- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим
управління освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення III етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики у 2004/05 навчальному році.
Заступник Міністра | В.О.Огнев'юк |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення III-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики у 2004/05 навчальному році
Метою проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у якісному і поглибленому вивченні інформатики; виявлення та розвиток обдарованих учнів, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, підвищення інтересу до програмування; формування команди для участі в Міжнародній олімпіаді з інформатики.
Документом, що визначає завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад, є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси Фахової майстерності (наказ Міністерства освіти України
N 305 від 18.08.98 р).
Відповідно до
Положення III етап олімпіади з інформатики проводиться у два тури (теоретичний + практичний або, за рішенням журі, два практичних).
Апаратне та програмне забезпечення практичного туру
Практичні тури доцільно проводити на комп'ютерах, сумісних з IBM, та операційних системах Windows 9x/NT/2000/XP. На комп'ютері бажано встановити файловий менеджер (наприклад, The FAR manager) або заздалегідь повідомити про його відсутність учасникам. Бажано, на час проведення туру олімпіади, фізично відімкнути локальну мережу від комп'ютерів учасників.
Рекомендуємо запропонувати учасникам олімпіади на вибір одну з мов програмування (Pascal, C або C++) та систем програмування (Free Pascal 1.0.10 (чи новішої версії), GCC 1.3.2 (чи новішої версії), Delphi 5.0 (чи новішої версії), Visual C++ 6.0, Borland Pascal 7.0, Borland C++ 3.1). Такі компілятори будуть використані на IV-му етапі.
Звертаємо увагу на те, що два останні компілятори мають 16-бітну архітектуру. Внаслідок цього програми, відкомпільовані ними, мають доступ до меншого об'єму оперативної пам'яті. На IV етапі не планується компенсації нестачі оперативної пам'яті тим учасникам, які оберуть Borland Pascal 7.0 або Borland C++ 3.1.
Також передбачається, що програми, написані під Visual C++ та Delphi, будуть консольними доданками й не будуть надавати будь-якого інтерфейсу користувача або використовувати спеціальні компоненти та бібліотеки для роботи із системою та пристроями.
Не рекомендується дозволяти учасникам користуватися власною літературою, друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони і таке інше).
Завдання олімпіади
Завдання олімпіади мають бути алгоритмічного характеру, тобто основними результатами роботи учасника має бути: алгоритм, що правильно та ефективно розв'язує поставлену задачу, та програма, що реалізує запропонований алгоритм.
Запропоновані задачі можуть бути такими:
1) Розробити та обгрунтувати алгоритм (теоретичний тур).
2) Розробити програму, що за вхідним файлом буде отримувати вихідний, згідно з умовами задачі.
Задачі саме такого типу найчастіше пропонуються на олімпіадах в останні роки.
3) Розробити програму, що отримуватиме вхідні дані та повідомлятиме про результати, взаємодіючи з бібліотекою журі.
Такий підхід зручний тоді, коли необхідно, щоб програма учасника не містила на початку роботи всієї інформації, а отримувала її шляхом звертання до бібліотеки. Наприклад, у такий спосіб можуть бути оформлені задачі-ігри. Задача такого типу "Нім" була запропонована на IV етапі Всеукраїнської олімпіади з інформатики у 1997 році.
4) За відомими вхідними даними отримати результати, що відповідають умові задачі.
У цьому випадку необхідно здати не програму, а саме вихідний файл для кожного тесту. Звичайно, вхідні файли настільки великі, що розв'язки для них не можна знайти без комп'ютера. Задачі такого типу іноді пропонуються на міжнародній олімпіаді.
Бажано, щоб задачі висвітлювали деякі з наступних тем: робота з великими числами; зберігання інформації динамічній пам'яті; сортування та пошук; метод перебору варіантів, відсікання перебору; елементи обчислювальної геометрії; принцип динамічного програмування; жадібні алгоритми; алгоритми на графах; елементи лексичного та синтаксичного розбору.
................Перейти до повного тексту