- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
Відповідно до абзацу 6 частини 1 статті
64 Закону України
"Про освіту" ,
Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545, підпункту 3 пункту 3 Порядку використання у 2018 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р.
№ 615 , наказу Міністерства освіти і науки України від 27 лютого 2019 р. № 271 "Про приймання системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів" та з метою дерегуляції та дебюрократизації управління системою освіти, спрощення ведення документообігу інклюзивно-ресурсних центрів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (далі - АС "ІРЦ"), що додається.
2. Директорату інклюзивної та позашкільної освіти (Хіврич В.В.), Державній науковій установі "Інститут освітньої аналітики" (Лондар С.Л.) забезпечити постійне функціонування АС "ІРЦ" відповідно до Положення, затвердженого цим наказом.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.С.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
25.11.2019 № 1472
ПОЛОЖЕННЯ
про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає головні мету і завдання, призначення, суб'єктів та структуру інформаційно-телекомунікаційної системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, а також умови її функціонування.
2. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (далі - АС "ІРЦ") - це комплекс програмних та апаратних засобів, які на основі інформаційно-телекомунікаційних технологій забезпечують створення єдиного інтегрованого інформаційного середовища у сфері інклюзивної освіти, призначеного для обробки відомостей, що утворюються у процесі діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, та їх інформаційно-аналітичного забезпечення.
II. Головні мета і завдання АС "ІРЦ"
1. Головною метою АС "ІРЦ" є:
інформаційно-телекомунікаційне забезпечення діяльності її користувачів;
одержання, обробка і формування інформації, що відтворюється у заявах та висновках про проведення комплексної оцінки, індивідуальних програмах розвитку;
створення електронного переліку інклюзивно-ресурсних центрів;
одержання, обробка і формування статистичної інформації у сфері інклюзивної освіти;
забезпечення електронної взаємодії з ІТС "ДІСО", Національною освітньою платформою, ЄДЕБО, іншими інформаційними ресурсами для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами;
виконання інших завдань у сфері інклюзивної освіти.
2. Головними завданнями АС "ІРЦ" є:
створення єдиної інформаційної інфраструктури для одержання, обробки і формування інформації у сфері інклюзивної освіти, у тому числі статистичної;
забезпечення достовірності та цілісності даних;
забезпечення створення електронних переліків фахівців, майна, відвідувачів інклюзивно-ресурсних центрів;
створення доказової інформаційної бази для прийняття управлінських рішень у сфері інклюзивної освіти;
забезпечення комплексного захисту інформації відповідно до вимог законодавства, у тому числі персональних даних, від несанкціонованого доступу та розмежування доступу до інформації, що зберігається та обробляється в АС "ІРЦ".
III. Суб'єкти АС "ІРЦ"
1. Розпорядником АС "ІРЦ" є Міністерство освіти і науки України. Розпорядник є володільцем інформації, що міститься в АС "ІРЦ", та:
вживає організаційних заходів, пов'язаних із забезпеченням функціонування системи;
здійснює контроль за забезпеченням захисту інформації в системі згідно із законодавством;
використовує інформацію, що міститься в системі, з метою прийняття управлінських рішень;
встановлює вимоги до апаратного та програмного забезпечення системи;
визначає перелік інформації, доступ до якої надається уповноваженим суб'єктам.
2. Усі майнові та немайнові права, в тому числі виключні, на АС "ІРЦ" належать державі в особі Міністерства освіти і науки України. Всі авторські та суміжні права на АС "ІРЦ" з моменту її створення належать державі в особі Міністерства освіти і науки України. Технічним адміністратором АС "ІРЦ" є ДНУ "Інститут освітньої аналітики" спільно з уповноваженим структурним підрозділом Міністерства освіти і науки України - Директоратом інклюзивної та позашкільної освіти, що забезпечують:
функціонування АС "ІРЦ" у порядку, визначеному розпорядником АС "ІРЦ";
здійснення заходів із технічного і технологічного забезпечення АС "ІРЦ", створення, модернізації і супроводження її програмного забезпечення та вебсайту АС "ІРЦ";
взаємодію АС "ІРЦ" з іншими автоматизованими системами, інформаційними ресурсами та державними реєстрами у випадках та у порядку, визначених законодавством;
ведення обліку користувачів та надання їм доступу до інформації, що в ній обробляється;
захист інформації від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації та блокування доступу до неї шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
вжиття заходів стосовно розвитку і вдосконалення системи;
координацію функціонування складових системи;
виконання інших заходів із забезпечення функціонування АС "ІРЦ" у порядку та обсягах, передбачених відповідно до законодавства розпорядником АС "ІРЦ".
3. Уповноважений структурний підрозділ апарату Міністерства освіти і науки України здійснює організаційне забезпечення:
визначення порядку доступу користувачів до АС "ІРЦ";
збору, обробки і формування інформації, у тому числі персональних даних, у сфері інклюзивної освіти, у тому числі статистичної;
аналізу інформації щодо поточного стану інклюзивної освіти в Україні, зокрема діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти України, що забезпечують здобуття дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти;
контролю змісту та стану інформації, що надається в АС "ІРЦ", на предмет забезпечення її повноти, актуальності та достовірності.
................Перейти до повного тексту