- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Департаменти (управління) освіти
і науки обласних та Київської міської
державних адміністрацій
Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання в роботі методичні рекомендації "Забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів", що додаються.
Заступник Міністра |
П. Полянський |
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки
13.08.2014 № 1/9-414
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
безперешкодного доступу до навчальних закладів
З метою забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, керівники дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та інших навчальних закладів, незалежно від їх типу та підпорядкування, повинні забезпечити їм відповідні умови для навчання. Особливу увагу слід звернути на архітектурну доступність усіх функціонуючих навчальних закладів, а також тих, які капітально ремонтуються, та новобудов.
Завдання щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісної освіти визначені Указами Президента України від 2 березня 2009 року
№ 113 "Про першочергові заходи щодо поліпшення становища осіб з вадами зору", від 19 травня 2011 року
№ 588 "Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб обмеженими фізичними можливостями"; постановами Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 року
№ 784 "План заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009 - 2015 роки "Безбар`єрна Україна", від 15 серпня 2011 року
№ 872 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах", наказами Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013
№ 768 "Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів", від 23.07.2013
№ 1034 "Про затвердження Плану заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року".
Відповідно в кожному районі (місті) на початок навчального року має бути чітка база даних усіх дітей з інвалідністю дошкільного та шкільного віку, для яких потребується створення необхідних умов для їх інтеграції у загальноосвітній простір. Особливу увагу необхідно звернути на дітей-інвалідів, які перебувають вдома на індивідуальному навчанні через архітектурну недоступність навчального закладу.
При цьому, слід звернути увагу, що це стосується не тільки дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, а й сліпих та зі зниженим зором, глухих. Необхідно припинити хибну практику щодо влаштування у навчальних закладах замість пандусів рейок, або інших пристосувань, які не відповідають будівельним стандартам.
Вимоги щодо архітектурної доступності навчальних закладів визначено Державними будівельними нормами В.2.2-17:2006 "Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення", затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.11.2006
№ 362 (далі - ДБН).
................Перейти до повного тексту