмне забезпечення для реєстрації звернень, для аналізу всіх звернень громадян розроблено класифікатор за соціальним статусом громадян та категоріям.
У 2003 році на особистому прийомі у Міністерстві побувало 9506 громадян, що на 32,19% більше, ніж у 2002 році. Порівняно із 2002 роком на 17% зросла кількість звернень громадян з питань соціального захисту.
Керівництвом Міністерства за 2003 рік було прийнято 651 заявника, що на 14% більше, ніж у 2002 році.

................
Перейти до повного тексту