Чинна програма курсу Інформатика |
Зміни, затверджені авторським колективом |
Пояснювальна записка |
Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів здатностей, знань, умінь, навичок і способів діяльності: - проводити основні операції над інформаційними об'єктами, зокрема створювати та опрацьовувати інформаційні об'єкти в різних програмних середовищах; |
Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів здатностей, знань, умінь, навичок і способів діяльності: - створювати і опрацьовувати інформаційні моделі об'єктів в різних програмних середовищах; |
5 клас |
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год.) Пристрої, що використовуються для роботи з даними. |
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год.) Пристрої, що використовуються для роботи з даними. Поняття пам'яті комп'ютера. |
Основи роботи з комп'ютером (10 год.) Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. |
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год.) Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. |
Основи роботи з комп'ютером (10 год.) Складові комп'ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам'ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення. |
Основи роботи з комп'ютером (10 год.) Складові комп'ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам'ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення, пристрій для опрацювання даних - процесор. |
Вікно програми, основні об'єкти вікна. Завершення роботи з програмою. Операції над вікнами. |
Вікно програми, основні об'єкти вікна. Завершення роботи з програмою. Операції над вікнами. Основні операції з мишею. |
Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером. |
Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером. Основні операції з мишею. |
Графічний редактор (9 год.) Створення зображень в середовищі графічного редактора за розробленим планом. |
Графічний редактор (9 год.) Створення зображень в середовищі графічного редактора за розробленим планом. Редагування зображень. |
Редактор презентацій (9 год.) Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. |
Редактор презентацій (9 год.) Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Демонстрація презентацій. |
Вставляння зображень. Змінення значень їх властивостей. |
Редагування презентації (здійснювати впорядкування слайдів, виділяти слайди та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне меню, переміщувати, вилучати). Вставляння зображень. Змінення значень їх властивостей. |
Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структури презентації. |
Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структури презентації. Використання презентацій у процесі навчання. |
6 клас |
Поняття операційної системи (6 год.) Учень уміє: - знаходити необхідні інформаційні об'єкти в автоматизованому режимі; - аналізувати результати пошуку інформаційних об'єктів. |
Поняття операційної системи (6 год.) Учень уміє: - знаходити необхідні інформаційні моделі об'єктів в автоматизованому режимі; - аналізувати результати пошуку інформаційних об'єктів. |
Поняття операційної системи (6 год.) Поняття файлової системи. Об'єкти файлової системи. |
Поняття операційної системи (6 год.) Поняття файлової системи. Об'єкти файлової системи: файл, папка, ярлик. |
Поняття операційної системи (6 год.) Властивості об'єктів файлової системи: ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, повне ім'я об'єкта, розширення імені. |
Поняття операційної системи (6 год.) Властивості об'єктів файлової системи: ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, повне ім'я об'єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. |
Текстовий процесор (8 год.) Попередній перегляд, друк. |
Текстовий процесор (8 год.) Попередній перегляд текстового документа, друк. |
Текстовий процесор (8 год.) Учень уміє: - здійснювати попередній перегляд документа та роздруковувати текстовий документ; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень уміє: - здійснювати попередній перегляд текстового документа та роздруковувати текстовий документ; |
Текстовий процесор (8 год.) Середовище текстового процесора. Відкривання і збереження текстового документа. Режими роботи в середовищі текстового процесора. |
Текстовий процесор (8 год.) Середовище текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового документа. Режими роботи в середовищі текстового процесора. |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм опрацювання текстового документа; - різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм опрацювання текстового документа; - правила введення тексту; - властивості абзаців та символів; - різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує поняття: • текстовий документ; • текстовий процесор; • фрагмент тексту; • організаційна діаграма; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує поняття: - текстовий документ; - текстовий процесор; - фрагмент тексту; - схема/діаграма; - форматування за зразком. |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм знаходження довідкових відомостей в середовищі текстового процесора; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм знаходження довідкових відомостей в середовищі текстового процесора; - описує поняття ключового слова. |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм вставляння графічних зображень та організаційних діаграм; - процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень описує: - алгоритм вставляння графічних зображень та організаційних діаграм; - властивості графічного зображення в текстовому документі; - процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора; |
Текстовий процесор (8 год.) Вставляння графічних об'єктів у текстовий документ. Вставляння організаційних діаграм Практична робота 8. Вставляння графічних об'єктів та організаційних діаграм у текстовий документ. |
Текстовий процесор (8 год.) Вставляння графічних об'єктів у текстовий документ. Вставляння схем/діаграм Практична робота 8. Вставляння графічних об'єктів та схем/діаграм у текстовий документ. |
Текстовий процесор (8 год.) Учень пояснює: • призначення організаційних діаграм; описує: • алгоритм вставляння графічних зображень та організаційних діаграм; |
Текстовий процесор (8 год.) Учень пояснює: • призначення схем/діаграм; описує: • алгоритм вставляння графічних зображень та схем/діаграм; |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Учень описує: • призначення Інтернету; • призначення інтернет-енциклопедій, словників та онлайн перекладачів; |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Учень описує: • призначення Інтернету; • призначення комп'ютерних мереж, поняття мережної взаємодії; • призначення інтернет-енциклопедій, словників та онлайн перекладачів; |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Учень описує поняття: • веб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання; |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Учень описує поняття: • веб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання; - авторське право. |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. |
Комп'ютерні мережі (8 год.) Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття пошукової системи. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. |
7 клас |
Електронне листування (4 год.) Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів. Використання адресної книжки та списків розсилання. |
Електронне листування (4 год.) Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Операції над папками та листами. Вкладання файлів. Використання адресної книжки та списків розсилання. |
Табличний процесор (8 год.) Учень розрізняє: • стовпчасті та секторні діаграми; • формати даних, поданих в таблиці; |
Табличний процесор (8 год.) Учень розрізняє: • стовпчасті та секторні діаграми; • формати даних, поданих в таблиці; - різні типи даних у клітинках. |
Табличний процесор (8 год.) Учень описує: • формати даних в електронних таблицях: числовий, текстовий, формат дати; • способи введення та редагування даних різних форматів і добір форматів комірок; |
Табличний процесор (8 год.) Учень описує: • формати даних в електронних таблицях: числовий, текстовий, формат дати; • способи і правила введення та редагування даних різних форматів і добір форматів комірок; |
Табличний процесор (8 год.) Учень описує: • види помилок під час введення даних і способи їх усунення; |
Табличний процесор (8 год.) Учень описує: • види помилок під час введення даних і способи їх усунення; - правила введення формул, види помилок під час введення формул і способи їх усунення. |
Табличний процесор (8 год.) Учень пояснює: • правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах; |
Табличний процесор (8 год.) Учень пояснює: • правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах; - пояснює модифікацію формул. |
Табличний процесор (8 год.) Учень використовує: • іменовані комірки і діапазони; - вбудовані функції: сума, середнє значення, min, max. |
Табличний процесор (8 год.) Учень використовує: • іменовані комірки і діапазони; - формули для обчислень в електронній таблиці; - вбудовані функції: сума, середнє значення, min, max. |
Табличний процесор (8 год.) Учень уміє: • копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок; • задавати діапазон вхідних даних для діаграми й діапазон даних для кожного ряду; |
Табличний процесор (8 год.) Учень уміє: • копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок; • будувати діаграми; • задавати діапазон вхідних даних для діаграми й діапазон даних для кожного ряду; |
Табличний процесор (8 год.) Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних. |
Табличний процесор (8 год.) Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення. |
8 клас |
Кодування даних (3 год.) Кодування символів. Кодування графічних даних. Поняття колірної схеми. Кодування звукових даних. |
Кодування даних (3 год.) Кодування символів. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. Кодування звукових даних. |
Кодування даних (3 год.) Учень пояснює зміст понять: • колірна схема; описує: • принципи кодування кольору в колірних схемах RGB, CMYK, HSB; порівнює: • колірні схеми; |
Кодування даних (3 год.) Учень пояснює зміст понять: • колірна модель; описує: • принципи кодування кольору в колірних моделях RGB, CMYK, HSB; порівнює: • колірні моделі; |
Апаратно-програмне забезпечення комп'ютера (8 год.) Запис даних на оптичні носії. Форматування та копіювання дисків. |
Апаратно-програмне забезпечення комп'ютера (8 год.) Форматування та копіювання дисків. |
Апаратно-програмне забезпечення комп'ютера (8 год.) Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Класифікація, основні функції та складові операційних систем. Поняття про ядро операційної системи, інтерфейс користувача, драйвери та утиліти. |
Апаратно-програмне забезпечення комп'ютера (8 год.) Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Класифікація, основні функції та складові операційних систем. Взаємодія основних складових. Поняття про ядро операційної системи, інтерфейс користувача, драйвери та утиліти. |
Опрацювання текстових даних (6 год.) Формати файлів текстових документів. Створення та форматування списків, таблиць, колонок в текстовому документі. |
Опрацювання текстових даних (6 год.) Формати файлів текстових документів. Створення та форматування списків, таблиць, колонок в текстовому документі. Вставка символів та спеціальних знаків. Недруковані знаки. Вставка діаграм з електронних таблиць, вставка формул. |
Опрацювання об'єктів мультимедіа (7 год.) Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об'єктів мультимедіа. |
Опрацювання об'єктів мультимедіа (7 год.) Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об'єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
Мультимедійні презентації (6 год.) Використання організаційних діаграм у презентаціях |
Мультимедійні презентації (6 год.) Використання діаграм у презентаціях |
Мультимедійні презентації (6 год.) Учень вміє: • додавати до слайдів організаційні діаграми; |
Мультимедійні презентації (6 год.) Учень вміє: • додавати до слайдів схеми/діаграми; |
Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год.) Шаблони таблиць. Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора. |
Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год.) Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Шаблони таблиць. Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора. |
Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год.) Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки і діапазони комірок. Автозаповнення. Копіювання формул і модифікація посилань під час копіювання. |
Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год.) |
Комп'ютерна графіка. Векторний графічний редактор (6 год.) Поняття комп'ютерної графіки. Растрові зображення, їх властивості. Формати файлів растрових зображень. Векторні зображення, їх властивості. Формати файлів векторних зображень. |
Комп'ютерна графіка. Векторний графічний редактор (6 год.) Поняття комп'ютерної графіки. Растрові зображення, їх властивості. Формати файлів растрових зображень. Векторні зображення, їх властивості. Формати файлів векторних зображень. Переваги і недоліки різних видів графіки. |
Комп'ютерне моделювання (8 год.) Комп'ютерна модель та її переваги.Види комп'ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. |
Комп'ютерне моделювання (8 год.) Комп'ютерна модель та її переваги.Види комп'ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп'ютерного експерименту. |
Бази даних (10 год.) Робота з готовою базою даних. Введення і редагування даних. Типи даних. |
Бази даних (10 год.) Робота з готовою базою даних. Введення і редагування даних. Сортування, пошук і фільтрація даних. Типи даних. |
Створення персонального навчального середовища (8 год.) Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Опитування з використанням онлайн-форм. |
Створення персонального навчального середовища (8 год.) Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Хмарні технології. Опитування з використанням онлайн-форм. |