- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
П Р О Т О К О Л
Про стан підготовки матеріально-технічної бази навчальних закладів та установ освіти і науки до роботи в новому 2004-2005 навчальному році і в осінньо-зимовий період
Заслухавши та обговоривши доповідну записку про підготовку матеріально-технічної бази навчальних закладів та установ освіти і науки до роботи в новому 2004-2005 навчальному році і в осінньо-зимовий період Колегія зазначає, що завдяки цілеспрямованих дій регіональних управлінь освіти і науки, керівників навчальних закладів і установ освіти та педагогічних колективів матеріально-технічна база, в основному, підготовлена і забезпечує роботу навчальних закладів та установ в новому навчальному році.
Внаслідок раціонального спрямування коштів на зміцнення та збереження навчально-житлової бази, оновлення навчально-лабораторного обладнання та комп'ютерного оснащення в новому навчальному році в більшості навчальних закладах створені всі умови для проведення навчально-виховного процесу.
В значній мірі зміцнили свою матеріально-технічну базу і загальноосвітні навчальні заклади. До початку нового навчального року завершено будівництво і введено в експлуатацію 51 школу і добудову на 13607 учнівських місць, у тому числі 8200 учнівських місць в сільській місцевості.
Практично всі котельні навчальних закладів, підпорядкованих міністерству, відремонтовані і знаходяться в робочому стані.
Завершено будівництво та реконструкцію десяти котелень професійно-технічних навчальних закладів.
Проведена організована робота щодо забезпечення навчальних закладів паливом - завезено близько 40 відсотків вугілля для відомчих котелень від загальної потреби на опалювальний період.
Активно ведеться робота по впровадженню енергозберігаючих заходів, що сприяло скороченню показників споживання паливно-енергетичних ресурсів та води відносно базового рівня 1998 року майже на 37,2 відсотка
Проте, незважаючи на вжиті заходи, все ж таки залишається ряд невирішених проблем в експлуатаційно-господарській діяльності навчальних закладів.
Так, потребують ремонту понад 30 тис. погонних метрів зовнішніх інженерних мереж і близько 237 тис. кв. м покрівель, ще не завершені пускові налагоджувальні роботи 31 котельні в професійно-технічних навчальних закладах Вінницької, Дніпропетровської, Харківської, Хмельницької, Кіровоградської, Луганської, Закарпатської, Запорізької областей, в Донецькому електрометалургійному технікумі, Львівському технічному та Надвірнянському коледжах, Дрогобицькому державному педагогічному університеті, Одеському національному морському університеті, Бердянському державному педагогічному університеті.
Викликає занепокоєння і експлуатаційний стан 68 будівель навчальних закладів (42 школи), 26 з яких визнані аварійними і внесені до Галузевої програми модернізації (ліквідації) аварійно небезпечних об'єктів, затвердженої наказом міністерства від 16.07.2004 р. N 590.
Тільки на відбудову 26 аварійно-небезпечних будівель навчальних закладів, підпорядкованих міністерству, необхідно близько 60 млн.грн.. При складанні проектів державного бюджету враховується потреба в коштах , в першу чергу, на відновлення таких об'єктів і окремі з них вже виведено з аварійного стану.
Дещо низький рівень забезпечення котелень вугіллям в професійно-технічних навчальних закладах Донецької, Житомирської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Черкаської областей, загальноосвітніх школах Одеської, Сумської і Тернопільської областей.
Незважаючи на значне скорочення показників споживання паливно-енергетичних ресурсів та води, заборгованість за спожиті комунальні послуги за перше півріччя поточного року становить 51,9 млн. грн., в тому числі: теплопостачання - 31,9 млн. грн., водопостачання і водовідведення - 9,0 млн. грн., електроенергію - 10,5 млн. грн., природний газ - 0,5 млн. грн.
Однією з причин такої заборгованості є не виконання в значній мірі окремими навчальними закладами Указу Президента України від 16 червня 1999 року
N 662/99 щодо забезпечення протягом 1999-2004 років оснащення будівель приладами обліку та регулювання споживання енергоносіїв.
Значне відставання в оснащенні будівель приладами обліку та приладами регулювання споживання енергоносіїв спостерігається в професійно-технічних навчальних закладах Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Львівської, Одеської, Полтавської, Харківської областей, Дрогобицькому державному педагогічному університеті, Одеській національній академії харчових технологій, Рівненському державному гуманітарному університеті, Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут".
Залишається не вирішеним питання поліпшення умов проживання студентів, учнів та студентських сімей і забезпечення місцями в гуртожитках іногородніх студентів вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації. Однією із головних причин такого стану можна вважати неефективне використання гуртожитків, зокрема, передача житлових приміщень в оренду.
Мають місце також факти нецільового використання коштів загального і спеціального фондів, неефективного використання навчально-лабораторної бази, послаблення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення заходів по оснащенню об'єктів приладами обліку і регулювання енергоспоживання.
Враховуючи вищезазначене, колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Визнати, що ситуація з експлуатаційним станом ряду об'єктів, особливо енергетичного призначення, в зимовий період 2004-2005 років потребує вжиття для її вирішення додаткових заходів.
2. Керівникам місцевих органів управління освітою і наукою всіх рівнів, навчальних закладів і установ освіти;
2.1. Завершити до 15 листопада поточного року підготовку об'єктів енергозабезпечення до роботи в зимовий період;
2.2. Вжити заходів щодо своєчасного укладання договорів з теплопостачальними та газо збутовими підприємствами на споживання природного газу і теплової енергії від централізованих теплових мереж в межах коштів, передбачених на їх оплату кошторисами видатків;
2.3. Забезпечити відповідно до Указу Президента України від 16 червня 1999 року
N 662/99 оснащення в 2004 році об'єктів лічильниками води, природного газу і теплової енергії та приладами регулювання енергоспоживання;
2.4. Посилити контроль за більш ефективним і раціональним використанням коштів загального та спеціального фондів. Мобілізувати кошти спеціального фонду на погашення заборгованості за спожиті комунальні послуги;
2.5. Вжити невідкладних заходів щодо економії енергоресурсів, зокрема: утеплення (ущільнення) вікон; регулювання графіків проведення навчально-виховного процесу та споживання енергоресурсів в залежності від температурних режимів року;
2.6. Забезпечити виконання наказу міністерства від 15.09.2003 р.
N 623 "Про припинення передачі в оренду житлових та санітарно-побутових приміщень будівель гуртожитків" та ефективне використання матеріально-технічної бази за цільовим призначенням.
2.7. Привести до 1 квітня 2005 року договори оренди державного майна у відповідність з діючим законодавством. За неналежний контроль за дотриманням орендарями істотних умов договорів оренди (своєчасні розрахунки за оренду майна та комунальні послуги, інше), міністерством будуть вживатись до керівників навчальних закладів і установ освіти жорсткі дисциплінарні міри.
3. Начальникам управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрацій, департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.) при формуванні показників та розподілі видатків Державного бюджету на 2005 рік і наступні роки, в першу чергу, враховувати необхідність відбудови аварійно-небезпечних будівель навчальних закладів і установ освіти та забезпечення експлуатаційного стану об'єктів тепло-, енергозабезпечення.
4. Начальникам управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрації спільно з Головами рад ректорів (директорів) забезпечити в навчальному 2004/2005 році стовідсоткове поселення іногородніх студентів та учнів у гуртожитки.
5. Департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.) забезпечити ритмічне фінансування навчальних закладів і установ освіти на утримання матеріально-технічної бази та оплату комунальних послуг відповідно до доведених міністерству видатків Державного бюджету.
6. Контрольно-ревізійному відділу міністерства (Миргородський В.Л.), Державній інспекції навчальних закладів України (Бурлаков О.М.) продовжити роботу щодо подальшого проведення в навчальних закладах та установах освіти перевірок фінансово-господарської діяльності, оренди державного майна та її доцільності, умов проведення навчально-виховного процесу.
7. Звернути увагу керівників управлінь освіти і науки обласних державних адміністрацій, вищих навчальних закладів на недоліки в роботі по виконанню заходів щодо забезпечення протягом 1999-2004 років оснащення об'єктів професійно-технічних і вищих навчальних закладів лічильниками води, природного газу, теплової енергії та приладами регулювання енергоспоживання:
Бадюка В.В. |
- заступника начальника управління освіти і науки Вінницької облдержадміністрації |
Василиненка В.М. |
- заступника начальника управління освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації |
Третяка С.С. |
- заступника начальника Головного управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації |
Сапронова В.І. |
- заступника начальника управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації |
Вострякова О.М. |
- заступника начальника Головного управління освіти і науки Луганської облдержадміністрації |
Сороки М.Я. |
- заступника начальника Головного управління освіти і науки Львівської облдержадміністрації |
Беспалова О.Т. |
- заступника начальника управління освіти і науки Одеської облдержадміністрації |
Падалки А.Я. |
- заступника начальника управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації |
Скотного В.Г. |
- ректора Дрогобицького державного педагогічного університету |
Єгорова Б.В. |
- ректора Одеської національної академії харчових технологій |
Постоловського Р.М. |
- ректора Рівненського державного гуманітарного університету |
Товажнянського Л.Л. |
- ректора Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" |
................Перейти до повного тексту