- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про введення в дію Дорожньої карти розвитку української освіти
З метою стабілізації ситуації у сфері освіти і науки, відновлення роботи Міністерства освіти і науки України та подальшого розвитку української освіти, враховуючи вимоги студентства, що зайняли приміщення Міністерства,
НАКАЗУЮ:
1. Ввести в дію Дорожню карту розвитку української освіти, погоджену студентами, що зайняли приміщення Міністерства, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Додаток
до наказу Міністерства освіти
і науки України
28.02.2014 № 174
ДОРОЖНЯ КАРТА
розвитку української освіти, погоджена студентами, що зайняли приміщення МОН
Першочергові вимоги
(Приміщення не буде звільнено студентами до їх виконання)
1. Здійснити комісією за участі студентів копіювання баз даних бухгалтерських автоматизованих систем та змісту жорстких дисків комп'ютерів та серверів, які використовуються відповідними підрозділами міністерства. Опублікувати отриману інформацію в Інтернеті для загального доступу, електродну документацію опублікувати негайно.
2. Новому міністру - підписати наказ щодо негайного забезпечення щоденної публікації в Інтернеті повної інформації щодо всіх транзакцій по банківських рахунках міністерства (виписка за рахунком) та всіх операцій, облік яких здійснюється в бухгалтерії міністерства (головна книга). Проект наказу, рекомендований студентською робочою групою, див. у додатку 1. Термін виконання відповідних налаштувань може складати до трьох робочих днів. Якщо в міністерстві відсутні необхідні для такого налаштування ІТ-спеціалісти, студенти можуть взяти на себе їхнє залучення.
3. Студенти не залишають приміщення Міністерства освіти і науки до того моменту, поки новопризначений міністр не дасть свою письмову згоду впроваджувати вимоги цієї дорожньої карти.
Регулювання системи освіти
1. Скорочення бюрократичного апарату МОН і реформування його задля забезпечення можливості ефективного виконання міністерством своїх обов'язків.
2. Міністерство має затвердити курс на перетворення вищих навчальних закладів у дослідницькі установи. Це включає надання ключовим університетам статусу дослідницьких, налагодження тісної співпраці між університетами та Академією наук як етап на шляху до повного перенесення науково-дослідницьких функцій НАН в компетенцію дослідницьких університетів.
3. Створення розділу з постійно оновлюваною інформацією про конкурсні посади у ВНЗ на сайті МОН або на іншому загальнодоступному інформресурсі.
4. Максимальна децентралізація системи вищої освіти: надання ВНЗ реальної академічної, фінансової та управлінської автономії.
Академічна автономія включає:
Надання університетам можливості присуджувати наукові ступені, вчені звання, освітньо-кваліфікаційні рівні.
Фінансова автономія включає:
Плата за наукові розробки, здійснені університетом, а також за навчання студентів-контрактників надходить напряму в бюджет університету.
Можливість продажу наукових розробок, здійснених в межах університету.
Виділення коштів на фінансування дослідницьких університетів.
Управлінська автономія включає:
Надання університетам свободи приймати ширше коло рішень незалежно від МОН.
Обмеження влади голів та адміністрацій ВНЗ всередині університетів на користь демократичного самоврядування університетської спільноти.
5. Встановлення максимуму в 600 годин аудиторного навантаження на викладача на рік. Пропорційне зменшення верхньої межі ваги одного кредиту ЄКТС з 36 годин до 30
6. Проходження переатестації членами професорсько-викладацького складу, які досягли пенсійного віку, кожні два роки.
7. Розрахування ставки викладача в залежності не від кількості студентів, а від реального навантаження.
8. Приведення норми навчального, наукового, методичного та організаційного навантаження до кількості реально витраченого на це часу.
9. Повний перехід в якомога коротшій перспективі на систему кваліфікації "бакалавр", "магістр", "доктор".
10. Забезпечення фінансування сфери науки в обсязі не менш ніж 2 % від ВВП. Збереження фінансування сфери освіти на рівні не менш ніж 7 % від ВВП.
11. Забезпечення відкритого доступу (з розміщенням онлайн) до всіх кандидатських та докторських дисертацій. Проведення за таких умов переакредитації дійсних кандидатів та докторів наук.
12. Створення міжуніверситетського студентського антикорупційного комітету, який слідкуватиме за діяльністю ВНЗ та міністерства.
13. Зниження вимог щодо кількості статей, які має написати аспірант (докторант) для захисту дисертації, дебюрократизація процесу захисту усіх наукових робіт, мінімізування формальних вимог при захисті та публікації робіт.
14. Забезпечення дійсно безкоштовної публікації статей аспірантів та докторантів у фахових наукових виданнях, згодом створення на їх заміну peer-review журналів.
Автономія і демократичне управління університетами
1. Участь студентських рад, викладацького і дослідницького колективу, студентських і викладацьких профспілок у формуванні бюджету університету. Запровадити необхідність негайної публікації бюджетів ВНЗ та звітів про їхнє виконання на веб-сайтах цих закладів. Підзвітність фінансових відділів викладачам і студентам.
2. Забезпечення прозорості рішень університетських адміністрацій і публічної підзвітності перед академічною і студентською спільнотою.
Розміщення у відкритому доступі (в тому числі онлайн) всіх наказів та розпоряджень університетських адміністрацій.
3. Заборона керівництву ВНЗ (ректорам і деканам) бути членами будь-яких політичних партій.
................Перейти до повного тексту