№ з/п | Зміст діяльності | Виконавці | Термін виконання | Результати діяльності | |
від МОН України | від НАПН України | ||||
Загальні проблеми розвитку освітнього простору | |||||
1. | Удосконалення законодавства України у сфері освіти |
Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Установи НАПН України | 2014-2016 |
Внесення пропозицій щодо змін до законів України "Про освіту" , "Про наукову і науково-технічну діяльність" , "Про дошкільну освіту" , "Про загальну середню освіту" , "Про позашкільну освіту" , "Про професійну освіту" , "Про вищу освіту" |
2. | Розроблення Концепції і проекту Національної стандартної класифікації освіти (як Національного класифікатора України) |
Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Установи НАПН України | 2014-2016 | Концепція і проект Національної стандартної класифікації освіти (як Національного класифікатора України) |
3. | Участь у запровадженні Національної рамки кваліфікацій |
Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Установи НАПН України | 2014-2016 | Напрацювання у робочих групах нормативно-правових та методичних документів щодо механізмів запровадження Національної рамки кваліфікацій |
Дошкільна та загальна середня освіта | |||||
4. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення дошкільних навчальних закладів відповідно до нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Навчальні програми, методичні посібники, методичні рекомендації для вихователів дошкільних навчальних закладів |
5. | Науково-методичне забезпечення розвитку дитини, подальшого становлення її особистості у дошкільній освіті | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Методичні рекомендації з організації навчально-виховного процесу у дошкільних навчальних закладах |
6. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення реалізації нового змісту освіти у початковій і основній школі відповідно до вимог державних стандартів |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут педагогіки Інститут проблем виховання Інститут психології імені Г.С. Костюка |
2014-2016 | Навчальні програми, підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, засоби навчання |
7. | Розроблення науково-методичного забезпечення навчального процесу в старшій школі відповідно до нової редакції освітніх стандартів та концепції профільного навчання |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут педагогіки Інститут проблем виховання Інститут інформаційних технологій і засобів навчання |
2014-2016 | Концепції навчання предметів у старшій школі, навчальні програми, підручники, навчальні посібники, методичні посібники, методичні рекомендації, засоби навчання |
8. | Науково-методичне супроводження моніторингу якості загальної середньої освіти |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут педагогіки | 2014-2016 | Тести, методичні рекомендації, аналітичні матеріали |
9. | Проведення психолого-педагогічної експертизи рукописів підручників |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут педагогіки Інститут проблем виховання Інститут психології імені Г.С. Костюка |
2014-2016 | Експертні висновки на рукописи підручників |
10. | Розроблення наукового і навчального-методичного забезпечення моніторингу інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут педагогіки | 2014-2016 | Концепція, методичні посібники, методичні рекомендації |
11. | Розроблення електронних освітніх ресурсів для загальноосвітніх навчальних закладів та науково-методичний супровід їх використання |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання | 2014-2016 | Електронні освітні ресурси навчального призначення, науково-методичні рекомендації щодо їх використання |
12. | Науково-методичний супровід формування та впровадження комп’ютерно орієнтованих освітніх середовищ для системи загальної середньої освіти |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання | 2014-2016 | Навчально-методичні, інформаційно-аналітичні матеріали з питань проектування і впровадження дистанційного навчання, хмаро орієнтованих та здоров’язбережувальних технологій у системі загальної середньої освіти |
13. | Розроблення та удосконалення законодавчого та нормативно-правового забезпечення освіти дітей з особливими потребами |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Внесення пропозицій щодо змін до законодавчих та нормативно-правових документів щодо освіти дітей з особливими потребами |
14. | Розроблення наукового, програмного та навчально-методичного забезпечення дошкільної освіти дітей з особливими потребами |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 |
Програми раннього втручання для дітей з особливими потребами (для дітей з порушеннями зору, дітей з аутистичним синдромом). Навчальні програми, навчально-методичні посібники, дидактичні матеріали для дошкільних закладів компенсуючого типу та закладів інклюзивного навчання |
15. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення початкової та основної ланок загальноосвітньої спеціальної школи для дітей з особливими потребами |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Навчальні програми, корекційно-розвиткові програми, підручники та навчальні посібники для загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей з особливими потребами |
16. | Наукове та навчально-методичне забезпечення інклюзивного навчання дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 |
Навчально-методичні посібники (в тому числі електронні); діагностично-корекційні програми для інклюзивного навчання дітей з особливими потребами |
17. | Експертиза навчальних та корекційно-розвиткових програм для початкової, основної та старшої школи |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Рекомендації до удосконалення навчальних та корекційно-розвиткових програм |
18. | Участь у міжнародних проектах стосовно навчання та виховання дітей з особливими потребами (Канада, Польща, Словаччина, Білорусь та ін.) | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Підготовка матеріалів на виконання зарубіжних проектів (Канада, Польща, Словаччина, Білорусь та ін.) |
19. | Розроблення методичного забезпечення роботи з обдарованими дітьми |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут психології імені Г.С. Костюка Інститут обдарованої дитини |
2014-2016 |
Методичні рекомендації для шкільних психологів "Робота з обдарованими дітьми"; збірник наукових праць "Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія і практика" |
20. | Виявлення обдарованих дітей та створення умов для їхнього розвитку |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут обдарованої дитини | 2014-2016 |
Проведення щорічних всеукраїнських виставок-фестивалів "Обдаровані діти України". Функціонування консультативного пункту для батьків з питань навчання і виховання обдарованих дітей |
21. | Вивчення та впровадження досвіду педагогів з питань освіти, виховання й розвитку обдарованих учнів |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Інститут обдарованої дитини | 2014-2016 |
Проведення щорічного всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності "Творчий учитель - обдарований учень". Створення інформаційного банку даних передового досвіду з інноваційного менеджменту у роботі з обдарованими дітьми |
22. | Розроблення навчально- методичного комплексу професійної орієнтації учнівської молоді в системі педагогічної освіти |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Підручник "Професійна орієнтація"; посібники: "Психодіагностичне забезпечення профорієнтації в системі педагогічної освіти", "Професіоргами і психограми професій педагогічного спрямуванням"; методичні рекомендації "Методичне забезпечення відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю" |
Позашкільна освіта і виховна робота | |||||
23. | Розроблення наукового, програмного і навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у позашкільних навчальних закладах |
Департамент професійно-технічної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Монографії, методичні посібники і рекомендації, навчальні програми |
24. | Розроблення інструментарію моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах |
Департамент професійно-технічної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут проблем виховання Інститут професійно-технічної освіти |
2014-2016 |
Інструментарій моніторингового дослідження; методичні рекомендації "Організація учнівського самоврядування у професійно-технічних навчальних закладах" |
25. | Проведення всеукраїнських конкурсів педагогічної майстерності, науково-методичних розробок з питань позашкільної освіти та впровадження їх результатів в навчально-виховний процес позашкільних навчальних закладів |
Департамент професійно-технічної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів "Джерело творчості"; всеукраїнський конкурс веб-сайтів позашкільних навчальних закладів; всеукраїнський конкурс на кращу науково-методичну розробку з питань позашкільної освіти |
26. | Науково-методичне забезпечення соціально-педагогічної роботи з дітьми і молоддю | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Методичні посібники і рекомендації для соціальних педагогів та класних керівників |
27. | Розроблення концептуальних засад розвитку дитячого руху в Україні | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2015 | Концепція розвитку дитячого руху в Україні |
28. | Розроблення навчально-методичного забезпечення підготовки учнівської молоді до створення сім’ї і майбутнього сімейного життя | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Навчальні програми, методичні посібники |
29. | Розроблення науково-методичного забезпечення позакласної естетико-виховної роботи основної школи | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Методичні посібники і рекомендації |
Професійно-технічна освіта | |||||
30. | Розроблення та впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти з робітничих професій на основі компетентнісного підходу |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 | Підготовка 8 державних стандартів професійно-технічної освіти з робітничих професій на засадах компетентнісного підходу |
31. | Проектування змісту професійно-технічної освіти на основі компетентнісного підходу |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 |
Навчальні посібники: "Технологія опоряджувальних робіт (для учнів професійно-технічних навчальних закладів будівельного профілю)", "Організація і техніка обслуговування (для учнів професійно-технічних навчальних закладів галузі ресторанного господарства)", "Технологія верстатних робіт (для учнів професійно-технічних навчальних закладів машинобудівного профілю)" |
32. | Розроблення педагогічних основ управління професійно-технічним навчальним закладом в ринкових умовах |
Департамент професійно-технічної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 |
Методичні рекомендації щодо: - організації діяльності маркетингової служби у професійно-технічному навчальному закладі; - використання критеріїв оцінювання результатів діяльності професійно-технічних навчальних закладів (для проведення державної атестації); - методики та технологій оцінювання результатів підготовки кваліфікованих робітників |
33. | Розроблення концептуальних засад розвитку освітнього маркетингу в системі професійно-технічної освіти |
Департамент професійно-технічної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 | Концепція освітнього маркетингу в системі професійно-технічної освіти; науково-методичний посібник з питань розвитку маркетингової компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів |
34. | Створення сучасних підручників, навчальних посібників, навчально-методичних і довідкових матеріалів з пріоритетних професій машинобудування, металообробки, приладобудування, видобувної промисловості, транспорту і зв’язку, агропромислового комплексу | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 |
Навчальні посібники: "Сільськогосподарські і меліоративні машини (для підготовки кваліфікованих робітників аграрної галузі)"; "Системи впорскування бензину та керування двигуном (для підготовки кваліфікованих робітників автотранспортної галузі)"; "Будівельні конструкції (для підготовки кваліфікованих робітників будівельної галузі)" |
35. | Створення електронних підручників для машинобудівної галузі і розроблення матеріалів для навчально-методичного супроводу їх впровадження у навчальний процес професійно-технічних навчальних закладів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 |
Електронний підручник "Технологія токарної обробки" (відповідно ДСПТО 8211.2. - "Токар"); методичні рекомендації щодо розроблення електроних підручників для професійно-технічних навчальних закладів; методичні рекомендації щодо роботи з контент-бібліотекою підручників спеціальних предметів у html-форматі |
36. | Розроблення методичних рекомендацій для педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів з організації дистанційного навчання учнів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2016 | Методичні рекомендації "Організація дистанційного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів" |
37. | Розроблення науково-методичного забезпечення профорієнтаційної роботи з молоддю |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Інститут соціальної та політичної психології | 2016 | Електронний посібник та інтернет-ресурс для оптимізації стратегій вибору молоддю професії з урахуванням рейтингу її престижності в суспільстві |
Департамент професійно-технічної освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2016 | Навчальні посібники: "Формуван-ня готовності учнів професійно-технічних навчальних закладів до вибору й реалізації професійної кар’єри", "Педагогічні технології підготовки учнівської молоді до вибору й реалізації професійної кар’єри"; методичні рекомендації: "Підготовка учнівської молоді до підприємницької діяльності в процесі допрофесійної та професійної підготовки", "Формування соціально-психологічної компетентності в учнів професійно-технічних навчальних закладів" | ||
Вища освіта | |||||
38. | Розроблення професійних стандартів для педагогічних професій як основи для створення освітніх стандартів |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих |
2014-2016 | Професійні стандарти для педагогічних професій |
39. | Розроблення галузевої рамки кваліфікацій для галузі "Освіта" | Департамент вищої освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Галузева рамка кваліфікацій для галузі "Освіта" |
40. |
Проведення моніторингу чинників професійного самовизначення молоді в умовах упровадження Національної рамки кваліфікацій |
Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут соціальної та політичної психології | 2014-2016 | Інформаційно-аналітичні матеріали за результатами моніторингу |
41. | Підготовка нової редакції "Національного освітнього глосарію: вища освіта" |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2014 | Нова редакція "Національного освітнього глосарію: вища освіта" |
42. | Підготовка навчального посібника "Вища освіта і Болонський процес" |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2014-2015 | Навчальний посібник "Вища освіта і Болонський процес" |
43. | Розроблення та апробація критеріїв визначення ефективності діяльності вищих навчальних закладів |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Критерії визначення ефективності вищих навчальних закладів |
44. | Розроблення пропозицій щодо оптимізації мережі вищих навчальних закладів України (на основі порівняльного аналізу провідного міжнародного досвіду) | Департамент вищої освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Пропозиції щодо оптимізації мережі вищих навчальних закладів України |
45. | Розроблення програм підвищення кваліфікації для науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів |
Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів |
46. | Розроблення та обґрунтування моделей реалізації автономії та самоврядування у вищій школі України (на основі порівняльного аналізу провідного міжнародного досвіду) |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2015-2016 | Моделі реалізації автономії та самоврядування у вищій школі України |
47. | Розроблення концептуальної моделі вищої освіти як суспільного ціннісно-інтегративного фактору розвитку України |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Концептуальна модель вищої освіти як суспільного ціннісно-інтегративного фактору розвитку України |
48. | Підготовка пропозицій щодо удосконалення механізму формування та розподілу державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою з метою його адаптації до ринкових умов господарювання |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2014-2015 | Пропозиції щодо удосконалення механізму формування та розподілу державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою з метою його адаптації до ринкових умов господарювання |
49. |
Підготовка пропозицій щодо упровадження професійно-орієнтованої медіаосвіти у вищих навчальних закладах України |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут вищої освіти | 2015-2016 | Пропозиції щодо упровадження професійно-орієнтованої медіаосвіти у вищих навчальних закладах України |
50. | Розроблення навчально-методичного комплексу для аспірантів зі спеціальності 09.00.10 - філософія освіти |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент атестації кадрів |
Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Навчально-методичний комплекс для аспірантів зі спеціальності 09.00.10 - філософія освіти |
Педагогічна освіта і освіта дорослих | |||||
51. | Проведення моніторингу громадської думки з проблем освіти дорослих та заходів щодо її ефективного впровадження в освітянський простір |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Інформаційно-аналітичні матеріали за результатами моніторингу |
52. | Визначення умов упровадження прогресивних ідей зарубіжного досвіду з проблем освіти різних категорій дорослого населення |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2015 | Методичні рекомендації щодо умов упровадження прогресивних ідей зарубіжного досвіду з проблем освіти різних категорій дорослого населення |
53. | Розроблення навчально-методичних матеріалів щодо організації освітньої діяльності з особами третього віку | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Навчально-методичні рекомендації; навчальні програми для слухачів університетів третього віку |
54. | Розроблення науково-інформаційних матеріалів з питань інноваційного розвитку вітчизняної і зарубіжної андрагогічної і психологічної науки і практики | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Науково-інформаційні матеріали з питань інноваційного розвитку вітчизняної і зарубіжної андрагогічної і психологічної науки і практики |
55. | Обґрунтування теоретичних і методичних засад формування професійної компетентності педагогічного персоналу для роботи з дорослими |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Департамент вищої освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Навчально-методичні посібники, методичні рекомендації |
56. | Розроблення науково-методичного комплексу для професійної підготовки майбутніх педагогів та підвищення кваліфікації педагогічних працівників навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2015-2016 | Навчальні посібники: "Психологічні особливості підготовки педагогів до духовно-орієнтованої розвивальної взаємодії з учнями", "Тренінги розвитку і саморозвитку педагогічної майстерності викладача вищого навчального закладу", "Інноваційні педагогічні технології"; словник "Інноваційна діяльність вчителя: термінологічний словник"; методичні рекомендації: "Психологічні особливості розвитку духовних якостей характеру особистості в навчально-виховному процесі ", "Діалогічні засади підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнів", "Викладання психології для учнів старших класів" |
57. | Обґрунтування запровадження професійного відбору при вступі до вищих навчальних закладів педагогічного спрямування |
Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2015 | Рекомендації щодо здійснення професійного відбору абітурієнтів при вступі до вищих навчальних закладів педагогічного спрямування |
58. | Розроблення моделей диференціації форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема в Центрах педагогічної майстерності і професійного саморозвитку |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2015 | Рекомендації щодо шляхів диференціації форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема в Центрах педагогічної майстерності і професійного саморозвитку |
59. | Підготовка пропозицій щодо удосконалення підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів, які атестуються у 2014-2017 роках | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014 | Пропозиції до нормативних документів про підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів |
60. | Модернізація підвищення кваліфікації та стажування керівних педагогічних та науково-педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти на регіональному рівні |
Департамент вищої освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Проекти нормативно-правових документів щодо удосконалення функціонування післядипломної педагогічної освіти на регіональному рівні |
61. | Підвищення кваліфікації керівних, педагогічних, методичних та науково-педагогічних працівників |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Підвищення кваліфікації відповідних категорій працівників на основі інформаційно-комунікаційних технологій та врахуванні світового досвіду |
62. | Цільова підготовка резерву керівників закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Підготовка менеджерів загальноосвітніх навчальних закладів, формування управлінців нової генерації на основі освітніх інформаційно-комунікаційних технологій |
63. | Надання науково-методичної допомоги закладам післядипломної педагогічної освіти та забезпечення її модернізації шляхом створення нової моделі підготовки кадрів |
Департамент вищої освіти Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих |
2014-2016 | Концептуальні засади управління науково-методичною та інноваційною діяльністю у регіональних вищих навчальних закладах післядипломної педагогічної освіти. Модель підготовки кадрів "Академія інноваційного розвитку". |
64. | Розроблення навчально-методичного забезпечення та проведення курсів підвищення кваліфікації керівних педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів стосовно навчання та виховання дітей з особливими потребами |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Навчальні курси, програми, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації з сурдопедагогіки, жестової мови, тифлопедагогіки, логопедії, олігофренопедагогіки, інтенсивної педагогічної корекції для різних категорій слухачів |
Психологічний супровід освіти | |||||
65. | Розроблення психолого-педагогічних засад формування ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 |
Навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів та практичних психологів дошкільних навчальних закладів "Дитина у сучасному соціопросторі"; методичні рекомендації для практичних психологів та вихователів дошкільних навчальних закладів "Сучасні діти - відображення цінностей дорослого світу" |
66. | Розроблення методичного забезпечення роботи з девіантними дітьми |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Методичні рекомендації для шкільних психологів "Методи роботи з девіантами в умовах сучасного соціокультурного середовища" |
67. | Розроблення психолого-педагогічних засад створення дистанційних навчальних курсів для закладів післядипломної освіти |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Методичні рекомендації для працівників закладів післядипломної освіти, психологів та розробників дистанційних навчальних курсів "Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі" |
68. | Підготовка та впровадження нового Положення про центри (кабінети) психологічної служби для всіх рівнів освіти з визначенням структури, підпорядкування, штатного розкладу та функцій |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Положення про центри (кабінети) психологічної служби |
69. | Розроблення та впровадження алгоритмів взаємодії працівників психологічної служби дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з метою здійснення ефективного ступеневого психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Методичні рекомендації для працівників психологічної служби дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів |
70. | Розроблення та впровадження інноваційних методик роботи практичних психологів і соціальних педагогів малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виховних комплексів "школа-дитячий садок", "школа І ступеня -гімназія", "загальноосвітній навчальний заклад -позашкільний навчальний заклад" |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент професійно-технічної освіти |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах |
71. | Розроблення та впровадження інноваційних методик роботи практичних психологів і соціальних педагогів професійно-технічних навчальних закладів з профілактики насильницьких, агресивних форм поведінки, суїцидальних настроїв, конфліктності, толерантності серед учнівської молоді | Департамент професійно-технічної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби в закладах професійно-технічної освіти (методичні посібники, збірники кращого досвіду роботи) |
72. | Розроблення та впровадження у практику підготовки практичних психологів у вищих навчальних закладах інноваційних курсів, підручників, посібників | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Інноваційні курси, підручники, посібники для підготовки практичних психологів |
73. | Розроблення інноваційних курсів, підручників, посібників та впровадження їх у практику підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Інноваційні курси, підручники, посібники для підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій |
74. | Розроблення та впровадження в систему післядипломної педагогічної освіти програми спецкурсу "Організаційно-правові аспекти діяльності психологічної служби системи освіти" |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент вищої освіти |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014 | Програма спецкурсу для інститутів післядипломної педагогічної освіти |
Управління освітою, інформаційне забезпечення діяльності галузі | |||||
75. | Участь у роботі Наукової ради МОН України з конкурсного відбору проектів фундаментальних і прикладних досліджень за фаховим напрямом "Педагогіка, психологія, соціологія, українознавство, проблеми освіти і науки, молоді та спорту" | Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Експертне оцінювання проектів фундаментальних і прикладних досліджень, що виконуються у вищих навчальних закладах та наукових установах |
76. | Участь у роботі Науково-методичної ради з питань освіти МОН України та у відповідних науково-методичних комісіях цієї ради |
Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Установи НАПН України | 2014-2016 | Експертиза навчальної та навчально-методичної літератури, експертні висновки |
77. | Підготовка наукових періодичних видань, співзасновники яких МОН і НАПН України |
Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
Установи НАПН України | 2014-2016 | Участь у роботі редакційних рад і колегій наукових періодичних видань. Сприяння представленню видань у світовій системі наукових комунікацій |