- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи
У зв'язку з переходом закладів загальної середньої освіти на новий стандарт та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018
№ 87 "Про затвердження Державного стандарту початкової освіти" та наказу Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018
№ 268 "Про затвердження типових освітніх програм для 1 - 2 класів закладів загальної середньої освіти"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи, що додаються.
2. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, закладам післядипломної педагогічної освіти довести цей наказ до відома керівників закладів загальної середньої освіти.
3. Керівникам закладів загальної середньої освіти забезпечити використання методичних рекомендацій при заповненні Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 21 від 09.01.2020 )
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
Додаток
до наказу МОН України
07.12.2018 № 1362
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи
Класний журнал (далі - журнал) учнів початкових класів, які здобувають освіту відповідно до
Державного стандарту початкової освіти,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87, ведеться в закладах освіти незалежно від форм власності для:
систематизації інформації про учнів класу;
контролю реалізації освітньої програми, фіксації домашнього завдання (у разі його надання) та результатів підсумкового (семестрового, річного) оцінювання учнів другого циклу початкової освіти;
обліку відвідування учнями навчальних занять, заміщення тимчасово відсутніх у зв'язку з хворобою вчителів, проведення консультацій, додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг) тощо.
Журнал може заповнюватися в електронній або паперовій формі.
Заклади освіти можуть створювати документи лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення, що відповідає вимогам законодавства. Журнал в електронній формі є інформаційно-телекомунікаційною системою, інформація в якій має бути захищена від несанкціонованого знищення або змінення (модифікації). Обробка персональних даних при веденні журналу здійснюється із забезпеченням захисту персональних даних відповідно до законодавства.
Журнал заповнюють класний керівник та вчителі, які викладають окремі предмети. На них покладена особиста відповідальність за своєчасність, стан та достовірність записів.
Записи в журналі ведуться державною мовою. Допускаються окремі записи у темах навчальних занять, домашнього завдання мовою навчального предмета (іноземною, мовою корінного народу чи національної меншини).
Назви навчальних предметів у журналі мають відповідати їх назвам у робочому навчальному плані. Запис навчального предмета "Іноземна мова" уточнюється назвою мови, яка вивчається.
Якщо для вивчення окремих предметів клас ділиться на групи, то для кожної з них у журналі відводяться окремі сторінки і після назви навчального предмета у дужках записують номер групи (I група; II група). Для кожної групи відводяться окремі сторінки для запису уроків.
Освітня галузь "Мовно-літературна" за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, реалізується у навчальних предметах "Українська мова", "Літературне читання" та "Іноземна мова". На українську мову та літературне читання відведено 7 навчальних годин, по 3,5 навчальних години на тиждень на кожний навчальний предмет. На іноземну мову у першому класі відведено 2 навчальних години на тиждень, у 2 - 4 класах - 3 начальних години на тиждень. Отже, у журналі відводяться окремі сторінки для кожного з вищенаведених навчальних предметів.
Освітня галузь "Мовно-літературна" за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Б. Шияна, реалізується у навчальних предметах "Українська мова", "Іноземна мова" та інтегрованому курсі "Я досліджую світ". Вивчення української мови передбачає часовий розподіл програмового матеріалу між предметом "Українська мова" та інтегрованим курсом "Я досліджую світ" (мовно-літературна галузь), відповідно до якого 5 годин на тиждень використовується на вивчення української мови як окремого предмета, 2 години української мови на тиждень включені до інтегрованого курсу "Я досліджую світ" (мовно-літературна галузь). Відповідно до зазначеного українська мова фіксується як окремий предмет (5 годин на тиждень). В інтегрованому курсі "Я досліджую світ" зміст мовно-літературної галузі розгортається лінійно разом зі змістом решти галузей, що інтегруються, і записується на сторінках, виділених для курсу "Я досліджую світ". Результати підсумкового оцінювання з української мови у журналі фіксуються на сторінці "Українська мова" або на окремих сторінках зведеного обліку результатів навчання.
Освітня галузь "Математична" за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, реалізується шляхом вивчення окремого навчального предмета "Математика": у 1 - 2 класах - 4 години, у 3 - 4 класах - 5 годин на тиждень.
За типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Б. Шияна, математична освітня галузь вивчається як окремий навчальний предмет "Математика" (у 1 - 2 класах - 3 години, у 3 - 4 класах - 4 години на тиждень) та у складі інтегрованого курсу "Я досліджую світ" (1 година на тиждень). При заповненні журналу навчальний предмет "Математика" фіксується на окремій сторінці, зміст записується відповідно до календарно-тематичного планування. Результати підсумкового оцінювання з математичної освітньої галузі фіксується на сторінці "Математика" або на окремих сторінках зведеного обліку результатів навчання.
................Перейти до повного тексту