- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про роботу експериментального педагогічного майданчика на базі вищого професійного училища N 27 м. Запоріжжя
У зв'язку з динамічними змінами в діяльності професійно-технічних навчальних закладів, що пов'язані з реформуванням професійно-технічної освіти, змінами на ринку праці, впровадженням нових професій, освітніх технологій зростає роль професійних ліцеїв.
Наказом МОН України від 10.09.2002 року N 507 на базі вищого професійного училища N 27 м. Запоріжжя з метою відпрацювання моделі професійно-технічного навчального закладу нового типу "Професійний ліцей" було створено експериментальний педагогічний майданчик.
На підставі позитивного висновку експертної комісії щодо одержаних результатів дослідно-експериментальної роботи майданчика
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити роботу експериментального педагогічного майданчика на базі вищого професійного училища N 27 м. Запоріжжя та продовжити його діяльність.
2. Науково-методичному центру професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки України (Паржницький В.В.) здійснити апробацію та наукове обїрунтування змісту навчання в професійних ліцеях, визначити опорні професійно-технічні навчальні заклади нового типу для подальшого впровадження в усіх регіонах України.
3. Програмно-методичні матеріали, що розроблені експериментальним педагогічним майданчиком на базі ВПУ N 27 м. Запоріжжя (додатки 1, 2, 3, 4, 5), направити в усі регіональні навчально-методичні центри професійно-технічної освіти для поширення експерименту.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Десятова Т.М.
Додаток 1
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до експериментальної базисної структури навчального плану для підготовки кваліфікованих робітників у професійних ліцеях
Підготовка учнів здійснюється двома етапами (додатки 3, 4, 5). Перший етап охоплює два роки навчання і забезпечує отримання учнями повної загальної середньої освіти та робітничу професію відповідного кваліфікаційного розряду.
На першому етапі передбачається гуманітарна підготовка в обсязі 653 годин, природничо-математична підготовка в обсязі 781 години без урахування годин на фізичну культуру і здоров'я та допризовну підготовку (основи медико-санітарної підготовки). Навчальне навантаження учнів відповідає вимогам державного стандарту загальноосвітньої школи.
Порядок реалізації базисної структури вирішує навчальний заклад самостійно шляхом перерозподілу навчальних годин між семестрами або курсами, при цьому тижневе навантаження учнів не перевищує 36 годин.
З метою систематичного оновлення змісту професійно-технічної освіти щодо досягнень науки і техніки, впровадження сучасних технологій, передових методів праці, врахування регіональних та галузевих особливостей, вимог роботодавців навчальні заклади мають право вносити обїрунтовані зміни до робочих навчальних планів і програм. Ці зміни становлять до 20 відсотків від загального фонду навчального часу за умови, що кількість годин, відведених на професійно-теоретичну та професійно-практичну підготовку, не змінюється. Зміни до навчальних планів вносяться після розгляду їх методичною радою (комісією) та затвердження керівником навчального закладу.
Після закінчення першого етапу навчання учні, які не продовжують навчання на другому етапі, отримують документи державного зразка: атестат про повну загальну середню освіту та диплом кваліфікованого робітника з присвоєнням відповідної кваліфікації, згідно з вимогами навчальних планів.
Учні, які продовжують навчання на другому етапі, документи про освіту після завершення навчання на першому етапі не отримують. А після завершення навчання на другому етапі отримують документи державного зразка: атестат про повну загальну середню освіту та диплом кваліфікованого робітника з присвоєнням відповідної кваліфікації, згідно з вимогами навчальних планів (присвоєння кваліфікації за вищим розрядом з однієї професії або за інтегрованими професіями).
Додаток 2
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА БАЗИСНА СТРУКТУРА
навчального плану для підготовки кваліфікованих робітників у професійних ліцеях (професії легкої промисловості і сфери послуг, сільського господарства)
N п/п |
Зміст професійно-технічної освіти |
I етап |
II етап |
1-2 курс |
3 курс |
1 |
Гуманітарна підготовка |
|
|
|
1.1. Українська мова |
140 |
|
|
1.2. Українська література |
70 |
|
|
1.3. Зарубіжна література |
70 |
|
|
1.4. Історія України |
70 |
|
|
1.5. Всесвітня історія |
70 |
|
|
1.6. Іноземна мова |
130 |
|
|
1.7. Основи правових знань |
34 |
|
|
1.8. Основи філософії (людина і суспільство) |
35 |
|
|
1.9. Основи економіки |
34 |
|
|
Всього по п. 1 |
653 |
|
2 |
Природничо-математична підготовка |
|
|
|
2.1. Математика |
240 |
|
|
2.2. Фізика |
189 |
|
|
2.3. Астрономія |
17 |
|
|
2.4. Хімія |
130 |
|
|
2.5. Інформатика |
70 |
|
|
2.6. Біологія, основи екології |
105 |
|
|
2.7. Географія |
30 |
|
|
Всього по п. 2 |
781 |
|
3 |
Фізична культура і здоров'я |
110 |
50 |
4 |
Допризовна підготовка (основи медико-санітарної підготовки) |
140 |
|
5 |
Загальнотехнічна підготовка |
|
|
6 |
Професійно-теоретична підготовка |
|
|
|
Всього по п. п. 5, 6 |
331-596 |
260-440 |
7 |
Професійно-практична підготовка |
715-450 |
1010-830 |
8 |
Предмети, що вільно обираються |
- |
45 |
9 |
Державна атестація та інші форми контролю |
70 |
35 |
10 |
Консультації |
250 |
100 |
11 |
Загальний фонд навчального часу без п. 10 |
2800 |
1400 |
Додаток 3
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА БАЗИСНА СТРУКТУРА
навчального плану для підготовки кваліфікованих робітників у професійних ліцеях (професії металургії, гірничої, машино- і приладобудування, будівельні, транспорту тощо)
N п/п |
Зміст професійно-технічної освіти |
I етап |
II етап |
1-2 курс |
3 курс |
1 |
Гуманітарна підготовка |
|
|
|
1.1. Українська мова |
140 |
|
|
1.2. Українська література |
70 |
|
|
1.3. Зарубіжна література |
70 |
|
|
1.4. Історія України |
70 |
|
|
1.5. Всесвітня історія |
70 |
|
|
1.6. Іноземна мова |
130 |
|
|
1.7. Основи правових знань |
34 |
|
|
1.8. Основи філософії (людина і суспільство) |
35 |
|
|
1.9. Основи економіки |
34 |
|
|
Всього по п. 1 |
653 |
|
2 |
Природничо-математична підготовка |
|
|
|
2.1. Математика |
250 |
|
|
2.2. Фізика |
199 |
|
|
2.3. Астрономія |
17 |
|
|
2.4. Хімія |
120 |
|
|
2.5. Інформатика |
70 |
|
|
2.6. Біологія, основи екології |
95 |
|
|
2.7. Географія |
30 |
|
|
Всього по п. 2 |
781 |
|
3 |
Фізична культура і здоров'я |
110 |
50 |
4 |
Допризовна підготовка (основи медико-санітарної підготовки) |
140 |
|
5 |
Загальнотехнічна підготовка |
|
|
6 |
Професійно-теоретична підготовка |
|
|
|
Всього по п. п. 5, 6 |
331-596 |
260-440 |
7 |
Професійно-практична підготовка |
715-450 |
1010-830 |
8 |
Предмети, що вільно обираються |
- |
45 |
9 |
Державна атестація та інші форми контролю |
70 |
35 |
10 |
Консультації |
250 |
100 |
11 |
Загальний фонд навчального часу без п. 10 |
2800 |
1400 |
................Перейти до повного тексту