- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Державного навчального закладу "Ізмаїльський центр професійно-технічної освіти"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Державного навчального закладу "Ізмаїльський центр професійно-технічної освіти" (нова редакція), погоджений на загальних зборах колективу 30 червня 2016 року, що додається.
2. Директору Державного навчального закладу "Ізмаїльський центр професійно- технічної освіти" Горшковій Т. Ф. подати на державну реєстрацію Статут в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 07.10.2016 № 1206
Міністр М. ГРИНЕВИЧ
СТАТУТ
ДЕРЖАВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ"
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 02546482
Прийнято
на загальних зборах колективу Протокол
№ 3 від 30 червня 2016 року
1. Загальні положення
1. ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ" (далі - Центр) є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним професійно-технічним навчальним закладом третього атестаційного рівня, що здійснює перепідготовку та підвищення професійної кваліфікації працюючих робітників з технологічно складних, наукоємних професій та/або спеціальностей за освітньо-кваліфікаційним рівнем "молодший спеціаліст".
Центр забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної та повної загальної середньої освіти та здійснює підготовку робітників, діяльність яких пов'язана зі складною організацією праці, з числа випускників загальноосвітніх навчальних закладів на основі базової чи повної загальної середньої освіти, випускників професійно-технічних навчальних закладів та іншої молоді, яка має відповідний рівень освіти.
Центр може здійснювати допрофесійну підготовку, первинну професійну підготовку, загальноосвітню підготовку, підготовку за освітньо-кваліфікаційним рівнем "молодший спеціаліст", професійно-технічне навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації працюючих робітників і незайнятого населення.
Повне найменування українською мовою: ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ".
Скорочене найменування українською мовою: ДНЗ "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦПТО".
1.2. Відповідно до постанови Ради Міністрів СРСР від 16 грудня 1953 р. № 2954 та наказу Одеського обласного управління трудових резервів від 18.06.1954 № 155 створено Училище механізації сільського господарства № 6 м. Ізмаїла, що наказом Одеського обласного управління трудових резервів від 05.02.1958 № 15 реорганізовано в Технічне училище № 4 м. Ізмаїл, же наказом Одеського обласного управління трудових резервів від 24.06.1958 № 119 реорганізовано в Будівельне училище № 4 м. Ізмаїл.
Наказом обласного управління професійно-технічної освіта від 31.01.1961 № 121 Будівельне училище № 4 м. Ізмаїл реорганізовано в Технічне училище № 7 м. Ізмаїл.
Згідно із наказом Одеського обласного управління професійно-технічної освіти від 19.01.1963 № 6 Технічне училище № 7 реорганізовано Мське професійно-технічне училище № 7 м. Ізмаїл, що наказом Одеського обласного управління професійно-технічної освіти від 19.04.1973 № 71 реорганізовано в Середнє професійно-технічне училище № 8 м. Ізмаїл.
Відповідно до наказу Одеського обласного управління народної освіти від 16.08.1984 № 204 Середнє професійно-технічне училище № 8 м. Ізмаїл перейменовано на Середнє професійно-технічне училище № 58 м. Ізмаїл, що наказом Одеського обласного управління народної освіта від 29.12.1989 № 505 реорганізовано в Професійно-технічне училище № 38 м. Ізмаїл.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 01.11.2005 № 630 "Про перейменування професійно-технічних навчальних закладів" професійно-технічному училищу № 38 м. Ізмаїл змінено тип, та встановлено повне найменування: Державний професійно-технічний навчальний заклад "Ізмаїльське професійно-технічне училище сфери послуг".
Згідно із наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 17.07.2012 № 822 "Про удосконалення механізму управління професійно-технічної освітою та її фінансового забезпечення" Державному професійно-технічному навчального закладу "Ізмаїльське професійно-технічне училище сфери послуг" змінено тип; та встановлено повне найменування Державний навчальний заклад "Ізмаїльський професійний ліцей".
Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 23.06.2014 № 741 "Деякі питання діяльності державних професійно-технічних навчальних закладів м. Ізмаїл Одеської області" та наказу Міністерства освіти і науки України від 28.04.2015 № 473 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти України від 23.06.2014 № 741", враховуючи пропозицію Одеської обласної державної адміністрації: Державному навчальному закладу "Ізмаїльський професійний ліцей" змінено тип, та встановлено повне найменування ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ"; реорганізовати Державний професійно-технічний навчальний заклад "Ізмаїльське професійно-технічне училище" шляхом приєднання до Центру.
ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ" є правонаступником прав та обов'язків Державного навчального закладу "Ізмаїльський професійний ліцей".
1.3. Відповідно до розпорядження Ізмаїльського міського голови від 19 лютого 2016 р. № 57-р "Про перейменування вулиць, провулків та проспекту в м. Ізмаїл Одеської області" назва проспекту Леніна перейменована на проспект Миру, тому місцезнаходження Центру:
Україна, 68600, Одеська область, місто Ізмаїл, проспект Миру, 15.
1.4. Головним завданням Центру є забезпечення права громадян України на професійне навчання відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей з метою задоволення потреб економіки країни у кваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці робітниках, молодших спеціалістах.
1.5. До основних повноважень і напрямів діяльності Центру належать:
а) організація навчально-виховного процесу, вибір форм та методів навчання;
б) навчально-виробнича, навчально-виховна, навчально-методична, фінансово-господарська та виробничо-комерційна діяльність;
в) розробка робочих навчальних планів і програм з професій та спеціальностей на основі типових навчальних планів і програм, визначення регіональної компоненти змісту професійно-технічної освіти, що затверджуються в установленому порядку;
г) розробка правил прийому учнів, слухачів до Центру на основі типових правил прийому;
ґ) формування разом з органом управління професійно-технічною освітою планів прийому учнів, слухачів з урахуванням державного замовлення та/або регіонального замовлення, потреб ринку праці та потреб громадян у професійно-технічній освіті і замовлень заінтересованих центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій;
е) атестація педагогічних працівників;
є) організація стажування педагогічних працівників на підприємствах, в установах, організаціях;
ж) здійснення професійно-технічного навчання, перепідготовки та підвищення кваліфікації працюючих робітників та незайнятого населення;
з) організація виробничого навчання учнів, слухачів на підприємствах, в установах, організаціях;
и) забезпечення заходів з охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів, слухачів, працівників;
і) матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
ї) визначення структури і штатного розпису з урахуванням встановленого фонду заробітної плати;
й) забезпечення якості професійного навчання та виховання учнів, слухачів;
к) видача документів про освіту встановленого зразка.
1.6. Центр надає платні освітні та інші послуги, визначені Центром відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796, та пов'язані з його основною статутною діяльністю.
1.7. Центр у своїй діяльності керується
Конституцією України, Указами Президента України,
Законами України "Про освіту",
"Про професійно-технічну освіту",
"Про загальну середню освіту", Положенням про професійно-технічний навчальний заклад, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 1998 р. № 1240, Положенням про ступеневу професійно-технічну освіту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 1999 р. № 956, Порядком надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 1999 р. № 992, Положенням про вище професійне училище та центр професійно-технічної освіти, затвердженого
наказом Міністерства освіти і науки України від 20.06.2000 № 225,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 липня 2000 р. за № 442/4663, Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого
наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 червня 2006 р. № 711/12585, іншими актами законодавства, а також цим Статутом.
1.9. Міністерство освіти і науки України, місцевий орган управління професійно-технічною освітою відповідно до повноважень, визначених актами законодавства України здійснюють контроль за дотриманням вимог законодавства і Статуту та приймають відповідні рішення в разі їх порушень.
Трудовий розпорядок Центру визначається правилами внутрішнього розпорядку, розробленими відповідно до законодавства та затвердженим у встановленому порядку.
1.10. Акредитований Центр може присвоювати випускникам, які завершили повний курс навчання на третьому ступені професійно-технічної освіти, як високий рівень робітничої кваліфікації (розряд, клас, категорію), так і освітньо-кваліфікаційний рівень "молодший спеціаліст". Присвоєння освітньо-кваліфікаційного рівня "молодший спеціаліст" може здійснюватися тільки за напрямами, за якими проводиться підготовка робітників високого рівня кваліфікації.
2. Цивільна правоздатність Центру
2.1. Цивільні права та обов'язки Центру виникають з моменту його створення і припиняються з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про його припинення.
2.2. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби, штамп, печатку із своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
2.3. Центр несе відповідальність перед особою, державою, суспільством за виконання функцій і завдань, що покладені на нього, життя і здоров'я учнів, слухачів, працівників навчального закладу під час навчально-виробничого та навчально-виховного процесів, за порушення їх прав та інше, що передбачено законодавством.
2.4. Центр може мати філії, відділення, навчально-виробничі, навчально-комерційні, соціально-культурні, спортивно-оздоровчі та інші підрозділи та утворювати в установленому порядку разом з вищими навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями навчально-виробничі комплекси, входити до асоціацій та інших об'єднань юридичних осіб.
2.5. Центр здійснює освітню діяльність у сфері професійно-технічної освіти, пов'язану з підготовкою кваліфікованих робітників та наданням інших освітніх послуг, після отримання ліцензії. Ліцензія на провадження освітньої діяльності закладів освіти видається на підставі виконання Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187.
2.6.3 метою сприяння розвитку навчально-матеріальної та соціально-побутової бази, забезпечення професійно-практичної підготовки, вирішення соціальних та інших питань працівників, учнів, слухачів, Центр має право укладати договори, у тому числі із підприємствами, установами, організаціями та іншими суб'єктами господарювання.
3. Навчально-виробничий процес
3.1. Навчально-виробничий процес у Центрі - це система організаційно-педагогічних, методичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію змісту і завдань ступеневої професійно-технічної освіти відповідно до державних стандартів та встановлених вимог.
Навчально-виробничий процес у Центрі ґрунтується на принципах гуманістичної особистісно орієнтованої педагогіки, демократизму, незалежності від політичних, громадських, релігійних об'єднань, на спільній діяльності педагогічних працівників, учнів, слухачів, батьків, колективів підприємств, установ та організацій, може включати природничо-математичну, гуманітарну, фізичну, загальнотехнічну, професійно-теоретичну, професійно-практичну підготовку, а також виховну роботу з учнями, слухачами.
3.2. Навчально-виробничий процес у Центрі здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових актів, зазначених у пунктах 1.7, 1.8 розділу 1 Статуту.
3.3. Первинна професійна підготовка, професійно-технічне навчання, перепідготовка та підвищення кваліфікації осіб за освітньо-кваліфікаційним рівнем "кваліфікований робітник", здійснюється за професіями, визначеними Центром згідно з Державним переліком професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 р. № 1117, Національним класифікатором України ДК 003:2010 "Класифікатор професій" та відповідно до отриманих ліцензій для провадження діяльності з надання освітніх послуг.
3.4. Зміст навчально-виробничого процесу та термін навчання у Центрі визначаються робочими навчальними планами і програмами, які розроблені Центром спільно з підприємствами-замовниками на основі типових навчальних планів і програм, а також, відповідно до вимог Державного стандарту професійно-технічної освіти, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1135.
Розроблені Центром робочі навчальні плани і програми затверджуються у встановленому порядку.
3.5. Здобуття професійно-технічної освіти у Центрі здійснюється за денною, вечірньою (змінною), очно-заочною, дистанційною, екстернатною формами навчання, з відривом і без відриву від виробництва та за індивідуальними навчальними планами.
Центр самостійно обирає форми та методи організації навчально-виробничого процесу, а педагогічні працівники самостійно, з урахуванням положень загальної педагогіки, визначають засоби і методи навчання та виховання учнів, слухачів, а також, поряд з уроками практикуються лекційні та семінарські заняття, співбесіди, практикуми, самостійні дослідні та лабораторно-практичні роботи, курси на основі інформаційних технологій, інші форми активного оволодіння знаннями, уміннями та навичками.
Усі форми професійно-практичної підготовки учнів, слухачів Центру здійснюються у тісному поєднанні з виготовленням корисної продукції, товарів широкого вжитку, наданням послуг, що оплачуються згідно із законодавством.
3.6. Учні, які мають базову загальну середню освіту, можуть одночасно з набуттям професії здобувати повну загальну середню освіту в Центрі або в іншому навчальному закладі.
Загальноосвітня підготовка учнів у Центрі здійснюється відповідно до Державних стандартів загальної середньої освіти з урахуванням профільносі і навчання та специфіки умов набуття робітничої професії.
Учні, які за станом здоров'я, сімейними обставинами, а також з інших поважних причин не можуть одночасно із набуттям професії здобувати повну загальну середню освіту або не мають базової загальної середньої освіти, а також ті, які потребують соціальної допомоги і реабілітації, можуть здобувати лише робітничу кваліфікацію з урахуванням медичних показань і протипоказань для наступної трудової діяльності. Обрання форм і методів професійної підготовки проводиться згідно з висновками спеціалістів медико-соціальної експертної комісії.
У Центрі може здійснюватись допрофесійна підготовка учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Учні середньої загальноосвітньої школи, починаючи з 9 класу, можуть поєднувати здобуття загальної середньої освіти з допрофесійною підготовкою у Центрі відповідно до договорів, укладених із загальноосвітніми навчальними закладами.
На третій ступінь професійно-технічної освіти зараховуються на основі конкурсного відбору особи з числа кращих щодо оволодіння професією, учні, які завершили навчання на другому ступені та мають повну загальну середню освіту. Також, на третій ступінь професійно-технічної освіти можуть прийматися випускники інших професійно-технічних навчальних закладів, працюючі робітники, особи з числа незайнятого населення, які завершили навчання на другому ступені та мають належний рівень кваліфікації з відповідної професії, повну загальну середню освіту та витримали конкурсний відбір.
Особи, які виявили бажання навчатися на третьому ступені професійно-технічної освіти, подають директору Центру відповідну заяву.
Директор Центру з метою проведення конкурсного відбору осіб для навчання на третьому ступені професійно-технічної освіти створює конкурсну комісію та визначає порядок її роботи. Конкурсний відбір осіб на третій ступінь професійно-технічної освіти здійснюється за критеріями, що визначаються Центром за погодженням із місцевим органом управління професійно-технічною освітою, в основі яких мають бути здібність, старанність та результати навчання на другому ступені професійно-технічної освіти.
Результати конкурсного відбору оформляються протоколом конкурсної комісії і затверджуються наказом директора Центру.
Зарахування осіб на третій ступінь професійно-технічної освіти здійснюється без надання вступником сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання.
3.8. Навчальний рік у Центрі розпочинається 1 вересня і завершується в терміни, встановлені робочими навчальними планами.
Для деяких категорій учнів, слухачів, а також під час організації перепідготовки робітників та підвищення їх кваліфікації, заняття розпочинаються з урахуванням укомплектованості навчальних груп або в терміни, погоджені із замовниками кадрів.
Відповідно до вимог типових навчальних планів, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти для учнів Центру, тривалість навчання яких перевищує 10 місяців, встановлюються щорічні канікули загальною тривалістю 11 тижнів (як правило, 2-у зимовий та 9 - у літній періоди); для учнів, які навчаються 10 місяців, встановлюються канікули 2 тижні - у зимовий період.
3.9. Навчальний час учня, слухача визначається обліковими одиницями часу, передбаченого для виконання навчальних програм професійно-технічної освіти.
Обліковими одиницями навчального часу є:
а) академічна година тривалістю 45 хвилин;
б) урок виробничого навчання, тривалість якого не перевищує 6 академічних годин;
в) навчальний день, тривалість якого не перевищує 8 академічних годин;
г) навчальний тиждень, тривалість якого не перевищує 36 академічних годин;
ґ) навчальний семестр, тривалість якого визначається навчальним планом;
д) навчальний рік, тривалість якого не перевищує 40 навчальних тижнів.
Навчальний (робочий) час учнів, слухачів у період проходження виробничої
та передвипускної (переддипломної) практики встановлюється залежно від
режиму роботи підприємства, установи, організації згідно із законодавством України.
3.10. Навчальні групи теоретичної підготовки у Центрі комплектуються чисельністю не більше 30 осіб, а на третьому ступені професійно-технічної освіти - не менше 12 осіб.
Виробниче навчання проводиться у навчальних групах чисельністю не менше 12 осіб, а на третьому ступені професійно-технічної освіти - не менше 6 осіб.
У разі організації професійної підготовки, професійно-технічного навчання, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітників понад державне замовлення, що здійснюється за договорами з юридичними та фізичними особами, Центр може, за погодженням із замовником робітничих кадрів, встановлювати чисельність учнів, слухачів у навчальних групах, нижчу за нормативну.
3.11. Визначення навчальних досягнень учнів, слухачів Центру здійснюється за діючими критеріями 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів, слухачів у загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах та заносяться до журналів обліку теоретичного і виробничого навчання.
Відвідування занять учнями, слухачами Центру є обов'язковим.
3.12. Перелік форм контролю знань, умінь і навичок учнів, слухачів та критерії їх кваліфікаційної атестації встановлюються робочими навчальними планами.
З метою визначення рівня професійної підготовленості учнів, слухачів на окремих етапах професійно-практичної підготовки проводиться проміжна кваліфікаційна атестація, за наслідками якої присвоюється відповідна робітнича кваліфікація (розряд, клас, категорія).
До складання державної кваліфікаційної атестації допускаються учні, слухачі, які закінчили повний курс навчання і мають навчальні досягнення не нижче 4 балів з професійно-практичної підготовки та усіх навчальних предметів, що входять до додатку до диплома (свідоцтва) кваліфікованого робітника, молодшого спеціаліста.
3.14. Випускникам, які завершили навчання на другому ступені професійно-технічної освіти, успішно пройшли кваліфікаційну атестацію, присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень "кваліфікований робітник" з набутої професії відповідної кваліфікації (розряду, класу, категорії) і видається диплом, зразок якого затверджуються Кабінетом Міністрів України.
3.15. Диплом кваліфікованого робітника (молодшого спеціаліста) з відзнакою видається випускникам Центру, які мають не менше 75 відсотків навчальних досягнень високого (IV) рівня (10, 11, 12 балів) з усіх предметів професійно-теоретичної підготовки та професійно-практичної підготовки, а з решти предметів, що входять у додаток до диплому, достатнього (III) рівня (не нижче 8 балів) і за результатами державної кваліфікаційної атестації мають високий (IV) рівень (10, 11, 12 балів) та зразкову поведінку.
Диплом молодшого спеціаліста з відзнакою видається випускникам Центру, які виконали вимоги зазначені у абзаці першому пункту 3.15 та мають здобутки в дослідно-експериментальній діяльності (творчій роботі), що підтверджено рекомендацією предметної або циклової комісії.
3.16. Учні, слухачі, які не завершили повного курсу навчання у Центрі, але за результатом проміжної кваліфікаційної атестації їм присвоєна відповідна робітнича кваліфікація, мають право на достроковий випуск і одержують свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації державного зразка.
Особам, які не закінчили повного курсу навчання і не пройшли кваліфікаційної атестації, видається довідка встановленого зразка.
3.17. Випускникам, які навчалися з професій, пов'язаних з роботами на об'єктах з підвищеною небезпекою праці, що перебувають під наглядом органу державного нагляду за охороною праці, разом з дипломом видається посвідчення про допуск до роботи на цих об'єктах.
3.18. Випускникам Центру, які здобули повну загальну середню освіту, видається документ державного зразка про отримання повної загальної середньої освіти за місцем її здобуття.
За зразкове ставлення до навчання й виняткові його результати випускник Центру, який здобув повну загальну середню освіту, може бути нагороджений золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
Особам, які навчались у навчальних групах із здобуттям повної загальної середньої освіти, але не завершили повного курсу навчання, видається довідка (табель) встановленого зразка про наявні досягнення із загальноосвітніх предметів.
................Перейти до повного тексту