1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.05.2021 № 509
Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
Відповідно до абзацу шістнадцятого частини першої статті 64 Закону України "Про освіту", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, що додаються.
2. Директорату професійної освіти (Шумік І.), Державній службі якості освіти України (Гурак Р.) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційних вебсайтах Міністерства освіти і науки України та Державної служби якості освіти України.
3. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій довести зміст наказу до відома керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
4. Контроль за виконання цього наказу залишаю за собою.

Міністр

С. Шкарлет
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
06.05.2021 № 509
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
Методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі - Рекомендації) розроблено з метою надання допомоги керівникам та іншим педагогічним працівникам закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі - заклад П(ПТ)О) у створенні та функціонуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведенні самооцінювання освітніх і управлінських процесів.
У цих Рекомендаціях під внутрішньою системою забезпечення якості освіти (далі - внутрішня система) розуміється сукупність умов, процедур і заходів у закладі П(ПТ)О, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти, сприяють всебічному розвитку їх особистості.
Формуючи внутрішню систему закладу П(ПТ)О, варто враховувати положення Раціонального стандарту ДСТУ ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) "Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів".
Визначення компонентів внутрішньої системи
Кожен з компонентів внутрішньої системи рекомендуємо визначати з урахуванням їх впливу на якість освітніх і управлінських процесів та результатів навчання здобувачів освіти.
Формування внутрішньої системи передбачає:
1) визначення компонентів внутрішньої системи та забезпечення їх функціонування;
2) самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О (далі - самооцінювання).
Керівникові закладу П(ПТ)О рекомендуємо затвердити Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі П(ПТ)О (далі - Положення про внутрішню систему), попередньо розглянувши його на засіданні педагогічної ради.
Положення про внутрішню систему визначає:
- цілі внутрішньої системи;
- компоненти внутрішньої системи (окремої уваги потребує визначення політик і процедур забезпечення якості освіти);
- періодичність і механізм самооцінювання, тобто опис вимог/правил та критеріїв самооцінювання окремих компонентів внутрішньої системи або напрямів оцінювання, вимірювальні показники результатів, на які впливатимуть освітні та управлінські процеси, а також методи збору інформації для кожного з індикаторів.
Розроблений проєкт Положення про внутрішню систему доцільно попередньо обговорити з педагогічним колективом, здобувачами освіти, батьками, роботодавцями.
Під час розроблення Положення про внутрішню систему рекомендуємо враховувати тип закладу П(ПТ)О, його місцезнаходження, особливості учнівського та педагогічного колективів, рівень(-ні) освіти, на якому(-их) провадить діяльність заклад П(ПТ)О, інші особливості функціонування.
Положення про внутрішню систему рекомендуємо розміщувати на вебсайті закладу П(ПТ)О.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України "Про освіту" внутрішня система може включати:
стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
Водночас можуть бути інші складові, доцільність яких визначає сам заклад П(ПТ)О, зважаючи на специфіку його діяльності та стратегію розвитку.
Зазначені компоненти можливо згрупувати за чотирма напрямами освітньої діяльності закладу П(ПТ)О:
а) освітнє середовище;
б) система оцінювання здобувачів освіти;
в) педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;
г) управлінські процеси закладу освіти.
Забезпечення функціонування компонентів внутрішньої системи
Для проведення самооцінювання діяльності заклад П(ПТ)О може використати Орієнтовні критерії оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу, що надає послуги у сфері професійної (професійно-технічної) освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - Критерії), що наведені у додатку до цих Рекомендацій.
Формування внутрішньої системи рекомендуємо розпочати з визначення стратегії забезпечення якості освіти.
Основна мета стратегії забезпечення якості освіти - гарантувати якість професійної (професійно-технічної) освіти та формувати довіру суспільства до закладів П(ПТ)О.
Стратегія має ґрунтуватися на принципах:
- партнерства у розвитку, навчанні здобувачів освіти та професійній взаємодії;
- недискримінації, запобігання та протидії булінгу (цькуванню);
- академічної доброчесності під час навчання та викладання;
- прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладу П(ПТ)О;
- сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;
- справедливого та об'єктивного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, а також професійної діяльності педагогічних працівників;
- сприяння здобувачам освіти у формуванні та реалізації їхніх індивідуальних освітніх траєкторій;
- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.
Самооцінювання
З метою аналізу стану сформованості та функціонування внутрішньої системи рекомендуємо проводити в закладі П(ПТ)О самооцінювання освітніх і управлінських процесів.
Самооцінювання може здійснюватись відповідно до таких моделей:
- щорічне комплексне самооцінювання (за напрямами, що визначені в Критеріях);
- щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням керівника закладу П(ПТ)О;
- інша модель, визначена закладом П(ПТ)О.
За результатами самооцінювання можуть визначатися рівні якості освітніх та управлінських процесів.
Наприклад: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький) рівні, або заклад П(ПТ)О може застосовувати власний підхід, що враховує особливості його діяльності.
Рівень якості освітньої і управлінської діяльності доцільно визначати за вимогами/правилами та напрямами.
Для оцінювання виконання (вимірювання) вимог/правил слугують:
- критерії (підстави для оцінювання);
- індикатори (показники, що відображають стан об'єктів спостереження, їх якісні або кількісні характеристики);
- методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.
При обранні будь-якої моделі самооцінювання рекомендуємо проводити його впродовж навчальною року. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник закладу П(ПТ)О (або відповідальна особа, призначена керівником закладу П(ПТ)О). Доцільно створити робочу групу, яка буде забезпечувати вивчення та оцінювання системи за кожним із напрямів, до складу якої залучити батьків (інших законних представників) та представників органів самоврядування.
Для організації самооцінювання рекомендується передбачити:
- збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження, опитування та вивчення документації;
- узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О;
- обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О.
Для проведення самооцінювання освітньої діяльності рекомендуємо використовувати такі методи збору інформації
- опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв'ю, фокус-групове дослідження);
- спостереження (за освітнім середовищем, проведенням навчальних занять тощо);
- вивчення документації закладу П(ПТ)О.
Вибір методу забезпечуватиме отримання релевантної інформації для всебічного вивчення та об'єктивного самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О.
Окремі методи збору інформації (опитування, спостереження за проведенням навчальних занять) можуть застосовуватися з використанням цифрових технологій (з метою розвитку сфери цифровізації освіти, в умовах віддаленості учасників освітнього процесу під час дистанційного навчання, карантинних обмежень тощо).
Кожен із методів збору інформації має особливості щодо застосування та оброблення результатів.
Опитування може бути письмовим (анкетування) або усним (інтерв'ю).
Анкетування дозволяє отримати інформацію про ставлення учасників освітнього процесу до певних питань діяльності закладу. Під час анкетування можуть використовуватися анкети для педагогічних працівників, роботодавців, здобувачів освіти та їх батьків.
Анкетування передбачає складання форми (бланку) анкети. У разі проведення анкетування онлайн доцільно використовувати цифрові ресурси, що дозволяють автоматизоване оброблення відповідей.
Водночас варто брати до уваги, що анкети можуть бути закритого, відкритого, напівзакритого типу або комбінованими.
Використання анкети закритого типу полегшує обробку даних і узагальнення результатів, проте обмежують відповіді респондентів певними рамками.
Якщо мета дослідження полягає у тому, щоб отримати оцінку освітніх та управлінських процесів учасниками, зворотній зв'язок щодо ефективності певної політики, рекомендуємо опитати якомога більше учасників освітнього процесу та використовувати анкети закритого типу.
Якщо мета дослідження полягає в більш глибокому аналізі ставлень, позицій та настроїв учасників освітнього процесу, узагальненні їх ідей або пропозицій, доцільно застосовувати відкриті анкети.
Комбіновані анкети дозволяють оптимально поєднати питання, що потребують кількісного та якісного аналізу в одному опитувальнику.
Індивідуальне інтерв'ю дає можливість отримати конкретизовану інформацію щодо ставлення особи до проблеми та/або явища в закладі освіти. Індивідуальне інтерв'ю може бути структурованим, неструктурованим та напівструктурованим.
Неструктуроване інтерв'ю може містити одне або кілька значних за змістом питань, які потребують розповіді у відповідь. Такий тип інтерв'ю застосовується, якщо необхідно детально вивчити досвід кожного респондента з окремого питання. При цьому рекомендуємо застосовувати протокольну фіксацію відповідей (можливо аудіо- або відеофіксацію) для детального аналізу одержаної інформації.
Структуроване інтерв'ю проводиться за заздалегідь підготовленим планом розмови, містить низку запитань, які передбачають чіткі відповіді. Такий підхід застосовується, якщо необхідно зібрати інформацію з різних питань у досить великої кількості респондентів. Фіксація відповідей може здійснюватися на бланках опитування або спеціально підготовлених формах.
Напівструктуроване інтерв'ю також передбачає наявність орієнтовного плану розмови, Водночас він може бути модифікований залежно від відповідей респондента під час інтерв'ю. Фіксація відповідей відбувається у способи, зазначені для структурованого та неструктурованого інтерв'ю.
Групове інтерв'ю (фокус-групове дослідження) передбачає проведення співбесіди на визначену тему з групою осіб (від 6 до 12). Учасники групи спілкуються між собою, а модератор спрямовує дискусію, щоб охопити заявлену тему та надати можливість висловитися всім учасникам. Фіксація результатів може здійснюватися організатором фокус-групи (у тому числі, за допомогою технічних пристроїв) або третьою особою.
Загалом, інтерв'юер повідомляє респондентів про фіксацію відповідей та спосіб, в який вона буде здійснюватися (незалежно від виду і типу інтерв'ю).
Спостереження в освітньому процесі може здійснюватись за станом освітнього середовища, проведенням навчальних занять тощо.
Спостереження за станом освітнього середовища дає можливість зафіксувати наявність чи відсутність необхідної для освітнього процесу матеріально-технічної бази, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, норм охорони праці і безпеки життєдіяльності, забезпечення інклюзивності середовища (у разі потреби), проаналізувати культуру взаємовідносин у закладі освіти тощо.
Спостереження за проведенням навчального заняття допомагає оцінити рівень педагогічної діяльності викладачів, майстрів виробничого навчання, потреби в розвитку їх професійних компетентностей або надання їм підтримки, систему оцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти.
Вивчення документації закладу П(ПТ)О дає можливість отримати інформацію про його діяльність, забезпечує умови для прийняття обґрунтованих управлінських рішень на основі аналізу задокументованих процесів у закладі П(ПТ)О.
Інформація, одержана під час опитування, спостереження та вивчення документації, узагальнюється та на її основі визначаються тенденції в організації освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О, досягнення та труднощі у формуванні внутрішньої системи.
З метою об'єктивного самооцінювання узагальнену інформацію рекомендуємо зіставляти з описом вимог/правил організації освітніх і управлінських процесів закладу П(ПТ)О та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що визначені закладом П(ПТ)О та відповідно містяться у Положенні про внутрішню систему.
Інформація, отримана під час самооцінювання, може бути використана для:
- своєчасного виявлення причин виникнення відмін реальних показників від нормативних, прийняття на цій основі виважених управлінських рішень та вжиття відповідних коригувальних заходів;
- прийняття відповідних управлінських рішень для вдосконалення внутрішньої системи;
- визначення пріоритетних напрямів удосконалення освітніх і управлінських процесів;
- аналізу тенденцій в освітній діяльності закладу П(ПТ)О і коригування його плану роботи на рік та/або стратегії розвитку закладу (у разі потреби);
- аналізу динаміки оцінювання освітньої діяльності закладу П(ПТ)О педагогічними працівниками, здобувачами освіти, батьками, роботодавцями (шляхом співставлення результатів опитування учасників освітнього процесу впродовж кількох років).

Генеральний директор
директорату професійної
освіти



І. Шумік
Додаток
до Методичних рекомендацій,
затверджених наказом
Міністерства освіти і науки України
06.05.2021 № 509
ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ
оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу професійної (професійно-технічної) освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Напрям оцінювання Вимога / правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти Критерії оцінювання Індикатори оцінювання
1. Освітнє середовище закладу, що надає послуги у сфері професійної (професійно-технічної) освіти (далі - заклад освіти) 1.1. Забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці (внутрішнє освітнє середовище закладу освіти) 1.1.1. Будівлі, споруди, приміщення і територія закладу освіти є безпечними і нешкідливими для навчання та праці 1.1.1.1. Облаштування території закладу освіти та розташування будівель, приміщень, споруд є безпечними
1.1.1.2. У закладі освіти забезпечується належний повітряно-тепловий режим, прибирання приміщень, облаштування та утримання санвузлів
1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується раціональне використання (відповідність використання їх призначенню) будівель, споруд, приміщень, території та земельних ділянок
1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників, що облаштовані відповідно до профілю діяльності педагога / вимог освітніх стандартів та/або освітньої програми (освітніх програм)
1.1.1.5. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для здобувачів освіти, що облаштовані відповідно до вимог освітніх стандартів та/або освітньої програми (освітніх програм)
1.1.1.6. У закладі освіти облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу, у тому числі для осіб з інвалідністю, особливими освітніми потребами
1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми (освітніх програм) 1.1.2.1. У закладі освіти є достатня кількість приміщень, необхідних для реалізації освітньої програми (освітніх програм) та забезпечення освітнього процесу
1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів, навчальних / навчально-виробничих майстерень, лабораторій, полігонів, автодромів, трактородромів, майданчиків, спортивної та актової зали, інших кабінетів, що обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми (освітніх програм)
1.1.2.3. Частка навчальних кабінетів, навчальних лабораторій, навчальних майстерень, полігонів, автодромів, трактородромів, майданчиків, спортивної та актової зали, інших кабінетів, площа яких відповідає встановленим нормативам
1.1.2.4. Частка забезпечення закладу освіти комп'ютерною та мультимедійною технікою, необхідною для виконання освітньої програми (освітніх програм)
1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх 1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, безпечного виконання робіт, пожежної, техногенної безпеки, правил безпечної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, безпечного виконання робіт, пожежної, техногенної безпеки, правил безпечної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
1.1.3.3. У закладі освіти наявна служба охорони праці чи відповідальна особа
1.1.3.4. Частка посадових інструкцій працівників закладу освіти, у яких наявний обов'язковий блок питань з охорони праці, безпеки життєдіяльності
1.1.3.5. Частка забезпечення здобувачів освіти, працівників закладу освіти засобами індивідуального захисту відповідно до діючих нормативів
1.1.4. Працівники та здобувачі освіти ознайомлені з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров'я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях 1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників, здобувачів освіти з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу
1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку
1.1.4.3. Частка педагогічних працівників, які ознайомлені з порядком дій під час надзвичайних ситуацій або нещасних випадків
1.1.4.4. Частка здобувачів освіти, які ознайомлені з порядком дій під час надзвичайних ситуацій або нещасних випадків
1.1.5. У закладі освіти створені умови для харчування здобувачів освіти і працівників 1.1.5.1. У закладі освіти організовано безкоштовне харчування здобувачів освіти визначених законодавством категорій
1.1.5.2. Харчування у закладі освіти здійснюється відповідно до норм харчування за переліком харчових продуктів з денною нормою їх на одного здобувача освіти згідно з віковою групою
1.1.5.3. У закладі освіти не допускається реалізація заборонених продуктів харчування
1.1.5.4. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування
1.1.6. У закладі освіти створені умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті 1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет
1.1.6.2. Частка учасників освітнього процесу, які поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників 1.1.7.1. Заклад освіти сприяє адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу
1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності
1.1.7.3. Частка молодих спеціалістів, випускників закладів вищої та/або професійної (професійно-технічної) освіти, для яких заклад освіти є першим робочим місцем, які безперервно працюють у закладі освіти більше трьох років
1.1.8. У закладі освіти створені умови для медичного обслуговування здобувачів освіти та працівників 1.1.8.1. У закладі освіти наявний медичний пункт та медичний працівник та/або чинна угода (угоди) між закладом освіти та лікарською установою (лікарськими установами) про медичне обслуговування здобувачів освіти та працівників закладу освіти
1.2. Забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці (зовнішнє освітнє середовище закладу освіти) 1.2.1. На час виробничого навчання і виробничої практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні і нешкідливі умови праці відповідно до освітньої програми (освітніх програм) та угод 1.2.1.1. Частка здобувачів освіти, які на період виробничого навчання / виробничої практики закріплені на робочих місцях, що відповідають вимогам освітньої програми (освітніх програм)
1.2.1.2. Частка здобувачів освіти, які на час виробничого навчання та виробничої практики на підприємстві, в установі, організації забезпеченні спецодягом, іншими засобами індивідуального захисту та лікувально-профілактичним обслуговуванням
1.2.1.3. Під час виробничого навчання і виробничої практики на підприємствах, установах, організаціях створені та забезпечуються безпечні умови праці
1.2.1.4. Під час виробничого навчання і виробничої практики на підприємствах, установах, організаціях проводяться обов'язкові інструктажі з охорони праці, правил поведінки на робочих місцях або навчально-виробничих ділянках
1.2.1.5. Заклад освіти здійснює контроль за створенням належних, безпечних і здорових умов праці здобувачів освіти під час виробничого навчання та виробничої практики на підприємствах, в установах, організаціях
1.2.1.6. Частка здобувачів освіти, які пройшли спеціальне навчання з питань охорони праці до початку виробничого навчання або виробничої практики на підприємствах, установах, організаціях
1.2.1.7. Частка здобувачів освіти, які пройшли медичний огляд до початку виробничого навчання або виробничої практики на підприємствах, установах, організаціях (для професій, пов'язаних з важкими роботами і роботами з шкідливими або небезпечними умовами праці)
1.2.2. Під час проходження виробничого навчання і виробничої практики праця здобувачів освіти не використовується для цілей, не передбачених освітньою програмою (освітніми програмами) 1.2.2.1. Під час виробничого навчання та виробничої практики на виробництві чи у сфері послуг підприємства, установи, організації визначають види робіт, що відповідають змісту робочої освітньої програми (робочих освітніх програм)
1.2.2.2. Режим робочого дня неповнолітніх під час професійно-практичної підготовки на виробництві відповідає вимогам, встановленим законодавством
1.3. Забезпечення безпечних і нешкідливих умов проживання у гуртожитку (за наявності) 1.3.1. У гуртожитку забезпечені необхідні умови для проживання, самостійної роботи, відпочинку, побуту, фізичної культури, виховної роботи, у тому числі проживання та навчання осіб з інвалідністю 1.3.1.1. Будівля та приміщення гуртожитку відповідають вимогам архітектурної доступності та обладнані пристосуваннями для проживання осіб з інвалідністю
1.3.1.2. Розпорядок у гуртожитку визначений правилами внутрішнього розпорядку
1.3.1.3. Частка здобувачів освіти, які проживають у гуртожитку закладу освіти, що забезпечені майном (ліжко, шафа для одягу, стілець, стіл, постільні речі (матрац, подушка, ковдра, постільна білизна) тощо)
1.3.1.4. Здобувачам освіти, які проживають у гуртожитку, своєчасно надаються житлово-комунальні послуги належної якості
1.3.1.5. Здобувачі освіти, які проживають у гуртожитку, забезпечені приміщеннями навчального, побутового, медичного та спортивного призначення, камерами зберігання, іншими допоміжними приміщеннями (загального користування), обладнанням та інвентарем
1.3.1.6. Здобувачі освіти, які проживають у гуртожитку, безпосередньо та/або через орган громадського самоврядування беруть участь у вирішенні питань, пов'язаних із поліпшенням умов проживання, самостійної роботи, відпочинку, побуту, фізичної культури тощо
1.3.1.7. Частка здобувачів освіти, що проживають у гуртожитку, які вважають, що їхня думка має значення (вислуховується, враховується) при вирішенні питань, пов'язаних із поліпшенням умов проживання, самостійної роботи, відпочинку, побуту, фізичної культури тощо
1.3.1.8. У гуртожитку проводяться національно-патріотичні, фізкультурно-оздоровчі, культурно-освітні та інші заходи
1.3.1.9. Частка приміщень гуртожитку, що використовуються за функціональним призначенням
1.3.1.10. Розмір жилої площі, що надається в гуртожитку здобувачам освіти, відповідає встановленим нормативам
1.4. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації 1.4.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі 1.4.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу
1.4.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації
1.4.1.3. Частка здобувачів освіти, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним
1.4.1.4. Частка педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним
1.4.1.5. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та засобами запобігання йому відповідно до законодавства, проходять відповідне навчання та ознайомлюються з нормативно-правовими актами
1.4.1.6. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу
1.4.1.7. Частка здобувачів освіти, які обізнані з ознаками булінгу, дискримінації, іншого насильства та алгоритмом дій у випадку, якщо вони стали свідками чи жертвами цих явищ
1.4.2. Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини 1.4.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила внутрішнього розпорядку, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини
1.4.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти
1.4.2.3. Частка учасників освітнього процесу, які дотримуються прийнятих у закладі освіти правил внутрішнього розпорядку
1.4.3. Керівник та заступники керівника (далі - керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви 1.4.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти та/або вдома) здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи
1.4.3.2. Заклад освіти реагує на звернення про можливі випадки булінгу (у разі наявності)
1.4.3.3. Психологічна служба закладу освіти (практичний психолог, соціальний педагог) здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо)
1.4.3.4. Частка здобувачів освіти (в тому числі із соціально-вразливих груп), які в разі потреби отримують у закладі освіти соціальну та психолого-педагогічну підтримку
1.4.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей
1.5. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору 1.5.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування 1.5.1.1. У закладі освіти забезпечується архітектурна доступність території та будівель
1.5.1.2. У закладі освіти приміщення (санвузли, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів, майстерень, лабораторій тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики, полігони тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу
1.5.1.3. У закладі освіти наявні та використовуються ресурсна кімната, медіатека, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)
1.5.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами (у разі потреби) 1.5.2.1. Заклад освіти забезпечений фахівцями для реалізації інклюзивного навчання (у разі потреби)
1.5.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу
1.5.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами
1.5.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо)
1.5.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками (особами, які їх замінюють) здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки здобувачів освіти під час здобуття освіти (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) 1.5.3.1. У закладі освіти індивідуальні програми розвитку розроблено за участі батьків (осіб, які їх замінюють) та створені умови для залучення асистента здобувача освіти в освітній процес
1.5.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами
1.5.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння загальнопрофесійними, ключовими, професійними компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя 1.5.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, фізична активність тощо) та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти
1.5.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню загальнопрофесійних, ключових, професійних компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти
1.5.4.3. Заклад освіти виконує технологічні вимоги щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності
1.5.4.4. Заклад освіти виконує технологічні вимоги щодо навчально-методичного забезпечення освітньої діяльності
1.5.5. У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека / інформаційно-ресурсний центр тощо) 1.5.5.1. У закладі освіти наявний доступ до інформаційних ресурсів
1.5.5.2. Простір і ресурси бібліотеки / інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проєктної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу
1.5.5.3. Ресурси бібліотеки / інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти
1.5.5.4. Заклад освіти виконує технологічні вимоги щодо інформаційного забезпечення освітньої діяльності
1.5.6. Заклад освіти планує та реалізує заходи щодо залучення здобувачів освіти та педагогічних працівників до позаурочної діяльності 1.5.6.1. Частка здобувачів освіти, які залучені до участі у гуртках, секціях, що діють у закладі освіти
1.5.6.2. Частка здобувачів освіти, які залучені до участі у гуртках, секціях, що діють поза межами закладу освіти
1.5.6.3. Частка педагогічних працівників, які залучені до позаурочної організаційної та виховної роботи серед здобувачів освіти
1.5.6.4. Частка здобувачів освіти, які залучаються до участі у конкурсах, змаганнях, олімпіадах тощо
1.6. Забезпечення дистанційного навчання (у разі потреби) 1.6.1. Заклад освіти спроможний організувати, запровадити та здійснити ефективне дистанційне навчання (у разі потреби) 1.6.1.1. Ступінь (%) відповідності закладу освіти вимогам щодо науково-методичного та системотехнічного забезпечення для запровадження та здійснення дистанційного навчання
1.6.1.2. Частка педагогічних працівників, які забезпечені відповідними технічними засобами та доступом до мережі Інтернет для здійснення дистанційного навчання
1.6.1.3. Частка педагогічних працівників, які пройшли відповідну підготовку та володіють інформаційно-комунікаційними і психолого-педагогічними технологіями дистанційного навчання
1.6.1.4. Частка здобувачів освіти, які мають відповідні технічні засоби та доступ до мережі Інтернет для дистанційного навчання
2. Система оцінювання здобувачів освіти 2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень 2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень 2.1.1.1. У закладі оприлюднюються критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень
2.1.1.2. Частка здобувачів освіти, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень
2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання 2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу
2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об'єктивним 2.1.3.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у закладі освіти справедливим і об'єктивним
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування навчальних досягнень кожного здобувача освіти 2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти 2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти
2.2.1.2. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування
2.2.1.3. Частка здобувачів освіти, динаміка результатів навчальних досягнень яких з навчальних предметів загальноосвітньої підготовки є позитивною (упродовж навчання)
2.2.1.4. Частка здобувачів освіти, динаміка результатів навчальних досягнень яких з навчальних предметів професійної підготовки, виробничого навчання і виробничої практики є позитивною (упродовж навчання)
2.2.1.5. Частка здобувачів освіти, динаміка результатів навчальних досягнень яких з навчальних предметів загальноосвітньої підготовки є негативною (упродовж навчання)
2.2.1.6. Частка здобувачів освіти, динаміка результатів навчальних досягнень яких з навчальних предметів професійної підготовки є негативною (упродовж навчання)
2.2.1.7. Результативність участі здобувачів освіти в конкурсах фахової майстерності, олімпіадах з предметів професійно-теоретичної підготовки
2.2.2. У закладі освіти впроваджується формувальне оцінювання 2.2.2.1. Частка педагогічних працівників, які за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них внутрішню мотивацію, позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання 2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання 2.3.1.1. Педагогічні працівники надають здобувачам освіти необхідну допомогу в навчальній діяльності, сприяють формуванню позитивної самооцінки, підгримують бажання навчатися
2.3.1.2. Частка здобувачів освіти, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти 2.3.2.1. Частка педагогічних працівників, які в системі оцінювання навчальних досягнень використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти
2.4. Академічна доброчесність здобувачів освіти 2.4.1. Здобувачі освіти під час освітнього процесу дотримуються академічної доброчесності 2.4.1.1. Частка здобувачів освіти, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності
2.4.1.2. Частка здобувачів освіти, які дотримуються академічної доброчесності
3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування загальнопрофесійних, ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти 3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність 3.1.1.1. Частка педагогічних працівників, які використовують поурочно-тематичні плани та робочі навчальні програми з професійно-практичної підготовки, переліки навчально-виробничих робіт з професії, що відповідають освітній програмі (освітнім програмам) та аналізують їх результативність
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування загальнопрофесійних, ключових, професійних компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти 3.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які використовують освітні, виробничі технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти загальнопрофесійними, ключовими, професійними компетентностями та наскрізними вміннями
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби) 3.1.3.1. Педагогічні працівники беруть участь у розробленні індивідуальних освітніх траєкторій (складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання навчальних досягнень тощо) та відстежують їх результативність
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують електронні освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо) 3.1.4.1. Частка педагогічних працівників, які створюють та/або використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки (у тому числі, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об'єднаннями викладачів закладів освіти, закладів післядипломної освіти)
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку 3.1.5.1. Частка педагогічних працівників, які використовують зміст предмету (курсу), інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі 3.1.6.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної та фахової майстерності педагогічних працівників 3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами 3.2.1.1. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які обирають різні види, форми і напрями підвищення рівня своєї педагогічної та фахової майстерності
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь в освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти 3.2.2.1. Частка педагогічних працівників, які беруть участь в інноваційній роботі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, експериментальна робота), ініціюють та/або реалізують освітні проєкти
3.2.2.2. Частка педагогічних працівників, які здійснюють експертну діяльність в сфері загальної середньої та/або професійної (професійно-технічної) освіти
3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками (особами, які їх замінюють), працівниками закладу освіти 3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства 3.3.1.1. Частка здобувачів освіти, які вважають, що їх думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі
3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти із застосуванням особистісноорієнтованого підходу
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками (особами, які їх замінюють) здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок 3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками (особами, які їх замінюють) здобувачів освіти в різних формах
3.3.2.2. Частка педагогічних працівників (викладачів, майстрів виробничого навчання), які інформують (із дотриманням конфіденційності) батьків (осіб, які їх замінюють) здобувачів освіти про результати навчальних досягнень їхніх неповнолітніх дітей
3.3.2.3. Частка батьків (осіб, які їх замінюють) здобувачів освіти, які задоволені рівнем комунікації з педагогічними працівниками
3.3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці 3.3.3.1. Частка педагогічних працівників, які надають методичну підтримку колегам, які її потребують, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо)
3.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які потребують методичної допомоги, яким надають методичну підтримку колеги
3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності 3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності 3.4.1.1. Частка педагогічних працівників, які діють на засадах академічної доброчесності
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти 3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують здобувачів освіти про правила дотримання академічної доброчесності
3.5. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти 3.5.1. Педагогічні працівники отримують від керівництва закладу освіти інформацію про критерії, правила та процедуру оцінювання їх педагогічної діяльності 3.5.1.1. У закладі освіти оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників
3.5.1.2. Частка педагогічних працівників, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання їх педагогічної діяльності
3.5.1.3. Частка педагогічних працівників, які вважають критерії, правила та процедури оцінювання їх педагогічної діяльності об'єктивними
4. Управлінські процеси закладу освіти 4.1. Організаційно-правові засади діяльності закладу освіти 4.1.1. У закладі освіти наявні установчі, реєстраційні та дозвільні документи, що відповідають вимогам нормативних 4.1.1.1. Ступінь відповідності установчих, реєстраційних та дозвільних документів закладу освіти вимогам нормативних документів
4.1.1.2. Частка атестованих професій від загальної кількості ліцензованих
4.1.2. У закладі освіти наявні організаційні та розпорядчі документи, що відповідають вимогам нормативних 4.1.2.1. Частка організаційних та розпорядчих документів закладу освіти, які відповідають вимогам нормативних документів
4.1.2.2. Ступінь відповідності діяльності закладу освіти заявленому статусу на рівні вимог державних стандартів професій
4.2. Формування контингенту здобувачів освіти 4.2.1. Прийом на навчання здобувачів освіти здійснюється відповідно до правил прийому в межах затвердженого державного/регіонального замовлення та згідно з укладеними угодами з юридичними і фізичними особами 4.2.1.1. Керівництво закладу освіти аналізує стан виконання показників державного/регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих робітників
4.2.1.2. У закладі освіти наявні правила прийому на відповідний рік, розроблені відповідно до вимог законодавства
4.2.1.3. Частка двосторонніх договорів, укладених між закладом освіти та замовником (замовниками) робітничих кадрів, що відповідають вимогам законодавства
4.2.1.4. Ступінь (%) виконання обсягів прийому кваліфікованих робітників
4.2.1.5. Ступінь відповідності ведення закладом освіти ділової документації щодо прийому та руху контингенту здобувачів освіти нормативним вимогам
4.2.2. Чисельність здобувачів освіти відповідає ліцензійному обсягу закладу освіти 4.2.2.1. Ступінь відповідності контингенту здобувачів освіти ліцензійному обсягу закладу освіти
4.2.2.2. Чисельність здобувачів освіти у навчальних групах відповідає встановленим нормативам
4.2.2.3. Дострокове відрахування здобувачів освіти за невиконання вимог навчальних планів та навчальних (освітніх) програм здійснюється із дотриманням вимог нормативно-правових актів
4.2.3. У закладі освіти здійснюється професійно-орієнтаційна робота (заходи щодо професійної орієнтації населення на підготовку та отримання робітничої професії у закладі освіти, проведення консультацій з питань організації професійного відбору, допрофесійної підготовки та прийому громадян на навчання) 4.2.3.1. Заходи щодо професійно-орієнтаційної роботи закладу освіти реалізують вимоги нормативних актів
4.2.3.2. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення інформаційних ресурсів закладу освіти (засновника) інформацією, спрямованою на популяризацію робітничих професій та закладу освіти
4.3. Наявність стратегії, програми розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань 4.3.1. У закладі освіти затверджено стратегію та/або програму його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності 4.3.1.1. Стратегія та/або програма розвитку закладу освіти відповідають особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, стратегія розвитку області, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування тощо), передбачають заходи з підвищення якості освітньої діяльності
4.3.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії та програми його розвитку 4.3.2.1. План роботи закладу освіти на навчальний рік реалізує стратегію та програму його розвитку
4.3.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення плану роботи закладу освіти на навчальний рік
4.3.2.3. Керівництво та органи громадського самоврядування закладу освіти (органи самоврядування працівників закладу освіти, органи самоврядування здобувачів освіти, органи батьківського самоврядування, інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу) аналізують реалізацію плану роботи закладу освіти на навчальний рік та у разі потреби коригують його
4.3.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію плану роботи закладу освіти на навчальний рік та стратегію та/або програму розвитку закладу
4.3.2.5. Ступінь системності внутрішнього контролю у закладі освіти
4.3.2.6. Частка виконаних рішень, що були прийняті за результатами внутрішнього контролю
4.3.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти 4.3.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти
4.3.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на рік) самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених та/або адаптованих у закладі процедур
4.3.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності
4.3.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання 4.3.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, аналізує стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника (уповноваженого органу), здійснює проєктну діяльність тощо)
4.4. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм 4.4.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру 4.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти, взаємовідносинами та співпрацею між учасниками освітнього процесу в закладі, діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними
4.4.1.2. Діяльність закладу освіти є прозорою та відкритою, у закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, громадян до спілкування із керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо)
4.4.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу, громадян та вживає відповідних заходів реагування
4.4.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах 4.4.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти / інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо) відповідно до вимог законодавства
4.5. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників 4.5.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми (освітніх програм) 4.5.1.1. У закладі освіти виконуються кадрові вимоги щодо провадження освітньої діяльності
4.5.1.2. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)
4.5.1.3. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповідну освіту та/або професійну кваліфікацію)
4.5.1.4. Керівництво закладу освіти залучає кваліфікованих працівників з виробництва до здійснення педагогічної діяльності (участь у проведенні окремих навчальних занять, проведення майстер-класів тощо)
4.5.2. Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності 4.5.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних, інших працівників
4.5.2.2. Частка працівників закладу освіти, які вважають, що рішення керівництва щодо матеріального та/або морального заохочення працівників є об'єктивними
4.5.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників 4.5.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників
4.5.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові
4.5.3.3. Наявність та своєчасність виконання плану заходів щодо підвищення кваліфікації (у тому числі стажування) та атестації педагогічних працівників
4.6. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою 4.6.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу 4.6.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються
4.6.1.2. Права і обов'язки працівників закладу освіти визначені посадовими інструкціями та відповідають чинним нормативно-правовим актам
4.6.1.3. Права і обов'язки здобувачів освіти визначені Правилами поведінки здобувача освіти в закладі освіти та відповідають чинним нормативно-правовим актам
4.6.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу 4.6.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень
4.6.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування 4.6.3.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти
4.6.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади 4.6.4.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (виховні, культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи тощо)
4.6.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вимоги освітньої програми (освітніх програм), вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам 4.6.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу
4.6.5.2. Розклад навчальних занять забезпечує рівномірний розподіл навчального навантаження з урахуванням вимог освітньої програми (освітніх програм), вікових особливостей здобувачів освіти
4.6.5.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований відповідно до освітньої програми (освітніх програм)
4.6.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти 4.6.6.1. Керівництво закладу освіти забезпечує розроблення та затвердження індивідуальних навчальних планів, використання форм організації освітнього процесу відповідно до потреб здобувачів освіти
4.7. Організація освітнього процесу на основі конструктивної співпраці з роботодавцями (представниками роботодавців) їх організаціями та об'єднаннями 4.7.1. У закладі освіти створюються необхідні умови для проведення професійно-практичної підготовки здобувачів освіти (у тому числі в умовах виробництва з використанням дуальної форми здобуття освіти) 4.7.1.1. Заклад освіти спільно з роботодавцями (представниками роботодавців) визначає освітню програму (освітні програми), за якою (якими) організовується освітній процес (у тому числі за дуальною формою здобуття освіти)
4.7.1.2. Заклад освіти координує, здійснює контроль навчання здобувачів освіти на підприємстві (установі, організації) та разом з представником підприємства (установи, організації) приймає визначені нормативно-правовими актами документи про результати навчання (у тому числі за дуальною формою здобуття освіти) та оцінює результати
4.7.1.3. У закладі освіти призначено (визначено) осіб (підрозділи), що відповідають за проведення професійно-практичної підготовки здобувачів освіти (у тому числі за дуальною формою здобуття освіти)
4.7.1.4. При складанні (розробленні) освітньої програми (освітніх програм), заклад освіти організовує обговорення та враховує пропозиції (побажання) підприємств (установ, організацій) до змісту та якості професійної (професійно-технічної) освіти, відповідності професійним (освітнім) стандартам та вимогам до компетентностей випускників закладу освіти
4.7.1.5. Частка робочих місць (від потреби), передбачена відповідними договорами між закладом освіти і підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і виробничої практики
4.7.1.6. Частка замовників робітничих кадрів, які задоволені якістю професійно-теоретичної підготовки випускників закладу освіти
4.7.1.7. Частка замовників робітничих кадрів, які задоволені якістю професійно-практичної підготовки випускників закладу освіти
4.7.1.8. Частка замовників робітничих кадрів, які мають намір продовжувати співпрацю із закладом освіти
4.8. Результативність (якість) освітньої діяльності 4.8.1. Результати поточного, тематичного, проміжного та вихідного контролю навчальних досягнень здобувачів освіти відповідають фактичному рівню 4.8.1.1. Заходи контролю, що проводяться у закладі освіти, спрямовані на визначення відповідності фактичного рівня знань, умінь та навичок здобувачів освіти вимогам освітніх програм
4.8.1.2. Частка здобувачів освіти, результати поточного, проміжного та вихідного контролю навчальних досягнень яких відповідають фактичному рівню, визначеному (встановленому) за результатами незалежного (зовнішнього, внутрішнього) оцінювання
4.8.2. У закладі освіти кваліфікаційна атестація проводиться у формі державних кваліфікаційних іспитів або кваліфікаційних іспитів 4.8.2.1. У закладі освіти створено державну кваліфікаційну комісію (державні кваліфікаційні комісії)
4.8.2.2. Державна кваліфікаційна атестація (кваліфікаційна атестація) проводиться на завершальному етапі повного або певного проміжного ступеня навчання
4.8.2.3. До складання державних кваліфікаційних іспитів або кваліфікаційних іспитів допускаються особи, які пройшли відповідний повний або певний проміжний ступінь курсу навчання й мають позитивні підсумкові оцінки з усіх навчальних предметів, виробничого навчання та виробничої практики
4.8.2.4. Частка здобувачів освіти, які успішно склали проміжну (поетапну) кваліфікаційну атестацію
4.8.2.5. Частка здобувачів освіти, які успішно склали державну кваліфікаційну атестацію
4.8.3. Заклад освіти сприяє працевлаштуванню випускників, що здобували освіту за державним/регіональним замовленням 4.8.3.1. Частка випускників, які здобували освіту за державним/регіональним замовленням, що працевлаштовані
4.8.3.2. Частка випускників, які здобували освіту за державним/регіональним замовленням, що працевлаштовані за здобутою професією
4.8.3.3. Частка здобувачів освіти, які задоволені якістю отриманих освітніх послуг
4.8.3.4. Частка випускників, які задоволені якістю отриманих освітніх послуг
4.8.3.5. Частка випускників, які здобували освіту за державним/регіональним замовленням, що працюють за здобутою професією на першому робочому місці більше одного року
4.9. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності 4.9.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності та сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції 4.9.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів із формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення
4.9.1.2. Частка педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності
4.9.1.3. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
4.10. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти 4.10.1. Керівництво закладу освіти дотримується встановлених вимог щодо правил і процедур оцінювання їх діяльності 4.10.1.1. Частка працівників закладу освіти, які вважають, що оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти відбувається прозоро і об'єктивно
4.10.1.2. Частка працівників закладу освіти, які поінформовані про критерії, правила і процедуру оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти
4.11. Стипендіальне забезпечення та соціальний захист здобувачів освіти 4.11.1. Здобувачі освіти на період навчання забезпечуються гуртожитками, стипендіями, спеціальним одягом у визначеному порядку 4.11.1.1. Здобувачам освіти жила площа та житлово-комунальні послуги у гуртожитку надаються безоплатно
4.11.1.2. Здобувачі освіти, які належать до визначених законодавством категорій, першочергово забезпечені жилою площею в гуртожитку
4.11.1.3. Частка здобувачів освіти, яким здійснюється виплата академічної стипендії (з числа здобувачів освіти, які мають право на отримання академічної стипендії)
4.11.1.4. Частка здобувачів освіти, яким здійснюється виплата соціальної стипендії (з числа здобувачів освіти, які належать до визначених законодавством категорій)
4.11.1.5. Здобувачі освіти безоплатно забезпечуються спеціальним одягом відповідно до Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров'я під час використання працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці та Норм безоплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості
4.11.2. У закладі освіти організовано соціальний/особливий соціальний захист здобувачів освіти 4.11.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів щодо соціального захисту здобувачів освіти
4.11.2.2. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію гарантованих державою прав на соціальний / особливий соціальний захист в галузі професійної (професійно-технічної) освіти
4.12. Раціональність та ефективність використання наявних ресурсів і матеріально-технічної бази 4.12.1. У закладі освіти організовано надання платних освітніх та інших послуг 4.12.1.1. Динаміка надходжень до спеціального фонду закладу освіти від надання платних освітніх (окрім коштів на підготовку кваліфікованих робітників за регіональним замовленням) та інших послуг (від загальної суми фінансування закладу освіти (державного/регіонального) у відповідному календарному році)
4.12.1.2. Частка коштів від загальної суми надходжень, від надання платних освітніх та інших послуг, що використані закладом освіти на розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази
4.12.2. Заклад освіти співпрацює з роботодавцями (представниками роботодавців), їх організаціями та об'єднаннями, громадськими організаціями та об'єднаннями, іншими фізичними та юридичними особами з метою залучення фінансових, інших ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку 4.12.2.1. Динаміка надходжень до спеціального фонду закладу освіти від отриманих благодійних внесків (від загальної суми фінансування закладу освіти (державного/регіонального) у відповідному календарному році)
4.12.2.2. Частка коштів від загальної суми отриманих благодійних внесків, що використані закладом освіти на розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази
4.12.2.3. Динаміка надходжень до спеціального фонду закладу освіти від заробітної плати за виробниче навчання і виробничу практику здобувачів освіти (від загальної суми фінансування закладу освіти (державного/регіонального) у відповідному календарному році)
4.12.2.4. Частка коштів від загальної суми надходжень, від заробітної плати за виробниче навчання і виробничу практику здобувачів освіти, що використані закладом освіти на розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази
4.12.2.5. Частка коштів від загальної суми надходжень, від заробітної плати за виробниче навчання і виробничу практику здобувачів освіти, що використані закладом освіти на преміювання майстрів виробничого навчання, педагогів професійного навчання за безпосередню підготовку здобувачів освіти, якісну організацію та виконання освітніх програм з виробничого навчання на підприємстві і виробничої практики
4.12.3 Професійно-практична підготовка здобувачів освіти здійснюється у тісному поєднанні з виготовленням корисної продукції, що реалізується згідно із законодавством України 4.12.3.1. Динаміка надходжень до спеціального фонду закладу освіти від реалізації виготовленої корисної продукції (від загальної суми фінансування закладу освіти (державного/регіонального) у відповідному календарному році)
4.12.3.2. Частка коштів від загальної суми надходжень, від реалізації виготовленої корисної продукції, що використані закладом освіти на розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази

................
Перейти до повного тексту