- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про підготовку вчителів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток"
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.04.1996 p. N 116 в Україні проводиться науково-дослідна та експериментальна робота з модернізації змісту, методів та технологій навчання і виховання дітей за науково-педагогічним проектом "Росток", (науковий керівник, автор проекту - кандидат педагогічних наук, доцент Пушкарьова Т.О.). В основу проекту "Росток" покладено інтегрований та діяльнісний підходи до навчання і виховання дітей, що дозволяє створити умови для ефективного формування у них стійкої системи знань і цінностей, а також готовності до саморозвитку.
Практика втілення цієї педагогічної ідеї надала можливість широко використовувати творчий потенціал вчителів початкової школи та науковців. Сьогодні в Україні за проектом "Росток" працює понад 500 шкіл, для яких щорічно Міністерство освіти і науки України затверджує Типовий навчальний план. Розроблено 12 навчальних програм, підготовлено більше 100 підручників, навчальних та методичних посібників.
Вищезазначене обумовлює необхідність підвищення кваліфікації педагогічних працівників, впорядкування роботи з підготовки та перепідготовки вчителів початкової школи до роботи за проектом "Росток". У зв'язку з цим
НАКАЗУЮ:
1. Директорам (ректорам) обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти внести до плану роботи курсову підготовку вчителів початкової школи до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток".
2. Затвердити навчальний план підготовки вчителів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток" (додаток 1).
3. Покласти функції Всеукраїнського центру координації та науково-методичного забезпечення розвитку проекту "Росток" на Науково-методичний центр середньої освіти (Завалевський Ю.І.).
4. Директору Науково-методичного центра середньої освіти Завалевському Ю.І.:
4.1. Затвердити Положення про навчально-методичний центр із забезпечення підготовки педагогічних кадрів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток" (додаток 2).
Створити на базі Миколаївського (Огренич Н.М.), Херсонського (Зубко А.M.), Сумського (Харламов Ю.І.) обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти (за погодженням) відповідні Навчально-методичні центри.
4.2. Затвердити Положення про інформаційно-консультативний центр розвитку науково-педагогічного проекту "Росток" (додаток 3).
Створити на базі експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які проводять науково-дослідну та експериментальну роботу за Комплексною програмою розвитку дітей (проект "Росток"): спеціалізованої середньої школи N 287 м. Києва (Почечуєва І.П.), Сумської гімназії N 2 (Гончаренко В.М.), середньої загальноосвітньої школи N 50 м. Херсона (Ткаченко B.C.), середньої загальноосвітньої школи N 18 м. Миколаєва (Колєчко Н.К.) інформаційно-консультативні центри розвитку науково-педагогічного проекту "Росток".
5. Опублікувати даний наказ в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України та розмістити на сайті www.mon.gov.ua/gmc-se.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на директора Науково-методичного центру середньої освіти Завалевського Ю.І.
В.о. Міністра | В.Г.Кремень |
Додаток 1
до наказу МОН України
31.01.2005 N 63
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
підготовки вчителів початкової школи до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток"
Пояснювальна записка
Навчальний план курсів підготовки вчителів початкової школи до роботи у науково-педагогічному проекті модернізації змісту освіти "Росток" складений з урахуванням сучасних завдань початкової освіти та відповідно Закону України
"Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання від 16.11.2000
N 1717 і Державного стандарту початкової загальної освіти.
В плані знайшли відображення основні напрями оновлення змісту та методів початкової освіти у філософському, психолого-педагогічному та методичному аспектах. План курсів спрямований на оновлення та поповнення знань вчителів з сучасної психології учнів молодшого шкільного віку, вікової фізіології, ознайомлення з інноваційними технологіями навчання та виховання, альтернативними педагогічними ідеями, варіативними програмами тощо.
Планом передбачено проведення різноманітних форм аудиторної роботи, лекцій, семінарів, практичних занять, тренінгів, педагогічної практики, під час якої слухачі мають можливість відвідувати експериментальні загальноосвітні навчальні заклади, які працюють за проектом "Росток", вивчати особливості навчально-виховного процесу в умовах науково-дослідної та експериментальної роботи, залучатися до його аналізу, знайомитися з результатами педагогічної творчості колег. Слухачам курсів пропонуються факультативи та спецкурси за вибором з метою поглиблення знань з актуальних проблем навчання та виховання учнів початкової школи за проектом "Росток".
У навчальному плані передбачена конференція, на якій обговорюються актуальні проблеми Комплексної програми розвитку дітей науково-педагогічного проекту "Росток", висвітлюються основні напрями науково-дослідної роботи, передбачається обмін досвідом інноваційної діяльності.
Години, відведені для самостійної творчої роботи, використовуються для поглибленого вивчення сучасного змісту, методів, інноваційних технологій початкового навчання, самоаналізу власної педагогічної діяльності. Слухачі працюють з науково-методичним забезпеченням науково-педагогічного проекту "Росток", виконують курсові роботи з обраної теми.
Контрольно-оцінювальна діяльність передбачає захист курсових робіт або комплексний залік.
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
N |
Назва розділу |
Кількість годин |
|
|
Очно-заочна форма навчання |
Усього |
Лекції |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
I |
Гуманітарна підготовка |
|
1. Українознавство |
4 |
2 |
|
2 |
|
2. Філософія освіти |
4 |
2 |
|
2 |
II |
Функціональна та фахова підготовка |
|
1. Вдосконалення навчально-виховного процесу за проектом "Росток" |
16 |
6 |
10 |
|
|
2. Психологія дитини молодшого шкільного віку |
6 |
2 |
2 |
2 |
|
3. Актуальні проблеми теорії та методики початкової освіти |
62 |
10 |
8 |
44 |
|
4. Нормативно-правове забезпечення освіти в Україні |
4 |
|
|
4 |
|
5. Курсова перепідготовка, як засіб розвитку педагогічної творчості педагога |
2 |
|
|
2 |
|
6. Інформаційні технології |
2 |
|
|
2 |
|
7. Охорона життя та здоров'я-зберігаючі технології |
2 |
2 |
|
|
|
8. Факультативи за вибором |
4 |
|
4 |
|
|
9. Спецкурси за вибором |
6 |
|
6 |
|
|
10. Конференція з обміну досвідом роботи за проектом "Росток" |
8 |
|
8 |
|
|
11.Педагогічна практика |
8 |
|
8 |
|
|
12. Індивідуальна творча робота |
12 |
|
|
12 |
III |
Контрольно-оцінювальні заняття |
4 |
|
4 |
|
|
РАЗОМ |
144 |
24 |
50 |
70 |
Додаток 2
до наказу МОН України
31.01.2005 N 63
ПОЛОЖЕННЯ
про навчально-методичний центр із забезпечення підготовки педагогічних кадрів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток"
Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 12.04.1996 p. N 116 проводиться науково-дослідна та експериментальна робота з проблеми "Розробка змісту, методів і педагогічних технологій Комплексної програми розвитку дітей (проект "Росток")". Її результатом стали розроблені інноваційні педагогічні технології інтеграції знань учнів про навколишній світ через пошуково-творчу діяльність та їх навчальне - методичне забезпечення, нові науково обґрунтовані підходи до виховання екологічної культури, формування здорового способу життя дітей та учнівської молоді, формування творчої індивідуальності вчителя.
У зв'язку з поширенням впровадження результатів науково-дослідної роботи в практичну діяльність експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів виникла необхідність створення навчально-методичних центрів із забезпечення підготовки педагогічних кадрів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток".
1. Загальні положення
Це положення є рекомендаціями для обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, що залучені до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток".
................Перейти до повного тексту