- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Місцевим органам виконавчої влади
та органам місцевого самоврядування,
директорам закладів загальної
середньої освіти
Щодо прийому дітей до перших класів у 2019 році
Шановні колеги!
Враховуючи особливу чутливість питання прийому дітей на навчання до закладів загальної середньої освіти, рекомендуємо органам управління освітою, керівникам та педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти продумати всі деталі його організації та сприяти створенню позитивної атмосфери навколо цього процесу. Окремої уваги потребують заклади загальної середньої освіти, що не змогли минулого року зарахувати всіх дітей відповідного віку, які проживали на їхній території обслуговування.
У таких закладах рекомендуємо заздалегідь розглянути перспективи і можливості створення додаткових класів, використання змінності навчання, раціональної організації освітнього процесу, переглянути, у разі необхідності, закріплення території обслуговування за закладами загальної середньої освіти.
Документи, необхідні для зарахування до 1 класу та початок їх прийому
Порядок містить вичерпний перелік документів, необхідних для зарахування до 1 класу, та конкретну дату закінчення їх прийому закладами загальної середньої освіти - 31 травня, однак не встановлює конкретну дату початку прийому таких документів, що визначається відповідними органами місцевого самоврядування.
Згідно з пунктом 6
Порядку органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади рекомендовано щороку не пізніше ніж за один місяць до завершення прийому документів, необхідних для зарахування, визначати дату початку їх приймання. Такий строк не може бути меншим одного місяця. Таким чином, батькам чи іншим законним представникам, які подадуть документи, необхідні для зарахування дітей, у строки, визначені відповідними органами місцевого самоврядування чи місцевими органами виконавчої влади або ж у травні поточного року, не може бути відмовлено у прийнятті відповідних документів.
Для зарахування до 1 класу необхідно надати заяву про зарахування за зразком, встановленим Додатком 1 до
Порядку . До такої заяви обов'язково має бути додано:
1) копію свідоцтва про народження дитини (під час подання копії пред'являється оригінал відповідного документа);
Оригінал або копія документа про попередньо здобуту освіту при зарахуванні до 1 першого класу не подається.
Наголошуємо на вичерпному характері переліку документів, визначених у пункті 4 розділу I
Порядку , добровільності надання інших додаткових документів, зокрема необхідних для першочергового зарахування, і відповідно неприпустимості вимог з боку працівників закладів загальної середньої освіти щодо обов'язкового їх надання.
Визначення місця проживання дитини або одного з її батьків для першочергового зарахування
Нагадуємо, що першочергово до 1 класу зараховуються діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу загальної середньої освіти підтверджене, тому для реалізації такого права потрібно обов'язково надати документи, що підтверджують місце проживання дитини чи одного з її батьків на території обслуговування відповідного закладу.
При цьому, варто звернути увагу, що місце проживання дитини або її батьків (одного з її батьків) та місце реєстрації їхнього проживання не є тотожними поняттями, тому практика використання місця реєстрації як єдиного можливого підтвердження відповідного місця проживання є неприпустимим обмеженням права дитини на першочергове зарахування. Зазначене вище підтверджується, зокрема, абзацом другим статті
2 Закону України
"Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", згідно з яким реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.
Для підтвердження інформації про місце проживання дитини чи одного з її батьків на території обслуговування закладу загальної середньої освіти рекомендуємо використовувати перелік документів, визначений пунктом 8
Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 684 (далі - Порядок ведення обліку), що урегульовує питання ведення відповідного реєстру дітей, у тому числі шляхом внесення до нього даних за письмовою заявою батьків (одного з батьків) дитини чи її законних представників. При цьому, для підтвердження інформації про місце проживання дитини має бути надано один з таких документів (за вибором особи, яка подає заяву):
................Перейти до повного тексту