1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
29.03.2005 N 1/9-153
Міністерству освіти
і науки Автономної
Республіки Крим,
управлінням освіти
і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про порядок закінчення 2004-2005 навчального року та проведення державної кваліфікаційної атестації та державної підсумкової атестації учнів професійно-технічних навчальних закладів
У зв'язку зі змінами в Законах України "Про освіту", "Про професійно-технічну освіту" та переходом на дванадцятибальну шкалу оцінювання навчальних досягнень учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів Міністерство освіти і науки України повідомляє, що підсумком навчально-виховного процесу у професійно-технічних навчальних закладах (далі - ПТНЗ) є державна кваліфікаційна атестація та державна підсумкова атестація у ПТНЗ, в яких учні одержують повну загальну середню освіту.
Державна кваліфікаційна атестація проводиться державною кваліфікаційною комісією з метою визначення рівня кваліфікації та підготовки випускників до самостійної роботи з обраної професії чи спеціальності. Час на проведення державної кваліфікаційної атестації виділяється за рахунок кількості годин, відведених на професійно-практичну підготовку.
Державна кваліфікаційна атестація включає:
кваліфікаційну пробну роботу, що відповідає вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника ПТНЗ (далі - освітньо-кваліфікаційна характеристика) відповідного атестаційного рівня;
захист дипломної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює.
До складання державної кваліфікаційної атестації допускаються учні, слухачі, які закінчили повний курс навчання і мають рівень навчальних досягнень не нижче 4 балів з професійно-практичної підготовки та з усіх навчальних предметів, що входять у додаток до диплома (свідоцтва).
Учні випускних навчальних груп ПТНЗ, які мають рівень навчальних досягнень нижче 4 балів, повторно атестуються та здають заліки в терміни, що установлюються ПТНЗ, але не пізніше ніж за 10 днів до початку державної кваліфікаційної атестації.
Учні, слухачі, які відраховані з ПТНЗ, мають змогу (з дозволу керівника ПТНЗ на підставі письмової заяви і позитивної характеристики з місця роботи за відповідною професією) атестуватися не раніше шести місяців з дня відрахування. Результати такої повторної атестації оформлюються окремим протоколом.
Перед початком переддипломної (передвипускної) практики на виробництві чи в сфері послуг проводяться збори, на яких учням, слухачам пояснюється порядок проведення державної кваліфікаційної атестації, вимоги до виконання і результатів кваліфікаційних пробних робіт, порядок визначення рівня кваліфікації.
Учням випускних груп, слухачам з метою одержання більш високої підсумкової оцінки відповідно до рішення педагогічної ради і відповідного наказу керівника ПТНЗ, на основі особистої заяви учня, слухача та за умови додаткової підготовки, може бути наданий дозвіл на повторну атестацію або залік не більш ніж з одного предмета.
Перелік кваліфікаційних пробних робіт та їх зміст визначаються майстром виробничого навчання, погоджуються старшим майстром та керівниками відповідних підрозділів підприємств, розглядаються і схвалюються методичними комісіями та затверджуються заступником керівника з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.
Кваліфікаційні пробні роботи виконуються учнями, слухачами самостійно на спеціально визначених робочих місцях у цехах підприємств, учбових господарствах, полігонах, де вони проходять переддипломну (передвипускну) виробничу практику або, як виняток, в учбових майстернях ПТНЗ та оформлюються документом встановленого зразка.
Для проведення кваліфікаційних пробних робіт підбираються характерні для даної професії і підприємства-замовника підготовки кадрів роботи і вироби відповідно до рівня кваліфікації, передбаченого освітньо-кваліфікаційною характеристикою та технологічними вимогами, що діють на даному підприємстві чи в сфері послуг.
З професій сільського господарства, будівництва, вугільної, гірничої та інших галузей, пов'язаних з обслуговуванням машин і механізмів, кваліфікаційна пробна робота включає самостійне виконання учнями, слухачами практичних робіт на відповідних машинах, налагодження, регулювання і ремонт машин в обсязі вимог, передбачених освітньо-кваліфікаційною характеристикою.
Учні, слухачі, які навчаються суміжним та інтегрованим професіям, кваліфікаційну пробну роботу виконують окремо з кожної професії (спеціалізації). Складність кваліфікаційної пробної роботи з кожної професії повинна відповідати рівню, зазначеному в освітньо-кваліфікаційній характеристиці відповідно до ступеня професійно-технічної освіти.
Учні, слухачі, які під час професійно-практичної підготовки систематично виконували навчально-виробничі завдання підвищеного рівня кваліфікації та мають навчальні досягнення з предметів загальнотехнічної, професійно-теоретичної підготовки не менше 7 балів і з професійно-практичної підготовки не менше 10 балів, допускаються до виконання кваліфікаційної пробної роботи складністю на підвищений рівень кваліфікації.
Контроль за підготовкою машин, обладнання, робочих місць, матеріалів, інструментів, документації, забезпечення умов безпечної праці для виконання кваліфікаційних пробних робіт здійснюють майстри виробничого навчання під керівництвом старшого майстра та разом з відповідними працівниками підприємств, де учні, слухачі проходять переддипломну (передвипускну) виробничу практику.
Учням, слухачам повідомляються порядок і умови виконання кваліфікаційної пробної роботи, видається необхідна технічна та технологічна документація (креслення, технологічні вимоги та інше), а також наряди на виконання виробничого завдання із зазначенням кваліфікаційної складності робіт, норм часу на їх виконання та інше. Виконання кваліфікаційної пробної роботи проводиться під наглядом майстра виробничого навчання та інженерно-технічних працівників підприємств, де учні, слухачі проходять виробничу практику.
Під час визначення рівня виконання кваліфікаційної пробної роботи враховуються кінцевий результат її проведення, якість та термін виконання завдання, продуктивність праці, а також уміння та навички учнів, слухачів правильно виконувати прийоми роботи, ефективно застосовувати передові методи праці, налагоджувати, обслуговувати, регулювати машини та обладнання, використовувати інструменти, дотримуватися правил безпеки праці, раціонально планувати свою роботу і організовувати робоче місце, економно витрачати матеріали та енергетичні ресурси.

................
Перейти до повного тексту