- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
20.06.2013 № 1/9-446
Міністерству освіти і науки, молоді
та спорту Автономної Республіки Крим,
департаментам (управлінням) освіти
і науки (молоді та спорту) обласних,
Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій, інститутам
післядипломної педагогічної освіти
Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році
Надсилаємо інструктивно-методичні рекомендації "Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році".
Просимо довести зазначену інформацію до відома працівників районних (міських) управлінь (відділів) освіти і науки та педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів.
Заступник Міністра |
Б.М. Жебровський |
Додаток
до листа МОН України
20.06.2013 № 1/9-446
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
"Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році"
При організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році важливо зосередити увагу на вирішенні таких ключових завдань:
• максимальне охоплення дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг;
• охорона життя і збереження здоров'я дітей раннього та дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами; актуалізація питань безпеки життєдіяльності.
Максимальне охоплення дітей дошкільною освітою досягається шляхом ефективного використання наявного організаційного, фінансового, кадрового потенціалу дошкільних навчальних закладів для:
• створення додаткових місць через відновлення роботи груп (у першу чергу, дітей раннього і старшого дошкільного віку) у перепрофільованих і переобладнаних приміщеннях;
• оптимізації впровадження перевірених практикою форм здобуття дошкільної освіти на базі дошкільних навчальних закладів.
Дошкільні навчальні заклади гарантують надання дітям якісних освітніх послуг у будь-якій формі здобуття дошкільної освіти. Основними компонентами цих гарантій є:
• дотримання державного освітнього стандарту;
• надання фахової психолого-медико-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами;
• забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими потребами.
Державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи визначені
Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615.
Реалізація
Базового компонента дошкільної освіти забезпечується освітніми програмами та навчально-методичною літературою, що затверджена або рекомендована Міністерством освіти і науки України чи схвалена для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.
У 2013/2014 навчальному році чинними є:
1) комплексні освітні програми:
• програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" (авт. кол. Андрієтті О.О., Голубович О.П. та ін.);
• програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років "Дитина" (наук. кер. Проскура О.В., Кочина Л.П., Кузьменко В.У., Кудикіна Н.В.);
• освітня програма "Дитина в дошкільні роки" (науковий керівник Крутій К.Л.);
• програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля" (авт. кол. Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін.);
2) парціальні освітні програми:
• програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку "Радість творчості" (авт. Борщ Р.М., Самойлик Д.В.);
• "Англійська мова для дітей дошкільного віку" (Шкваріна Т.М.);
• Граючись вчимося. Англійська мова. Програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.).
Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу слід керуватись Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році, що розміщений на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua). Педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів мають відстежувати оперативну інформацію про нові програми, посібники та іншу навчальну літературу, рекомендовану Міністерством для застосування в освітній роботі з дітьми, за публікаціями у фахових періодичних виданнях та на зазначених вище сайтах. За педагогічними колективами дошкільних навчальних закладів зберігається право вибору освітньої програми.
Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця дошкільних навчальних закладів з батьківською громадою, спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Допомога дошкільних навчальних закладів батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається керівником закладу, методистом, психологом, вихователями різних вікових груп, медичними працівниками, іншими спеціалістами дошкільного закладу у формі групових та індивідуальних усних і письмових, телефонних, консультацій у режимі он-лайн, бесід під час відвідувань сімей, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у стінах дошкільного закладу тощо.
Більшого поширення має набувати робота консультативних центрів (пунктів) для батьків на базі дошкільних закладів та/або методичних центрів при управліннях освіти на місцях як одна з форм надання державної психолого-педагогічної допомоги батькам та особам, що їх замінюють, спільно з органами соціальної і медичної підтримки родин. Відповідальною складовою змісту діяльності таких центрів (пунктів) є робота з молодими батьками, які лише готуються до появи дитини у сім'ї чи виховують немовлят, на підвищення їхньої психолого-медико-педагогічної культури в питаннях пренатології та перинатології. При організації зазначеної форми роботи з батьками слід керуватися Примірним положенням про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім'ї, затверджений наказом МОНмолодьспорту від 30.06.2011 № 714.
................Перейти до повного тексту