1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.04.2004 N 1/9-192
Заступникам начальників
управлінь освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
На виконання п. 18 Рішення колегії МОН України від 21.08.03 року N 9/4-3 "Про підсумки розвитку освіти у 2002/2003 навчальному році та завдання на 2003/2004 навчальний рік, що випливають з послання Президента України до Верховної Ради України, Національної доктрини розвитку освіти та Програми діяльності Кабінету Міністрів України" направляємо для планування навчального процесу "Методичні рекомендації щодо розробки інтегрованих навчальних планів підготовки кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів у вищих професійних училищах і центрах професійно-технічної освіти".
Заступник Міністра Т.М.Десятов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Лист Міністерства освіти
і науки України
N 1/9-192 13.04.2004
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо розробки інтегрованих навчальних планів підготовки кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів у ВПУ і центрах ПТО
Основним нормативним документом навчального закладу, що визначає організацію навчального процесу за певною спеціальністю, є навчальний план.
Навчальний план - це нормативний документ професійно-технічного навчального закладу третього атестаційного рівня (вищого професійного училища, центра професійно-технічної освіти), що складається на підставі освітньо-професійної програми - складової галузевого стандарту підготовки фахівця, стандарту вищої освіти, враховуючи структурно-логічну схему підготовки, що визначає перелік нормативних і вибіркових навчальних предметів, послідовність їх вивчення, конкретні форми проведення занять, графік навчального процесу, форми проведення підсумкового контролю та державної атестації.
Навчальний план затверджується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері професійно-технічної освіти (підпис скріплюється печаткою).
Для конкретизації планування навчального процесу на кожний навчальний рік складається робочий навчальний план, який затверджується керівником навчального закладу.
Структура навчального плану
Навчальний план складається з наступних розділів: титульна частина, графік навчального процесу, зведені дані за бюджетом часу, план навчального процесу, види практики, рівні кваліфікацій та форма державної атестації на кожному ступені, перелік навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, пояснення до навчального плану.
Рекомендована форма бланку навчального плану наведена у додатку 1.
До навчального плану, як самостійний документ, додаються кваліфікаційна характеристика фахівця (кваліфікованого робітника та молодшого спеціаліста) в т.ч. варіативна освітньо-кваліфікаційна характеристика зі спеціалізації даної спеціальності, освітньо-професійна програма , в т.ч. варіативна частина ОПП.
1. У титульній частині навчального плану зазначається:
- назва навчального закладу;
- код і назва робітничої професії, на базі якої готуватиметься молодший спеціаліст;
- код і назва спеціальності з підготовки молодшого спеціаліста;
- назва спеціалізації, якщо вона є;
- кваліфікація на кожному ступені;
- форма навчання;
- термін навчання на кожному ступені;
- гриф затвердження спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері професійно-технічної освіти чи вищого навчального закладу, до складу якого входить професійно-технічний навчальний заклад як структурний підрозділ.
Навчальний план розробляється на весь період реалізації відповідної освітньо-професійної програми підготовки молодшого спеціаліста.
Термін навчання і кваліфікація визначаються відповідними освітньо-кваліфікаційними характеристиками робітничих професій, молодшого спеціаліста, типовим навчальним планом підготовки кваліфікованого робітника та освітньо-професійними програмами підготовки молодших спеціалістів. Нормативний термін навчання за освітньо-професійною програмою підготовки молодших спеціалістів для осіб, які мають повну загальну середню освіту та освітньо-кваліфікаційний рівень кваліфікованого робітника за спорідненою професією зменшується на 1 рік.
2. Графік навчального процесу (I розділ) встановлює строки початку і закінчення навчальних занять на кожному курсі, визначає термін канікул та практики, завершального етапу фахової підготовки на кожному ступені, державної атестації (дипломне проектування, захист дипломного проекту (роботи), державні іспити).
При складанні графіка навчального процесу необхідно користуватися наступним:
- початок навчального року планується, як правило, з 1 вересня, закінчення - на останньому курсі III ступеня залежить від терміну навчання (1 рік, 1 рік 6 місяців, 2 роки);
- за спеціальностями, які пов'язані з сезонним характером робіт, початок і закінчення навчального року можуть бути перенесені на інші строки;
- при розробці графіку навчального процесу необхідно враховувати, що кількість екзаменів в екзаменаційну сесію не повинна перевищувати 5-ти, інтервал між екзаменами повинен становити 3-4 дні;
- сумарна тривалість канікул протягом навчального курсу, крім останнього, повинна становити не менше 8 тижнів;
- тривалість переддипломної практики планується у залежності від характеру спеціальності і кваліфікації;
- державна кваліфікаційна атестація на II ступені включає: кваліфікаційну пробну роботу, що відповідає певним вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника ПТНЗ з відповідного атестаційного рівня; захист дипломної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює;
- час відведений на завершальні форми навчання, не повинен перевищувати 9 тижнів (дипломне проектування та захист дипломного проекту на 3 ступені).
3. У розділі II "Зведені дані за бюджетом часу" показується тривалість теоретичного навчання, проходження практики, екзаменаційних сесій, канікул по курсах і за весь період навчання у тижнях (кредитах) та годинах, а також час, який відводиться на форми завершення навчання. На III ступені зазначається загальний обсяг годин (аудиторна та самостійна робота) із розрахунку 54 години на тиждень.
4. План навчального процесу (III розділ).
Навчальний план складається з двох частин: нормативної та вибіркової. Нормативна частина інтегрованого навчального плану складається із нормативної частини підготовки робітничої професії та нормативної частини підготовки молодшого спеціаліста.
Нормативна частина підготовки кваліфікованих робітників складається з предметів, зазначених в типовій базисній структурі. Предмети розділів гуманітарної, природничо-математичної підготовки, допризовної підготовки (основи медико-санітарної підготовки) та предмети, що вільно обираються, а також розділи "Державна атестація та інші форми контролю", "Консультації", "Загальний обсяг навчального часу на II ступені" записуються відповідно до Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ. Предмети розділів загальнотехнічної, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки записуються у циклі професійної та практичної підготовки (III ступінь). Структура навчального плану наведена у додатку 1.
Під час складання інтегрованого навчального плану на основі повної загальної середньої освіти предмети розділів "Фізична культура і здоров'я ", "Предмети, що вільно обираються", розділи "Державна атестація та інші форми контролю", "Консультації", "Загальний обсяг навчального часу на II ступені" записуються відповідно до Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ. Предмет розділу гуманітарної підготовки "Основи правових знань" та предмет загальнотехнічної підготовки "Основи галузевої економіки і підприємництва" записуються у циклі гуманітарної та соціально-економічної підготовки (III ступінь). Предмети розділів загальнотехнічної професійно-теоретичної, професійно-практичної підготовки записуються у циклі професійної та практичної підготовки III ступінь). Структура навчального плану наведена у додатку 2.

................
Перейти до повного тексту