- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Харківського державного автотранспортного коледжу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Харківського державного автотранспортного коледжу (нова редакція), прийнятий загальними зборами трудового колективу 29 квітня 2016 року, що додається.
2. Директору Харківського державного автотранспортного коледжу Сударю В. П. подати Статут на державну реєстрацію в порядку, встановленому законодавством.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора департаменту вищої освіти Шарова О. І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 07.10.2016 № 1207
Міністр Л. М. Гриневич
СТАТУТ
ХАРКІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО КОЛЕДЖУ
ІДЕНТИФІКАЦІЙНИЙ КОД 02128365
Прийнято
загальними зборами трудового колективу, протокол № 6
від 29 квітня 2016 року
1. Загальна частина
1. Даний Статут розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Харківського державного автотранспортного коледжу (далі - Коледж).
Коротка історія навчального закладу
У жовтні 1927 року рішенням Харківського окружного виконавчого комітету було організовано автотракторну профшколу для підготовки техніків-механіків з обслуговування автомобілів та тракторів.
У 1929 році автотракторну школу було перетворено в автотракторний технікум, а у 1930 році - в автомобільний технікум.
У 1936 році відбувається об'єднання автомобільного технікуму з технікумом заводського транспорту. Новостворений навчальний заклад отримує назву "Харківський технікум промислового транспорту" і підпорядковується Наркомату важкої промисловості СРСР.
19 березня 1966 року згідно з рішенням Ради Міністрів УРСР № 263-р., технікум перейшов у підпорядкування Управлінню навчальних закладів Міністерства автомобільного транспорту України і дістав назву "Харківський автотранспортний технікум ім. С. Орджонікідзе".
24 січня 1988 року "Харківський автотранспортний технікум ім. С. Орджонікідзе" перейшов у підпорядкування Міністерства вищої і середньої спеціальної освіти України.
Коледж є правонаступником Харківського автотранспортного технікуму ім. С. Орджонікідзе, який був перейменований в Коледж згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 06 квітня 2016 р. № 372 "Про перейменування Харківського автотранспортного технікуму ім. С. Орджонікідзе".
Коледж є юридичною особою публічного права, діє згідно з виданою ліцензією на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти та належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України (далі - МОН)
Найменування Коледжу українською мовою, повна назва: Харківський державний автотранспортний коледж, скорочена назва: ХДАК; російською мовою, повна назва: Харьковский государственньїй автотранспортньїй коледж, скорочена назва: ХГАК; англійською мовою, повна назва: Kherkov State transportation Colledge, скорочена назва: КТSС.
2. Юридична адреса Коледжу: Україна, 61003, м. Харків, майдан Конституції, 28. Телефон: (057) 731-28-72. Факс: (057) 731-28-72. E-mail: xatt@meta.ua.
3. Основними напрямами діяльності Коледжу є:
1) організація на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами відповідного ступеня освіти за обраними ними спеціальностями;
2) підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців;
3) атестація педагогічних кадрів;
4) підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів;
5) культурно-освітня, методична, видавнича, фінансово-господарська діяльність;
6) надання платних освітніх та інших послуг відповідно до законодавства;
7) здійснення зовнішніх зв'язків.
4. Основними завданнями Коледжу є:
1) провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями;
2) участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
3) формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
4) забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
5) створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
6) збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
7) поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
8) налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності в галузі освіти, науки, спорту, мистецтва і культури ;
9) вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці.
5. Коледж має право на підготовку фахівців у межах строку навчання за певною освітньо-професійною програмою, пов'язану з одержанням освіти на рівні кваліфікаційних вимог з підготовки іноземних громадян за базовими акредитованими спеціальностями.
Акредитований за вказаними спеціальностями Коледж має право видавати студентам-випускникам диплом про освіту державного зразка.
Особи, які мають базову загальну середню освіту, можуть одночасно навчатися за програмою фахової підготовки і здобувати повну загальну середню освіту.
6. Коледж як юридична особа може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державній казначейській службі України, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням, штампи, офіційні бланки з реквізитами Коледжу.
8. Структурні підрозділи Харківського державного автотранспортного коледжу утворюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності вищого навчального закладу і функціонують згідно з Статутом Коледжу.
Структурними підрозділами Коледжу є відділення, циклові комісії, підготовчі відділення, підрозділи, що забезпечують освітньо-виховний процес, адміністративні та господарські підрозділи, бібліотека, підрозділи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.
1) Відділення - структурний підрозділ, що об'єднує навчальні групи з однієї або кількох спеціальностей, методичні, освітньо-виробничі та інші підрозділи.
Відділення створюється рішенням директора Коледжу, якщо в ньому навчається не менше ніж 150 студентів.
Керівництво відділенням здійснює завідувач, який призначається на посаду директором з числа педагогічних працівників, які мають повну вищу освіту і досвід освітньо-методичної та виховної роботи.
Завідувач відділення забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм, здійснює контроль за освітньо-методичною діяльністю викладачів.
2) Циклові комісії - структурні освітньо-методичні підрозділи, що проводять виховну, освітню та методичну роботу з однієї або кількох споріднених навчальних дисциплін.
Циклова комісія створюється рішенням директора Коледжу за умови, якщо до її складу входять не менше ніж три педагогічні працівники.
Перелік циклових комісій, кандидатури їх голів та персональний склад затверджується наказом директора Коледжу терміном на кожен навчальний рік.
9 До складу підрозділів, що забезпечують освітній процес, належать:
1) навчальні кабінети, лабораторії, перелік яких визначається навчальними планами;
2) навчально-виробничі майстерні, бібліотека;
3) актовий зал, фізкультурно-оздоровчий зал;
4) гуртожиток.
5) Задоволення соціально-побутових потреб забезпечує адміністративно-господарський структурний підрозділ Коледжу.
6) Коледж з його структурними підрозділами функціонує як єдиний вищий навчальний заклад.
Підрозділи Коледжу підпорядковані безпосередньо директору Коледжу, який призначає їх керівників, визначає напрями основної діяльності, порядок фінансово-господарської діяльності, структуру управління та умови використання матеріально-технічної бази.
10. Освітня діяльність за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, що провадиться Коледжом і започаткована до набрання чинності
Закону України "Про вищу освіту", продовжується у межах строку навчання за певною освітньо-професійною програмою з видачею диплома молодшого спеціаліста. Останній прийом на здобуття вищої освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста проводиться відповідно до законодавства.
2. Права та обов'язки Міністерства освіти і науки України
1. Міністерство освіти і науки України реалізує права та обов'язки уповноваженого КМУ органу стосовно Коледжу, як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкуванні та сфері управління якого перебуває Харківський Державний Автотранспортний Коледж. Міністерство освіти і науки України:
1) затверджує Статут Коледжу та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Коледжу вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію.
2) укладає в місячний строк контракт з директором Коледжу, обраним за конкурсом у порядку, встановленим
Законом України "Про вищу освіту", та цим статутом, достроково розриває контракт із ним з підстав, визначених законодавством про працю чи за порушення Статуту Коледжу та умов контракту;
3) визначає нормативи фінансового, матеріально-технічного та іншого забезпечення Коледжу;
4) здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Коледжу та за дотриманням Статуту Коледжу;
5) здійснює ліцензування та акредитацію Коледжу;
6) формує і розміщує державне замовлення на підготовку в Коледжі фахівців з вищою освітою;
7) сприяє працевлаштуванню випускників вищих навчальних закладів;
8) здійснює контроль за дотриманням Статуту Коледжу;
9) здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
2. Міністерство освіти і науки України не має права втручатися в діяльність Коледжу, крім випадків, передбачених законодавством України.
3. Обсяг цивільної правоздатності
1. Цивільна правоздатність Коледжу виникає з моменту його створення і складається з прав та обов'язків вищого навчального закладу.
2. Для виконання своїх завдань Коледж має право:
1) розробляти та реалізовувати освітні програми в межах ліцензованої спеціальності;
2) самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;
3) обирати типи програм підготовки молодших бакалаврів, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;
4) приймати на роботу педагогічних та інших працівників;
5) формувати та затверджувати власний штатний розпис відповідно до законодавства;
6) запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;
7) надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;
8) самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
9) самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;
10) утворювати загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з органами місцевого самоврядування;
11) утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;
12) проводити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;
13) проводити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами та іншими юридичними особами;
14) розміщувати свої навчальні, дослідні та навчально-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
15) брати участь у роботі міжнародних організацій;
16) запроваджувати власну символіку та атрибутику;
17) встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
18) звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами;
19) проводити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та Статуту Коледжу;
20) розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
21) відкривати поточні та депозитні рахунки в банках;
22) здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.
3. Коледж зобов'язаний:
1) вживати заходів, у тому числі діляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
2) мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
3) створювати необхідні умови для здобуття відповідного ступеня освіти особами з особливими освітніми потребами;
4) здійснювати бухгалтерський, оперативний облік та вести статистичну звітність згідно із законодавством України.
5) оприлюднювати на офіційному веб-сайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов'язань, а також штатний розпис на поточний рік, кошторис на поточний рік та всі зміни до нього, звіт про використання та надходження коштів, інформацію щодо проведення тендерних процедур.
4. Обов'язки Коледжу реалізуються через обов'язки директора та учасників освітнього процесу.
Невиконання Коледжем головних завдань діяльності, вимог стандартів вищої освіти є підставою для позбавлення його ліцензій.
5. Права та обов'язки учасників освітнього процесу.
6. Учасниками освітнього процесу у Коледжі є:
педагогічні працівники;
здобувачі вищої освіти та інші особи, які навчаються у Коледжі;
інші працівники Коледжу.
7. Педагогічні працівники - особи, які за основним місцем роботи в Коледжі проводять навчальну, методичну та організаційну діяльність.
Посади педагогічних працівників можуть обіймати особи з повною вищою освітою. Основні посади педагогічних працівників у Коледжі:
викладач;
методист.
8. Педагогічні працівники призначаються на посаду директором Коледжу на умовах, передбачених законодавством України, Положенням про порядок наймання і звільнення педагогічних працівників закладів освіти, що є у державній власності.
9. Педагогічні працівники Коледжу підлягають атестації у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації визначається відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється категорія, педагогічне звання.
Позитивне рішення атестаційної комісій може бути підставою для підвищення за посадою, а негативне - підставою для звільнення педагогічного працівника з посади у порядку, встановленому законодавством.
10. Перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, порядок їх присвоєння визначаються Кабінетом Міністрів України.
11. Педагогічні працівники мають право на:
1) захист професійної честі, гідності;
2) на академічну свободу, що реалізується в інтересах особи, суспільства та людства загалом;
3) на академічну мобільність для провадження професійної діяльності;
4) брати участь в управлінні Коледжу, у тому числі обирати та бути обраним до вищого органу громадського самоврядування, вченої(педагогічної) ради вищого навчального закладу чи його структурного підрозділу;
5) обирати методи та засоби навчання, що забезпечують високу якість навчального процесу;
6) на забезпечення створення відповідних умов праці, підвищення свого професійного рівня, організацію відпочинку та побуту, встановлених законодавством, нормативними актами Коледжу, умовами індивідуального трудового договору та колективного договору;
7) безоплатно користуватися бібліотечними, інформаційними ресурсами, послугами навчальних, наукових, спортивних, культурно-освітніх підрозділів Коледжу;
8) на захист права інтелектуальної власності;
9) на підвищення кваліфікації та стажування не рідше одного разу на п'ять років;
10) одержувати житло, у тому числі службове, в установленому законодавством порядку;
11) отримувати пільгові довгострокові кредити на будівництво (реконструкцію) і придбання житла в установленому законодавством порядку;
12) брати участь в об'єднаннях громадян;
13) на соціальне та пенсійне забезпечення в установленому законодавством порядку.
Педагогічні працівники мають й інші права, передбачені законодавством та цим Статутом.
12. Педагогічні працівники зобов'язані:
1) забезпечувати викладання на високому науково-теоретичному і методичному рівні навчальних дисциплін відповідної освітньої програми за спеціальністю;
2) підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність;
3) дотримуватися норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність осіб, які навчаються у Коледжі, прищеплювати їм любов до України, виховувати їх у дусі українського патріотизму і поваги до
Конституції України та державних символів України;
4) розвивати в осіб, які навчаються у Коледжі, самостійність, ініціативу, творчі здібності;
5) дотримуватися статуту Коледжу, законів, інших нормативно-правових актів.
13. Керівництво Коледжу забезпечує працівникам:
1) належні умови праці, побуту, відпочинку та медичного обслуговування;
2) правовий, професійний захист;
3) встановлення посадових окладів відповідно до законодавства;
14. Керівник Коледжу відповідно до законодавства, статуту та колективного договору визначає порядок, встановлює розміри доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги й заохочення педагогічних та інших працівників Коледжу.
15. Педагогічні працівники Коледжу підвищують кваліфікацію та проходять стажування у відповідних освітньо-наукових установах та підприємствах як в Україні, так і за кордоном.
Коледж забезпечує підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників не рідше ніж один раз на п'ять років із збереженням середньомісячної заробітної плати.
17. До приведення нормативно-правових актів з питань оплати праці, пенсійного та стипендіального забезпечення згідно з вимогами
Закону України "Про вищу освіту", умови оплати праці, пенсійного забезпечення педагогічних працівників, стипендіального забезпечення осіб, які навчаються в Коледжі.
18. Права та обов'язки заступників директора, керівників структурних підрозділів визначаються директором Коледжу відповідно до функцій, які вони виконують.
20. Прийом осіб на навчання до Коледжу здійснюється на конкурсній основі відповідно до Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Умови конкурсу повинні забезпечувати дотримання прав особи у сфері освіти.
21. Студенти Коледжу мають право на:
вибір форми навчання під час вступу до Коледжу; безпечні і нешкідливі умови навчання, праці та побуту; трудову діяльність у позанавчальний час;
додаткову оплачувану відпустку у зв'язку з навчанням за основним місцем роботи, скорочений робочий час та інші пільги, передбачені законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням;
безоплатне користування бібліотеками, інформаційними фондами, навчальною, науковою та спортивною базами Коледжу;
безоплатне забезпечення інформацією для навчання у доступних форматах з використанням технологій, що враховують обмеження життєдіяльності, зумовлене станом здоров'я (для осіб з особливими освітніми потребами);
користування виробничою, культурно-освітньою, побутовою, оздоровчою базами Коледжу у порядку, передбаченому Статутом Коледжу;
забезпечення гуртожитком на. строк навчання у порядку, встановленому законодавством;
участь у науково-дослідних, дослідно-конструкторських роботах, конференціях, симпозіумах, виставках, конкурсах, представлення своїх робіт для публікації;
участь у заходах з освітньої, наукової, науково-дослідної, спортивної, мистецької, громадської діяльності, що проводяться в Україні та за кордоном, у встановленому законодавством порядку;
участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення навчального процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту, оздоровлення;
внесення пропозицій щодо умов і розміру плати за навчання; участь у громадських об'єднаннях;
участь у діяльності органів громадського самоврядування Коледжу, органів студентського самоврядування;
вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньою програмою та робочим навчальним планом, в обсязі, що становить не менш як 25 відсотків загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня вищої освіти. При цьому здобувачі певного рівня вищої освіти мають право вибирати навчальні дисципліни, що пропонуються для інших рівнів вищої освіти, за погодженням з керівником відповідного відділення чи підрозділу;
навчання одночасно за декількома освітніми програмами, а також у декількох вищих навчальних закладах, за умови отримання тільки однієї вищої освіти за кожним ступенем за кошти державного (місцевого) бюджету; академічну мобільність, у тому числі міжнародну;
академічну відпустку або перерву в навчанні із збереженням окремих прав здобувача вищої освіти, а також на поновлення навчання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки; участь у формуванні індивідуального навчального плану; моральне або матеріальне заохочення за успіхи у навчанні, науково-дослідній і громадській роботі, за мистецькі та спортивні досягнення тощо;
захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства; безоплатне проходження практики на підприємствах, в установах, закладах та організаціях, а також на оплату праці під час виконання виробничих функцій згідно із законодавством;
канікулярну відпустку тривалістю не менш як вісім календарних тижнів на навчальний рік;
отримання цільових пільгових державних кредитів для здобуття вищої освіти у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
оскарження дій органів управління Коледжу та їх посадових осіб, педагогічних працівників;
спеціальний навчально-реабілітаційний супровід та вільний доступ до інфраструктури Коледжу відповідно до медико-соціальних показань за наявності обмежень життєдіяльності, зумовлених станом здоров'я;
особи, які навчаються у Коледжі за денною формою навчання за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, мають право на отримання стипендій у встановленому законодавством порядку;
особам, які досягли значних успіхів у навчанні, за рішенням керівництва Коледжу можуть призначатися персональні стипендії;
здобувачі вищої освіти, які навчаються у Коледжі за денною формою навчання, мають право на пільговий проїзд у транспорті у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
студенти Коледжу мають право на отримання студентського квитка, зразок якого затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки; отримання інших пільг, передбачених законодавством.
22. Студенти Коледжу зобов'язані: дотримуватися вимог законодавства, Статуту та правил внутрішнього розпорядку Коледжу;
виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями; виконувати вимоги освітньої програми.
23. Студент може бути відрахований з Коледжу за умов: завершення навчання за відповідною освітньою програмою; з власного бажання;
у зв'язку з переведенням до іншого навчального закладу; через невиконання навчального плану;
порушення умов договору (контракту), укладеного між Коледжем та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання; інші випадки, передбачені законом.
Особа, відрахована з Коледжу до завершення навчання за освітньою програмою, отримує академічну довідку, що містить інформацію про результати навчання, назви дисциплін, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів СКТС. Зразок академічної довідки встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Здобувач відповідного рівня освіти має право на перерву у навчанні у зв'язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої програми (за станом здоров'я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї через сімейні обставини тощо). Таким особам надається академічна відпустка в установленому порядку. Навчання чи стажування в освітніх установах (у тому числі іноземних держав) може бути підставою для перерви у навчанні, якщо інше не передбачено міжнародними актами чи договорами між вищими навчальними закладами.
Здобувачам відповідного рівня освіти, призваним на військову службу у зв'язку з оголошенням мобілізації, гарантується збереження місця навчання та стипендії.
Здобувачам відповідного рівня освіти, які реалізують право на академічну мобільність, протягом навчання, стажування чи здійснення наукової діяльності в іншому вищому навчальному закладі на території України чи поза її межами гарантується збереження місця навчання та виплата стипендії відповідно до положення про порядок реалізації права на академічну мобільність. Такі особи не відраховуються із складу здобувачів вищої освіти.
Поновлення для навчання студентів, які відраховані з Коледжу, здійснюється, як правило, під час канікул.
Студенти, які навчаються в Коледжі, можуть бути переведені:
до іншого вищого навчального закладу;
з одного напряму підготовки на інший у межах однієї галузі знань;
з однієї форми навчання на іншу;
з однієї спеціальності на іншу в межах одного напряму підготовки.
Порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у Коледжі, а також порядок надання їм академічної відпустки визначаються положенням, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
4. Управління Коледжем. Права та обов'язки директора Коледжу
1. Діяльність Коледжу здійснюється на основі принципів:
автономії та самоврядування;
розмежування прав, повноважень і відповідальності засновника, Міністерства освіти і науки України до сфери управління якого належить Коледж, органів управління Коледжу та його структурних підрозділів; поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій.
2. Безпосереднє управління діяльністю Коледжем здійснює директор, який обирається шляхом таємного голосування строком на п'ять років у порядку, передбаченому
Законом України "Про вищу освіту". Його права, обов'язки та відповідальність визначаються законодавством та цим Статутом.
3. Кандидат на посаду директора Коледжу повинен вільно володіти державною мовою, може мати вчене звання та науковий ступінь, стаж роботи на посадах науково-педагогічних, педагогічних працівників не менше як 10 років. Кандидат на посаду директора Коледжу має бути громадянином України.
Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного вищого навчального закладу більше ніж два строки.
4. Процедура обрання керівника складається з таких етапів:
1) оголошення конкурсу та прийом документів від претендентів на посаду керівника;
2) підготовка виборів;
3) проведення виборів.
5. Вибори директора Коледжу проводяться з дотриманням таких принципів: відкритості, гласності, таємного та вільного волевиявлення, добровільної участі у виборах, демократичності, забезпечення рівності прав учасників виборів.
6. Засновник забов'язаний оголосити конкурс на заміщення посади керівника вищого навчального закладу не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку контракту особи, яка займає цю посаду. У разі дострокового припинення повноважень директора Коледжу конкурс оголошується протягом тижня з дня утворення вакансії.
7. Засновник протягом двох місяців з дня оголошення конкурсу на посаду
керівника вищого навчального закладу приймає пропозиції щодо претендентів на посаду керівника вищого навчального закладу і протягом 10 днів з дня завершення терміну подання відповідних пропозицій вносить кандидатури претендентів, які відповідають вимогам
Закону України "Про вищу освіту", до вищого навчального закладу для голосування.
8. Претенденти можуть бути висунуті трудовим колективом Коледжу чи його структурного підрозділу, первинною профспілковою організацією працівників та студентів вищого навчального закладу, а також шляхом самовисування.
9. У виборах директора Коледжу беруть участь всі педагогічні працівники Коледжу, виборні представники з числа інших категорій працівників та виборні представники з числа студентів. При цьому загальна кількість (повний склад) педагогічних працівників Коледжу повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Коледжу - до 10 відсотків, а кількість виборних представників з числа студентів - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.
Порядок обрання представників для участі у виборах з числа штатних працівників, які не є педагогічними працівниками Коледжу, визначається положенням, яке затверджується Педагогічною радою Коледжу.
Порядок обрання представників для участі у виборах з числа студентів Коледжу визначається положенням про студентське самоврядування, яке ухвалюється відповідно до статті
40 Закону України "Про вищу освіту".
10. Директор Коледжу зобов'язаний забезпечити належні умови для роботи організаційного комітету та виборчої комісії.
11. Результати виборів оприлюднюються протягом 24 годин після складання протоколу про результати голосування шляхом розміщення у друкованому вигляді відповідної інформації на інформаційних стендах у доступних для загального огляду місцях, розташованих у приміщеннях Коледжу, а також на офіційному веб-сайті Коледжу та веб-сайті Міністерства освіти і науки України або уповноваженого ним органу (особи).
12. Вибори вважаються такими, що не відбулись у разі, якщо:
1) у першому турі виборів брав участь один кандидат і він не набрав більше 50 відсотків голосів виборців, які мають право брати участь у виборах;
2) у виборах брали участь кілька кандидатів і жоден з них не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах;
3) у другому турі виборів жоден з кандидатів не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах;
4) участь у виборах взяли менш як 50 відсотків виборців;
У разі, якщо у виборах брали участь кілька кандидатів і жоден з них не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, організаційний комітет приймає рішення про проведення другого туру виборів, який
проводиться через сім календарних днів після проведення першого туру виборів.
Уся документація, пов'язана з проведенням виборів директора Коледжу, зберігається в Коледжі протягом п'яти років.
13. Не може бути обрана, призначена (у тому числі виконувачем обов'язків) на посаду керівника вищого навчального закладу особа, яка:
1) за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;
2) має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
3) відповідно до вироку суду позбавлена права обіймати відповідні посади;
4) за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення - протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
5) піддавалася адміністративному стягненню за корупційне правопорушення -протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
14. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.
15. З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган (особа) укладає контракт строком на п'ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.
16. Керівник вищого навчального закладу може бути звільнений з посади засновником у зв'язку з прийняттям рішення про його відкликання вищим колегіальним органом громадського самоврядування, який його обрав на посаду, з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення статуту вищого навчального закладу та умов контракту. Подання про відкликання керівника може бути внесено до вищого колегіального органу громадського самоврядування Коледжу не менш як половиною статутного складу Педагогічної ради вищого навчального закладу. Рішення про відкликання керівника Коледжу приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу вищого колегіального органу громадського самоврядування Коледжу.
17. Після виходу на пенсію з посади директора Коледжу особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років підряд, може бути призначена радником директора Коледжу на громадських засадах або за рахунок власних надходжень Коледжу в порядку, визначеному Статутом Коледжу.
18. Директор є представником вищого навчального закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених цим Законом і Статутом Коледжу.
19. Директор Коледжу в межах наданих йому повноважень:
1) організовує діяльність Коледжу;
2) вирішує питання фінансово-господарської діяльності Коледжу, затверджує його структуру і штатний розпис;
3) видає накази і розпорядження, дає обов'язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Коледжу доручення;
4) відповідає за результати діяльності Коледжу перед засновником ;
5) є розпорядником майна і коштів;
6) забезпечує виконання кошторису, укладає договори;
7) призначає на посаду та звільняє з посади працівників;
8) забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
9) визначає функціональні обов'язки працівників;
10) формує контингент осіб, які навчаються у Коледжі;
11) відраховує з Коледжу та поновлює на навчання в ньому здобувачів відповідного рівня освіти за погодженням з органами студентського самоврядування та первинними профспілковими організаціями осіб, які навчаються (якщо дана особа є членом профспілки), з підстав, відповідно до чинного законодавства;
12) забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і програм навчальних дисциплін;
13) контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
14) здійснює контроль за якістю роботи педагогічних та інших працівників;
15) забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Коледжу;
16) сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, організацій профспілок працівників Коледжу і студентів, громадських організацій, які діють у Коледжі;
17) сприяє формуванню здорового способу життя у здобувачів вищої освіти, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Коледжу, створює належні умови для занять масовим спортом;
18) спільно з виборними органами первинних організацій профспілок працівників Коледжу і студентів подає для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування Коледжу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
19) здійснює інші передбачені статутом повноваження.
Директор Коледжу відповідає за провадження освітньої та інноваційної діяльності у Коледжі, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього закладу.
................Перейти до повного тексту