1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
23.04.2004 N 5/1-12
Про підсумки виконання Державного бюджету України за 2003 рік та заходи щодо економного використання бюджетних та спеціальних коштів закладами та установами Міністерства освіти і науки України у фінансово-господарській діяльності у 2003 році
Заслухавши і обговоривши доповідну записку департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.) Колегія відзначає, що незважаючи на складні соціально-економічні умови, заклади і установи Міністерства освіти і науки відповідно видаткам державного бюджету 2003 року профінансовані на сто відсотків.
Проведена значна робота щодо покращання системи планування та фінансування навчальних закладів і установ освіти, підпорядкованих Міністерству. Слід відмітити, що в порівнянні з 2002 роком у 2003 році бюджет Міністерства освіти і науки зріс на 388,7 млн. грн., або на 17,3 відсотка, що дало можливість профінансувати підвищення заробітної плати на 30 відсотків, стипендій на 10 відсотків, збільшити на 31,0 млн. грн. видатки на оплату за спожиті комунальні послуги та енергоносії і зменшити кредиторську заборгованість по ним.
Також у 2003 році в порівнянні з 2002 роком збільшені на 44,0 млн. грн. видатки на програму інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл, що є особливо позитивним.
Крім того, у цьому ж році за рахунок державного фінансування було випущено 82 назви підручників та навчальних посібників для вищих навчальних закладів з різних напрямків підготовки фахівців.
Разом з тим, слід відмітити ряд недоліків у веденні фінансово-господарської діяльності, плануванні видатків при формуванні державного бюджету, ефективного використання бюджетних коштів.
Не вдалося окремим навчальним закладам правильно використати як бюджетні, так і спеціальні кошти, що призвело до списання їх до державного бюджету.
Недотримання керівниками та працівниками відповідних служб фінансової дисципліни призводить до незаконних витрат бюджетних коштів, мають місце факти неякісного планування видатків, що у свою чергу сприяє нецільовому використанню бюджетних коштів.
Враховуючи вищезазначене та з метою усунення недоліків у фінансово-господарському забезпеченні, колегія ухвалює:
1. Інформацію "Про підсумки виконання Державного бюджету України за 2003 рік та заходи щодо економного використання бюджетних та спеціальних коштів закладами та установами Міністерства освіти і науки України у фінансово-господарській діяльності у 2003 році" взяти до відома і розіслати її у підвідомчі Міністерству організації (додається).
2. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам навчальних закладів і установ:
2.1. Вжити дієвих заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів, усунення встановлених порушень, а також притягти осіб, винних у безпідставному витрачанні державних коштів, до відповідальності.
2.2. Не допускати виникнення кредиторської та дебіторської заборгованості. Для цього припинити практику взяття фінансових зобов'язань понад бюджетні призначення, а також авансування придбання товарів і послуг понад обсяги, встановлені чинним законодавством. Повний розрахунок з підрядними організаціями проводити тільки після фактичного отримання товарів і послуг.
2.3. Суворо контролювати рух коштів на казначейських рахунках. Заробітну плату і стипендію виплачувати в терміни, що встановлені у колективних угодах, інші платежі протягом трьох днів після надходження коштів загального фонду.
2.4. Завершити роботу щодо переоцінки основних фондів, про що звітувати при наданні балансових звітів до Міністерства за 6 місяців поточного року.
2.5. Завершити до 01.09.2004 р. оформлення актів землекористування, що передбачено Земельним кодексом, та заборонити відчуження земельних ділянок без погодження з Міністерством освіти і науки.
2.6. Обладнати фінансово-економічні служби навчальних закладів сучасною комп'ютерною технікою. Вжити заходів щодо повного переводу бухгалтерського обліку на основі комп'ютерних технологій.
2.7. Протягом травня - червня провести ревізію договорів оренди. Розірвати орендні відносини з орендарями, які несвоєчасно сплачують кошти за використані приміщення, та не розраховуються за енергоносії та комунальні послуги.
2.8. Продовжити роботу щодо встановлення лічильників тепла, води, газу. До початку опалювального сезону здійснити заходи з енергозбереження.
2.9. Удосконалити кошторисну дисципліну. Не допускати подання до Міністерства пропозицій щодо змін до кошторисів загального фонду навчальних закладів і наукових установ частіше, ніж один раз на півроку, крім випадків зміни розмірів заробітної плати, стипендії, тарифів тощо в установленому законодавством порядку, або у випадках стихійного лиха.

................
Перейти до повного тексту