- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
29.05.2003 N 6/3-20
Про стан методичної роботи професійно-технічних навчальних закладів Тернопільської області
Заслухавши інформацію директора Науково-методичного центру професійно-технічної освіти Судакова Є.М. та обговоривши стан справ методичної роботи професійно-технічних навчальних закладів Тернопільської області, колегія відзначає, що управлінням освіти і науки, Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти спільно з професійно-технічними навчальними закладами області проводиться відповідна робота щодо оновлення змісту професійної освіти, інформаційного та методичного забезпечення навчально-виробничого і навчально-виховного процесу, удосконалення навчання молоді та незайнятого населення на основі новітніх технологій, форм і методів професійної підготовки, розповсюдження передового досвіду, підвищення професійного та методичного рівня педагогічних працівників.
Останнім часом методична робота в професійно-технічних навчальних закладах області значно активізувалась. У всіх 22 навчальних закладах функціонують методичні кабінети, в 12 введено посади методиста. Відповідно до загальної методичної проблеми "Управління якістю професійно-технічної освіти в умовах реформування ПТО" постійно здійснюється аналіз рівня навчальних досягнень учнів з теоретичної і практичної підготовки, проводяться відповідні засідання педагогічних рад, методичних комісій, інструктивно-методичні наради, засідання обласних методичних секцій.
На забезпечення потреб молоді у здобутті професійної освіти в області розроблена та діє Програма розвитку професійно-технічної освіти до 2012 року.
У 2002 р. Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти в Тернопільській області став переможцем Всеукраїнського конкурсу регіональних навчально-методичних установ у номінації "Інформаційна діяльність".
В області працює 8 шкіл передового педагогічного досвіду, 28 обласних методичних секцій, 16 творчих груп з проблем удосконалення навчально-виховного процесу. Започатковано видання інформаційно-методичного збірника на допомогу керівникам і педагогічним працівникам професійно-технічних навчальних закладів.
Щорічно проводяться обласні конкурси педагогічної майстерності "Викладач року", "Майстер виробничого навчання року", олімпіади із загальноосвітніх та спеціальних дисциплін, конкурси фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів.
Зроблено відчутні кроки в удосконаленні й оновленні виховної роботи. З 2000 р. діє обласна програма громадянського та патріотичного виховання, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад в суспільстві.
Поряд з тим в організації та проведенні методичної роботи мають місце недоліки і упущення.
Недостатній зв'язок Навчально-методичного центру та професійно-технічних навчальних закладів області у роботі над загальною методичною проблемою. Документацію методичних комісій, секцій, педагогічних рад часто оформлено формально. За останні роки майже не проводились науково-практичні конференції.
Потребує удосконалення існуючий механізм організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів області. У зв'язку з неможливістю фінансового забезпечення систематичного проходження підвищення кваліфікації та відсутністю коштів на відрядження постає питання про здійснення цієї роботи на регіональному рівні. Недостатній вплив Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти щодо надання методичної допомоги професійно-технічним навчальним закладам недержавної форми власності в розробці та погодженні робочих навчальних планів і програм, організації навчально-виховного процесу у професійно-технічних навчальних закладах першого атестаційного рівня та безпосередньо на виробництві. Не налагоджено підвищення кваліфікації працівників, які здійснюють організацію та проведення професійного навчання персоналу на виробництві, з питань педагогіки і методики професійної освіти.
................Перейти до повного тексту