- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних,
Київської міської державних адміністрацій
Щодо методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
Шановні колеги!
Надсилаємо для використання в роботі методичні рекомендації щодо організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, у разі оскарження батьками висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та поглибленого психолого-педагогічного обстеження дитини з метою уточнення особливостей її освітньої діяльності, підтвердження або зміни висновку.
Консиліум може бути організований за заявою батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами відповідно до пунктів 35 та 55 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 12.07.2017 р.
№ 545 .
Методичні рекомендації розроблені на запити департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій.
З повагою Т.в.о. Міністра |
Л. Мандзій |
Додаток
до листа МОН
16.06.2020 № 1/9-328
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
Психолого-педагогічний консиліум (далі - консиліум) утворюється за потреби відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р.
№ 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр" (далі - Положення про інклюзивно-ресурсний центр) для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку (далі - комплексна оцінка) дитини з особливими освітніми потребами.
Консиліум скликається для проведення повторної комплексної оцінки у разі, коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини не погоджуються з висновком про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Консиліумом проводиться на підставі заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з метою поглибленого психолого-педагогічного обстеження дитини для уточнення особливостей її освітньої діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку.
Відповідно до
Положення про інклюзивно-ресурсний центр проведення консиліуму організовується відповідними структурними підрозділами з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - органи управління освітою).
При організації консиліуму з метою забезпечення всебічного неупередженого підходу рекомендуємо включити до його складу:
- представника органу управління освітою;
- методиста обласного, мм. Києва чи Севастополя ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
- фахівців інклюзивно-ресурсних центрів (крім фахівців центру, в якому проводилась комплексна оцінка розвитку дитини) відповідно до напрямів оцінки, яку необхідно здійснити;
- практичного психолога, який має міжнародний сертифікат, що підтверджує право володіння комплектом методик для комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;
- педагогічних працівників закладу освіти, які безпосередньо беруть участь в освітньому процесі дитини;
- корекційних педагогів спеціальних закладів загальної середньої освіти (за потреби).
Також, за потреби доречним буде залучити фахівців зі сфери соціального захисту, опіки та піклування чи інших, якщо розглядається питання стосовно особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, або дітей/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Батьки (один з батьків) або законні представники дитини мають право бути присутніми під час засідання консиліуму та пропонувати до його складу інших фахівців.
При організації консиліуму рекомендуємо забезпечити членам консиліуму можливість попередньо ознайомитися з висновком про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Учасники консиліуму мають створювати атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
Обов'язковим є збереження конфіденційності.
Якщо батьки (один з батьків) або законний представник дитини, не згодні з попереднім висновком про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, керівник або інша уповноважена особа інклюзивно-ресурсного центру де проводилася оцінка дитини, зобов'язаний поінформувати батьків (одного з батьків) або законного представника дитини щодо їх права на проведення повторного вивчення в будь-якому іншому інклюзивно-ресурсному центрі.
................Перейти до повного тексту