- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2015 № 922
1. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2015
№ 922 "Про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України" такі зміни:
2) пункт 2 викласти в такій редакції:
"2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25 листопада 2011 р. № 1364 "Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України".
2. Начальнику управління зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) зробити відмітку у справах архіву.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Совсун І.Р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства освіти
і науки України
11.09.2015 № 922
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
27.10.2015 № 1115)
ПОЛОЖЕННЯ
про науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України
1. Загальні положення
1.1. Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України (далі - Науково-методична рада) - це постійний консультативно-дорадчий орган, що створюється відповідно до
Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630.
1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів освітньої діяльності та стандартів освіти, впровадженні сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої та методичної діяльності навчальних закладів.
2. Структура Науково-методичної ради
2.1. Науково-методична рада створюється наказом Міністерства освіти і науки України в складі голови, двох його заступників, вченого секретаря та членів Науково-методичної ради на строк не більше, ніж три роки.
2.2. У складі Науково-методичної ради формується п'ять секторів:
- сектор дошкільної освіти - до 9 осіб;
- сектор загальної середньої освіти - до 15 осіб;
- сектор професійної (професійно-технічної) освіти - до 15 осіб;
- сектор вищої освіти - до 15 осіб;
- сектор позашкільної освіти та виховної роботи - до 9 осіб.
2.3. Основними робочими органами секторів Науково-методичної ради є науково-методичні комісії.
2.4. Науково-методичні комісії формуються як галузеві (в окремих випадках - міжгалузеві) за галузями знань (для професійної (професійно-технічної) та вищої освіти), предметними циклами (для дошкільної та загальної середньої освіти) та напрямами позашкільної освіти (для сектору позашкільної освіти та виховної роботи).
2.5. У рамках Науково-методичної комісії можуть формуватись підкомісії за окремими спеціальностями для професійної (професійно-технічної) та вищої освіти), предметами загальної середньої освіти та освітніми лініями для дошкільної освіти. Підкомісії (комісії без поділу на підкомісії) формуються в складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено наказом Міністерства освіти і науки України.
2.6. Персональний склад Науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказом Міністерства освіти і науки України на строк не більше, ніж три роки.
3. Завдання Науково-методичної ради
3.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:
3.1.1. науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо перспективних напрямів розвитку змісту освіти;
3.1.2. організація взаємодії науково-методичних комісій у питаннях міжпредметних зв'язків, порівняльних досліджень, інноваційних технологій навчання та удосконалення навчально-методичного забезпечення;
3.1.3. розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, навчальних закладів, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів щодо удосконалення та розвитку змісту освіти;
3.1.4. організація розробки і схвалення методичних рекомендацій до формування стандартів освітньої діяльності, стандартів освіти, освітньо-професійних та освітньо-наукових програм з врахуванням вимог
Національної рамки кваліфікацій;
3.1.5. залучення до розроблення та удосконалення стандартів, навчальних програм, нормативних документів експертів за профілями, формування тимчасових колективів для виконання окремих завдань;
3.1.6. схвалення методології здійснення моніторингу стану освіти за всіма освітніми, освітньо-професійними і освітньо-науковими рівнями;
3.1.7. прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення навчального, наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;
3.1.8. координація організації та проведення наукових, методичних, науково-практичних конференцій, семінарів та конкурсів-оглядів з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу та обміну досвідом роботи з відповідних напрямків;
3.1.9. надання рекомендацій щодо ефективного використання фінансових ресурсів, передбачених для навчально-методичного забезпечення;
3.1.10. сприяння співробітництву навчальних закладів із роботодавцями та їх об'єднаннями, професійними асоціаціями та громадськими організаціями;
3.1.11. участь у розробленні стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;
3.1.12. схвалення професійних стандартів для посад педагогічних та науково-педагогічних працівників;
3.1.13. надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки України щодо змісту освіти та організації освітнього процесу.
3.2. Завдання сектору дошкільної освіти:
3.2.1. організація розробки науково-методичними комісіями Державного стандарту дошкільної освіти, встановлення відповідності програм розвитку дітей раннього та дошкільного віку
Базовому компоненту дошкільної освіти;
3.2.2. прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення педагогічного, психологічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, розроблення сучасних методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій;
3.2.3. проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи та надання рекомендацій щодо доцільності використання у роботі з дітьми (у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами) програм, навчальних посібників, електронних ресурсів з урахуванням вимог
Базового компонента дошкільної освіти;
3.2.4. оцінка науково-методичних, психолого-педагогічних, санітарно-гігієнічних, інших вимог щодо створення відповідного виду літератури;
3.2.5. надання рекомендацій щодо доцільності (недоцільності) використання навчальної літератури у навчально-виховному процесі в дошкільних навчальних закладах;
3.2.6. здійснення науково-методичного аналізу навчальних програм, проектів, документів, матеріалів, навчальних видань і підготовка відповідних висновків.
3.3. Завдання сектору загальної середньої освіти:
3.3.1. розроблення методології та методичних рекомендацій з розробки стандартів середньої освіти із застосуванням компетентнісного підходу;
3.3.3. прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення педагогічного, психологічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, розроблення сучасних методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій;
3.3.4. оцінка науково-методичних, психолого-педагогічних, санітарно-гігієнічних, інших вимог щодо створення навчальної літератури, що використовується у середній освіті;
3.3.5. аналіз відповідності навчальних планів та програм державним стандартам загальної середньої освіти;
3.3.6. надання рекомендацій щодо доцільності (недоцільності) використання навчальної літератури у навчально-виховному процесі в загальноосвітніх навчальних закладах;
................Перейти до повного тексту