1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.10.2016 № 1211
Про затвердження Статуту Вінницького національного технічного університету
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 15 Закону України "Про вишу освіту", пункту 3 частини першої статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" та підпункту 54 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630,
НАКАЗУЮ
:
1. Затвердити Статут Вінницького національного технічного університету (нова редакція), погоджений конференцією трудового колективу 23 червня 2016 року, що додається.
2. Ректорові Вінницького національного технічного університету Грабку В. В. подати Статут на державну реєстрацію в порядку, встановленому законодавством.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора департаменту вищої освіти Шарова О. І.
Міністр Л. М. Гриневич
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства освіти і науки України
від 07.10.2016 р. № 1211
Міністр Л.. М. Гриневич
СТАТУТ
Вінницького національного технічного університету
(нова редакція)
Ідентифікаційний код 02070693
ПОГОДЖЕНО
Конференцією трудового колективу
"23" червня 2016 року
Протокол № 5
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Статут розроблено відповідно до законодавства України і є документом, що регламентує діяльність Вінницького національного технічного університету (далі - Університет), створеного постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 1994 р. № 244 "Про вдосконалення мережі вищих навчальних закладів", заснованого на державній формі власності і підпорядкованого Міністерству освіти і науки України (код ЄДР 38621185). Указом Президента України від 21 серпня 2003 року № 868 "Про надання Вінницькому державному технічному університету статусу національного" Університету надано статус національного.
1.2. Повна назва Університету - Вінницький національний технічний університет, скорочена назва - ВНТУ. Назва Університету англійською мовою - Vinnytsia National Technical University.
Юридична адреса Університету: ВНТУ, вул. Хмельницьке шосе 95, м. Вінниця, 21021, Вінницька область.
Тел.: (0432) 56 08 48. Факс: (0432) 46 57 72. Ел. пошта: vntu@vntu.edu.ua.
1.3. Основними напрямами діяльності Університету є:
підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців за ступенями бакалавра, магістра для роботи в галузях народного господарства відповідно до отриманих спеціальностей;
підготовка та атестація наукових, науково-педагогічних кадрів; науково-дослідна робота; культурно-освітня та виховна робота;
діяльність у сфері інжинірингу, надання послуг технічного консультування;
підготовка до вступу у вищі навчальні заклади громадян України; міжнародне співробітництво, зовнішньоекономічна діяльність; проведення господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури;
надання послуг із розроблення та оцінювання ефективності комплексів і систем технічного захисту інформації, носіями якої є акустичні, електромагнітні поля та акустичні сигнали;
надання послуг із захисту та оцінювання захищеності інформації від несанкціонованого доступу;
підвищення кваліфікації, перепідготовка кадрів;
створення навчальної, навчально-методичної, наукової літератури та нових інформаційних технологій навчальної й наукової діяльності;
виробнича, фінансово-господарська та виробничо-комерційна діяльність;
надання платних послуг фізичним та юридичним особам із усіх напрямків діяльності відповідно до законодавства;
надання освітніх послуг, пов'язаних з одержанням професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог до професійно-технічного навчання, зі спеціальностей (професій), які корелюють з майбутніми інженерними спеціальностями;
видавнича справа;
надання медичних послуг, згідно з ліцензіями Міністерства охорони здоров'я України;
проведення енергетичного аудиту та енергетичних обстежень юридичних осіб всіх форм власності;
проведення наукової, науково-технічної, науково-практичної, технічної експертизи матеріалів, товарів, послуг, виробів, обладнання, машин, механізмів, транспортних засобів, будівельних конструкцій, будівель та їх інженерних систем;
проведення експертиз з планів локалізації і ліквідації аварійних ситуацій (ПЛЛАС) та декларацій з екологічної небезпеки юридичних осіб всіх форм власності.
1.4. Головними завданнями Університету є:
надання освітніх послуг, пов'язаних з одержанням професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог до професійно-технічного навчання, зі спеціальностей (професій), які корелюють з майбутніми інженерними спеціальностями;
забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців із вищою освітою;
здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів та їх атестація;
здійснення видавничої справи;
вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, у дусі патріотизму та поваги до Конституції України;
підвищення освітньо-культурного рівня громадян.
1.5. Вінницький національний технічний університет має право готувати фахівців за ступенями бакалавра, магістра з напрямів та спеціальностей у обсягах прийому, вказаних у ліцензії. У межах цих спеціальностей Університет має право створювати спеціалізації в установленому порядку.
Університет має право надавати освітні послуги, пов'язані з одержанням професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог до професійно-технічного навчання зі спеціальностей (професій) в обсягах прийому, вказаних у ліцензії.
Університет має право здійснювати господарську діяльність, пов'язану зі створенням об'єктів архітектури.
1.6. Мовою викладання у Вінницькому національному технічному університеті є державна мова. Порядок та умови використання інших мов у освітньому процесі здійснюється відповідно до законодавства України.
1.7. Університет є юридичною особою, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, а також мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді. Університет може виступати засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності Університету. Університет має самостійний баланс, рахунки в установах банків та в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. Університет може створювати навчально-науково-виробничі комплекси, які є добровільними об'єднаннями.
1.8. Університет здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.9.Університет має власну атрибутику та символіку.
1.10. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету й функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються Університетом.
Факультет - це структурний підрозділ Університету, що об'єднує не менш як три кафедри та/або лабораторії, які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання. Факультет має печатку зі своєю назвою.
Навчально-науковий інститут (далі - інститут) - структурний підрозділ Університету, що об'єднує відповідні кафедри, лабораторії, науково-дослідні центри та експериментальні лабораторії, які провадять освітню діяльність і проводять наукові дослідження. Інститут має печатку зі своєю назвою.
Кафедра - це базовий структурний підрозділ Університету, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п'яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене(почесне)звання.
У разі потреби для забезпечення розвитку нового напряму навчальної, методичної та наукової діяльності при кафедрі може бути створена секція.
В університеті можуть створюватись навчально-наукові, науково-дослідні інститути, навчально-науково-виробничі центри (сектори, частини, комплекси тощо), конструкторські бюро, полігони, інші підрозділи, що забезпечують практичну підготовку фахівців певних спеціальностей та/або проводять наукові дослідження.
При Університеті у встановленому порядку можуть бути створені різні типи навчально-науково-виробничих комплексів, об'єднань, центрів, інститутів, філій, коледжів, ліцеїв, гімназій.
1.11. Рішення про утворення структурних підрозділів ухвалює Вчена рада Університету та одночасно затверджує Положення про ці підрозділи після їх попереднього обговорення на засіданні ректорату.
1.12. Діяльність громадських організацій в Університеті здійснюється відповідно до законодавства.
Багатолюдні заходи громадських організацій можуть проводитися в приміщенні Університету лише з дозволу ректора, який надається в усній формі або оформляється наказом, розпорядженням, договором на підставі законодавства України.
2. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЗАСНОВНИКА
2.1. Міністерство освіти і науки України реалізує права та обов'язки уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу стосовно Університету, як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкування та сфері управління якого перебуває Університет:
2.2. Міністерство освіти і науки України:
2.2.1. Затверджує Статут Університету та за поданням Конференції трудового колективу Університету затверджує нову редакцію;
2.2.2. Укладає у місячний строк контракт із ректором Університету, обраним за конкурсом у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту";
2.2.3. За поданням Конференції трудового колективу Університету достроково розриває контракт із ректором Університету з підстав, визначених законодавством про працю, чи за порушення Статуту Університету, умов контракту;
2.2.4. Здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
2.2.5. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
2.3. Міністерство освіти і науки України може делегувати окремі свої повноваження ректору Університету.
2.4. Акти Міністерства освіти і науки України, ухвалені у межах його повноважень, є обов'язковими для виконання.
3. ОБСЯГ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту його створення і припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про його припинення.
3.2. Вінницькому національному технічному університету може бути надано повноваження:
укладати державні контракти з виконавцями державного замовлення для потреб Університету;
приймати рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів Університету;
вносити пропозиції щодо передачі об'єктів Університету до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, у комунальну власність та щодо передачі об'єктів комунальної власності у державну власність і віднесення їх до майна Університету;
у порядку, визначеному законом, виступати орендодавцем нерухомого майна, що перебуває в господарському віданні Університету;
присвоювати вчені звання доцента чи професора Університету; визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету;
інші повноваження, не заборонені законодавством України.
3.3. Університет має право:
власності на об'єкти права інтелектуальної власності, створені за власні кошти або кошти державного чи місцевих бюджетів (крім випадків, визначених законом);
засновувати сталий фонд (ендавмент) Університету та розпоряджатися доходами від його використання відповідно до умов функціонування сталого фонду, а також отримувати майно, кошти і матеріальні цінності, зокрема будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, від державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, у тому числі як благодійну допомогу;
створювати навчально-науково-виробничі центри (комплекси, інститути), що об'єднують споріднені факультети/інститути, коледжі, технікуми, наукові, науково-дослідні, науково-виробничі й проектні інститути, дослідні станції, кафедри, наукові лабораторії, конструкторські бюро, навчально-дослідні господарства, навчально-виробничі комбінати, експериментальні заводи, фабрики, фірми, полігони, технопарки, інші підрозділи;
створювати навчально-наукові центри (комплекси, інститути), що об'єднують споріднені кафедри, наукові лабораторії, центри, інші підрозділи, що забезпечують підготовку фахівців з певних спеціальностей (напрямів підготовки) та проводять наукові дослідження з певного напряму;
створювати культурно-мистецькі та культурно-виховні центри, що об'єднують споріднені підрозділи;
здійснювати післядипломну освіту, яка є спеціалізованим вдосконаленням освіти і професійної підготовки особи шляхом поглиблення, розширення та оновлення її професійних знань, умінь і навичок або отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше ступеня вищої освіти/ освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду;
приймати на навчання за результатами вступних фахових випробувань випускників технікумів, коледжів та інших навчальних закладів для продовження навчання за програмами фахової підготовки зі скороченим терміном навчання (від двох до трьох років денною формою) або на другий-четвертий курси з нормативним терміном навчання, поповнюючи академічні групи.
видавати документи про вищу освіту з акредитованих напрямів (спеціальностей);
здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
самостійно визначати форми та види організації навчального процесу; приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних, наукових та інших працівників;
надавати додаткові освітні послуги;
самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової та науково-виробничої діяльності;
здійснювати видавничу справу, розвивати власну поліграфічну базу; на підставі відповідних угод проводити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
брати участь у роботі міжнародних організацій; запроваджувати власну символіку та атрибутику;
звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблюваних нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти і науки, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України;
отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб і благодійних фондів;
укладати угоди про спільну діяльність з підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань згідно з законодавством;
розвивати власну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних закладів і закладів культури тощо;
здійснювати та розвивати творчу співпрацю з культурно-освітніми й мистецькими закладами, установами, творчими колективами;
здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти основних фондів;
користуватися пільгами, встановленими законодавством для вищих закладів освіти;
спрямовувати кошти на будівництво чи благоустрій соціально-побутових об'єктів, а також на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних й інших категорій працівників Університету та осіб, які навчаються в Університеті;
відкривати рахунки у національній та іноземній валюті у банках та органах Державного казначейства України відповідно до законодавства України;
встановлювати тривалість навчання при обов'язковому виконанні освітніх та наукових програм;
розробляти як для потреб Університету, так і для фізичних і юридичних осіб проектно-кошторисну документацію на будівництво та реконструкцію об'єктів;
надавати в оренду частково або повністю, але без права викупу, приватизації, відчуження іншим способом, площі, які не використовуються в навчальному процесі чи для інших потреб Університету;
купувати, орендувати, замовляти, у відповідності із законодавством про державні закупівлі необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси у фізичних та юридичних осіб, для Статутної діяльності;
вступати в кооперацію з іншими організаціями, створювати і вступати в різноманітні асоціації;
здійснювати в установленому законом порядку експортно-імпортні операції, створюючи, за необхідності, госпрозрахункові зовнішньоторговельні юридичні особи, чи доручати ведення таких операцій іншим зовнішньоторговельним організаціям на договірній основі;
надавати послуги зв'язку, в тому числі й послуги електронної пошти; надавати організаційні, протокольно-інформаційні, консультаційні послуги, в тому числі на основі комп'ютерних технологій; організовувати доступ до міжнародних інформаційних ресурсів;
у межах, визначених законодавством України, використовувати тимчасово вільні кошти, отримані за надання платних послуг, для відкриття депозитних рахунків у національній та іноземній валютах відповідно до законодавства;
користуватися банківськими кредитами відповідно до законодавства; на придбання, зберігання, використання у освітньому процесі прекурсорів та на вчинення інших дій з прекурсорами, згідно з наданими ліцензіями;
орендувати землю та вирощувати на ній сільськогосподарську продукцію для використання її в студентській їдальні, продажу членам колективу і здійснення інших, не заборонених законодавством України, операцій.
засновувати юридичні особи для провадження інноваційної та/або виробничої діяльності;
здійснювати перекази в іноземній валюті внесків за колективне членство у міжнародних освітніх і наукових асоціаціях, а також за передплату на іноземні наукові видання та доступ до світових інформаційних мереж та баз даних;
шляхом внесення нематеріальних активів (майнових прав на об'єкти права інтелектуальної власності) брати участь у формуванні статутного капіталу інноваційних структур різних типів (наукових, технологічних парків, бізнес-інкубаторів тощо);
здійснювати видавничу справу, видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
на підставі відповідних угод проводити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, юридичними особами;
звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чиннйх або розроблюваних нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти і науки, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
надавати платні послуги в дозволених напрямках діяльності; користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України;
здійснювати інші види діяльності, не заборонені законодавством.
3.4.Університет зобов'язаний:
при визначенні стратегії діяльності враховувати державне замовлення та інші договірні зобов'язання на підготовку фахівців на рівні державних стандартів; доведене у встановленому порядку державне замовлення на підготовку фахівців є обов'язковим для виконання; дотримуватися державних стандартів освіти;
забезпечити безпечні умови проведення освітньої, виробничої, наукової, виховної діяльності;
дотримуватися договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та громадянами, в тому числі за міжнародними угодами;
забезпечити своєчасну сплату податків, зборів, інших обов'язкових платежів, а також інших відрахувань згідно з законодавством України;
дотримуватися фінансової дисципліни та берегти державне майно; здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний та поточний ремонти основних фондів, забезпечувати якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;
здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення основних напрямків роботи;
забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до законодавства;
забезпечувати соціальний захист учасників навчально-виховного, наукового процесів та інших напрямків діяльності Університету;
здійснювати діяльність, пов'язану з державною таємницею, та забезпечувати її охорону.
4. УПРАВЛІННЯ УНІВЕРСИТЕТОМ
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів: автономії та самоврядування;
розмежування прав, повноважень і відповідальності органів управління вищою освітою, керівництва вищого навчального закладу та його структурних підрозділів;
поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Безпосереднє управління Університетом здійснює ректор, який призначається Міністерством освіти і науки України на умовах, визначених законодавством України.
4.3. Ректор у межах наданих йому повноважень: організовує діяльність Університету;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності Університету, затверджує його структуру і штатний розпис;
видає накази і розпорядження, дає обов'язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Університету доручення;
представляє Університет у державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед Міністерством освіти і науки України, у підпорядкуванні якого він перебуває; є розпорядником майна і коштів;
забезпечує виконання кошторису, укладає договори, дає доручення; приймає на роботу та звільняє з роботи працівників; забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку; визначає функціональні обов'язки працівників; формує контингент осіб, які навчаються в Університеті; відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються (навчалися) в Університеті;
контролює виконання навчальних планів фахової підготовки і програм навчальних дисциплін;
контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
забезпечує дотримання службової, державної та іншої охоронюваної законом таємниці;
здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я; організовує побутове обслуговування учасників освітнього процесу та інших працівників Університету;
має всебічно сприяти створенню належних умов для діяльності органів студентського самоврядування (надання приміщення, меблів, оргтехніки, забезпечення телефонним зв'язком, постійним доступом до мережі Інтернет, відведення місць для встановлення інформаційних стендів тощо);
разом із профспілковими організаціями або іншими, уповноваженими трудовим колективом органами подає на затвердження Конференції трудового колективу Університету правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження їх підписує;
здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
4.5. Ректор відповідає за проведення освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна.
4.6. Для вирішення основних питань діяльності ректор створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження.
4.7. Ректор щорічно звітує перед Міністерством освіти і науки України та Конференцією трудового колективу Університету.
4.8. Ректор Університету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам і керівникам структурних підрозділів шляхом видання наказу або видачі довіреності.
Ректор має право відміняти рішення, розпорядження, накази усіх керівників структурних підрозділів та посадових осіб, які видані з порушенням законодавства або цього Статуту чи завдають шкоди інтересам Університету.
4.9. Обрання, призначення та звільнення з посади ректора Університету проводиться відповідно до Закону України "Про вищу освіту".
4.9.1. Кандидат на посаду ректора Університету повинен вільно володіти державною мовою, бути громадянином України, мати вчене звання та науковий ступінь і стаж роботи на посадах науково-педагогічних працівників не менш як 10 років.
Одна і та сама особа не може бути ректором Університету більше ніж два строки.
Процедура обрання ректора складається з таких етапів: оголошення конкурсу, прийому документів від претендентів на посаду керівника, підготовки виборів та проведення виборів.
4.9.2. Міністерство освіти і науки України зобов'язано оголосити конкурс на заміщення посади ректора Університету не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку контракту особи, яка займає цю посаду. У разі дострокового припинення повноважень ректора Університету конкурс оголошується протягом тижня з дня утворення вакансії.
Міністерство освіти і. науки України протягом двох місяців з дня оголошення конкурсу на посаду ректора Університету приймає пропозиції щодо претендентів на посаду ректора Університету і протягом 10 днів з дня завершення терміну подання відповідних пропозицій вносить кандидатури претендентів, які відповідають вимогам Закону України "Про вищу освіту", до Університету для голосування.
4.9.3. Ректор Університету обирається шляхом таємного голосування строком на п'ять років у порядку, передбаченому Законом України "Про вищу освіту" і цим Статутом.
4.9.4. Брати участь у виборах ректора Університету мають право:
кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник Університету;
представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом прямих таємних виборів;
виборні представники з числа осіб, що навчаються в Університеті, які обираються особами, що навчаються в Університеті шляхом прямих таємних виборів.
При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників Університету повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Університету - до 10 відсотків, а кількість виборних представників з числа осіб, що навчаються в Університеті - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.
4.9.5. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.
4.9.6. З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, Міністерство освіти і науки України укладає контракт строком на п'ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.
4.10. Ректор Університету може бути звільнений з посади Міністерством освіти і науки України, а також у зв'язку з прийняттям рішення про його відкликання Конференцією трудового колективу Університету, з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення цього Статуту та умов контракту. Подання про відкликання ректора Університету може бути внесено до Конференції трудового колективу Університету не менш як половиною статутного складу Наглядової або Вченої ради Університету. Рішення про відкликання ректора Університету приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу Конференції трудового колективу Університету.
Особливості виборчої системи ректора регулюються Законом України "Про вищу освіту", з урахуванням Методичних рекомендацій щодо особливостей виборчої системи та порядку обрання керівника вищого навчального закладу, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2014 р. № 726, та цим Статутом.
4.11. Керівництво факультетом здійснює декан, керівництво інститутом -директор, які не можуть перебувати на цих посадах більш як два строки.
Декан факультету, директор інституту повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю факультету, інституту.
Декан факультету, директор інституту можуть делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження керівника факультету (інституту) визначаються положенням про факультет (інститут), яке затверджується Вченою радою Університету.
Декан факультету, директор інституту видають розпорядження щодо діяльності відповідного факультету (інституту), які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету (інституту) і можуть бути скасовані ректором Університету, якщо вони суперечать законодавству, статуту Університету чи завдають шкоди інтересам Університету.
4.12. Декан факультету, директор інституту обирається Вченою радою Університету строком на п'ять років. Ректор Університету укладає з деканом факультету, директором інституту контракт.
4.13. Порядок обрання деканів факультетів та директорів інститутів визначений у відповідному положенні, яке затверджується Вченою радою Університету.
4.14. Декан факультету, директор інституту може бути звільнений з посади ректором Університету за поданням Вченої ради Університету або конференції трудового колективу працівників факультету, інституту з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення статуту Університету, умов контракту. Пропозиція про звільнення декана факультету, директору інституту вноситься до конференції трудового колективу працівників факультету, інституту не менш як половиною голосів статутного складу вченої ради факультету, інституту. Пропозиція про звільнення декана факультету, директора інституту приймається не менш як двома третинами голосів статутного складу конференції трудового колективу працівників факультету, інституту.
4.15. Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який не може перебувати на посаді більш як два строки. Завідувач кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю кафедри. Завідувач кафедри обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою Університету строком на п'ять років з урахуванням пропозицій Конференції трудового колективу факультету (інституту), та трудового колективу кафедри. Ректор Університету укладає з завідувачем кафедри контракт.
Порядок обрання завідувачів кафедр визначений у відповідному положенні, яке затверджується Вченою радою Університету.
Завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів.
4.16. Університет має у своєму складі науково-технічну бібліотеку, яку очолює директор. Директор науково-технічної бібліотеки Університету обирається Вченою радою Університету строком на п'ять років.
4.17. Вчена рада Університету є колегіальним органом управління Університету, який утворюється строком на п'ять років, склад якого затверджується наказом ректора Університету протягом п'яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
4.18. Вчена рада Університету визначає:
стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Університету;
розробляє і подає Конференції трудового колективу Університету проект статуту Університету, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Університету; визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або в банківських установах;
ухвалює за поданням ректора Університету рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію та перейменування структурних підрозділів;
обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади деканів факультетів (директорів інститутів), завідувачів кафедр, професорів, директора бібліотеки, завідувача аспірантури та докторантури;
затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, положення про процедуру і підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру і підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів; присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України;
приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
має право вносити подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, статутом Університету, контрактом, яке розглядається Конференцією трудового колективу Університету.
Вчена рада Університету розглядає інші питання діяльності Університету відповідно до цього статуту:
подання пропозицій ректору Університету щодо звільнення з посади директора бібліотеки, а також призначення та звільнення з посад проректорів та головного бухгалтера;
обговорення планів навчально-методичної, виховної, науково-дослідної роботи і планів підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу; ухвалення навчальних планів;
надання грифів ВНТУ навчальній та навчально-методичній літературі, монографіям та іншим науковим виданням;
розгляд питань щодо висування претендентів на обрання до складу Національної та галузевих академій наук України, кандидатур претендентів на одержання Державних премій України, присвоєння звань почесного професора Університету;
розгляд клопотань про відкриття спеціалізованих вчених рад із захисту дисертаційних робіт, а також контроль за їх роботою;
розгляд питань про відкриття нових спеціальностей і спеціалізацій; затвердження кандидатів на одержання іменних стипендій; надання права керівництва аспірантами та докторантами; затвердження тем кандидатських і докторських дисертацій; розробка заходів вдосконалення техніки безпеки та охорони праці; затвердження Положення про органи студентського самоврядування та інших Положень щодо діяльності структурних підрозділів Університету; розгляд інших питань, пов'язаних із діяльністю Університету.
Інші повноваження Вченої ради Університету визначаються положенням про Вчену раду Університету.
4.19. Вчену раду Університету очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради Університету, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності Вченої ради.
До складу Вченої ради Університету входять за посадами ректор Університету, заступники ректора (проректори), декани факультетів, директори інститутів, учений секретар, директор бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників Університету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Університету.
Вибори до складу Вченої ради починаються за ЗО календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
4.20. Статутний склад Вченої ради Університету складає 89 осіб. Виборні представники з числа працівників Університету обираються Конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа студентів обираються студентами шляхом прямих таємних виборів. При цьому не менше 75 відсотків загальної чисельності її складу становлять наукові та науково-педагогічні працівники Університету і не менше 10 відсотків - виборні представники з числа студентів Університету.
4.21. Рішення Вченої ради Університету вводяться в дію наказами ректора.
.В Університеті можуть бути утворені вчені ради факультетів, інститутів,
повноваження яких визначаються Вченою радою Університету відповідно до статуту Університету. Вчена рада Університету може делегувати частину своїх повноважень вченим радам факультетів, інститутів.
4.22. Вчена рада факультету, інституту, що входить до складу Університету, є колегіальним органом управління факультетом, інститутом.
До компетенції Вченої ради факультету, інституту належить:
визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету, інституту;
обрання на посаду таємним голосуванням асистентів, викладачів і старших викладачів, доцентів;
розгляд і рекомендація до затвердження планів та програм навчання, планів науково-методичних і наукових досліджень;
вирішення питань організації навчально-виховного процесу та профорієнтаційної роботи в факультеті, інституті;
затвердження звітів заступників декана факультету, директора інституту, керівників структурних підрозділів за напрямами їх діяльності; ухвалення річного плану роботи і звіту факультету, інституту.
Вчену раду факультету, інституту очолює її голова, який обирається таємним голосуванням, з числа членів вченої ради факультету, інституту, які мають науковий ступінь та / або вчене (почесне) звання, на строк повноважень вченої ради.
До складу вченої ради факультету, інституту входять заступники декана факультету, директора інституту, завідувачі кафедр, які входять до складу даного факультету, інституту; керівники органів самоврядування; а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних, наукових працівників; виборні представники, які представляють інших працівників факультету, інституту, що працюють у ньому на постійній основі; виборні представники з числа студентів факультету, інституту.
Статутний склад Вченої ради факультету, інституту складає 21 особу. Представництво всіх категорій виборних працівників від структурних підрозділів факультету, інституту визначається Конференцією трудового колективу факультету, інституту, а виборні представники з числа студентів факультету, інституту - шляхом прямих таємних виборів. При цьому не менше 75 відсотків загальної чисельності її складу становлять науково-педагогічні працівники факультету, інституту, і не менше як 10 відсотків -виборні представники з числа студентів факультету, інституту.
Склад Вченої ради факультету, інституту затверджується ректором.
Рішення Вченої ради факультету, інституту вводяться в дію розпорядженнями декана факультету, директора інституту, а з кадрових питань - наказами ректора. Рішення Вченої ради факультету, інституту може бути скасовано Вченою радою Університету за поданням ректора Університету, якщо буде встановлено, що воно було прийняте без врахування важливих обставин, або суперечить законодавству.
4.23. Вчена рада профільно-об'єднувального науково-виробничого інституту, який в своєму складі не має кафедр, може створюватися за рішенням Вченої ради Університету з осіб, делегованих факультетами, навчально-науковим інститутом, та директора, його заступників і керівників основних підрозділів даного науково-виробничого інституту. Статутний склад Вченої ради інституту складає 11 осіб.
До компетенції Вченої ради профільно-об'єднувального науково-виробничого інституту, який у своєму складі не має кафедр, входять ті ж питання, що і до компетенції Вченої ради факультету, навчально-наукового інституту, за винятком вирішення кадрових питань.
На Вчену раду профільно-об'єднувального науково-виробничого інституту, який в своєму складі має кафедри, розповсюджуються всі ті ж права і обов'язки, які визначені для Вченої ради факультетів, навчально-наукового інституту.
4.24. У Вінницькому національному технічному університеті для здійснення нагляду за управлінням майном Університету, додержанням мети його створення утворюється Наглядова рада.
Наглядова рада Університету сприяє розв'язанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Університету з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб'єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності Університету, здійснює громадський контроль за його діяльністю тощо.
Члени наглядової ради мають право брати участь у роботі Конференції трудового колективу Університету з правом дорадчого голосу.
Наглядова рада має право вносити Конференції трудового колективу Університету подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим Статутом, контрактом.
Наглядова рада створюється рішенням Конференції трудового колективу Університету, строком на п'ять років у складі десяти осіб. Персональний склад Наглядової ради затверджує Конференція трудового колективу Університету за поданням Вченої ради Університету.
До складу Наглядової ради не можуть входити працівники Університету.
4.25. До компетенції Наглядової ради належить:
розгляд стратегії перспективного розвитку Університету; популяризація досягнень Університету в науковій та освітній діяльності; надання допомоги керівництву Університету в реалізації державної політики у галузі вищої освіти і науки;
здійснення нагляду за управлінням майном Університету; залучення фінансових ресурсів для забезпечення діяльності Університету та здійснення контролю за їх використанням;
забезпечення ефективної взаємодії Університету з органами державного управління, науковою громадськістю, суспільно-політичними та комерційними організаціями в інтересах розвитку Університету;
здійснення громадського контролю за діяльністю Університету;
участь у формуванні навчальної, наукової та фінансової стратегії діяльності та перспектив подальшого розвитку Університету;
аналіз діяльності органів управління Університету щодо організації та забезпечення умов для професійного розвитку наукових, науково-педагогічних працівників та створених ними наукових шкіл;
сприяння у створенні сучасної матеріально-технічної бази і розвитку соціальної інфраструктури Університету;
внесення на розгляд Вченої ради Університету пропозицій щодо змін у Статуті;
отримання інформації щодо управління майном та здійснення статутної діяльності Університету в порядку встановленому законодавством та Статутом;
внесення на розгляд Конференції подання про відкликання Ректора з підстав, передбачених законодавством, Статутом, контрактом; інші дії щодо сприяння діяльності Університету.
У своїй діяльності Наглядова рада керується законодавством України та положенням про Наглядову раду, яке затверджується Конференцією трудового колективу Університету.
4.26. Основною формою діяльності Наглядової ради є її засідання, яке проводиться в міру необхідності, але не рідше ніж один раз на рік.
Члени Наглядової ради мають право бути присутніми на засіданнях Вченої ради Університету, ректорату, органів управління структурними підрозділами Університету.
Голова Наглядової ради організовує її роботу і несе відповідальність за виконання покладених на неї повноважень.
Заступник Голови Наглядової ради виконує функції Голови на час його відсутності.
Рішення Наглядової ради вважається ухваленими, якщо за них проголосувало не менше половини статутного складу Наглядової ради.
Рішення Наглядової ради підписує її Голова або заступник, що виконує його функції.
Втручання органів державного управління в діяльність Наглядової ради не допускається, окрім випадків, передбачених законодавством України.
4.27. Для вирішення поточних питань діяльності Університету створюються робочі та інші органи, зокрема:
ректорат Університету, деканати факультетів, директорати інститутів, приймальна комісія Університету тощо.
Положення про робочі та інші органи затверджуються Вченою Радою Університету.
4.28. Методична рада Університету - це постійнодіючий орган, який планує і направляє навчально-методичну та науково-методичну роботу в Університеті.
4.28.1. У своїй діяльності Методична рада керується Законами України "Про освіту" та "Про вищу освіту", нормативними документами Міністерства освіти і науки України, постановами Вченої ради Університету, наказами ректора, Статутом Університету. Використовує досвід вітчизняної та закордонної вищої школи.
4.28.2. Головою Методичної ради є перший проректор з науково-педагогічної роботи по організації навчального процесу та його науково-методичного забезпечення.
4.28.3. Основними напрямами діяльності Методичної ради Університету є:
визначення основних напрямків удосконалення навчальної та навчально-методичної роботи в Університеті;
аналіз якості навчального процесу та його методичного забезпечення на кафедрах, факультетах та в інститутах;
координація навчально-методичної роботи на кафедрах, факультетах і в інститутах;
розробка рекомендацій щодо організації навчального процесу студентів різних ступенів та освітньо-кваліфікаційного рівня;
розробка системи поліпшення якості підготовки фахівців, впровадження у навчальний процес прогресивних форм організації навчального процесу, методичного та технічного забезпечення нових технологій навчання, активних методів проведення занять з урахуванням вітчизняного та світового досвіду;
розробка пропозицій щодо підвищення мотивації праці викладачів, посилення зацікавленості студентів в якості навчання;
планування, організація та контроль видавничої діяльності Університету в напрямку видання навчальної та інструктивно-методичної літератури, розгляд поданих рукописів навчальної та інструктивно-методичної літератури, підготовка для Вченої ради ВНТУ рекомендацій щодо надання навчальній літературі грифів та рекомендації рукописів до друку.
5. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є Конференція трудового колективу.
У Конференції трудового колективу повинні бути представлені всі групи працівників Університету та представники з числа осіб, які навчаються в Університеті. Не менше 75 відсотків загальної чисельності делегатів Конференції трудового колективу повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету і не менше 15 відсотків -виборні представники з числа студентів, які обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.
Організацію, скликання та проведення Конференції трудового колективу здійснюють керівництво Університету та профспілковий комітет як представник трудового колективу (або інший, уповноважений трудовим колективом Університету, орган). Конференція трудового колективу скликається не рідше одного разу на рік. Рішення Конференції вважаються правомочними, якщо на її засіданні були присутні дві третини статутного складу. Статутний склад Конференції трудового колективу Університету становить 154 делегати.
Квоти представництва у Конференції трудового колективу різних груп працюючих і різних структурних підрозділів встановлюються рішенням Вченої ради Університету.

................
Перейти до повного тексту