- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Рекомендацій щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки серед учнівської молоді на період до 2025 року
Відповідно до підпункту 83-1 пункту 4 та пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року
№ 630 (зі змінами), Указу Президента України від 09 лютого 2016 року
№ 42/2016 "Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року "Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація", постанови Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2020 року
№ 1089 "Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року" та з метою забезпечення учасників освітнього процесу закладів загальної середньої освіти та закладів професійної (професійно-технічної) освіти оздоровчою руховою активністю, фізичним вихованням і спортом для всебічного гармонійного розвитку та підтримки здоров'я, як найвищої соціальної цінності в державі, виявлення резервних можливостей організму
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки серед учнівської молоді на період до 2025 року, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рогову В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
15.02.2021 № 194
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки учнівської молоді на період до 2025 року
I. Загальні положення
Рекомендації щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки учнівської молоді на період до 2025 року (далі - Рекомендації) розроблені відповідно до Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року "Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація", схваленої Указом Президента України від 9 лютого 2016 року
№ 42/2016,
Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2020 року,
постанови Верховної Ради України від 19 жовтня 2016 року "Про забезпечення сталого розвитку сфери фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади", Указу Президента України від 25 травня 2020 року
№ 195/2020 "Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі", Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2017 р.
№ 115 (зі змінами), інших нормативно-правових актів з метою вдосконалення та модернізації форм мотивації і залучення учнів до регулярних занять фізичною культурою і спортом.
Основою Рекомендацій стали практичний досвід діяльності Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України (далі - КФВС МОН) в галузі фізичної культури і спорту, участь збірної команди учнів України у змаганнях Всесвітніх Гімназіад та чемпіонатів світу серед учнів, проведення Гімназіад України, всеукраїнських ігор з видів спорту серед учнів, чемпіонатів України з видів спорту серед учнів, всеукраїнських спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів "Cool Games", "Challenge Fest", "Beach Games", "Combat Games" тощо, співпраця із Громадською організацією "Українська федерація учнівського спорту" (далі - УФУС), що є єдиним офіційним представником України в Міжнародній федерації учнівського спорту "The International School Sport Federation" (далі - ISF), закладами загальної середньої (далі - ЗЗСО), професійної (професійно-технічної) (далі - ЗП(ПТ)О), позашкільної освіти (далі - заклади освіти), спортивною громадськістю в Україні та за її межами.
Основними видами фізичного виховання у закладах освіти є уроки фізичної культури, що спрямовані на розвиток здоров'язбережувальної компетентності, стійкої мотивації здобувачів освіти до занять фізичною культурою і спортом, та інші види заняття з фізичного виховання та спортивної підготовки, які спрямовані на підвищення рівня рухової активності, удосконалення життєво необхідних умінь та навичок, вмінь використовувати їх у навчальній та повсякденній діяльності, розширення функціональних можливостей організму учнів шляхом цілеспрямованого розвитку природних здібностей, основних фізичних якостей, залучення до фізкультурно-оздоровчої діяльності.
Фізичне виховання у закладах освіти сприяє збереженню і зміцненню здоров'я; забезпечує організацію змістовного дозвілля учнівської молоді, збільшення кількості та якості рухової активності, можливість виступів у всеукраїнських та міжнародних фізкультурно-оздоровчих заходах серед учнів та інших видах рухової активності популярних серед молоді.
Спортивна підготовка в закладах освіти сприяє вихованню фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей учнів; забезпечує вдосконалення спортивної майстерності учнів, можливість виступів у всеукраїнських та міжнародних змаганнях серед учнів з видів спорту; спілкування учнів з однолітками в Україні та за її межами; надає можливості для самореалізації та особистісного зростання для учнів всіх закладів освіти.
II. Аналіз сучасного стану розвитку фізичної культури та спортивної підготовки в закладах освіти України
Суспільство занепокоєне тенденцією зниження рухової активності молоді та погіршення стану її здоров'я. Ця проблематика змушує Міністерство освіти і науки України, КФВС МОН, УФУС, заклади освіти, громадські об'єднання, інші зацікавлені сторони постійно шукати нові способи для мотивації молоді до занять фізичною культурою та спортивною підготовкою, створення нових форм спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів.
Починаючи з 2017 року головним показником системи контролю за станом фізичного розвитку та здоров'я населення України є щорічне оцінювання фізичної підготовленості населення, що проводиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року
№ 1045 (зі змінами) "Про затвердження Порядку проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України".
У 2018/2019 навчальному році оцінювання фізичної підготовленості серед учнівської молоді (далі - Оцінювання) проведено у 15066 ЗЗСО та ЗП(ПТ)О. З них допущено до Оцінювання 50,9 % учнів. За результатами Оцінювання, відповідний рівень стану фізичної підготовленості мають:
· високий - 15,2 %;
· достатній - 19,7 %;
· середній - 12,3 %;
· низький - 3,7 %;
· не допущено до оцінювання - 49,1 %.
Отже 65,1 % учнів у 2018/2019 навчальному році мали недостатній рівень фізичної підготовленості.
Протягом 2019/2020 навчального року спостерігалось зниження рухової активності молоді. У 2020 році ситуація ускладнилась через введення карантинних заходів, спричинених значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Така ситуація вимагає кардинальних змін та модернізації підходів до розвитку та популяризації фізичної культури учнів та учнівського спорту.
Міністерство освіти і науки України, КФВС МОН спільно з УФУС та заклади освіти вживають заходи з:
· впровадження інноваційних підходів до проведення уроків фізичної культури в закладах освіти;
· збільшення рухової активності учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом;
· пошук ефективних методів онлайн залучення до рухової активності, в тому числі в умовах карантину;
· залучення учнів до участі у спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходах всеукраїнського та міжнародного рівнів;
· впровадження методів поєднання рухової активності з комп'ютерними іграми.
III. Мета та основні завдання
................Перейти до повного тексту